Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:20

Nee, natuurlijk heeft niemand dat recht.
Maar je manier van doen, kleden etc etc spelen bij zulke dingen wel mee. Ik was als 12-jarige nog echt een kind en zo zag ik er ook uit. Dit is gewoon een meisje dat zich kleedt en opmaakt als een volwassene.
Als het mijn kind was dan kwam ze zo echt de deur niet uit.
Het zal de generatiekloof wel zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:22

Ook 12-jarige meisjes die er nog als 'kind' uitzien worden verkracht. Het doet er toch ook helemaal niet toe, pesten/verkrachten is gewoon nooit goed te praten. Hoe iemand zich ook kleedt en/of gedraagt.

Tempus_Fugit

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:25

Zouden die andere klas/schoolgenoten niet gewoon jaloers zijn op haar, omdat zij er blijkbaar wel zo bij kan/mag lopen en haar klasgenoten dat eigenlijk ook zouden willen?
Even als dat roken, kan me voorstellen dat dat in de ogen van medeleerlingen heel 'stoer' is, omdat zij dat niet mogen..
En dus wanneer iemand (TS dus) iets heeft wat anderen ook willen, dan krijg je jaloerie en pesterig gedrag.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:26

Even ter mededeling : ThaGirl: De hele klas rookt bij ons bijna :')

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:28

Dat is inderdaad een generatie kloof karinvdm. maar ik ben ook geen 12 meer, en ik had ook nooit zo de deur uit gemogen, en roken lag nog een heel taboe op.

ik ben het met je eens dat je zegt dat als je uit dagender gekleed gaat dat je dan eerder de kans hebt om verkracht of aangerand te worden. maar dan is dat nog niet te rechtvaardigen

[ja heb geknipt}
Laatst bijgewerkt door pubelia op 15-05-09 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:29

KarinvdM schreef:
Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Vroeger? Vroeger gingen vrouwen helemaal niet naar school

Toen ik 12 was droeg ik ook geen mascara maar ik kan me heel goed voorstellen dat, dat tegenwoordig wel gebeurd. Ik zie op de eerste 2 foto's in het profiel van de ts een jongvolwassen vrouw die er hartstikke goed uitziet, ik denk niet dat ze haar pesten omdat ze er ouder ziet maar omdat ze niet uit kunnen staan dat ze er zo goed uitziet.

En dan nog op die laatste opmerking... dus het is de schuld van die meisjes dat mannen hun hormonen niet onder controle kunnen houden en misbruik maken van hun lichaam? Hoe dik is die balk die jij voor je hoofd hebt?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:30

Meid het is erg vervelend als je gepest word,probeer er alleen niet te veel van aan te trekken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
Probeer je niet te arrogant op te stellen in de zin van,kin omhoog,het kan me allemaal niet schelen,want dat kan juist nog meer een reden zijn om je te pesten..

En even voor de mensen die vinden dat ze het zelf uitlokt :
Ik zelf vind het ook 'to much' maar als zij zich er prettig bij voelt,moet ze het helemaal zelf weten,en vraagt ze zeker niet om gepest te worden!!
Moet TS dan maar t-shirtjes met mickey mouse gaan rondlopen als zij zich daar te oud voor voelt?
Sommige meiden zijn nu eenmaal 'verder' in hun ontwikkeling,dat geeft NIEMAND het recht om haar te pesten.
Het zou toch van de zotte zijn als TS daardoor niet meer zichzelf kan zijn???

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:31

_Lauwtje_ schreef:
KarinvdM schreef:
Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Vroeger? Vroeger gingen vrouwen helemaal niet naar school

Toen ik 12 was droeg ik ook geen mascara maar ik kan me heel goed voorstellen dat, dat tegenwoordig wel gebeurd. Ik zie op de eerste 2 foto's in het profiel van de ts een jongvolwassen vrouw die er hartstikke goed uitziet, ik denk niet dat ze haar pesten omdat ze er ouder ziet maar omdat ze niet uit kunnen staan dat ze er zo goed uitziet.

