Tof, ik ben te lief.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:31

Ik ben ook meestal te lief, vooral voor mensen om wie ik geef. Mijn zusje kan ik soms wat aandoen, maar ik schik me in. Vriendjes laat ik graag vrij, al vind ik het ook wel heerlijk om samen te zijn, maar vind tijd voor jezelf (zowel voor hem als voor mij) belangrijk en stimuleer bv alleen wat met z'n vrienden doen etc.
Ik hou ook absoluut niet van ruzie maken, en merk dat ik vaak als ik mijn frustraties eruit heb gegooid, het wel weer goed vind. Excuses neem ik dan voor zoete koek aan. Ik werk hieraan, omdat ik merk dat het voor mijzelf niet werkt. Maar soms frustreert het me als ik zie hoe bv mijn zusje zich echt als een bitch gedraagt in relaties met jongens (heb het al zo vaak bij d'r gezien) en dat die jongens dan nog steeds bij haar blijven etc. Ik snap daar echt niets van. Dan denk ik weleens: maar ik ben zo'n beetje de ideale vriendin. Willen kerels dan een bitch?
Het is dus niet dat ik alles pik en nooit een weerwoord geef, maar ik ben gewoon niet zo'n ruziemaker etc. Heel irritant soms.

Relatieadviezen uit boekjes met diverse theorieën zijn grappig om te lezen, maar ik hou het niet als leidraad in mijn leven en relaties. Uiteindelijk kom ik altijd weer tegen dat het mijn gevoel is wat mijn beste aangever is. Ga dus niet krampachtig proberen te doen en te leven naar teksten in boekjes van wie dan ook. Uiteindelijk zal er iemand zijn die het juist waardeert dat je zo bent, hoe frustrerend en verdrietig het nu ook kan zijn. :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:33

:+ mijn ex vond me ook te lief mijn huidig vent vind mij een dus niet te lief ik kan lief zijn maar vaak vreselijk bitchey egoistisch toz van bepaalde dingen ja sorry ik heb geleerd :Y)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:09

Hihi Myukii, het is herkenbaar. Ik krijg ook regelmatig te horen dat ik te lief ben. Ik ben eraan gaan werken, niet door ineens een koele te zijn, maar door meer nee te zeggen en als mij iets dwars zit dat ik het dan ook gelijk meld.
Nog steeds ben ik te lief hoor volgens mijn omgeving, maar ze zien duidelijk verandering.

Tja het is soms lastige he ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:41

Ik was ook altijd het lieve kleine meisje. (ja 1.57½ O:))
Altijd een lachen en leuk en aardig. Maar als mensen niet lief naar mij zijn, lach ik niet en ben ik niet leuk en aardig. Maar geen bitch ofzo. Dat is niet cool.

Misschien is het even een goed idee om je van die jongens af te zetten en een beetje aan jezelf te sleutelen. Dus niet altijd lief zijn, als je terecht boos bent niet meteen je excuus aanbieden en leren nee te zeggen als je 'nee' wilt :D.

Destination

Re: Tof, ik ben te lief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:08

sommige mensen zeggen ook dat ik te lief ben maar dan doen ze een keer dom tegen mij en dan doe ik dom terug en dan ben ik niet meer het lievertje :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:10

Joyce, jij bent absoluut niet te lief. Je bent goed zoals je bent en je hebt gewoon de goede vent nog niet gevonden!

Eskimo

Re: Tof, ik ben te lief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:12

Krijg ik ook zo af en toe te horen, en ook vaak van mijn vriend. Maar het is vaak precies wat de andere hier zeggen, gewoon de goede man nog niet gevonden. Er komt vast wel iemand die daar geen gebruik van maakt!