spijbelen van je werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabje1985

Re: spijbelen van je werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:25

ik was eigenlijk nooit op school hahah maar nou ik 2 kids heb en volwassen ben denk ik er heel anders over

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:29

Duhelo schreef:
wij moeten altijd een doktersbriefje indienen
dus ik heb niet veel zin om 35 euro te betalen voor een visite om een briefje te verkrijgen, om een dagje thuis te blijven, dan is het me een dure vakantie dag hoor

Lekkere baan heb je daar als huisarts. :(:)
Lijkt mij heel leuk, tigduizend griepbriefjes schrijven per dag.

Wat een gezanik, ziek is ziek.
Lekker, gaat mijn baas mij een beetje verplichten om naar een dokter te gaan om te bepalen of ik ziek ben! 8)7
Dat bepaal ik toch écht zelf en geen dokter.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:29

Shadow0 schreef:
Duhelo: in Nederland zouden de huisartsen het niet waarderen als je daarvoor bij de dokter komt. Voor een gewone griep / verkoudheid + koorts (waar je toch echt wel heel ziek van kunt zijn) hoef je wat de dokter betreft niet te komen. (Bovendien vind ik het naar de dokter gaan een hele opgave als ik me echt beroerd voel...en vaak is slaap het eerste wat belangrijk is, slaap en heel veel rust. Een doktersafspraak is dan best vermoeiend met het reizen en wachttijden, en dat maakt niet dat ik dan sneller weer op de been ben.)

Even off-topic, maar wat een raar gezondheidssysteem hebben jullie zeg. Hier is het verplicht in de middelbare school om een briefje te hebben van de dokter als je meer dan 2 dagen thuisblijft.

Anders kan je toch zogenaamd een heel jaar ziek zijn van je werk/school?

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:32

nou zo werkt het ook niet Bravespots hihihi.En wordt echt wel gecontroleerd.Maar de dokter ziet ons al aankomen voor een griepje.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:34

Ik vind het echt niet kunnen :\ . Mensen rekenen op je, je baas rekent op je, je collega's rekenen op je... Dus neen ik zou nooit spijbelen van mijn werk :n
Denk trouwens dat de grote baas het niet zou appreciëren mocht ik zomaar thuisblijven zonder ziektebriefje of doktersattest :\ Ik zou snel genoeg op straat staan geloof ik!

Toen ik nog naar school ging spijbelde ik wél geregeld, meestal in groepsverband :+ Maar dat vind ik dan nét weer anders dan je werk :)

Wat ziek zijn betreft... Ik ben net een hele week thuis geweest door een longontsteking.Wij zijn verplicht om binnen de 24uur een doktersattest binnen te leveren op het werk of op te sturen :j Lijkt me ergens ook logisch, anders kan je idd 2 weken zogezegt ziek zijn en lekker in de zon liggen :\

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:35

sabje1985 schreef:
nou zo werkt het ook niet Bravespots hihihi.En wordt echt wel gecontroleerd.Maar de dokter ziet ons al aankomen voor een griepje.

Voorwat dient een huisdokter anders dan? Van een griep kan je toch behoorlijk ziek van zijn, en als je ziek bent ga je naar de dokter lijkt me :P .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:35

BraveSpots schreef:
Shadow0 schreef:
Duhelo: in Nederland zouden de huisartsen het niet waarderen als je daarvoor bij de dokter komt. Voor een gewone griep / verkoudheid + koorts (waar je toch echt wel heel ziek van kunt zijn) hoef je wat de dokter betreft niet te komen. (Bovendien vind ik het naar de dokter gaan een hele opgave als ik me echt beroerd voel...en vaak is slaap het eerste wat belangrijk is, slaap en heel veel rust. Een doktersafspraak is dan best vermoeiend met het reizen en wachttijden, en dat maakt niet dat ik dan sneller weer op de been ben.)

Even off-topic, maar wat een raar gezondheidssysteem hebben jullie zeg. Hier is het verplicht in de middelbare school om een briefje te hebben van de dokter als je meer dan 2 dagen thuisblijft.

Anders kan je toch zogenaamd een heel jaar ziek zijn van je werk/school?

Eerlijk gezegt vind ik jullie systeem maar raar. :o :roll:
Sorry maar ik ben geen klein kind hoor, ik kan zelf wel bepalen of ik ziek ben of niet.

Dat neemt niet weg dat ik gewoon niet spijbel, mijn baas rekent op mij.
Helemaal gewoon niet op komen dagen, ze kunnen mij dan gewoon niet missen als ik ingeroosterd sta.
Ik werk met levende wezens en die hebben ten alle tijden zorg nodig, ook als ik geen zin heb.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:39

moonfish13 schreef:
Eerlijk gezegt vind ik jullie systeem maar raar. :o :roll:
Sorry maar ik ben geen klein kind hoor, ik kan zelf wel bepalen of ik ziek ben of niet.

Dat neemt niet weg dat ik gewoon niet spijbel, mijn baas rekent op mij.
Helemaal gewoon niet op komen dagen, ze kunnen mij dan gewoon niet missen als ik ingeroosterd sta.
Ik werk met levende wezens en die hebben ten alle tijden zorg nodig, ook als ik geen zin heb.

Nou jij wel, maar je gaat me niet vertellen dat er geen hopen mensen zijn die daar misbruik van maken?

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:41

BraveSpots schreef:
sabje1985 schreef:

Voorwat dient een huisdokter anders dan? Van een griep kan je toch behoorlijk ziek van zijn, en als je ziek bent ga je naar de dokter lijkt me :P .

Als je een griepje hebt moet je lekker uitzieken.De dokter is meer als je echt iets mankeert om het maar even een beetje dom te zeggen hahah.Maar vindt wel dat als ik ziek ben en ik meld me ziek dat ze me ook moeten geloven.Ik ben nooit ziek dus.maar volgens mij werkt jullie systeem ook niet zo.Mensen kunnen ook goed faken hoor zo kunnen ze ook nog heerlijk thuis zitten zonder wat te hebben.Je moet toch het vertrouwen in de werknemer hebben.Ook al heb je er misschien een paar tussen zitten die het vertrouwen niet zo nauw neemt op ziekteverzuim dan.Denk dat je die er ook snel uitpikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:42

Ik heb me zo vaak ziekgemeld omdat ik echt niet wou gaan! Ik heb werk gehad wat ik werkelijk waar haatte! Ik werd afgezeken en elke dag werd er tegen me gezegt: Waarom neem je geen ontslag? Jaa had ik gedaan maar moest nog 3 maanden door werken en ik wilde echt niet! Sliep snachts niet, sochtends al janken dat ik echt niet wilde, op vrijdagavond mij al druk maken dat ik maandag weer naar die vreselijke baan moest! nee dan meld ik mij liever ziek..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:44

Faken kan inderdaad, maar de stap lijkt me toch kleiner om je gewoon ziek te melden voor zoveel dagen dan een heel toneelstukje op te voeren voor de dokter :P.

Trouwens, als je geen medische opleiding hebt gevolgd lijkt het me zoiezo moeilijk om te bepalen wat een griep is en wanneer het iets ergers is.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:46

breezy302 schreef:
Ik heb me zo vaak ziekgemeld omdat ik echt niet wou gaan! Ik heb werk gehad wat ik werkelijk waar haatte! Ik werd afgezeken en elke dag werd er tegen me gezegt: Waarom neem je geen ontslag? Jaa had ik gedaan maar moest nog 3 maanden door werken en ik wilde echt niet! Sliep snachts niet, sochtends al janken dat ik echt niet wilde, op vrijdagavond mij al druk maken dat ik maandag weer naar die vreselijke baan moest! nee dan meld ik mij liever ziek..

Nou wat erg zeg bah groot gelijk heb je dan.Dat is niet uit tehouden.Ik heb gelukkig alleen hele leuke collega's.Moet er niet aan denken als mijn collega's zo doen dan ben ik ook zo weg.Maar waarom deden ze dat dan?Er zijn jammer genoeg bijna overal wel rotte appels tussen.Hopelijk heb je nou leuker werk

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:47

En zo makkelijk is faken niet.
Een goeie dokter merkt dat heus op en er is geen één systeem onfeilbaar. Verder is de disciplne in belgie hoger over het algemeen dus past het bij het systeem.

Het is sociale controle net zoals de arbo arts komt niks mis mee vind ik
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-04-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:47

Duhelo schreef:
yup,
met het gedacht van: als je niet ziek genoeg bent om naar de dokter te gaan kun je ook komen werken.
dus ziek thuis = dokter en briefje halen
maar ik geloof dat dat overal zo is hoor in belgie
zelfs op school, dag ziek = doktersbriefje ingeven ...

Tja dat vind ik dan wel weer een aparte redenering moet ik zeggen. Ik heb een paar jaar terug een heftige buikgriep gehad, braken, diarree, kortom zwaar ziek. Maar daarvoor hoef ik echt niet naar de dokter, ookal kon ik niet eens op mijn benen staan.
Buikgriep moet je gewoon uitzieken, veel drinken en afwachten, een dokter kan dan niets voor je doen, maar als je buikgriep hebt ben je echt niet in staat om te werken :n

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:49

BraveSpots schreef:
Faken kan inderdaad, maar de stap lijkt me toch kleiner om je gewoon ziek te melden voor zoveel dagen dan een heel toneelstukje op te voeren voor de dokter :P.

