Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hangt wel ook een beetje van de situatie af (ik ga niet in m'n uppie iets zeggen tegen een grote groep agressievelingen of zo
)
Shadow0 schreef:Frouk schreef:Ja precies, ze vragen het ook bijna nooit! Ik heb geen problemen met rolstoelen en kinderwagens zolang ze zich netjes gedragen indd even vragen of ze er langs mogen.. maar helaas doen ze dat bijna nooit
En de mensen in de rolstoel vinden het vervolgens weer ergerlijk dat mensen pas aan de kant gaan als er expliciet om gevraagd wordt, en dat mensen niet uit zichzelf even aan de kant gaan. Als je voortdurend op elkaar gaat letten, zie je maar al te makkelijk je eigen gedrag in die situaties over het hoofd. Er is voor jezelf meestal een hele goede reden waarom je doet wat je doet, terwijl het van andermans gedrag toch vooral heel duidelijk is wat er precies verkeerd aan is.
Als ik ze zie ga ik aan de kant, maar ik ga niet continu achterom zitten kijken of er toevallig iemand is die er langs zou moeten gaan, lijkt me te zot voor woorden
BoGi schreef:jammer eigenlijk dat niet iedereen het doet...
Want zoals de reclame is... nederland wordt onbewust steeds asosialer...
Shadow0 schreef:(Niet opstaan in de bus voor anderen, toen ik mijn enkel gebroken had is een voorbeeld. Ik kon niet goed blijven staan maar had door omstandigheden geen kruk mee, ik kon me wel redden als ik het maar rustig deed. Het opvangen van de bewegingen in de bus was te lastig. Maar anderen zien iemand die nog geen 60 is en trekken meteen conclusies.)

lonneke schreef:nee ik zou niemand aanspreken op asosaiaal gedrag, tegenwoordig heb je zo een mes tussen je ribben. als het bijv jongereren zijn die slopen of overlast geven zou ik wel de politie bellen, laat die het maar oplossen.
) en loopt langs me heen. Ik zeg daarbij extra hard 'Mevrouw, mag ik er even langs? Ja natúúrlijk mag dat wat aardig dat u mij dat vraagt.' Mevrouw draait zich om en zegt heel zacht..oh sorry.
). Met de kinderen gaat het nu rustig aan veel en veel beter. Zitten in pleeggezinnen, super! Moeder kom ik echter nog vaak genoeg tegen. En dan weerhoud ik mij er toch mooi niet van om even alle rotwoorden op te noemen (verkrachter, vuile vieze #$$%$%^) enz. De een vind het bruut.. de ander niet. Ik ook niet, laat ze maar lijden.
Die ik ook wel eens in de klas bij de leerlingen toepas. Je hoeft helemaal niets te zeggen maar ze weten precies wat je bedoelt.