Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Wat god/goden betreft, god/goden is (zijn) geen mens(en), dus is/zijn ook geen man of vrouw.
Er is trouwens een groot percentage mensen M/V dat voelt dat zij een vaste partner NODIG hebben. Neem het woord "wederhelft". Ze zijn niet "heel" als ze geen ander hebben.
Je moet niet elk een ( en ) zijn en samen een 0, maar gewoon zelf een 0...
En ja, ik bedoelde niet dat iemand gedwongen wordt om te trouwen, maar dat ik niet vind dat je openbaar beloftes af hoeft te leggen en verantwoording naar de kerk bv om bij iemand te blijven.
Als trouwen niet bestond, zouden er echt niet minder stellen rondlopen en was men ook niet trouwer of minder trouw dan nu. De keus om bij iemand te komen en te blijven zit niet vast aan een contract. Het is ook geen garantie voor geluk en eeuwig samenzijn. Sterker nog, ik heb het idee dat er mensen zijn die hun partner denken te hebben "aangeschaft" door te trouwen en dat er dus niks meer in de weg zit, waardoor ze de relatie verslappen, wat dan weer voor problemen zorgt (waaronder buitenechtelijk relaties).
Lyonesse schreef:Alleen een kerkelijk huwelijk is niet eens geldig...
Silvaantje schreef:ik denk dat een mens niet monogaam is. heb nu geen relatie maar ik denk ook dat liefde en sex heel goed gescheiden kunnen worden en dat je best eens naast je relatie met iemand anders naar bed kan gaan. zolang het maar alleen puur lust is en er geen gevoelens bij komen kijken en het niet een soort verhouding ernaast word zeg maar..
). Dan klap ik dicht denk ik.
. Lyonesse schreef:Het ging mij er om dat je het eerst over katholieken hebt en daarna een bv kerkelijk huwelijk.
Ontopic: Ik vraag mij nog steeds af waarom bijna iedereen zich diep gekwetst voelt wanneer zijn partner een ander heeft of dat nu stiekem is, of dat je het weet (wanneer je daar geen afspraak over hebt) als mensen van nature niet monogaam zijn.
). Moet er níet aan denken. Ik ben zelf onwijs trouw aan 1 persoon en ik weet zelf maar al te goed hoe pijn het doet als je partner vreemdgaat. Dat zou ik iemand al niet kunnen aandoen. Ook al is het niet natuurlijk, je moet maar gewoon monogaam zijn. Klaar.. 
Petite schreef:Hihi dat is lastig he, in alle situaties kun je dingen van verschillende kanten bekijken en begrijpen, dat je soms uiteindelijk zelf niet meer weet wat je nou denkt.
Edit: Over God gesproken, als hij de mens monogaam heeft gemaakt, waarom heeft hij dan zelf geen vriendin. Dit vraag ik me al een tijdje af
Lyonesse schreef:Lusitana schreef:Wat god/goden betreft, god/goden is (zijn) geen mens(en), dus is/zijn ook geen man of vrouw.
Er is trouwens een groot percentage mensen M/V dat voelt dat zij een vaste partner NODIG hebben. Neem het woord "wederhelft". Ze zijn niet "heel" als ze geen ander hebben.
Je moet niet elk een ( en ) zijn en samen een 0, maar gewoon zelf een 0...
En ja, ik bedoelde niet dat iemand gedwongen wordt om te trouwen, maar dat ik niet vind dat je openbaar beloftes af hoeft te leggen en verantwoording naar de kerk bv om bij iemand te blijven.
Als trouwen niet bestond, zouden er echt niet minder stellen rondlopen en was men ook niet trouwer of minder trouw dan nu. De keus om bij iemand te komen en te blijven zit niet vast aan een contract. Het is ook geen garantie voor geluk en eeuwig samenzijn. Sterker nog, ik heb het idee dat er mensen zijn die hun partner denken te hebben "aangeschaft" door te trouwen en dat er dus niks meer in de weg zit, waardoor ze de relatie verslappen, wat dan weer voor problemen zorgt (waaronder buitenechtelijk relaties).
Alleen een kerkelijk huwelijk is niet eens geldig...
In bv. Engeland is een kerkelijk huwelijk wel degelijk geldig. laetitia schreef:Mensen selecteren hun partner toch ook op het krijgen van een sterk nageslacht?
Zwanen? Zijn die echt hun hele leven monogaam?
Ik zag laatst in het park een groepsverkrachting van een vrouwtjeseend door zeker 5 mannetjes. Eend verdronk bijna omdat het steeds onder water werd gehouden...

Lusitana schreef:Als je iemand eruit schopt die er een bij wil, houd je dus per definitie NIET van hem....
Het ligt niet zoooo makkelijk.
Lusitana schreef:Mss hou ik dan wel TEVEEL van hem..Als je iemand eruit schopt die er een bij wil, houd je dus per definitie NIET van hem....
Het ligt niet zoooo makkelijk.
Maartje1990 schreef:Dan kun je ook niet echt van een relatie spreken. Dan heb je gewoon sex (gehad) met elkaar. Een relatie houdt meteen in dat het min of meer bindend is voor enige duur.Persoonlijk vind ik ook dat je een relatie pas aangaat of dát je een relatie aangaat met het idee dat het voor altijd is. Je gaat een relatie niet aan met het idee, 'volgende week is het alweer over'.