Beste vriendin gaat met jouw ex.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: Bestevrienden gaat met jou ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:47

Ik zou zo'n beste vriendin voortaan niks meer vertellen over mijn relatie. Je weet nooit wanneer ze der slag probeert te slaan. Misschien heeft ze tijdens de relatie ook wel een poginkje gedaan.

De ex van een vriendin zou best kunnen. Maar dan wel als het echt over is en niet als t amper een weekje uit is.

Mijn vriendinnetje (en vriendje) zou t niet meer zijn.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:05

mijn ervaringen van haar zijn ook dat ze na 2 weken weet vrolijk fluitend door gaat naar een andere

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:07

xEline schreef:
mijn ervaringen van haar zijn ook dat ze na 2 weken weet vrolijk fluitend door gaat naar een andere

:(:)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:13

Nou iedereen doet hier of de TS zo raar is... maar ik vind het ook niet echt tof al zou zoiets mij gebeuren hoor!
Sorry, maar ik vind het not done om iets te beginnen met een jongen waar notabene mijn beste vriendin een relatie mee heeft gehad, en waarschijnlijk ook sex ect mee heeft gehad. Nee, lijkt mij niks :n .... Soms gebeuren dat soort dingen wel, maar heb er dan een goed gesprek over met je vriendin, dat je er echt niks aan kunt doen, en probeer het uit te leggen hoe het is gekomen, maar ga niet ineens zo raar doen :? Dus ts, ik vind het niet vreemd dat je het niet tof vind hoor. Hopen dat allemaal wel weer okay wordt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:15

Ik snap dat je het niet leuk vind. Ik zou het ook achteraf niet leuk vinden als ze niet eerlijk tegen me zou zijn.
Anderzijds zou ik het niet erg vinden als ze met mijn ex zou gaan.. Leuk voor haar en jij was toch al niet meer verlieft op m.

Ik zou dr niet zo een big deal van maken. Ten slotte ben je niet meer verliefd op hem.
Je kan wel met haar spreken over het feit dat ze niet eerlijk tegen je is en dat ze het allemaal gewoon eerlijk tegen je kan vertellen.
Ook zou ik toch nog even een keer nadenken of je m écht niet meer leuk vind, dit kan je dan ook gewoon aan haar vertellen. Misschien heb je nog even tijd nodig maar ik denk dat je eerst eens met je beste vriendin moet gaan praten ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:54

Ik vind het ook een beetje een banketstaaf streek van je vriendin. Ik zou het denk ik ook niet echt leuk vinden als een goede vriendin van mij na 1 week al wat met me ex begon... dan zou ik de indruk krijgen dat zij elkaar miss al langer leukvonden.
Maar ik weet niet hoe oud je bent? Ik had iig rond mijn 15e/16e ook wat relaties van ongeveer 2/3 maanden lang, en ik dacht altijd dat die heel wat voorstelde. Maar nu ik een echte serieuze relatie heb van lange tijd ben ik er pas achtergekomen hoe weinig die vorige allemaal voorstelde.
Ik heb nu een vriend waar ik bijna 9 maanden wat meeheb, (wonen ook samen), daarvoor had ik 2 jaar een relatie. Dat was pas mijn eerste serieuze relatie.
Ik wil ermee zeggen, laat je hierdoor niet van slag brengen, dat is het niet waard.
Laat hun maar lekker hun gang gaan, die jongen is nou je ex en als die vriendin van jou zo stiekem doet weet je ook meteen wat voor een vriendin het van je is, dat ze dus blijkbaar niet echt te vertrouwen is...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:14

Laat gaan joh, die twee verdienen elkaar. Kennelijk gaf die gozer niet ZOVEEL om jou, dat 'ie direct op je beste vriendin duikt....

