Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
HenrietteM schreef:@ Shadow. Dat is inderdaad wat ik bedoel en ook om mij heen zie. Mensen die riant leven. Bijvoorbeeld man met een salaris van 80 - 100.000 per jaar. Vrouw die ook 3 dagen werkt. Mooi huis (600.000 of meer), 2 auto's, 2x per jaar (minimaal) op vakantie. 2 kinderen volop in de merkkleding. En dan raakt hij zijn baan kwijt en kunnen ze niet eens 1 maand overbruggen zonder in de problemen te komen. Snap ik dus niet.
HenrietteM schreef:Als je al 3x je eigen minimumbedrag bij elkaar gespaard hebt ben je idd goed bezig@ Myrano. Ik ben niet van rijke afkomst hoor (tenminste ik weet niet wat jouw definitie daarvan is, maar geen Quote 500 zeg maar). Ik heb op dit moment zo'n 3x mijn eigen minimumeis gespaard. Dat voelt erg comfortabel nu. Ik snap best dat dit veel is, maar het gaat mij dus om goed verdienende mensen die niet eens 1 maandsalaris aan spaargeld hebben. Ik maak andere keuzes. Hoef je niet rijk voor te zijn.

HenrietteM schreef:Maar je vraagt in je beginpost wel hoeveel geld wij op onze rekening hebben staan.nou ja, opscheppen. Ik geef gewoon eerlijk antwoord. En ik noem niet eens een bedrag.
ninja2 schreef:Hier ga ik volledig in mee.ik vind ook dat dit topic een beetje overkomt van....ik ben beter als andere want ik heb een dikke spaarrekening. Iedereen die moet leven zoals ie wil leven.
Sonja schreef:Waarom zou iemand met een hoog salaris en een groot huis die in de financiële problemen komt eigenlijk meteen niet met geld om kunnen gaan en als naief bestempeld moeten worden? Beetje pech met een paar investeringen/beleggingen kan iedereen overkomen...
Of wat dacht je van ondernemers die tot het uiterste gaan omdat ze ook de verantwoording voelen over een aantal werknemers, die koste wat kost proberen om te redden wat er te redden valt, en het uiteindelijk niet redden?
Nee sorry, ik vind echt dat er behoorlijk kortzichtig gekeken wordt in dit topic...
En ik zeg dit alleen omdat het mij opvalt, daarnaast gebeurt het helaas ook bij veel mensen die niet het geld hebben maar toch willen kopen om mee te kunnen en willen doen. En misschien kan dat iedereen overkomen maar mij lijkt het verschil wel in keuzes maken.. En tuurlijk kun je veel tegenslagen hebben waardoor dat niet kan, maar waar ik over spreek is dat imo niet het geval. Sonja schreef:Waarom zou iemand met een hoog salaris en een groot huis die in de financiële problemen komt eigenlijk meteen niet met geld om kunnen gaan en als naief bestempeld moeten worden? Beetje pech met een paar investeringen/beleggingen kan iedereen overkomen...
Of wat dacht je van ondernemers die tot het uiterste gaan omdat ze ook de verantwoording voelen over een aantal werknemers, die koste wat kost proberen om te redden wat er te redden valt, en het uiteindelijk niet redden?
Nee sorry, ik vind echt dat er behoorlijk kortzichtig gekeken wordt in dit topic...
maar om 20.000 op de bank te krijgen is ons nog niet gelukt hoor. we hebben dubbel inkomen, maar ook 2 kindjes, hypotheek, etc etc. we sparen wel een redelijk groot bedrag voor de pensioenen, maar daar kunnen we niet direct aankomen. Hanneke84 schreef:Al vind ik ook dat je er van moet genieten, want met een bos rozen op je buik heb je er ook niets meer aan toch?