En dan nog op die laatste opmerking... dus het is de schuld van die meisjes dat mannen hun hormonen niet onder controle kunnen houden en misbruik maken van hun lichaam? Hoe dik is die balk die jij voor je hoofd hebt?

Inderdaad, denk eens na voordat je zo snel en kort door de bocht oordeeld ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:31

Maar het blijkt dus wel weer, ondanks dat ze er wel zo bij loopt, voelt ze zich niet zo. Ze voelt zich niet stoer, uitdagend en cool. Terwijl ze er dus wel zo uit probeert te zien en zich zo gedraagd.

En als er een kloof zit tussen hoe je bent en hoe je probeert te zijn, dan weten mensen dat heel goed op te pikken. Daar hoef je geen levenservaring voor te hebben. En daar reageren ze (slecht) op.

Dit is juist niet een kwestie van: iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. Want er is geen sprake van goed voelen. Het is een manier van jezelf proberen te gedragen, je te kleden en je op te maken waardoor je iets wil uitstralen dat je niet bent. En dat wordt helaas genadeloos afgestraft.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:32

_Lauwtje_ schreef:

Nee, dat zijn zielige personen, maar die lopen er nu eenmaal ook rond.
Als ik die jonge meiden tegenwoordig zie met die kleine en heel korte rokjes met dito uitdagende shirtjes, dan kan ik wel snappen dat er mannen zijn die daar wel degelijk gierende hormonen van krijgen.

Wat ik me dus werkelijk afvraag, wat is de reden om je zo op te maken en zo te kleden als je nog zo jong bent?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:34

KarinvdM schreef:
_Lauwtje_ schreef:

Nee, dat zijn zielige personen, maar die lopen er nu eenmaal ook rond.
Als ik die jonge meiden tegenwoordig zie met die kleine en heel korte rokjes met dito uitdagende shirtjes, dan kan ik wel snappen dat er mannen zijn die daar wel degelijk gierende hormonen van krijgen.

Wat ik me dus werkelijk afvraag, wat is de reden om je zo op te maken en zo te kleden?

Wát nou als mensen zich daar fijn bij voelen? En zie jij TS ergens zo bij lopen dan? Op foto 1 draagt ze een jurkje, omdat ze met mij naar de Achterhoek Arena ging. Ja so wat, ga jij in je sgoffie kleren daar naar toe om zo geen jongens aan te trekken? Moet je dan overal rekening mee houden, omdat anderd mannen/jongens met hun oh zo gierende hormonen op ons af komen stormen!? :7
Hallo zeg. Het is ook voor je zelf hoor. Je moet gewoon dragen wat je fijn vind.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:35

KarinvdM schreef:
Wat ik me dus werkelijk afvraag, wat is de reden om je zo op te maken en zo te kleden als je nog zo jong bent?

Het (kan) hoort(/horen) bij het ontdekken van je identiteit.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:36

JustaLive schreef:
Even ter mededeling : ThaGirl: De hele klas rookt bij ons bijna :')

|o Jullie zitten nog in de brugklas! (als ik dat goed gelezen heb) Persoonlijk vind ik dit (roken in de brugklas) ook een verantwoordelijkheid van de school hoor, die zouden daar ook een stuk beter op moeten letten..

edit: Ik voel me oud worden (ben 20)! Tegenwoordig gebeurt alles blijkbaar nog jonger en sneller... Oke toen ik 14 jaar was stond ik wel stiekem om het hoekje bij de schutting met een jongen te zoenen en dronken we onze eerste breezer.. maar toen waren we 14, en zelfs dat was toen al jong!
Laatst bijgewerkt door Tempus_Fugit op 15-05-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:38

Iris82 schreef:
Maar het blijkt dus wel weer, ondanks dat ze er wel zo bij loopt, voelt ze zich niet zo. Ze voelt zich niet stoer, uitdagend en cool. Terwijl ze er dus wel zo uit probeert te zien en zich zo gedraagd.

En als er een kloof zit tussen hoe je bent en hoe je probeert te zijn, dan weten mensen dat heel goed op te pikken. Daar hoef je geen levenservaring voor te hebben. En daar reageren ze (slecht) op.

