Handdoeken ruiken niet fris na wassen/drogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:12

Wij hadden dit probleem ook, vooral als de handdoek nat werd rook hij ontzettend gek..
Het is inderdaad zo wat je moeder zegt, en wij hadden ook wasverzachter erbij gedaan daarna.
Nu ruiken ze weer fris.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:14

Ik ga dit weekend ook maar eens mijn wasmachine uitspoelen, heb hetzelfde probleem terwijl alles direct naar buiten gaan aan de lijnen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:17

Handdoeken en washandjes op 60 graden wassen. Anders hou je bacterie vorming. Wasmachine eens leeg laten draaien met azijn op 90 graden kan ook helpen. Succes :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:41

Janine1990 schreef:
Wij gebruiken geen wasverzachter bij handdoeken, droogt zo heerlijk hard op, kan je lekker droogschuren... :=

Dat vind ik ook altijd zo lekker, harde handdoeken :)) . Ik dacht alleen dat ik alleen was daarin, want iedereen die ik ken heeft altijd graag van die dikke zachte handdoeken. Geef mij maar oude harde handdoeken :P .

Ik zou de wasmachine ook een keer leeg laten draaien op 90 graden, dat kan een hoop schelen :) .

benangelique

Re: Handdoeken ruiken niet fris na wassen/drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:47

en als je geen azijn hebt, helpt soda ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:24

benangelique schreef:

Kijk alsjeblieft uit met soda, je wasmachine bevat alliminium en soda lost dit op.
Azijn is veiliger.

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:11

misschien zijn ze een keer gestikt :P dan gaat de muffe lucht er bijna niet meer uit, was bij mijn tante ook. als je je er mee hebt afgedroogd altijd goed uithangen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:33

Veel mensen wassen gewoon niet meer heet genoeg, ik denk echt dat daar het probleem van de stinkende handdoeken vandaan komt :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:09

Chiqa schreef:
benangelique schreef:

Kijk alsjeblieft uit met soda, je wasmachine bevat alliminium en soda lost dit op.
Azijn is veiliger.

aluminium in je wasmachine is zo bewerkt, dat het tegen soda kan. enkel stoffen uit de soda zitten namelijk ook in wasmiddelen.
daar komt bij dat je wasmachine maar heel weinig aluminium bevat, het is meer RVS.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:14

Stinkende muffe handdoeken, ik ken het probleem ook!
al is het bij ons begonnen toen we zijn gaan wassen emt vleoibaar wasmiddel van witte reus.

Handdoeken gaan na het wassen meteen in de droger, dus te lang nat en niet goed drogen is het probleem niet.

Nu ga ik komend weekend alle handdoeken op 60 (of 90) graden wassen met mn oude vertrouwde Ariel en daarna weer in de droger gooien.
Hopelijk kom ik dan weer van die muffe putlucht af, want elke keer dat ze gewassen worden (op lage temp) wordt de geur erger....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:22

Miryamk schreef:
Veel mensen wassen gewoon niet meer heet genoeg, ik denk echt dat daar het probleem van de stinkende handdoeken vandaan komt :D

handdoeken gaan bij mij 3x op 30 graden en dan 1x op 90. dit werk perfect. maakt niet uit wel wasmiddel ik heb of wel of geen wasverzachter; ik heb nooit stinkende handdoeken (meer)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:25

Wij gebruiken ook vaak Witte Reus Vloeibaar (was namelijk flink in de aanbieding bij de Makro, anders koop ik gewoon een ander merk), maar van stinkende handdoeken hebben we nooit last, ook niet bij de vorige wasmachine. 'Zo'n beetje alle wasmiddelen wassen bij lagere temparaturen wel goed schoon :j .' Zéggen ze :D . Dat spul van de Lidl was trouwens als beste getest bij de Consumentenbond ofzo, veel beter dan allerlei dure merken waaronder naar ik meen ook Witte Reus, misschien moeten we gewoon allemaal Lidl-wasmiddelen gaan gebruiken en is het probleem daarmee opgelost :)) .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:00

Misschien laat je je was te lang in de wasmachine zitten? Zodra het er bij mij een paar uur in blijft zitten, gaat het ook niet lekker ruiken en was ik het soms met een snelwas opnieuw.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:33

benangelique schreef:
Miryamk schreef:

handdoeken gaan bij mij 3x op 30 graden en dan 1x op 90. dit werk perfect. maakt niet uit wel wasmiddel ik heb of wel of geen wasverzachter; ik heb nooit stinkende handdoeken (meer)

Maar jij wast dus 3 keer laag, 1 keer hoog.
Dan gaan alle bacterien dus dood van de 90 graden en heb je geen last inderdaad.
Opzich een goed idee om ook te gaan doen! door de weeks alles mee wassen met de gewone 30 (of 40) graden was en om het weekend op 90 zetten :)*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:35

Mayo schreef:
Misschien laat je je was te lang in de wasmachine zitten? Zodra het er bij mij een paar uur in blijft zitten, gaat het ook niet lekker ruiken en was ik het soms met een snelwas opnieuw.

dat hebben wij op kantoor....
Collega's die de vervelende gewoonte hebben om de wasmachine dicht te doen, ookal is die nog nat van binnen.
Als je em dan na het weekend open doet komt er toch een putlucht uit, zeker als er een lekkere natte handdoek in zit.

