(Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:01

Nou sorry, dit is niet normaal, weinig respect voor jouw hoor, een klein-groot egoïstje die denkt dat hij nog thuis bij mammie woont en bij mammie mocht dat allemaal. Een klus voor jouw, hem opvoeden.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:06

Ehh.. Woww... Als ik thuiskom is mijn vriend meestal al helemaal klaar met poetsen en ziet alles er netjes uit, wij wonen ook pas sinds februari samen. Even een opvoedcursusje voor je vriend zeg ~~}> -:(-

Dreamybol

Re: (Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:44

Hoe oud zijn jullie, want hij is niet normaal met zijn huis en jullie relatie bezig, maar jij ook niet! Er is maar 1 manier om een relatie in stand te houden en dat is door verwachtingen, wensen en dromen uit te spreken.
En de opmerking dat het zijn huis is en jij niets te willen hebt, vind ik echt triest. Op het moment dat jij daar ook kwam wonen, werd het ook jouw huis. Al vraag ik me af waarom je dat wilde in die puinzooi..
Dat er weinig wordt opgeknapt, omdat het een sloophuis betreft, kan ik best begrijpen, maar dat zegt niet dat je ook niets hoeft schoon te maken en te houden.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:57

Het klinkt alsof hij helemaal niet wil samen wonen?
Het lijkt mij dat als je samen in een relatie zit je er samen wat wilt van maken. Je wilt samen naar iets moois toe werken en dat betekend dat je moet geven en nemen.
Deze jongen is nog een student en wil dit niet opgeven, lijkt mij. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:19

Het klinkt alsof hij vindt dat jij hem ontzettend dankbaar moet zijn dat je bij hem mag wonen. En in ruil daarvoor mag/moet koken, opruimen en vooral niet zeuren...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:20

Daar was ik uberhaupt niet eens bij gaan wonen, eerst alles opknappen en netjes maken, en liefst snel anders irriteer je je als maar sneller en vaker. Dit weekend heb je vast wel een half dagje over? Liever nu een zondag opruimen dan er nog weken tegen aankijken, toch?

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:23

jeetje................
en ik maar denken dat mijn manlief een rommeltje maakte.
auto onderdelen lagen voorheen hier ook door het huis geslingerd.
maar heb ik opgelost om een garage te huren. :D
maar hier zou ik niet zo vrolijk van worden

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:24

Dat is wel vreselijk zeg! Ik zou daar niet tegen kunnen!

Ik ben het eens met de stelling "rommel in mijn huis, rommel in mijn hoofd". Ik zou daar helemaal gek worden!

Wanneer gaat die vriend daar weg dan? En is hij niet van plan om het dan misschien een echt huis te maken in plaats van een studentenflat?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:37

Het word binnen kort geverfd, en ik erger me ook niet doood aan de muren, het is meer om een idee te geven van hoe het er hier aan toe gaat en uitziet ;)

hij is 22 ik ben 21

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:44

En wat gaan jullie doen als de boel plat gaat? Want het is een slooppand toch?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:17

hij is dan nog weg op buitenland stage, of net terug. daarna zoeken we dus samen iets wat we beiden willen zeg maar..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:24

Pff, daar zou ik dus echt niet kunnen leven. Ik ga ook binnenkort samenwonen en mijn vriend is ook een echte man. (wc bril omhoog laten staan of langs de pot pissen, overal kabels en motoronderdelen enz.) Maar hij doet wel zijn best om wat op te ruimen omdat ik niet tegen rommel kan en ik betrapte hem laatst zelfs met een stofzuiger in zijn handen :D

Missschien tijd voor een goed gesprek met je vriend?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:39

Even een korte samenvatting:

Je woont een maand samen en dit zijn nu al de ergenissen:
- seks is een stuk minder geworden
- geen spontane knuffels meer
- het huis is een bende en hij wil niet opruimen
- hij heeft geen waardering voor de kado's die jij hem geeft
- hij zorgt nooit voor het eten