Dit is juist niet een kwestie van: iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. Want er is geen sprake van goed voelen. Het is een manier van jezelf proberen te gedragen, je te kleden en je op te maken waardoor je iets wil uitstralen dat je niet bent. En dat wordt helaas genadeloos afgestraft.

Dit vind ik vreemd,moet je bepaalde kledingstijlen dragen om zo te laten zien hoe je voelt?
Dat werkt zo toch ook niet?
Voorbeeldje : Een 18 jarig meisje met kistjes aan,een zwarte trui en lange zwarte haren,misschien gekleed als type 'emo' of 'gothic' wil toch niet zeggen dat ze zich zo voelt? of dat ze zo wil zijn?

Ik kan niet goed onder woorden brengen wat ik bedoel,maar ik probeer het toch :Y)

Wie zegt dat TS zich ouder wil voelen door maar make up te dragen?

xNursiex

Eigenlijk zou ik niet moeten reageren doe dat dan ook niet, maar ik kan me niet inhouden!

Dit meisje, ja inderdaad ze is nog een meisje. Hoe oud ze zich ook mag gedragen, word gepest op school!
Er worden dingen naar haar gegooid. Wat een ellende, het zal je kind maar wezen/het zal jezelf maar overkomen!

En dan wordt er door bokkers gezegd, misschien niet letterlijk, dat ze het aan haarzelf te danken heeft omdat ze rookt en
"sletterig" gekleed zou gaan. Er heeft iemand zelfs hoerig genoemd ...
Daar kan ik toch ongemogelijk een goed woord over zeggen? Dit meisje word gepest en plaatst hier een noodkreet!
Hoe ze verder haar leven inricht moet ze zelf weten. Dit verdient niemand.

Als hier iemand zou posten met een bril, tien kilo te veel en een paardentrui aan naar school. Zou er dan
gezegd worden dat ze niet langer zo'n "suffe trut" moet zijn en wat hips aantrekken, anders is het haar eigen schuld dat
ze gepest word?!

Roken is een keuze, haar make-up en kleren ook. Ik wil niet zeggen dat ik het goedkeur of zelf zo ben (sterker nog, ik ben
twintig en heb de make-up niet zolang geleden pas ontdekt), maar dat maakt ook niks uit. Gelukkig maar dat iedereen
anders is ...

SeBart

Wat een reacties hier, echt om te K*TSEN!
Niemand vraagt erom. Zelf ben ik ook gepest omdat ik een van de eerste was met een behoorlijke voorgevel.
Bij mij werd hetzelfde gedaan als bij TS. Kreeg allerlei ziektes, haaruitval overal, werd bijna kaal. Een spastische darm en zeer overspannen.Ook ben ik in die periode 30kg afgevallen.
Wat had ik er dan aan kunnen doen? Die dingen laten verkleinen. Niemand, maar dan ook niemand vraagt er om om gepest te worden.
Gatver, kan zo boos worden als mensen dat zeggen.
Ik ben ook een paar keer naar mijn mentor toen geweest, maar die was zelf bang voor een paar jongens in de klas.
Uiteindelijk een jaar lang haast niet naar school geweest en toen ben ik uiteindelijk naar een andere school gegaan.
Meid ga naar je ouders en praat er over en zeg dan ook alles, niks achterhouden, hoe moelijk het ook is en hoe erg je je ook schaamt.
Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat, ik vind dit echt zo erg. Zelf ben ik verhuisd naar heb buitenland, mede omdat ik niet meer met mijn verleden geconfronteerd wil worden.