Laatst was het helemaal feest, op donderdag een pak melk over de vloer gegaan, opgedweilt met handdoeken, handdoeken in de wasmachine gedaan, dicht gedaan maar niet aangezet. Na het weekend kwam een collega er achter. Toen was het alweer een ranzige stinkende zure zooi.
Gatver....

daarna wasmachine een paar keer met een fles schoonmaakazijn laten draaien en een paar keer op 90 graden. Ergste stank is er uit, maar t gaat nu wel een heel stuk sneller "muffen"

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:59

Ik doe de witte was (en het verdwaalde spul :o ) standaard op 60.
90 durf ik niet aan, met mijn huishoudelijke-skills gaat het dan vast fout :+

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:05

Mocca schreef:
95? Kunnen handdoeken dat aan? Op mijn handdoeken staat als max. temperatuur 60 graden. Hou ik dan geen mini handdoekjes over? :D Als het kan was ik ze morgen een keer op 90, gewoon één keer lekker helemaal fris!

Is mij zelfs geadviseerd door de verkoper bij mijn wasmachine dat ik 1 keer in de week op 95 graden moest wassen dan gaan alle zeep resten uit het wasmachine en hij zei tegen mij dat de handoeken dat wel af kunnen nou ik ben dat gaan doen en mijn handoeken worden niet klein haha da zou eruit zien anders zou ik dat toch hier niet neerzetten :D . Dus Gwoon 1 keer in de week op 95 graden wassen.Ik doe trouwens meestal eerst m`n dekjes wassen en daarna de handoeken op 95 graden dan is die vettigheid van die dekjes ook meteen weg Succes ermee :D

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:08

Als je heb gewassen, haal je het dan gelijk uit de machine?
Of was je bijvoorbeeld als je op school ben en haal je het er
pas uit als je thuis ben?

Scheelt namelijk heeeel erg als je het er gelijk uit haalt, dan stinkt het
niet zo.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:33

ma_rie_tje schreef:
benangelique schreef:

Maar jij wast dus 3 keer laag, 1 keer hoog.
Dan gaan alle bacterien dus dood van de 90 graden en heb je geen last inderdaad.
Opzich een goed idee om ook te gaan doen! door de weeks alles mee wassen met de gewone 30 (of 40) graden was en om het weekend op 90 zetten :)*

dat is precies het schema wat ik aanhoudt ja! :j

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:17

Ik heb gisteren mijn machine ook leeg laten draaien op 90 graden. Hopelijk is alles nu schoner en ruikt alles weer goed :+ :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:07

Ik zou het ook met wasverzachter doen & in de droger na het wassen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:19

Mocca, heb je het al geprobeerd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of alle tips resultaat hebben opgeleverd of dat je toch je heil hebt gezocht in mooie nieuwe handdoeken :)) .

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:22

ik gebruik nu robijn met die langer fris formule...de was ruikt echt heerlijk... misschien helpt het.....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:31

k kan me haast niet voorstellen dat wasmiddelen veel uit maken. Wij hebben altijd aldi enzo, ruikt net zo schoon als alle duure merken.

Miss dat een machine reiniger werkt. (hebben ze bij de aldi) voor je wasmachinen en vaatwasser. Werkt super.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:42

Het kan ook zijn dat je het te lang in de trommel laat zitten.

Ik vergeet het soms ook wel is en dan door ik het deurtje open en dan ruik je het al haha dus dan nog maar een keertje wassen..

Wat je moeder zegt dat het niet snel genoeg droogt klopt volgens mij wel. Ik heb namelijk geen droger dus alles moet gewoon opgehangen worden. In de winter hing het bij de verwarming en bleef het lekker ruiken nu ook iets minder. Maar heb nu robijn langer fris ;)

Dat van die 90 graden wist ik helemaal niet!! Moet ik maar snel een keertje doen want want heb dat nog nooit gedaan in het half jaar dat ik die machine heb ;) Viezerd haha
Laatst bijgewerkt door Vrouw2014 op 11-05-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt