Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:wij moeten altijd een doktersbriefje indienen
dus ik heb niet veel zin om 35 euro te betalen voor een visite om een briefje te verkrijgen, om een dagje thuis te blijven, dan is het me een dure vakantie dag hoor
Shadow0 schreef:Duhelo: in Nederland zouden de huisartsen het niet waarderen als je daarvoor bij de dokter komt. Voor een gewone griep / verkoudheid + koorts (waar je toch echt wel heel ziek van kunt zijn) hoef je wat de dokter betreft niet te komen. (Bovendien vind ik het naar de dokter gaan een hele opgave als ik me echt beroerd voel...en vaak is slaap het eerste wat belangrijk is, slaap en heel veel rust. Een doktersafspraak is dan best vermoeiend met het reizen en wachttijden, en dat maakt niet dat ik dan sneller weer op de been ben.)
. Mensen rekenen op je, je baas rekent op je, je collega's rekenen op je... Dus neen ik zou nooit spijbelen van mijn werk
Ik zou snel genoeg op straat staan geloof ik!
Maar dat vind ik dan nét weer anders dan je werk 
Lijkt me ergens ook logisch, anders kan je idd 2 weken zogezegt ziek zijn en lekker in de zon liggen
BraveSpots schreef:Shadow0 schreef:Duhelo: in Nederland zouden de huisartsen het niet waarderen als je daarvoor bij de dokter komt. Voor een gewone griep / verkoudheid + koorts (waar je toch echt wel heel ziek van kunt zijn) hoef je wat de dokter betreft niet te komen. (Bovendien vind ik het naar de dokter gaan een hele opgave als ik me echt beroerd voel...en vaak is slaap het eerste wat belangrijk is, slaap en heel veel rust. Een doktersafspraak is dan best vermoeiend met het reizen en wachttijden, en dat maakt niet dat ik dan sneller weer op de been ben.)
Even off-topic, maar wat een raar gezondheidssysteem hebben jullie zeg. Hier is het verplicht in de middelbare school om een briefje te hebben van de dokter als je meer dan 2 dagen thuisblijft.
Anders kan je toch zogenaamd een heel jaar ziek zijn van je werk/school?
moonfish13 schreef:Eerlijk gezegt vind ik jullie systeem maar raar.![]()
![]()
Sorry maar ik ben geen klein kind hoor, ik kan zelf wel bepalen of ik ziek ben of niet.
Dat neemt niet weg dat ik gewoon niet spijbel, mijn baas rekent op mij.
Helemaal gewoon niet op komen dagen, ze kunnen mij dan gewoon niet missen als ik ingeroosterd sta.
Ik werk met levende wezens en die hebben ten alle tijden zorg nodig, ook als ik geen zin heb.
BraveSpots schreef:sabje1985 schreef:nou zo werkt het ook niet Bravespots hihihi.En wordt echt wel gecontroleerd.Maar de dokter ziet ons al aankomen voor een griepje.
Voorwat dient een huisdokter anders dan? Van een griep kan je toch behoorlijk ziek van zijn, en als je ziek bent ga je naar de dokter lijkt me.
.breezy302 schreef:Ik heb me zo vaak ziekgemeld omdat ik echt niet wou gaan! Ik heb werk gehad wat ik werkelijk waar haatte! Ik werd afgezeken en elke dag werd er tegen me gezegt: Waarom neem je geen ontslag? Jaa had ik gedaan maar moest nog 3 maanden door werken en ik wilde echt niet! Sliep snachts niet, sochtends al janken dat ik echt niet wilde, op vrijdagavond mij al druk maken dat ik maandag weer naar die vreselijke baan moest! nee dan meld ik mij liever ziek..
Duhelo schreef:yup,
met het gedacht van: als je niet ziek genoeg bent om naar de dokter te gaan kun je ook komen werken.
dus ziek thuis = dokter en briefje halen
maar ik geloof dat dat overal zo is hoor in belgie
zelfs op school, dag ziek = doktersbriefje ingeven ...
BraveSpots schreef:Faken kan inderdaad, maar de stap lijkt me toch kleiner om je gewoon ziek te melden voor zoveel dagen dan een heel toneelstukje op te voeren voor de dokter.
Trouwens, als je geen medische opleiding hebt gevolgd lijkt het me zoiezo moeilijk om te bepalen wat een griep is en wanneer het iets ergers is.
.
BraveSpots schreef:Soms moet ik wel voor elk klein dingetje naar de dokter.
Weet je dat ik zelfs een doktersbriefje nodig heb als ik mijn manegeles heb gemist? Nouja, hoeft niet, maar met een doktersbriefje krig ik de kosten terug.
In school ook, als ik mijn stage mis heb ik voor elke dag een doktersattest nodig.