Heel veel sterkte, en als je wil praten staat m'n pb open.
Laatst bijgewerkt door SeBart op 15-05-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:40

Het moet geen ene r*k uitmaken hoe je eruit ziet.
Je hebt aardig wat make-up op voor een 12-jarige maar dit moet je helemaal zelf weten, vind ik!
Zegt meer over de andere mensen die jou pesten dan over jou!
Gewoon proberen te laten gaan en negeren, zo goed en zo kwaad als dat kan.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:41

Overigens waarom schrijft de TS niet een anonieme brief naar haar mentor.. Kan deze het pesten eens aantal keer in het algemeen in de klas onder woorden brengen, zonder dat gelijk jou naam genoemd word. Je kan dan altijd later nog vertellen aan je mentor dat jij die brief schreef

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:43

Heb ik ook al eens gedaan een anonieme brief, en hij lachte me vierkant uit. tijdens het lezen van de brief maakte hij een hele "grappige" vorm ervan. En denk je nou echt dat de leerlingen het niet weten over wie het gaat. Ze zijn echt niet gek hoor.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:45

Ellis, toch zou ik met je mentor gaan praten, niet dat hij er wat mee moet doen als jij dat niet wilt maar dat je je ei kwijt kunt en dat hij je een beetje in de gaten kan houden.
Heel veel sterkte meid ik hoop dat het gauw gaat veranderen voor je...

Voor de andere bokkers, deze dame zet het neer om te luchten en wat steun, die oordelen krijgt ze al genoeg op school, dus dat maakt de oordelers onder ons niet beter dan dat tuig op school.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:45

vervelend dat je word gepest,
ikzelf ben ook tijd gepest, en het vormt je echt.

Zoals al eerder word gezegd, probeer er boven te staan, maar als het echt niet gaat, (je zit nog maar in de brugklas)
zoek dan een andere school, want het zal echt niet zoveel gaan veranderen.

Ik vind niet dat je per defintie minder make-up en stoppen moet gaan roken, maar je moet wel denken hoe wil ik dat andere mij zien
en wat voor beeld wil ik dat ze van mij krijgen?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:48

Gaan we nu banketstaaf tegen de TS doen in dit topic? Dat het 'logisch' is.. dat ze gepest wordt?

B-)

Zit je in de brugklas?
Dan zou ik met het vertrouwenspersoon bij je op school gaan praten,
ik kan vanuit mijn positie heel makkelijk zeggen:"trek je er niks van aan". Maar dat
doe je toch wel..

Proebeer er inderdaad boven te staan.. meer kunnen wij hier niet doen..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:50

het onderwerp pesten blijft een gevoelig onderwerp,waar de ene vindt dat je het zelf uitlokt,vindt de ander dat je gewoon jezelf moet blijven..

Iedereen heeft zijn eigen denkwijze over allerlei onderwerpen,het zou zonde zijn als iedereen de persoon word,die een ander graag wil zien in je..

Je moet NOOIT jezelf opzij zetten, TS moet zich niet stoerder voor doen dan ze is (ik zeg ZEKER niet dat ze dat doet!!) want juist door jezelf stoer te gedragen alsof het je geen zak kan schelen dat je gepest word,is een uitnodiging om weer (of meer) gepest te worden.
Ze moet zichzelf blijven,straal openheid uit naar je klasgenoten,dat hoe je er ook uitziet, er niet toe doet..maar dat je een mens bent van vlees en bloed,met bijbehorende gevoelens!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:58

Het is altijd rot om gepest te worden om je uiterlijk. Maar als jij je er zo goed bij voelt, moet je er niks van aantrekken. Probeer er niet op in te gaan, dat kan het alleen maar erger maken. Zoek inderdaad een vertrouweings persoon, die zijn er altijd wel op scholen. Dat kan goed helpen. Je ziet er inderdaad al erg oud uit voor je leeftijd, en dat zal dan ook zoals je zelf al zegt vast de reden zijn, maar veel make-up en roken vind ik geen reden om iemand zo erg (propjes gooien, sigaretten gooien, etc) te pesten. Laat degene zijn zoals die wilt zijn.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:59

@ TS: Ik heb de foto's gezien in je profiel, en je ziet er idd wel wat ouder uit dan 12 jaar. Maar dat is absoluut geen reden om te pesten!!
Als jij je er fijn bij voelt, moet je het ook blijven doen!
Als jij jezelf gaat veranderen om dat de pesters dan misschien stoppen, hebben de pesters hun zin, juist ja.. om jou na hun hand te zetten!!
Het is idd wel het beste om naar je mentor of een vertrouwens persoon te stappen!