Op maat gemaakte gordijnen...retourneren mogelijk??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:19

ik vind het mooi, het past mooi bij je meubelen en tapijt, bovendien vind ik het zelf wel knus als de gordijnen dichtgaan 's avonds, juist dan wat donkerder geeft een gezellige sfeer

BoGi

Re: Op maat gemaakte gordijnen...retourneren mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:49

Ts heb je al foto's van overdag???

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:52

nee nog niet, ben 's ochtends altijd veel te gehaast...(20 min de tijd om te douchen en aan te kleden en naar mijn auto te lopen!).

Heb ze dan ook nog niet bekeken vandaag!

maar heb wel bedacht dat ik het nog even tot vrijdag de tijd gun voordat ik ga bellen om te vragen wat er eventueel mogelijk is. Het zijn inderdaad hele mooie en hele chique gordijnen...misschien ben ik dat niet gewend ;-).

Maar ze zijn echt heel donker.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:13

Ik durf je bijna op een briefje te geven dat je "helaas" met de gordijnen opgescheept zit. Zoals in de voorwaarden al staat vermeld, gelden bepaalde regels voro retourneren niet voor maatwerk, zo'n bedrijf zal over het algemeen niets aan jouw gordijnen hebben. Ik denk dat je beste opties proberen te wennen of door verkopen zijn... en zelf zou ik het eerste iig een paar maandjes proberen :) . Soms heeft het gewoon even tijd nodig en vind je iets later toch eigenlijk wel heel mooi :) .

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:16

ben bang dat je ze niet kan retourneren . (mag ik ook zeggen dat ik ze prachtig vind?)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:20

bij mijn maatwerk gordijnen werd duidelijk gezegt dat ze niet geruilt of terug konden. hun kunnen niks meer met maat werk.
Het is dan ook niet meer dan logies dat het niet terug kan.
Ik schat je kans dus heel klein.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:52

:= ik vind ze juist prachtig staan. juist lichtere gordijnen maken je huis denk ik killer. ( nu meer contrast)
omdat je ook veel wit op de muren hebt.
deze gordijnen opassen perfect bij je meubelen en vloerkleed!

maar kan snappen dat je een andere smaak hebt en zelf lichtere mooier vind. ( jij moet er immers tegenaan kijken)
vooral voor zo'n flink bedrag moet je wel meteen dat "wow" gevoel hebben, en dat heb je duidelijk niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:24

Ik zou ze houden en de twee poeven in een andere kleur bekleden zodat het contrast wat meer terug kont in de kamer :j

Ik vind ze wel echt heel erg mooi :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:38

ik vind de gordijnen juist mooi staan!!
zou ze zeker niet terug brengen.. denk dat je er over een weekje wel aan gewend bent en dat je ze over een maand mooi vindt ;)

(ik heb zelf een heel klein 'apartementje' .. ik leef in 1 ruimte en heb daar mn bed, eettafel en keukentje staan. deze ruimte is ong 20 vierkante meter. de vorm van mn kamertje is heel smal en lang. een kant (Waar mn bed staat) zit een heel breed, smal raam in, en ik heb hier zwarte (van die dingen die geen enkel licht doorlaten) gordijnen voor gehangen. ik vind het juist knus en gezellig als ze dicht hangen!)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:31

vind het ook heel erg mooi en schat de kans van retour mogen doen heel klein ..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:41

Als ik eerlijk ben vind ik ze er prachtig uitzien op de foto's! Maarja, zoals je zelf zegt vallen ze in het echt tegen. En ja, meningen verschillen.
Het is toch jou huis dat naar jou smaak mooi moet zijn.
Ik zal je zeggen, toen mijn vriend en ik lammelgordijnen hadden uitgekozen was ik er helemaal van overtuigd dat ze prachtig waren...
toen ze eenmaal hier hingen vond ik het echt tegenvallen. Kleuren vielen hier anders uit en ik vond het een beetje saai.
Maaaar, na even wennen begon ik het steeds mooier te vinden. Nu ik er eenmaal aan gewent ben vind ik ze wel mooi.
Is het niet gewoon een kwestie van wennen?
En anders miss op de een of andere manier laten bleken zodat ze kleur wat lichter word?
Miss worden ze wat lichter als je ze op een bepaalde manier wast, of zou je het anders ergens kunnen laten doen.
Ik zou in zo'n geval iig het bedrijf bellen, of langsgaan om sowieso te vragen of je ze nog mag ruilen... ik denk het niet maar miss kunnen zij je meehelpen met een oplossing... zij zullen dit vast wel vaker hebben meegemaakt neem ik aan?
Je zegt ook dat ze erg donker zijn? Dat ze helemaal geen licht doorlaten, maar dat is toch juist de bedoeling van gordijnen?

