Vriendschap ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:24

Ik ken een mooi liedje:

Vriendschap is een illusie, vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom..........

Dat is hoe ik over vriendschap denk.

Gewoon lekker oppervlakkig houden, gewoon op wazige kennissen houden. "Echte" vrienden heb ik nog nooit gehad.
Raar, andersom zou ik ze zelfs midden in de nacht nog in Timboektoe gaan ophalen.........

Ik denk dat mijn beste vriend mijn man is, en mijn beste vriendin mijn dochter :D
De rest stik ik van de kennissen, hyves-vriendjes en bekende.........ben ik ook nooit alleen ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:25

ik vind dat een baggerliedje, duidelijk geschreven door iemand die nooit een goede vriend heeft gehad.

in mijn ogen een betere beschouwing van vriendschap:
vriend
je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het er aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen
ik heb een vriend

Bon_Bon

Re: Vriendschap ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:27

zoals eerder al gezegd, vriendschap is een illusie :)
ik verwacht er niks meer van, en geef wanneer ik wil geven.
Ben vaak genoeg op mn bek gegaan en ben er klaar mee, ik sta nu al een tijdje op beide voeten en dat bevalt me wel :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:28

Vrienschap is elkaar vertrouwen, elkaar mogen, voor elkaar klaar staan. :j

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:44

Vriendschap is in mijn ogen, behalve voor elkaar klaar staan als dat nodig is, ook respect hebben voor elkaar en voor elkaars mening. Daarnaast moet je ook kunnen respecteren dat de ander soms ook gewoon op zichzelf wil zijn. Ik hou dus niet van 'verplicht' vriendengedoe, ik sta altijd wel klaar voor iedereen als ze me nodig hebben. Bij echte vrienden hoef je dit ook niet uit te leggen, die kennen je goed en voelen het wel aan als er iets is. Zoiets heb ik niet met iedereen, ik noem iemand dus ook niet snel een vriend of vriendin. Ik word niet snel boos, maar als iemand niet eerlijk tegen me is of dingen achter mijn rug om doet dan maak je wel een heleboel kapot, zo iemand kan ik dan ook geen vriend of vriendin noemen. Ik ben wel vergevingsgezind, maar dat duurt dan een hele tijd.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:54

nou ik hoef ze niet hoor...
en ik zal zeker niet meer zo snel voor iemand door t vuur gaan.
aleen de mensen die ik lief heb.
die zijn maar op 1 hand te tellen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:42

mensen die je lief hebt, ook wel vrienden genoemd?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:04

Myukii schreef:
Weinig, ik hou niet van vrienden := Haha, ik ben geen vriendschapsmens, erg op mezelf gesteld, en geen zin om tijd te maken en me aan te passen voor een vriendin. Ik heb mijn paard, mijn school, werk en vriend, en daarnaast heb ik geen behoefte aan grote vriendengroepen of een beste vriendin.
Klinkt echt heel stom, maar ik stel geen verwachtingen aan vriendschappen dus. En, nog stommer, ik geef er ook niks voor terug. ik vind het prima om gezellige dingen te doen met iemand, maar zonder beste vriendjesgedoe ;)

Even een rectificatie: Sas is natuurlijk wél een vriendin van mij :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 03:55

Friendship is overrated...

Wat ik verwacht van vriendschap?
Het is een vrijbrief om mensen te kwetsen, om mensen voor je door het vuur te laten gaan en ze gewoon te laten opbranden. :) Vriendschap is stom genoeg zijn om je open te stellen voor mensen die het 99.99999% van de tijd niet waard zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:40

Ik heb gelukkig een paar hele geweldige vriendinnen... en voor ons allemaal geldt dat we er ten aller tijden voor de ander zijn wanneer de nood daar is, dat we alles met elkaar kunnen bespreken, dat dingen die in vertrouwen verteld worden ook prive blijven, dat we met elkaar kunnen lachen en huilen, dat we respect en begrip voor elkaar hebben. Mijn beste vriendin zie ik helaas maar heel zelden omdat ze vele duizenden kilometers bij me vandaan woont, maar geloof maar dat ik in het eerste vliegtuig zit als ze me nodig heeft hoor... :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:38

Ik heb twee hele goede vriendinnen die ik nu 9 jaar en zo'n beetje mijn hele leven ken. Bij hun kan ik altijd mijn verhaal kwijt, ze kennen me door en door en ze staan voor me klaar. Omgekeerd geldt dat ook. Soms zien we elkaar een paar weken niet en dan weer bijna iedere dag en ondanks dat weten we gewoon dat het goed zit in onze vriendschap. We zijn alledrie anders en het voegt eigelijk allemaal wat toe, we hebben ook alle drie onze eigenaardigheden, maar daar kunnen we goed mee omgaan. Ik kan me nu ook moeilijk voorstellen dat deze vriendschap snel zal verwateren, want met andere vrienden wel een mogelijkheid is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:12

Ik verwacht van een echte vriendin dat ze eerlijk is en altijd voor me klaar staat.
Andersom kunnen ze dat ook terug verwachten.
Op dit moment heb ik 2 echt goede vriendinnen en een 'bosje' met wat minder goede.
Met de laatste spreek ik ook niet echt vaak af en daar vertel ik ook niet mijn hele levensverhaal tegen ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:13

Als we dan toch met rijmpjes gaan beginnen dan vind ik dit wel een mooie;
Echte vrienden krijg je niet
en kopen maakt je wereld klein
vrienden die verdien je door er zelf een te zijn

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:00

Wauw, zitten wel hele "zure" mensen hier met hun opvatting over vriendschap. Jammer dat sommige van jullie zo gekwetst zijn.
Denk dat iedereen wel vrienden nodig heeft.