Mijn conclusie: opstappen, dit wordt nooit iets. Als het na een maand al zo gaat wil ik niet weten hoe het over een paar jaar gaat tussen jullie.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:42

sorry hoor, maar t is toch niet zooo ontzettend erg, al die reacties van ik had t niet gepikt! uuh echt een studentenhuis, en zolang julie nog niet helemaal alleen samenwonen zal daar niet veel aan veranderen, lijkt mij zo.

al die verhalen: heeft hij niets voor je over... onzin, dat komt echt wel goed hoor. maar nu nog niet, er woont ook nog iemand anders.

maar goed eerlijk: zo was hij al: had je verwacht dat hij opeens ging veranderen?

en een opvoedcursus lijkt me al helemaal niet goed voor je relatie ;) als je helemaal geen sex meer wilt hebben moet jeje inderdaad als zijn moeder gedragen...

ik zou gewoon aangeven dat t je toch wel erg tegenvalt, of hij zijn best wil gaan doen en als die vriend weg is, dat jullie t echt een huis maken?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:52

Sorry, maar poep aan de muur is in mijn studentenhuis (en de huizen die ik tijdens mijn studie van binnen heb gezien) nog nooit voorgekomen hoor. Dat mensen met poep spelen gebeurt namelijk niet meer zo vaak als ze eenmaal zindelijk zijn!
Maar op zich is het toch wel logisch dat hij zich niet druk om het huishouden maakt; het was een gore bende voor jij kwam en jullie hebben niets besproken, dus waarom zou het nu anders moeten? Het was blijkbaar ook geen probleem voor jou voor die tijd...

(her)Opvoeden moet je inderaad niet aan willen beginnen, maar, nogmaals, een goed gesprek aangaan over de wederzijdse verwachtingen lijkt me wel een goed plan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:49

Ik ben blij dat mijn vriend best netjes is voor een man! De wc bril staat nooit omhoog, hij pist nooit naast de pot (of hij ruimt het gelijk op, dat ik het daarom nog nooit gezien heb, haha), hoe doet uit zichzelf de was en we hebben de rest van de huishoud taken netjes verdeeld.

Maar goed, je kunt inderdaad eens met hem rond de tafel gaan zitten en vertellen dat je niet had verwacht dat je je zo zou ergeren aan de troep en dat je misschien min of meer had verwacht dat dat zou veranderen als jij daar in huis zou komen. Als jullie er toch nog maar krap een jaar zitten, zou ik geen geld meer uitgeven aan het opknappen van het studentenhuis. Dan kun je beter geld gaan sparen voor het opknappen van het huisje waar jullie over een poosje in terecht gaan komen! Maar praat dan wel met je vriend over zijn verwachtingen, misschien wil hij nu nog even genieten van het rommelige studentenhuis, maar heeft hij wel het plan om een mooi huisje te zoeken als jullie uit het studentenhuis moeten!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:05

Hmmmm,een man die niet opruimd.
WC die vies is.
Hij kookt niet.
Z`n hobby mee neemt naar binnen.
etc. etc. etc.

Voor een 22 jarige man,vrij normaal denk ik!
Mannen zijn net kinderen..... :+
Zodra die vriend uit huis is en je een ander plekje hebt,gaat het vast beter.
Dan is het ook jullie plekje.
Niet meteen opgeven.Tenzij je niet meer van hem houd,opeens.
Mijn gezin bestaat uit 4 personen die niet van opruimen houden,incl. ik :o !Maar ach,we houden wel van elkaar.En dan is het niet altijd spik en span,so what!
En de sex wordt altijd minder als je samen gaat wonen.Dat is ook niks nieuws onder de zon.
Al met al,een vrij gezonde , beginnende relatie.Er moet toch wat te wensen over blijven???
Girlpower!!!!!! :D

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:09

Ik had allang mijn spullen gepakt! Mijn vriend is gelukkig erg netjes! Maar nooit nit dat ik zo in de oliebol zou gan zitten!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:36