Succes ermee!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:03

Gewef het even de kans om te wennen, mijn moeder heeft ook nieuwe gordijnen op laten hangen, die waren nog een stuk duurder dan de jouwe. Ze kon wel janken en had er zo'n spijt van, maar na een paar weken zat het weer helemaal goed. Nu ze er aan gewend is wil ze niet meer zonder haar gordijnen.

Geef het even de tijd om er aan te wennen, want het veranderen van je gordijnen is natuurlijk best ingrijpend.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:09

Foto van overdag:

Afbeelding

Ben al wat minder in shock dan gister...Al heb ik wel meteen 2 extra tuinlampjes gekocht voor balkon zodat het achter de gordijnen ook lichter wordt als het donker is buiten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:14

Chubby schreef:
Ik vnd het mooi en sfeervol! Maar ik hou dan ook wel van donkere gordijnen :o Wij hebben zelf donkerbruine...

Hier net hetzelfde, vind het schitterend :D

Ik heb net m'n gordijnen gekocht en betaald... Had je anders wel een pb gestuurd!

Overdag zien ze er idd wat donker uit, maar ze laten wel mooi licht door. Misschien dat je inderdaad wat moet wennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:19

Ik kan me wel voorstellen dat je er enorm aan wennen moet, ik herken dat wel, alleen denk ik dat ej het over een weekje toch wel mooi gaat vinden, je heb hele bijzondere gordijnen uitgekozen hoor!! Je kan er alle kanten mee op, savonds donker, en onverdag doorschijnend!
Mooi opgelost met wat buitenlampjes!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:44

Dat is eigenlijk wel heel mooi, maar natuurlijk een ander gezicht als je gewend bent. Maar zo in daglicht vind ik die donkerbruinen vierkante zitblokken echt veel te donker bij het geheel. Kun je daar niet iets aan doen? Bekleden ofzo?

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:33

bromfiets schreef:
Maatwerk kun je over het algemeen niet retourneren tenzij je kan aantonen dat ze verkeerd gemaakt zijn o.i.d. En eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan normaal, daar zijn staaltjes voor uitgevonden, zodat je van te voren kan kijken wat het beste staat :)

Helemaal mee eens, daarbij vind ik het ook gewoon hele mooie gordijnen denk dat je er zo aan gewend bent hoor!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:14

Vind ze heel mooi!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:48

Ik vind ze ook ontzettend mooi!!! Denk dat het een kwestie van wennen is. En bellen kan nooit kwaad, je kan het gewoon proberen toch ;) Nee heb je, ja kun je krijgen!

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:47

Heeeeeeeeel mooi!!!!

Wat vind je er nu zelf van, na een paar dagen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:27

Ik begin er langzaamaan aan te wennen. Overdag vind ik ze erg mooi, maar 's avonds nog erg donker. Het wordt zeg maar veel eerder donker in mijn appartement nu en ik moet veel meer licht aan doen om het gezellig te krijgen.

Doe nu dus elke avond mijn balkonlampen aan, 1 grote en 2 ledlampjes. Dat scheelt wel wat.
zal daar vanavond ook een foto van maken....

Het is echt hele mooie kwaliteit en ze zijn überchique, maar ze zijn gewoon erg donker.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:19

Ik vind ze ook erg mooi, het ziet er chique uit.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:59

Ik vind ze prachtig!
Je moet niet steeds met de instelling 'lelijk lelijk lelijk' kijken want dat blijven het lelijke gordijnen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:59

Zet gewoon wat meer lampjes neer of op andere plaatsen, dat scheelt vaak ook al.

Ik vind ze ook prachtig.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:03

normaal mag je retourneren zonder reden, uitgezonderd maatwerk zegt de tweede regel. dus NEE je mag ze niet terugbrengen... beetje logisch ook hoor, sorry... ik verkoop ook kleding en bij mij moet je ook niet aankomen dat je iets wat ik speciaal voor jouw op maat gemaakt heb ineens niet meer moet hebben...