Koper beschuldigd me van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 01:59

fjordjes schreef:
Die man heeft naar mijn vriendin gestuurd:

haha, op jouw site staat ook dat je de schoenen een 'paar keer gedragen hebt' en 'bijna nieuwe schoenen'!
Ben wel blij dat ik een adres van je heb en je site!
als ik in de buurt ben kom ik misschien nog wel even een koffie drinken.
Check oplichtingssites, daar zul je binnenkort het hele verhaal vinden.
groet

Wat moet ze doen?

Nou eerlijk gezegd zou ik de vader wel een soortgelijk mailtje laten sturen, imo is dit namelijk behoorlijk bedreigend, hij komt niet langs omdat je zulke lekkere koffie zet.
Dus ik zou zeker wel duidelijk maken dat het nu maar gewoon over moet zijn en dat anders zeker de politie ingeschakeld gaat worden.

xDramaQueen

Re: Koper beschuldigd me van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:32

ik zou hem sturen: jij kan geen aangifte doen omdat ze er niets mee doen, maar ik kan nu wel aangifte doen van bedreiging, en dat zal ik dan ook doen wanneer er mail contact blijft oid.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:40

Dat zeiden ze tegen mij ook toen met die tas (zie pagina 1) maar ik heb ook nooit iemand aan huis gezien.
Je vriendin moet zich niet bang laten maken, is allemaal grootspraak.
En inderdaad.....ze kunnen de koper er wel op wijzen dat zijn aangifte geen nut heeft, maar dat zij hem wel kunnen aangeven wegens bedreiging.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:01

Ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Zijn er nog dingen gebeurd?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:03

Update:

Na een hele lange tijd heeft ze vandaag een mailtje van de koper doorgestuurd gekregen. Hierin heeft hij dit voorval gestuurd aan het juridisch loket met het verzoek wat te doen. Het juridisch loket adviseerd om te overleggen met de verkoper om tot een oplossing van terugbetaling te komen. Natuurlijk wil mijn vriendin dit niet want bij de verkoop waren ze gewoon goed. En als dat niet lukt adviseren ze om een procedure op te starten! Wat moet ze nu doen? Het gaat hier om een bedrag van: € 40 -, Ook zit hij alles om te draaien, ze bood eerst aan de koper om de schoenen op te halen, maar later wilde hij dat niet want dat kostte dan weer benzine.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:05

negeren, wacht af totdat het juridisch loket contact opneemt met je vriendin! Ze staat volledig in haar recht. Laat de foto's/emails lezen! Die man staat fout, niet zij!

Erg vervelend dat zeg..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:16

onder de (meen) 250 eurp word er geen zaak van gemaakt. Kun je even opzoeken via google en verder voor de zekerheid zelf even langs het juridisch loket gaan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:21

gewoon niet op reageren en rustig afwachten...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 22:24

Ik dacht inderdaad ook dat er pas een zaak werd gemaakt bij een bepaald bedrag. Ik heb alleen geen idee waar ik moet zijn voor een juridisch loket, waar kan ik dat het beste vinden?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:32

Ik snap werkelijk waar niet waarvoor je vriendin al die moeite doet. Straks krijgt zij die schoenen hellemaal afgeragd terug.

Zou zeggen, koop is gesloten, meer aanbiedingen doe ik niet. Hij kan haar echt niets maken. Hij probeert alleen maar onder de koop uit te komen met dit dreiggedrag. Gewoon niet op ingaan. Ze gaan geen zaak maken en hij heeft geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:34

Ga er niet meer op in, die man kan jullie niets maken. Ook in de rechtbank, hij krijgt toch niet wat hij wil en als ik het goed heb beginnen de bedragen die rechtbank material zijn vanaf 150,200 euro.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:39

Als ik zo die mailtjes van die vent lees, dan denk ik dat hij gewoon aan het bluffen is, en je probeert bang te maken. Denk je dat een oplichtingsite een heel verhaal gaat schrijven over een paar schoenen... ze hebben wel wat beters te doen!

Ik zou het voor de rest gewoon negeren, en geen geld terug geven! Verkocht is verkocht!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:20

silfie35 schreef:
Als ik zo die mailtjes van die vent lees, dan denk ik dat hij gewoon aan het bluffen is, en je probeert bang te maken. Denk je dat een oplichtingsite een heel verhaal gaat schrijven over een paar schoenen... ze hebben wel wat beters te doen!

Ik zou het voor de rest gewoon negeren, en geen geld terug geven! Verkocht is verkocht!

:j

voor mij is het dan einde verhaal hoor...

Gewoon volledig negeren, ookal dreigt hij...
Jouw vriendin kan achteraf misschien klacht indienen voor stalken/dreigen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:41

Ik lees in ieder bericht van TS "wat moet ze nu doen??".
De adviezen die hier gegeven worden zijn iedere keer van de gelijke strekking en lijken me nog al duidelijk: "niet meer op in gaan!"
Doet jouw vriendin überhaupt wat met die adviezen :? ??

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:43

Juridisch loket kun je even googlen. En dan even kijken welke vestiging het dichste bij ligt. Ik zou me ook niet op mijn gemak voelen als ik bedreigd zou worden. Dus ik snap wel dat dat meiske ermee zit. Hoe oud is diegen eigenlijk?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:38

19, staat stukje terug ;)