Trouwens, als je geen medische opleiding hebt gevolgd lijkt het me zoiezo moeilijk om te bepalen wat een griep is en wanneer het iets ergers is.

Ja dat is wel zo,maar wij zijn er gewoon wat makkelijker in gelukkig,we gaan niet voor elk wissewasje naar de dokter.(niet dat jullie dat wel doen hahah) Wel hebben we als je meestal een week ziek bent dat er dan een controlearts bij je langs komt om te kijken hoe het gaat enof je weer aan het werk kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:50

Ik heb nu hopelijk leuker werk ( begin morgen avond). En waarom ze zo deden? geen idee, het was daar een erg hechte kliek en nog veel woede over het feit dat hun geliefde collega was ontslagen en ik daarvoor in de plaats kwam. Na mijn vertrek hebben anderen om dezelfde reden ontslag genomen en die kliek is nu uit elkaar gehaald en werken op verschillende vestigingen.

Verder heb ik mij eigenlijk nooit fake ziekgemeld of te laat gekomen. Heb 2 jaar dezelfde baan gehad ( wilde geen vaste baan want ik heb verschillende opleidingen gedaan) en ben 1x te laat gekomen, dacht dat ik om 09.30 moest beginnen maar moest eigenlijk een uurtje eerder. Achja kan gebeuren.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:51

Soms moet ik wel voor elk klein dingetje naar de dokter.

Weet je dat ik zelfs een doktersbriefje nodig heb als ik mijn manegeles heb gemist? Nouja, hoeft niet, maar met een doktersbriefje krig ik de kosten terug :j.
In school ook, als ik mijn stage mis heb ik voor elke dag een doktersattest nodig.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 27-04-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:53

BraveSpots schreef:
Soms moet ik wel voor elk wiisewate naar de dokter.

Weet e dat ik zelfs een doktersbriefje nodig heb als ik mijn manegeles heb gemist? Nouja, hoeft niet, maar met een doktersbriefje krig ik de kosten terug.

En dat meen je? :+ :') :wow:

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:54

moonfish13 schreef:
BraveSpots schreef:
Soms moet ik wel voor elk wiisewate naar de dokter.

Weet e dat ik zelfs een doktersbriefje nodig heb als ik mijn manegeles heb gemist? Nouja, hoeft niet, maar met een doktersbriefje krig ik de kosten terug.

En dat meen je? :+ :') :wow:

Jap, doodserieus :j!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:55

Overal een doktersbriefje voor nodig? Oh my god!

Vroegah loste ik dat zelf op...( ik was een hele erge puber) ik had een stapel doktersbriefjes gejat en schreef zelf mijn briefjes uit..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:07

Zou mijn baas leuk vinden zeg... Die panden maken zichzelf niet schoon ;)
Het is dan 'maar' mijn bijbaan, maar ik vind het echt niet kunnen.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:42

BraveSpots schreef:
Soms moet ik wel voor elk klein dingetje naar de dokter.

Weet je dat ik zelfs een doktersbriefje nodig heb als ik mijn manegeles heb gemist? Nouja, hoeft niet, maar met een doktersbriefje krig ik de kosten terug :j.
In school ook, als ik mijn stage mis heb ik voor elke dag een doktersattest nodig.

Dit vindt ik ook wel heel erg hahahha.Nee dan zou ik ook nooit gespijbelt hebben van school als het zo erg is.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:30

Als ik een dag geen zin heb dan bel ik op dat ik niet kom, dat kost me wel gewoon een vrije dag of overuren.
Doe ik alleen als het werk het toelaat en er geen collega's de dupe van worden.
Aan de andere kant maak ik ook wel eens dagen van ruim meer dan 8 uur, de flexibiliteit komt dan ook van 2 kanten.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:53

Als ik ziek ben, ben ik ziek.. dan werk ik ook niet. Meld me verder ook eingelijk nooit 'zomaar' ziek, heb het wel een paar keer gedaan toen ik zondag's morgen wakker werd en besefte dat ik toch iets te veel gedronken had en iets te laat thuisgekomen ben.. :=

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:07

Ik zou het ook niet doen, als ik vrij wil vraag ik wel een dagje vrij.

Vroeger toen ik nog 16 was heb ik het wel gedaan, gedaan alsof ik ziek was. Heb de hele dag met een rotgevoel rondgelopen dus ik heb er wel van geleerd.