Vind het ook wel "eng" om te lezen dat sommige alleen hun vriend/partner hebben in hun leven die ze vertrouwen.
Ik heb het namelijk niet zo op relaties ;-), en ben dus van mening dat ik liever op mijn vrienden vertouw dan mijn partner. Heb veel van mijn vrienden al ruim meer dan 10 jaar en ze gaan langer mee dan mijn relaties, haha.
Zie zoveel lange relaties ineens uitgaan...
En stel dat je relatie uit gaat; dan hebben sommige helemaal niemand om op terug te vallen of die hun steunt...

Ik verwacht inelkgeval eerlijkheid in een vriendschap. Verder niet zoveel verwachttingen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:07

Ik heb niet echt een grote vriendengroep. Heb 2 beste vriendinnen aan wie ik alles kwijt kan en die voor me klaar staan als het nodig is en andersom ook natuurlijk. Momenteel zie ik hun niet echt zo vaak omdat we allemaal bezig zijn met een gezinnetje, man of vriend, en kindjes (dat laatste in hun geval).
Vroeger gingen we elke week uit! Maar ondanks dat we elkaar niet vaak zien zijn ze er wel.

Verder heb 'k een heleboel kennissen en oppervlakkige vrienden met wie ik toch ook wel veel kan delen.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:14

vriendschap??tja wat is het eigenlijk

Hbe ook niet veel 'echte' goede vrienden, wel een berg kennissen, ook gezellig

Wat ik jammer vindt van vrienden zijn dingen die hierboven ook al worden gezegt, veel investeren niks terug krijgen, nou ben ik niet iemand die dat perce moet maar eenrichtings verkeer wordt erg saai, ik verwacht, begrip, respect, gewooon lol maken met z'n 2e klaar staan in goede en slechte tijden, zo'n betje alles tegen elkaar kunnen zeggen positief en negatief.
Niet dat als het ff niet lekker loopt dat je ineens niks meer hoort!! Ik verwacht dat er dingen uit worden gepraat, niet doodgezwegen.

Omdat ik meestal eerlijk ben en zeg wat ik denk, wordt ik al snel als bitch afgeschildert, nou mensen die dat van mij denken kennen mij niet!!!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:33

Ik vind dat ook klote dat ik niemand heb waar ik tegenaan kan zagen :( Maar ja, daar wordt je wel sterker door.
Graag zou ik ook eens op stap gaan zo met een groepje meiden, maar ik weet al jááááren niet beter. En wat je niet kent, kan je ook niet missen.
Gewoon eens bij iemand op de koffie gaan is ook wel wenselijk.
Ik heb nu zo voorzichtig contact met een andere moeder met een kindje in de klas bij mijn dochter. Ik weet dat ik er altijd welkom ben en dat ze dat ook wel leuk vind. Maar ja, je zit dan weer met een groot verschil. Ik werk alle dagen, zij niet. Kan dan de vriendschap goed werken?
Ons inkomen is ongeveer factor 4 dan dat van hun. Ik heb ook geen zin in afgunst of wat dan ook.
Ik ben er gewoon echt heel oppervlakkig mee en hou het een beetje af. Geen zin om weer eens op mn bek te gaan.
Wat ik wel mis is een hele goede paardrij vriendin waar ik alle weken mee kan rijden. Op 1 of andere manier kan ik die maar niet "vinden". En om nou te zeggen dat ik niet gezellig ben :P Ik meer een mafkees en zit wel vol goede humor :D :D :D Misschien zijn anderen gewoon te saai voor me, hahaha ;)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:24

Qimm schreef:
ik vind dat een baggerliedje, duidelijk geschreven door iemand die nooit een goede vriend heeft gehad.

in mijn ogen een betere beschouwing van vriendschap:
vriend
je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het er aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen
ik heb een vriend

precies!
zulke echte vrienden kan ik op een paar vingers tellen,maar dat geeft niet,ben al blij dat ik zie heb.
de rest zijn leuke vrienden/kenissen waar je gewoon leuke tijden mee beleeft,lol mee hebt,natuurlijk ook in slechtere tijden met elkaar meeleven,maar echte vrienden zijn zeldzaam.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:16

Lady1969 schreef:
Omdat ik meestal eerlijk ben en zeg wat ik denk, wordt ik al snel als bitch afgeschildert, nou mensen die dat van mij denken kennen mij niet!!!

