Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tuffi

Re: Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:25

Leuk topic! Hij komt voor mij te laat, ik woon sinds juni vorig jaar op mezelf, maar goed...
Albert Heijn heeft vaak voor weinig geld leuke bakjes, handdoeken en pannen te koop liggen (mits het een wat grotere vestiging is). Verder zoals idd al genoemd diverse spaaracties voor o.a. handdoeken bij supermarkten. Op handdoeken (zowel voor in de keuken als de douche) zou ik niet te veel bezuinigen. Bij hele goedkope is het vaak het geval dat ze belabberd drogen... Dan helpt het zelfs niet om ze een paar keer te wassen.
Bij de Kijkshop kun je, zeker als je Freebees spaart, heel goedkoop dingen kopen.
Verder zoals al meerder malen voorbij is gekomen bij familieleden aankloppen of ze wat over hebben.
Ik zou ook op bijvoorbeeld pannen niet bezuinigen. Als je één keer een wat duurdere set koopt doe je hier veel langer mee en kookt het veel fijner, dan als je een paar goedkope pannetjes koopt die niet fijn koken en snel kapot zijn. Sowieso zou ik koekenpannen kopen met anti-aanbaklaag (Tefal). Dat kookt geweldig en is belachelijk eenvoudig schoon te maken met een keukendoekje als de pan nog warm is.
Besteksets (voor vier of zes personen) zijn vaak goedkoop te krijgen bij bijvoorbeeld Blokker of Makro.
Xenos heeft leuke frutsels om je huis op te leuken.
Ikea is relatief goedkoop, maar meubels blijven gewoon veel geld kosten helaas. Tweedehans kun je prima een kast of iets dergelijks kopen, maar ik zou geen bank of andere 'stoffen' dingen tweedehands kopen. Niet zulke goede ervaring mee. Zeker als ze bij mensen met huisdieren vandaan komen.

Jeetje, hoe groot kan een post zijn. Ik ga er weer mee stoppen :D Hoop dat iedereen hier wat mee kan.
Als me nog wat te binnen schiet laat ik wel van me horen ;)

O ja: v.w.b. een wasmachine... Die zou ik ook niet 2dehands nemen (yak), maar bij bijvoorbeeld de Saturn of Media Markt kopen. Die investering is het waard omdat je er heel lang mee gaat doen, winkelservice/-garantie krijgt en je zeker bent van een schone en werkende machine. (wasmachines moet je trouwens één keer in de één a twee maanden met witte waspoeder (mét bleek erin, dus geen Neutral) op een kookwas draaien i.v.m. ophopende bacteriën e.d.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:32

Leuk om te horen hoe iedereen bezig is (geweest) met zijn uitzet. Al kunnen we elkaar hier goed op de hoogte houden van bij welke supermarkt, wanneer en waar welke acties zijn?

Dus bijv. nu de actie van de Chocomelk, dus bij 2 pakken chocomelk een gratis glas :)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:47

Je hebt ook van die ijscoupes in een glas (bij de super te krijgen) als je ze dan op hebt, heb je nog een glas over... :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:48

Bij de Emté kan je nu sparen voor 50% korting op handdoeken.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 09:20

Oke! Ik zal het eens tegen m'n moeder zeggen :D. De mosterd-glazen zijn in ieder geval veilig gesteld, nu rustig aan de acties in de gaten houden en wat bijzoeken :)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:28

Vriendlief en ik zijn 2 weken voor de verhuizing begonnen aan het verzamelen van onze uitzet :P En dat is helemaal goed gekomen hoor!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:04

Ik ben begonnen op mijn 17e (inmiddels 20 :P ) met handdoeken van de actie bij de plus. Daar heb ik er nu 12 van thuis liggen met 12 washandjes en 3 badlakens (moeten er natuurlijk nog wel wat bij :+ ). Heb nog een badlaken via de mcd van mn oma.
Heb de curverbakjes van de plus via mn moeder gekregen.
verder heb ik voor mn verjaardag een 6delige pannenset gehad van SOLA. was in de aanbieding bij de whekamp. Op de huishoudbeurs is vriendlief zo lief geweest om een wokpan en een koekenpan aan te schaffen ( 50% korting :P ).
Een bestekset van SOla gekocht bij de makro (daar hebben ze altijd hele leuke aanbiedingen! )
En heb al een ovenschaal en een set met vleesmessen, broodmes e.d. :P
Gewoon goed de makro, whekamp e.d. in de gaten houden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:38

Vandaag de auto door de wasstraat gereden, en ik kreeg bij de aankoop van die wasbeurt een handdoek kado...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:22

Dat is ook handig! Bij welke wasstraat ben je geweest?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:05

Leuk topic zeg, ik ga dit even in de gaten houden!
Woon nu op mezelf, en ik heb al aardig wat mij elkaar verzameld. Maar er zijn wel plannen om dit jaar te gaan samenwonen met mijn vriend. Dus ik ga nu ook eens langzaam aan kijken wat er nodig is, en dan alvast het een en ander inslaan!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:13

Ik heb idd ook wel eens handdoeken gespaard via een supermarkt :j

Nu is de uitzet van vriendlief en mij inmiddels (bijna) compleet. Het enige wat we nog missen is: servies, strijkplank, en een stofzuiger (maar deze krijgen we van mijn schoonouders als we gaan trouwen)
Daarbij vinden we servies uitzoeken best lastig. We willen niet té standaard, maar ook niet met teveel poespas :+

Wij zijn begonnen op mijn 16e verjaardag (Wist niks te vragen, en vond uitzetspullen wel leuk)
wij zijn dat dezelfde jaar verloofd, en hebben een paar maanden later een feest gegeven. Toen was een deel van de uitzet al compleet :D We kregen echt super veel!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:27

Amanda_T schreef:

De Amigo op het Makadocentrum in Purmerend.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:32

zaterdag hulp worden bij de blokker :Y) 15 procent korting

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:34

tja, heb je als fulltime werkend persoon weinig aan :)

Heb nu een hele lading handdoeken van de AH in de was liggen. Roze emt witte stippen :) fijne kwaliteit. Was een bonusaanbieding.
Verder haal ik regelmatig spullen uit de eurobakken van de Blokker. Pannenlappen, ovenwanten, glazen e.d.