BarbaLala schreef:
Het word binnen kort geverfd, en ik erger me ook niet doood aan de muren, het is meer om een idee te geven van hoe het er hier aan toe gaat en uitziet ;)

hij is 22 ik ben 21

sorry hoor verfen is een middagje werkals ik het zo lees zie ik het er niet echt van komen dat die muren geschilderd gaan worden

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:42

BarbaLala schreef:
hij is dan nog weg op buitenland stage, of net terug. daarna zoeken we dus samen iets wat we beiden willen zeg maar..

als ik jou was zou ik terug gaan naar je ouders en wellicht na zn stage samen iets gaan zoeken en daarvoor duidelijke afspraken maken heo samenwonen in zn werk gaan en wat er van elkaar verwacht wordt en aan welke punten jullie samen in jullie relatie moeten werken en anders zou ik eest eens kijken hoe het gaat als hij terugkomt van stage!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:52

Oei, dat ziet er niet fijn uit.. Ik zou zeggen, plan een weekend in om puin te ruimen en zet hem maar even lekker aan het werk!
Maar eh.. andersom is ook niet altijd leuk hoor: Ik woon nu ook zo'n beetje een maand samen en irriteer mij soms wel aan mijn vriend omdat die zo netjes is: cd's op alfabetische volgorde, bestek precies netjes opgestapeld, alles op kleur en...: Vanmorgen had ik een boodschappenlijstje gemaakt omdat hij vrij is en ik moet werken en het dus zijn beurt is voor de boodschappen.. belt ie net op dat hij het zo irritant vind dat mijn lijstje niet op volgorde van de schappen is gemaakt vanaf binnenkomst, want zo doet hij het wel altijd |o

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:56

Jeetje! Dat is wel heel erg! ik was daar nog niet eens in gaan wonen als het er zo uit ziet.
Ook erg onhygiënisch al die troep, bleh!
Ik zou wachten tot hij terug is van stagen en jullie samen iets gevonden hebben.
Ook zou ik hem eens goed duidelijk maken wat jouw verwachtigen zijn van hem. Dat hij dus ook zijn aandeel heeft in het huishouden.
Erg belangrijk dat je dit meteen duidelijk maakt voordat hij er aan gewend is dat jij alles doet.
Succes meid!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:07

Soory hoor, maar de opmerking dat jij blij mag zijn dat hij zo'n goedkoop huis voor je heeft geregeld vind ik echt niet kunnen. Ik had gelijk mn koffers gepakt en bij een vriendin gaan logeren, want je woont niet samen voor de kosten maar omdat je graag samen wilt zijn. En hij ziet het dus nog steeds als ZIJN huis en jij moet maar dankbaar op je knietjes buigen daarvoor. Kom op zeg!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:14

*plaatse per ongeluk bericht voor ik klaar was*

Maar wat ik wil zeggen is dat dit geen gelijkwaardige situatie is en daar moet je over praten. Mijn huis hebben we ook via mijn vriend, maar daar hoef je toch niet dankbaar voor te zijn! Alsof er alleen wat voor jou inzit? Je gaat er samen wat van maken! Je moet tegen hem je verwachtingen uitspreken en hem zijn verwachtingen laten uitspreken. En dan kijken of daar een mouw aan te passen is. Wil hij echt niet veranderen of passen jullie denkbeelden en idealen niet bij elkaar, tja dat is heel moeilijk maar dan passen jullie misschien toch niet zo goed bij elkaar. Nu trek je het nog, want je bent verliefd maar wat denk je over een paar jaar? Dan gaat dit je echt flink ergeren en dat is de pest voor jullie relatie. Verspil niet al je energie hieraan maar stel duidelijke grenzen en laat zien dat het jou menens is, al moet je een andere huisvesting zoeken om hem wakker te schudden. Sterkte meis en laat niet over je heen lopen! :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:20

Ik snap niet dat je uberhaupt in dit huis bent gaan wonen. Je wist waarschijnlijk al dat het er zo uit zag, waarom trek je er dan in om er vervolgens over te klagen??

Man, wat een bende.....