Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Wij gebruiken geen wasverzachter bij handdoeken, droogt zo heerlijk hard op, kan je lekker droogschuren...
Chiqa schreef:benangelique schreef:en als je geen azijn hebt, helpt soda ook
Kijk alsjeblieft uit met soda, je wasmachine bevat alliminium en soda lost dit op.
Azijn is veiliger.
Miryamk schreef:Veel mensen wassen gewoon niet meer heet genoeg, ik denk echt dat daar het probleem van de stinkende handdoeken vandaan komt
benangelique schreef:Miryamk schreef:Veel mensen wassen gewoon niet meer heet genoeg, ik denk echt dat daar het probleem van de stinkende handdoeken vandaan komt
handdoeken gaan bij mij 3x op 30 graden en dan 1x op 90. dit werk perfect. maakt niet uit wel wasmiddel ik heb of wel of geen wasverzachter; ik heb nooit stinkende handdoeken (meer)
Mayo schreef:Misschien laat je je was te lang in de wasmachine zitten? Zodra het er bij mij een paar uur in blijft zitten, gaat het ook niet lekker ruiken en was ik het soms met een snelwas opnieuw.
Mocca schreef:95? Kunnen handdoeken dat aan? Op mijn handdoeken staat als max. temperatuur 60 graden. Hou ik dan geen mini handdoekjes over?Als het kan was ik ze morgen een keer op 90, gewoon één keer lekker helemaal fris!
ma_rie_tje schreef:benangelique schreef:handdoeken gaan bij mij 3x op 30 graden en dan 1x op 90. dit werk perfect. maakt niet uit wel wasmiddel ik heb of wel of geen wasverzachter; ik heb nooit stinkende handdoeken (meer)
Maar jij wast dus 3 keer laag, 1 keer hoog.
Dan gaan alle bacterien dus dood van de 90 graden en heb je geen last inderdaad.
Opzich een goed idee om ook te gaan doen! door de weeks alles mee wassen met de gewone 30 (of 40) graden was en om het weekend op 90 zetten