EsBianc

Koffiezetapparaat: 15 euro bij de blokker
En op diezelfde pagina in dat krantje staat nog iets voor weinig geld (sorry vergeten wat).
Laatst bijgewerkt door EsBianc op 18-05-09 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Ik ben op dit moment ook erg fanatiek bezig. Hoewel mijn plannen om echt uit huis te gaan waarschijnlijk pas rond 2011 (word in juni 19) zullen liggen, ben ik wel alvast aan het sparen en verzamelen. Ik zelf let erg veel op de aanbiedingen bij de Blokker, Aldi, Poiesz etc. Ook mag ik graag shoppen bij de Ikea.

Op dit moment heb ik vooral de kleine spullen (pannen, borden, bestek etc.) en daarnaast aan aparte spaarrekening aangemaakt voor mijn vaste stekje. Dan heb ik als het goed is over een aantal jaar een stevig spaarpotje om mee te beginnen :)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:37

En nog iets: bij de ikea hebben ze pakketten met borden, ontbijtbordjes en kommetjes voor niet heel duur. Je hebt dit geloof ik in wit, creme en grijs. De pannen zijn daar ook niet duur.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:37

Wij hebben handdoekensets en bestek gespaard via de C1000, verder zijn we dik anderhalf jaar bezig geweest met de zoektocht dus in de tussentijd hebben we verjaardagen, sinterklaas etc gehad waarop wij (vriendje en ik) allemaal spullen voor de uitzet hebben gekregen. We hebben zelf nauwelijks nog wat gekocht maar we gaan toch vrij compleet de deur uit over een paar weken. *D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:45

Oja met kerst hebben vriendje en ik een mixer gehad :D
En inmiddels hebben we al vanalles bij elkaar gespaard daarvan (keukenweegschaal, cakevorm, uitlikding) :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:47

Ik heb niet eens de ruimte om alles kwijt te kunnen dus pas als ik letterlijk het huis uit ga, koop ik alles wat ik nodig heb.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:31

Bij de Makro is een 90-delige bestekset van Sola in de aanbieding en een leuk servies.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:06

Caesar schreef:
Bij de Makro is een 90-delige bestekset van Sola in de aanbieding en een leuk servies.

Klopt ik zag dat ook!
Sola Model Palazzo Glazend
- 9 tafellepels
- 9 tafelvorken
- 9 tafelmessen
- 9 dessertlepels
- 9 dessertvorken
- 9 dessertmessen
- 9 cockatil/ijslepels
- 9 cocktail/ijsvorken
- 12 theelepels
- 2 serveerlepels
- 1 sauslepel
- 1 saladelepel
- 1 saladevork
- 1 taartschep
Voor 35,69 euro incl.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:14

Cassidy schreef:
Amanda_T schreef:

De Amigo op het Makadocentrum in [***].

Goed dat ik het even weet!! ik woon er maar 3 min van vandaan, heb nog wel wat nieuwe handdoeken nodig en mijn auto word toch dagelijks ondergescheten :+

Ik ben ook al jaren voordat ik op mijzelf ging begonnen met uitzet sparen,als iemand wat wegdeed wat nog goed bruikbaar was: geef maar aan natas! :D
Toen ik eenmaal op mijzelf ging had ik 90 % al! Opslag in deze is natuurlijk wel een pre
Nu ben ik inmiddels begonnen met uitzet voor als ik straks me andere huissie heb
Mijn garage staat momenteel vol met een hele andere set meubelen,nieuw bankstel,combimagnetron en weet ik veel wat nog meer!
Straks is het dus alleen een kwestie van een verfje,behangetje en een vloertje aanschaffen en aan de klus :P
Op deze site kan je ook veel vinden als je een verwoed verzamelaar met een beetje geluk bent:
www.gratisoptehalen.nl

edit: toevoeging

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:20

Ik ben ook al een flinke tijd uitzet bij elkaar aan het sparen. Het samenwonen laat als het goed is niet heel overdreven lang meer op zich wachten, dus heb al heel wat dozen staan. Veel gekocht bij Hema, Xenos, Ikea, Action. Vandaag ook weer naar de action geweest en hele leuke dingen gekocht voor weinig geld. Verder gewoon goed de folders in de gaten houden. Tevens is er van de blokker wel eens een opruimingsactie in utrecht, waar van alles voor leuke prijzen verkocht wordt. Of anders eens zoeken op fabrieksverkoop. Ik weet dat er ergens een Sola winkel is waar alles tegen reductie tarief te koop is. En als je iedere keer wat dingen koopt, valt het niet op dat het uiteindelijk zoveel geld kost.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:24

Er is een ander topic waarin de acties vermeld kunnen worden!
Zo blijft het overzichtelijk en kun je hier overige reacties/ervaringen neerzetten!

Edit: de link is [LZP] Spaaracties voor de uitzet!!