Relatieprobleem, advies gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:07

Je kind went het ergens anders ook wel weer hoor,als het beter is voor een kind om te verhuizen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:13

hier spreekt een ervaringsdeskundige...

Mijn ervaring is dat een man blijft slaan als hij het eenmaal gedaan heeft... iedere keer gaat ie een stapje verder en er zal een dag komen dat ie ook begint te slaan zonder drank op... ik weet het, liefde maakt blind.... maar meid... kies alsjeblieft voor jezelf...

Heel veel sterkte! en je mag me altijd pb'en, mailen of msn'en (kan je via pb krijgen )

Dikke knuffel

chocobroodje

Re: Relatieprobleem, advies gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:22

Als je niet voor jezelf wilt weggaan, doe het dan voor je kind. Hij/zij mag niet (weer?) lijden onder een relatie, en geloof maar dat ze het meekrijgen hoe klein ze ook zijn. Kies voor je kind en jezelf!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:23

Ik zou zelf even heel erg goed gaan nadenken als ik jou was.
Iedereen hier kan wel roepen dat je gelijk je koffers moet pakken, maar dat is geen oplossing omdat je zegt dat je wel van hem houd.
Probeer eens in de groep te gooien of hij voor dit gedrag samen met jou naar een therapeut zou willen. Als je dan als antwoord NEE krijgt dan weet je eigenlijk al genoeg. Ga diep bij jezelf te raden wat je wilt meid, hoeveel je ook van iemand houd, de tegenpartij heeft gewoon nooit het recht om te slaan. ook al ben je nog zo'n bitch die het bloed onder iemands nagels vandaan kunt halen dan nog is dit niet toegestaan, tis gewoon een vorm van zwakte en op deze manier voelt hij zich machtig.
heel erg veel sterkte met je keuze.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:24

Het gaat mij nog niet eens om het slaan zelf, maar om wat hij daarna zei.l Dat het je eigen schuld is, omdat jij mensen gek maakt. Dat slaan zou voor mij al een reden opzich zijn om weg te gaan, maar dat hij het daarna ook nog je eigen schuld noemt, jemig..

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:27

Waar die gozer al het gore lef vandaan haalt dat hij je slaat.
Echt ik heb ook een k*t relatie gehad met veel geweld.
Ik heb die jongen letterlijk me huis ui getrapt incl sporttas en hond.
Maar ja de situatie zal ook anders zijn dan bij jou.

Als jij de oorzaak bent van alles volgens hem,
moet je eens aan hem vragen,: Wat doe je hier dan nog?
En dat moet je jezelf ook eens afvragen

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:05

Zelf zou ik het wel hebben geweten in deze situatie, maar als ik jou was zou ik m'n relatie nog eens ernstig onder de loep nemen zeker nu je op het punt staat om te gaan trouwen. Je hoeft ook niet direct bij hem weg dat is nl. je eigen beslissing en die kunnen wij nu eenmaal niet voor jou nemen . Je zou je huwelijk nog even een half jaar kunnen uitstellen om eerst samen in relatietherapie te kunnen gaan en om er achter te kunnen komen hoe jullie werkelijk tegen overelkaar staan. Vandaar uit kunnen jullie altijd nog een beslissing nemen doorgaan of kappen. Succes met de beslissing die je neemt maar denk eraan de je neemt niet alleen een besluit voor je zelf maar ook voor je kindje en die gaat voor alles!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:31

kappen ermee hoe moeilijk het ook klinkt niemand maar dan ook niemand heeft het recht je te slaan

ik b en moeder van 3 kids ben dol op mijn manneke maar als hij ooooit het lef in zijn donder haalt me te slaan vertrek ik met onze kids

niet alleen jij lijd er onder maar je kind ook

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:25

@ meisjemuis ben je al wat verder gekomen met je vriend? Ik hoop van harte dat het goed komt met jou en je kindje

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:33

Ik had mijn kind en spullen gepakt en was weggegaan; NIEMAND slaat mij.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:45

Ik bedoel ook dat het met haar en haar kindje goed komt ik heb het niet over haar en haar vriend ;)

meisjesmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:51

Heb al wel een beetje gepraat en gezegt dat ik het nog steeds erg moeilijk heb hiermee, en dan kon hij begrijpen.

Hij zei ook dat hij merkte dat ik de laatste tijd erg afstandelijk was, en dat was ik ook heel erg.