:= herkenbaar! Dan maar een bitch hoor, ga echt niet om de feiten heen draaien zo zit ik niet in elkaar. Je echte vrienden weten er wel mee om te gaan, althans dat is bij mij wel het geval.

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:27

Wanja schreef:
Lady1969 schreef:

:= herkenbaar! Dan maar een bitch hoor, ga echt niet om de feiten heen draaien zo zit ik niet in elkaar. Je echte vrienden weten er wel mee om te gaan, althans dat is bij mij wel het geval.

Heeeel herkenbaar, ik zeg wat ik denk, en je ziet aan me hoe ik me voel, heb nogal een goed ontwikkeld non-verbaal gedrag zeg maar.

verder over vrienden.....
tja... beter 1 op de grond dan 20 in de lucht. Op die losse flodders heb ik het niet zo. Het ene moment is het allemaal leuk en aardig het ander moment lopen ze achter je rug om te beppen. Nog zo iets waar ik een gruwelijk hekel aan heb, heb gewoon de ballen om iets recht in iemand gezicht te zeggen, en ga niet zoo schijnheilig lopen doen. Ook ben ik er heilig van overtuigd dat stille wateren diepe gronden hebben.

Wat ik verwacht van vriendschap.
Elkaar begrijpen, elkaar in hun waarde laten. Je vriendin op kunnen bellen en lekker ander half uur aan de telefoon hangen en over van alles en nog wat lopen kletsen. De tijd en moeite in steken, ook als het met de een niet zo lekker gaat. Melig zijn over de stomste dingen. Elkaar vertrouwen. Kunnen huilen en kunnen lachen....
tja zo kan ik nog wel even door gaan.

Goeie vrienden heb je niet zoo maar.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:55

Citaat:
Het ene moment is het allemaal leuk en aardig het ander moment lopen ze achter je rug om te beppen.

Daar kan ik ook ABSOLUUT niet tegen, walgelijk vind ik het!!!!
En als je er dan achter komt en de persoon ermee contronteert dan nog doen ze schijnheilig...*braak*

Ik zit redelijk in de honden wereld en daar is bovenstaande meer regel dan uitzondering, naja dat zijn mijn vrienden ook niet, gelukkig maar!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:44

Vertrouwen, gezelligheid, steun en een luisterend oor. Echte vriendinnen zijn er in mijn ogen door dik en dun, om mee te lachen en te huilen. Tegen echte vriendinnen hoef ik niet te zeggen hoe ik me voel, echte vriendinnen zien het. Mijn echte vriendinnen weten wanneer ik wil praten en wanneer niet, één blik zegt genoeg.
En boven alles respect; echte vriendinnen praten niet over elkaar maar met elkaar.

En andersom is dit natuurlijk ook zo :)

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:29

Lady1969 schreef:
Citaat:
Het ene moment is het allemaal leuk en aardig het ander moment lopen ze achter je rug om te beppen.

Daar kan ik ook ABSOLUUT niet tegen, walgelijk vind ik het!!!!
En als je er dan achter komt en de persoon ermee contronteert dan nog doen ze schijnheilig...*braak*

Ja precies, bah, ken ook een aantal van die draken! Zielige persoonlijkheden vind ik het en ik hoef daar ook helemaal niets mee te maken te hebben. Ben er van overtuigd dat dit soort mensen zichzelf nog wel eens een keer gruwelijk tegenkomen en ik kan er ook echt van genieten als zo iemand keihard op z'n b*k gaat :=
Ik ben echt een bitch in dat opzicht, liegende mensen ben ik echt zwaar allergisch voor!

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:17

Ze bestaan wel, echte topvriendinnen.
Ik heb meerdere mensen gekend die me keihard hebben laten vallen,na veel verdriet twijfelde ik ook wel eens aan échte vriendschap.
Maar het bestaat: mn beste vriendin en ik hebben knallende ruzie gehad, zo erg dat ik dacht dat het nooit weer goedkwam. 2 maanden geen contact gehad, nog lang stom gedaan. En wat denk je van nu: we bellen weer uren, treinen samen, gaan spontaan naar de dierentuin.Sommige vriendschap is echt voor altijd. :D
Ander vriendinnetje. De perfecte combinatie! Wij vullen elkaar aan, lachen samen, huilen samen. In het begin waren vooral samen vrolijk, maar we worden steeds volwassener en beginnen eerlijkere en belangrijkere gesprekken te voeren. Heerlijk als je samen zo ontwikkeld! We zien elkaar minder dan voorheen, maar een lief smsjes of telefoontje kan je weer geweldig laten voelen.
Wat ik precies verwacht weet ik niet, gewoon het gevoel dat je er voor elkaar bent, altijd!
:+:

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:02

Ik heb ook geen vriendinnen waar ik wat mee kan, ik moet altijd vragen of ze wat leuks willen doen. en zit vandaag ook weer een beetje in een dip...
Ik mis het best wel ik doe toch altijd mijn best om wat contact te houden