Weg ermee. Zelf een nieuwe leuke vriend zoeken, laat je vriendin er maar achter komen wat een eikel het is!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:31

Ik snap de reacties van de meeste ook niet hoor. Ik zou me exact hetzelfde voelen als de TS en ik zou persoonlijk zo iemand dan ook niet meer als een vriendin zien. Vriendinnen doen zulke dingen niet.

Gaan met de ex van een goede vriendin doe je gewoon niet als die vriendin aangeeft het niet leuk te vinden. Als die vriendin zegt, ga er voor, nou prima dan, maar voor die tijd gewoon niet. En dan maakt het geen zak uit of het een relatie was van 4 maanden of 5 jaar. Het gaat om het principe. Je houdt rekening met je vriendin en als die aangeeft het niet leuk te vinden, dan laat je het gewoon rusten. Desnoods zet je je gevoelens op een laag pitje, wacht je een maand of 2 a 3 en als je hem dan nog steeds zo leuk vind, bespreek je het nog eens met je vriendin. Maar niet zoals deze meid doet.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:37

Ik zou het ook Not-done vinden als mijn beste vriendin met mijn ex zou gaan wat net uit zou zijn.
Ik vertel een hoop leuke/gekke dingetjes ( gewoon meiden praat) en moet er niet aan denken dat mijn ex dan het bed deelt met mijn beste vriendin!!
Zeker niet de eerste maanden, daar is het allemaal te vers voor!!
en of het nou 4 maanden is of 4 jaar.. je heb in die tijd samen wel wat met je partner gedeelt.

Wel vind ik dat je niet kan bepalen op wie je gek wordt, en als het zo is dat mijn vriendin gek is op mijn ex dan zou ik het zeker respect van haar vinden dit de eerste maanden even te laten voor wat het is, en het verhaal ook even netjes bij mij aangeven!!

Ts je heb volledig gelijk!! :o

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:53

Met mijn vriend heb ik het hier ook wel eens over gehad, hij zou het niet leuk vinden en ook zelfs wel een beetje boos als zijn beste vriend met zijn ex wat zou afspreken of een relatie mee zou beginnen. Mijn vriend is degene die trouwens de relatie toen had verbroken.

Ik kan dat maar niet snappen, je verbreekt zelf de relatie, maar een vriend van je mag niet afspreken met dat meisje (of in dit geval andersom). Wie weet bloeit er wel iets heel erg moois uit. Toen hij dat zei kreeg ik echt een beetje een "ze-is-van-mij"- idee. Laat het los, je kan niet het leven van iedereen in je handen hebben.
Ik zie het anders wanneer je nog wel in de relatie zit en dat meisje zou met je vriend afspreken. Dan mogen ze van mij beiden een schop onder hun kont krijgen!

Dat zij overigens zegt dat het jouw schuld is dat zij met hem afspreekt, dan had je het maar nooit moeten verbreken.. dat vind ik bizar! Moet jij bij die jongen blijven zodat zij niet met hem af kan spreken dan? :+

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:08

Ik begrijp helemaal dat je dit niet leuk vind, maar ik heb toch ook iets met de ex van mn beste vriendin (waar ik inmiddels wel twijfels bij heb)
Maar ik heb pas iets met haar ex gekregen nadat het een jaar uit was tussen hun, eerst zag ik hem totaal niet zitten.
Ik heb lang in de onzekerheid gezeten of ze het wel goed vond.
Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, wat ik hier ook niet ga neerzetten.
Maar uiteindelijk accepteerd ze het wel.
Ik kan me voorstellen dat dit voor jou nogal snel is, ik bedoel, net 2 weken uit, jij bent er misschien ook nog niet helemaal overheen, gaat je beste vriendin er ineens met hem vandoor.
Ik zou het zelf ook niet leuk vinden!
Maar je zegt zelf ook dat je niet meer verlieft op hem was, maar dat neemt het gevoel hierbij nog niet weg.

