Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
KarinvdM schreef:Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval.Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.
En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet.
En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...
_Lauwtje_ schreef:KarinvdM schreef:Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval.Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.
En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet.
En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...
Vroeger? Vroeger gingen vrouwen helemaal niet naar school
Toen ik 12 was droeg ik ook geen mascara maar ik kan me heel goed voorstellen dat, dat tegenwoordig wel gebeurd. Ik zie op de eerste 2 foto's in het profiel van de ts een jongvolwassen vrouw die er hartstikke goed uitziet, ik denk niet dat ze haar pesten omdat ze er ouder ziet maar omdat ze niet uit kunnen staan dat ze er zo goed uitziet.
En dan nog op die laatste opmerking... dus het is de schuld van die meisjes dat mannen hun hormonen niet onder controle kunnen houden en misbruik maken van hun lichaam? Hoe dik is die balk die jij voor je hoofd hebt?
_Lauwtje_ schreef:En dan nog op die laatste opmerking... dus het is de schuld van die meisjes dat mannen hun hormonen niet onder controle kunnen houden en misbruik maken van hun lichaam? Hoe dik is die balk die jij voor je hoofd hebt?
KarinvdM schreef:_Lauwtje_ schreef:En dan nog op die laatste opmerking... dus het is de schuld van die meisjes dat mannen hun hormonen niet onder controle kunnen houden en misbruik maken van hun lichaam? Hoe dik is die balk die jij voor je hoofd hebt?
Nee, dat zijn zielige personen, maar die lopen er nu eenmaal ook rond.
Als ik die jonge meiden tegenwoordig zie met die kleine en heel korte rokjes met dito uitdagende shirtjes, dan kan ik wel snappen dat er mannen zijn die daar wel degelijk gierende hormonen van krijgen.
Wat ik me dus werkelijk afvraag, wat is de reden om je zo op te maken en zo te kleden?
JustaLive schreef:Even ter mededeling : ThaGirl: De hele klas rookt bij ons bijna
Jullie zitten nog in de brugklas! (als ik dat goed gelezen heb) Persoonlijk vind ik dit (roken in de brugklas) ook een verantwoordelijkheid van de school hoor, die zouden daar ook een stuk beter op moeten letten..Iris82 schreef:Maar het blijkt dus wel weer, ondanks dat ze er wel zo bij loopt, voelt ze zich niet zo. Ze voelt zich niet stoer, uitdagend en cool. Terwijl ze er dus wel zo uit probeert te zien en zich zo gedraagd.
En als er een kloof zit tussen hoe je bent en hoe je probeert te zijn, dan weten mensen dat heel goed op te pikken. Daar hoef je geen levenservaring voor te hebben. En daar reageren ze (slecht) op.
Dit is juist niet een kwestie van: iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. Want er is geen sprake van goed voelen. Het is een manier van jezelf proberen te gedragen, je te kleden en je op te maken waardoor je iets wil uitstralen dat je niet bent. En dat wordt helaas genadeloos afgestraft.