Hoe zijn jullie thuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:21

Als ik en mijn broer weg gaan willen mijn ouders wel weten waarheen en hoelaat ik ongeveer thuis dacht te komen.
Erg veel doen we met het gezin niet, mijn broer werkt de heledag en sleuteld (is monteur) 's avonds bij.
Ik zit nog opschool en na school zit ik wel benede of maak mijn huiswerk, 's avonds altijd op stal.
Mijn vader heeft een eigenbedrijf waar hij overdag aan het werken is, 's avonds eten we wel met z'n alle.
In het weekend verschilt het, mijn vader moet op zaterdag soms werken ik en mijn broer zijn vaak ook even weg maar zodra er een kans is om wat leuks te doen, dagje strand, op bezoek of zomaar even een terrasje pakken doen we dat wel (mijn broer als uitzondering)

Mijn ouders gaan wel eens samen op vakantie, een weekend of een week, dat wordt ruim van te voren verteld zodat we rekening kunnen houden met de honden en paarden en mijn broer en ik dingen moeten regelen.

Niet echt close maar we leven ook niet langs elkaar heen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:29

Ik ben alles behalve close met mijn ouders, ik zit ook veel boven, maar dat heeft ook met andere dingen te maken. Als ik ergens mee zou zitten dan zou ik ook niet naar mijn ouders toestappen en het vertellen, ik zou er juist zo veel mogelijk aan doen om het niet op te laten vallen dat me iets dwars zit. Sinds mijn vader ziek is, is de situatie bij mij thuis niet erg veranderd. Behalve dat mijn broertje en ik vrij close zijn, qua samen dingen doen en samen ergens heen.

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:47

Toevallig, dat ik op dit topic stuit. Zat me net op te vreten over de thuissituatie.

Wij weten altijd alles van elkaar, wat erg benauwend is.

Mijn ouders kunnen niet meer samen met elkaar, al jaren niet, maar ze willen niet uit elkaar
A) omdat ze denken dat dit beter is voor mijn broer, zus en mij;
B) Wegens angst voor financiële problemen bij mijn moeder (ze heeft geen werk)

Ben opgegroeit in de ruzie, vroeger al waren er gevechten thuis (rondvliegend servies etc), elkaar serieus letterlijk pesten,
proberen mij aan hun kant te krijgen, waar je echt gek van word.

Mijn ouders weten dat de kans erg groot is dat kinderen in deze situatie de verkeerde kant op gaan (drugs, alcohol, de straat op),
daarom houden ze me het liefst altijd binnen. Ze moeten ALLES van me weten (waar de gesprekken op school met medeleerlingen over gingen, waar ik ben geweest, etc), geen klein geheimpje is mogelijk.

Vrienden en vriendinnen durf ik niet mee te nemen, A) omdat het meerdere malen is voorgekomen dat ik thuis ruzie en een huilende moeder aantref, en B) omdat mijn vrienden en vriendinnen (nette mensen, omdat ik zelf ook een redelijk terughoudend, rustig en degelijk persoon ben) afgekraakt en uitgelachen (wanneer ze weer naar huis zijn) worden. Mijn vrienden zijn belangrijk voor me, ik kies ze bewust uit omdat ik vriendschap veel waarde geef. Gevolg van wat mijn ouders doen:ik neem niemand meer mee ;(

Verkering hebben, idem dito, daarmee werk ik mezelf alleen maar in de nesten omdat ze niet willen dat ik een vriend heb. Ook hier weer het afkraken etc. Nog een argument van hen: sex is iets voor als je minimaal 21 bent }:0 Dus wanneer ik een jongen bij me heb gaat de deur regelmatig open om te kijken wat we aan het doen zijn (zonder dat mn moeder iets zegt, ze loopt boos weg). Bij mijn zus is het zover gegaan dat ze boos het huis uit is gegaan en bij haar vriend is gaan wonen, we zien haar erg weinig. Het is ook niet leuk om thuis te zijn. Ik ben best wel jaloers op haar, zij heeft nu een ontspannen leven zonder altijd maar ruzie om zich heen.

Ik loop nu al negen maanden bij een therapeut, wat mij erg helpt. Maar wat ik nu wil, is zo snel mogelijk het huis uit.

Misschien is dit een beetje teveel tekst voor in dit topic, maar je kunt er een conclusie uit halen: veel en veel te close, iets wat mij erg benauwd.

kiimberliiee

Re: Hoe zijn jullie thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:10

Mijn ouders zijn al iets van 8 jaar/9 jaar gescheiden.

Mijn vader zie ik bijna nooit meer.

Mijn moeder heeft een nieuwe vriend, en die mag ik wel. Mijn zusje is de billenmattie van me moeder, en ook al heb ik het niet gedaan, ik krijg toch de schuld.

Omdat ik zogenaamd rebels ben volgens mij moeder. Jammer dan, ik ben en blijf een raspuber! :)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:13

Wij gaan thuis goed met elkaar om. Mam & pap zijn nog steeds bij elkaar en hebben weinig ruzie. Broer is uit huis en woont samen met zn vriendin. We zien/spreken ze geregeld en dit loopt ook allemaal erg soepel. Verder heb ik het thuis goed. We eten 's avonds met zn allen en eigenlijk weinig/nooit ruzie. Verder woont vriend zo ongeveer bij ons in wat mn vader en moeder erg gezellig vinden. Soms hebben ze er nog eens een handje van om tijdens een 'discussie' tussen mn vriend en mij aan zijn 'kant' te gaan staan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:19

Sinds ik het huis uit ben ben ik veel closer met m'n ouders en oudste en jongste zussen. M'n tweelingszus daarentegen, dat is echt een rel elke keer! En met m'n broer ben ik nooit close geweest :D

Ik ga maar 1x per week langs en dat maakt de band ook wat hechter, je bent altijd blij om elkaar te zien.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:09

Ik woon al jaren niet meer thuis, met mijn vader geen contact meer, met mijn moeder wel, we bellen elkaar iedere dag, zien elkaar gemiddeld 1 keer per maand en dat is ook genoeg, mijn moeder is een vreselijke pietjeprecies, ik ben altijd gesloopt als ik daar geweest ben of zij bij ons.