Edit: als je mn gehele verhaal wilt weten hoe dit gelopen is, moet je maar even pb'en ;)

Edit: Nog even een kleine toevoeging (las net even je berichten in dit topic na), ik ben ongeveer even oud. De ex van mn beste vriendin toen die tijd was ook haar eerste echte liefde, hebben ook 4 maanden gehad. Ik heb overigens niet met hem hoor ;)
Laatst bijgewerkt door karinFTbing op 06-05-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:12

Ik zou het niet leuk vinden als mijn beste vriendin met mijn ex gaat.
Vooral als ze na een paar dagen met elkaar gaan. Rationeel zou het niet uit maken nee, maar ik snap je gevoelens heel goed :j

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:22

Op 16 lijkt 4 maanden een relatie al heel wat hoor dus ik kan snappen dat als je zelf nog niet 100% zeker bent over je gevoelens je het kwetsend vind dat zij er zo losjes over gaat.

Hoewel ik het erger vindt dat ze dingen verzwijgt (dat ze al een week afspreken) en liegt/verdraait (dat er niks tussen hen is). Persoonlijk zou ik haar dat kwalijker nemen en mij afvragen of zo iemand het wel waard is om een vriendin te zijn, wie weet heeft ze dit al vaker geflikt, vind ik een stuk erger dan met mijn ex gaan lopen hoor

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:27

bij ons was de regel ook geen exen van elkaar overnemen.
als er toch een lange tijd overging en iemand kreeg dan toch wat dan was dat wel goed natuurlijk maar niet een week erna.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:32

Ten eerste heb jij het uitgemaakt omdat je niet verliefd was.
Ten tweede omdat jij het ooit bij haar niet of anders hebt gedaan hebt wil nog niet zeggen dat zij het zelfde moet doen.
En ten derde blijkbaar vindt hij haar toch leuker dan dat hij jou vindt.
Maar dit is mijn mening.
Als jij dat anders vindt heb ik 1 vraag voor je: Wat wil jij nog met die vriendin?
Laatst bijgewerkt door mikster op 06-05-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:32

Ik vind de reacties best wel raar. Jullie zouden het dus allemaal prima vinden als je vriendin met je ex ervandoor gaat, direct nadat het uit is tussen jullie? Kan ik me niet voorstellen.

En wat maakt het uit dat zij het uitgemaakt heeft? Dat betekend nog niet dat ze het leuk vond om het uit te maken en dat ze het leuk vind om toe te kijken hoe haar vriendin hem direct neemt toch?

TS; Ik zou je eens goed gaan afvragen of dit wel een beste vriendin is.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:38

Hmm, ik vind het een ongeschreven regel dat je niet met elkaars exen uitgaat, punt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan het zijn dat je ex en vriendin elkaar toch heel leuk gaan vinden, maar als dit voor zou komen dan zou ik dit toch echt alleen doen als mijn vriendin er echt geen problemen mee heeft, en niet sneaky achter haar rug langs. Natuurlijk kan je niet met elke flirt rekening houden, maar ik neem aan dat jouw vriendin weet wat hij voor jou heeft betekend en hoe het was, en dan vind ik het een beetje respectloos tegenover jou. Ze had hem in ieder geval af kunnen houden tot ze zeker wist dat jij er oke mee was.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:39

Ik kan je wel begrijpen hoor. Bij mij is nu precies hetzelfde aan de hand maar ik vond mn ex echt niet leuk genoeg, daarom ook uit gemaakt. Mijn vriendin is wel gek van hem en hij ook van haar dus ik ben eigenlijk alleen maar blij voor haar! Maar toch vraagt iedereen of ik het niet erg vind, dus zo raar is het niet dat je het vervelend vindt hoor. ;)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:58

Jildau schreef:
Ik vind de reacties best wel raar. Jullie zouden het dus allemaal prima vinden als je vriendin met je ex ervandoor gaat, direct nadat het uit is tussen jullie? Kan ik me niet voorstellen.

En wat maakt het uit dat zij het uitgemaakt heeft? Dat betekend nog niet dat ze het leuk vond om het uit te maken en dat ze het leuk vind om toe te kijken hoe haar vriendin hem direct neemt toch?

