Waarschijnlijk een hele blonde vraag...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:34

Janine1990 schreef:
Oooh, nee wij hebben zo'n automatisch ventilatiesysteem, ik heb geen idee hoe het heet. Badkamer blijft in ieder geval niet vochtig en na 8 jaar hebben we geen last van weerplekken. Wel moet het plafond vervangen worden.

Onze garagedeur gaat ook naar buiten open, is niet automatisch, maar we hebben de garage ook achter (en dus los) van het huis staan. De schuur is behoorlijk groot en de fietsen passen er dus ook makkelijk in. Ik vond het toen aannemelijk dat iedereen dat had 8)7

Nou nou je bent wel erg blond! :D :o?

Als je bij je vriendinnen speelt, dan merk je toch al jong op dat niet iedereen rijk is en dat veel mensen in flats of rijtjeshuizen woont of je moet wel toevallig alleen maar vriendinnen hebben die ook nog eens in vrijstaande woningen woont. :P

Janine1990

Re: Waarschijnlijk een hele blonde vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:52

Dat laatste was bij mij inderdaad het geval :=
Ik had een klas met 9 meisjes, waarvan er één of twee waren in een twee onder 1 kap huis... Deze hadden allebei een garage.. :Y) En daar speelde ik vroeger bijna nooit.
Ik woon echt in een plat dorp... :Y)

En de vraag is blond, maar van origine ben ik toch écht donkerbruin :=

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:17

Ben je inmiddels wel eens in een flatje geweest?
Sommige flatjes tonen erg klein maar zijn toch best ruim, met ruimte genoeg voor de droogende was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel verder ben geweest dan een bejaardentehuis en een seniorenflat (dus zonder verzorging en complete huizen), maar groot vond ik het niet hoor.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:22

:D :D Ja ja, dat zijn belangrijke levensvragen. Maar ik heb de oplossing in Singapore gevonden.
Daar hebben ze helemaal geen balkon en een droogtrommel heeft ook niet iedereen. Daar hangen ze gewoon een hele lange vlaggenstok uit het raam met alle was er aan.

Heel grappig gezicht. Al die wolkenkrabbers met stokken met was uit het raam. Tja als je op 36 hoog woont kan je dat doen.

Edit:foto van Singapoorse was.
http://farm4.static.flickr.com/3054/294 ... 36.jpg?v=0
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 08-05-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:35

Geniaal die mensen daar in Singapore! _O-

Of in oude Italiaanse films, de lijnen tussen de gebouwen in, vol met was.. :=

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:37

Even helemaal off topic, maar weet je wat de mensen doen die op een brommer rijden als het een tropische regenbui komt?
Dan trekken ze hun jas achterstevoren aan.

Echt waar! Mijn neef was bij ons op bezoek en hij dacht al dat het een vaag aziatisch modeverschijnsel was :D .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:39

Heh? _O-
Wat is daar het nu van dan? :=

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:40

Ik heb geen idee. Ondanks dat het regent is het er wel altijd tussen de 28 en 32 graden. Het zal wel lekker wapperen of zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:42

Of het regent niet bij de rits in, of ze waarschuwen mensen op die manier... Zo denk ik dan.. :=

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:45

Hmm, eigenlijk moet ik er een topic over openen. Het is net zo'n levensvraag als die van jou. Het zag er in elk geval wel heel leuk uit.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:46

HBVisser schreef:
Even helemaal off topic, maar weet je wat de mensen doen die op een brommer rijden als het een tropische regenbui komt?
Dan trekken ze hun jas achterstevoren aan.

Echt waar! Mijn neef was bij ons op bezoek en hij dacht al dat het een vaag aziatisch modeverschijnsel was :D .

Zouden ze dat niet doen, omdat anders de regen via de rits naar binnen sijpelt? Dat is in ieder geval wat er gebeurt als ik niet mijn luxe motorpak aan heb, die geheel waterdicht is, en ik dus met mijn gewone winterjas rondtuf... Dan gaat de regen er altijd als eerste bij de rits doorheen... Lekker drassig zooitje wordt dat, onder de jas...

Ik woon overigens ook (nog) op een flat en droog de was soms aan een waslijn op het balkon, maar als het mooi weer is zit je toch minder lekker met broekspijpen in je nek, en anders in de droger of op een wasrek op de logeerkamer. Heb dan ook de mazzel in een redelijk ruim appartement te wonen (3 slaapkamers, nette woonkamer, aparte keuken etc). Binnenkort gaan we naar een rijtjeshhuis verhuizen en dan heb ik ook eindelijk een tuin... (zwijmelt weg)...

edit: spuit 11 in de bocht... Mijn voorganger dacht hetzelfde als ik, was alleen iets sneller... :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:18

Hmm ja, dat zou je denken. Maar ze doen de jas aan de achterkant niet dicht en echt waterdicht zien die jasjes er ook niet uit. Heel apart.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:31

Normaal probeer ik er niet zo aggressief bovenop te springen maar dat was echt een kansloze vraag. }>
Een droger rules wel en alles, maar dat is toch een vrij standaard item. Als je dat niet hebt of dat nieuw voor je is loop je echt zwaaaaar achter. En woon je onder een steen die achterin een grot ligt :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 21:32

Wij hebben wel een droger hoor _O-
Maar ik laat m'n shirts toch liever buiten drogen, krimpen ze niet en blijven ze frisser.
Bovendien buiten uithangen voorkomt kreuken en dus lange tijden strijken...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:21

Ik verbaas me echt nu!

Tijd voor PUBERRUIL (programma van BNN)!!
Janine gaat ruilen met meiske uit Amsterdam Zuid Oost voor 1 week! Voor Janine gaat een hele wereld open en voor de amsterdamse puber waarschijnlijk ook (huh wat is dat een weiland? Huh wat is dat daar, ik zie een gevlekt iets in de wei en het roept Boe...)

Ideetje? Ga je na je school studeren? Zo ja, tijd om op kamers te gaan in de grote stad!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:24

Geen puberruil voor mij _O-
Ik studeer al.. B-)
En geen kamers voor mij, ik hoef maar 40 minuten te reizen, en ik hou wel van wat privacy een grote tuin en mijn paarden in de buurt. Ja, ik ben verwend. Al is het niet eens met geld.
Bovendien kan ik niet eens mijn kamer hier thuis onderhouden := En ben ik niet zo sociaal ingesteld...

_O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:25

Je hebt ook speciale wasrekjes die je uit je raam kan hangen :D
Mijn vriend woont op kamers en die heeft gewoon zo'n (redelijk groot) wasrek op zijn kamer staan :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:27

Vind dit wel echt een vraag van het niveau 'lekker slim' hoor! Hoe vaak kom jij eigenlijk buiten dat dorp van je? Misschien eens een kijkje gaan nemen in de echte wereld?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:29

Geen groningen bashing doen he :D in een stad wonen is ook niet alles..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:32

Point is, woon je alleen in een flatje, is dat best te doen. Een rekje buiten je raam. Dan heb je ook niet veel was.
Maar je hebt ook hele gezinnen in flats, en dat was eigenlijk mijn uitgangspunt. :j

Anoeska: Het zal je verbazen, maar ik kom elke dag in de stad. Ik krijg ook heel wat mee, zo heeft mijn moeder een poos voor de kerk vrijwilligerswerk gedaan voor mensen die financieel er slecht voor stonden, moesten leven van 50 euro per week of minder. Ik weet dus wel degelijk dat er mensen zijn die het minder hebben dan ik (niet dat wij rijk zijn, absoluut niet!). En ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn, een poging om me er in in te leven zal zelfs moeilijk zijn (voor iedere rijkere eigenlijk). Ik wéét wel dat niet iedereen even happy is, en even financieel goed voorzien. Ik ben niet onnozel, maar dit was écht iets waar ik zo snel geen oplossing voor vond :=
Want mijns inziens, zijn mensen die in een flat wonen, niet arm. Het is een keuze die je maakt. Voor mij staat ruimte voorop, voor anderen is de stadse gezelligheid misschien belangrijker. Maar hoe je huishoudelijk dan je leven inricht, is voor mij best moeilijk te bedenken. Ik ben sowieso niet al te praktisch ingesteld... :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:41

Ik denk dat je je zal verbazen over hoe groot sommige flats zijn!

De meesten hebben toch zeker 2 slaapkamers en nog een klein kamertje en een woonkamer en keuken.

Ik woon op een appartement (dat noemen ze zo, het is nl. geen flatgebouw maar een klein en laag gebouw).

Mijn appartement is 60 m2 en ik heb een grote slaapkamer, een badkamer van marmer met ligbad, een cv kast waarin ik mijn wasmachine heb staan en een droogrek heb hangen, een woonkamer met half open keuken en een vrij grote loggia (overdekt en ingebouwd balkon).

Ik heb er zelfs met iemand samen gewoond! Dus het kan echt hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:47

Klinkt wel heel goed Leatitia! :D
Ik ben ook wel erg verwend, heb zelf een slaapkamer van 25m2, na wat verbouwen. Ik had eerst een kamertje van 9m2, omdat m'n ouders drie kinderen hoopten te krijgen.
Afijn, dat is niet gelukt.
Verder hebben we een woonkamer van 45m2, en een redelijk grote tuin. Een garage. En mijn ouders verdienen niet eens bergen met geld. Misschien dat ik daardoor zo versteld kan staan van het wonen in flats (sowieso ben ik 'boers' ingesteld) en garages, of het onbreken van dat laatste.

Misschien heb ik wel teveel films gezien. :=

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:53

Ja maar dat komt vooral doordat veel mensen dichtbij elkaar willen wonen. Dus dan wordt de grond duurder. En op het platteland heb je veel meer huis in vergelijking tot een stad. Kantekening is dat je wat verder moet rijden met je hummer om boodschappen te vinden :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:55

Waar jij woont is de grond ook veel goedkoper dan bijv. regio Utrecht (waar ik woon).

Waar je in deze regio een flatje voor kan kopen, kan in jouw regio een heel huis van gekocht worden.

Ik zal even een voorbeeld zoeken! be right back!