We hebben wel een goed maar niet zo heel erg lang gesprek gehad, waarin ik duidelijk heb gemaakt dat dit eens maar nooit meer was en daar was hij het mee eens.

Ik zeg ook niet dat ik de makkelijkste ben maar de ruzie ging nergens over en liep gewoon echt uit de hand ook om niks. Heb ook gezegt dat ik wil dat hij eens over zijn gevoel gaat praten met mij en daar zou hij aan gaan werken.

Ben benieuwd!

Iedereen heel erg bedankt voor jullie advies het heeft mij echt de ogen geopend!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:58

Nee, nee, en nog eens nee!!!

Als je niet bij hem weg wilt omwille van je kind, bedenk je dan alsjeblieft. Deze vent doet bij mij alle alarmbellen rinkelen!!

Alcohol - slaan - roepen dat het jou schuld is - excuus weer aanbieden.
Lekker gemakkelijk!! Zo doen ze het allemaal.

Nu even feitelijk; als hij WEET dat hij een kwade dronk kan hebben, hoort hij NIET te drinken. NOOIT MEER, nog geen DRUPPELTJE bier.
HIJ neemt het risico agressief te worden, alleen maar omdat hij drinken wil, en JIJ bent het slachtoffer?!! En dan ook nog roepen dat het JOU schuld is?!!! Hoe haalt hij het in z'n botte kop. Excuses daarvoor bestaan helemaal niet.

En dat hij niet direct erna wilde praten, ''omdat er dan ruzie zou volgen'', is ook zo'n escape-trucje.

Als je een bekende van mij was, had ik je er aan je haren weggesleurd desnoods. Dit verdien je niet. Hij kan nu zeggen wat hij wil, maar geloof me; als hij ooit nog 1 drupje alcohol drinkt, meent hij NIETS van zijn woorden. HELEMAAL niets. En roepen dat 1 biertje geen kwaad kan en zo lekker is, is pure flauwekul. Als hij écht van je houd, raakt hij nooit meer alcohol aan.

En wat die vent betreft... excuses of spijt interesseren me geen biet, ik had hem even HEEL duidelijk gemaakt wat voor gevolgen het voor hem zou hebben als hij ooit nog verkeerd in je richting KIJKT. Kom nou zeg....!!!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:02

Ik heb hier verder geen ervaringen mee... maar ik 1 ding weet ik wel! Als je twijfelt, zelfs al is het maar een ieniemie klein beetje, kappen hiermee! Ik heb heel erg geleerd op mijn gevoel te vertrouwen en dat is vaak de beste manier om keuzes te maken. Sterkte verder. :(:)

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:04

meisjesmuis schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor jullie advies het heeft mij echt de ogen geopend!

volgens mij hebben de meeste adviezen je ogen juist niet geopend, anders was je daar nu weg, 2 postjes hierboven omschrijven zo'n situatie heel erg goed.

deze situatie loopt vroeg of laat verkeerd af voor jou, ik hoop alleen maar dat je dan sterk genoeg in je schoenen zult staan om er een punt achter te zetten. Verder wil ik je nog veel geluk wensen en ik hoop in de grond van mijn hart dat het hierbij blijft (maar ik weet bijna 100% zeker van niet)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:24

Uit ervaring: een kerel die onder invloed van drank gemeen doet BLIJFT DAT DOEN. Of het nu met banketstaaf opmerkingen is, of met smijten van spullen, of fysiek geweld... hij blijft dit doen. En of je nu samen die situatie hebt gecreeerd of niet, je moet echt voor jezelf (en je kind) kiezen.
In mijn situatie dacht ik dat wij samen de situatie zo gemaakt hadden, dat ik er zeker mijn aandeel in had. Later heb ik vernomen dat e.e.a. zich exact zo herhaalt heeft in relaties die hij na mij had.

Bedenk eens goed wat er allemaal 'mis' is in jouw relatie. Hoe doet hij verbaal tegen je? Is het echt je maatje? Vertrouw je hem door en door? Zie je jezelf met hem in het bejaardenhuis zitten? Zomaar wat dingen te overwegen. Is er maar 1 antwoord nee: wegwezen. Eerlijk waar. Been there, done that.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:31

Slaan is nooit goed en niet goed te praten..Dus weggaan, je hart volgen en voor je zelf kiezen..hoe moeilijk dit misschien is. Ik denk dat het ook meer en kwestie is van vertrouwd gevoel en dat dat gevoel het je juist zo lastig maakt!