TS; Ik zou je eens goed gaan afvragen of dit wel een beste vriendin is.

Nou, vind ik inderdaad ook een beetje raar :?
Lijkt me sowieso niet leuk als je ex binnen een week een ander heeft, laat staan als het een vriendin van jou is.
Of jij het nou hebt uitgemaakt of niet...
Nouja "vriendin" tussen haakjes in dit geval, want dat zou mijn vriendin niet meer zijn....

Je gaat me niet vertellen als je het uitmaakt, om wat voor reden dan ook, dat diegene jou zodra je de deur dichtdoet niks meer interesseert?
Dat zou je vaak wel willen denk ik, maar zo werkt het toch echt niet in de meeste gevallen. Laat staan als het je eerste echte vriendje is geweest :n

Nouja, bij sommige mensen werkt dit dus wel zo, apart :=

TS, ik kan niet anders zeggen dan veel succes met deze situatie! En denk vooral na over wat jij voor die vriendin betekent, want zo te horen denkt ze niet aan jouw gevoel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:01

Ze mag toch gaan met wie ze wil,het is toch uit.Ik zie het probleem niet,als het nou een rotzak was lag het anders.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:03

marleen_usar schreef:
Ze mag toch gaan met wie ze wil,het is toch uit.Ik zie het probleem niet,als het nou een rotzak was lag het anders.

Ze mag toch ook wel rekening houden met het gevoel van haar vriendin?
Waarom per se die ex van haar pakken (binnen een week! als het echte liefde is kan je ook wel wachten tot het wat minder gevoelig ligt)

Er zijn genoeg mannen op de wereld, meer dan goeie vriendinnen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:05

Nou, ik snap wel dat ze het écht niet leuk vind, maar je zal het moeten accepteren, want het is nu eenmaal zo, en denk goed na of je je vriendin kwijtwilt of niet?

Ennuh. Tuurlijk ist niet leuk, want het was toch je ex, maar als het niet op een poedersuiker manier uitging..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:14

TS moet nadenken of zij haar vriendin wel kwijtwil?
Volgens mij draai je het zo om.
Die vriendin heeft juist iets gedaan waarmee ze TS kwetst, ik denk dat dat andere meisje daar eerder over na had moeten denken.

Ik vind het sowieso not done zoiets, en altijd iets triest hebben van die meisjes die met dezelfde jongens gaan als hun vriendinnen.
Wie wil er nou een afdankertje van je vriendinnen, helemaal als zij een halve week daarvoor nog met hem zoende (etc.), daar moet je toch niet aan denken :=

Ik begin me wel steeds meer te verbazen hier in dit topic.
Ik dacht toch echt dat er geen twijfel over mogelijk was dat dit absoluut echt niet kan, not done is, en dat je dit nooit en te nimmer zal doen.
Daar denk je gewoon niet over na, in mijn omgeving is dat gewoon zo.

Echt een eye-opener dit :))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:15

zodan :) :) kom ik even met mijn exen verhaal binnen :) :)

twee exen van exen werken voor mij!!! :D :D :D

twee dames bij mij op kantoor (de ene is mijn rechterhand, de andere mijn linkerhand) zijn exen van mijn exen...

een is zelfs moeder van een dochter van de vader van Sanne... kan je het nog volgen??

een ex is niet voor niks ex, en een ex is vrij op de markt...... dus mag zijn volgende partner vrij kiezen, ook al is dat een vriendin van jou.......

moet je, je maar gewoon overheen zetten........ zo is het leven ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:26

*zwaait*

Ik ben zo'n triest mens die gaat met de ex van haar vriendin. Ok, de omstandigheden zijn wel anders dan in het verhaal van de TS maargoed (zij hadden een kleine maand en ik heb hem pas een aar later ontmoet nadat het uit was tussen hen ;) ).