Geloof jij in Chemtrails?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:23

Armaris schreef:

Wat ik op de site lees is weer een artikel over deze chemtrails, van vermoedens en theorien, maar nog steeds geen enkel hard bewijs. Ik ben tot nu toe niet overtuigd eigenlijk.

Verder vind ik het jammer dat je je terugtrekt uit het topic, in een discussie heb ik natuurlijk mijn eigen mening, maar ik vind het altijd interessant te lezen hoe anderen ergens tegen aan kijken. Voor mij een mogelijkheid om mijn mening eens kritisch te bekijken en ook de mening van een ander eens tegen het licht te houden. Dit vind ik zelf altijd erg leerzaam, bovendien vind ik het topic heel respectvol verlopen zonder persoonlijke aanvallen etc. :)

Anoniem

Re: Geloof jij in Chemtrails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:29

[LN] Te raar.

Zie mijn topic, paar maanden geleden. Ik weet niet of ik het geloof, maar vind het zeker wel interessant, in ieder geval interessant genoeg om met jullie te delen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:33

Jij bent het, ik ben jouw link beginnen lezen en zo verder beginnen zoeken :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:34

klin klare onzin natuurlijk, op die hoogte iets verspreiden gaat voor mensen of dieren niet veel uitmaken als het om natuurlijke selectie gaat opsporing heeft geen last van dit soort dingen daar is de dichtheid te laag voor het weer valt niet te beinvloeden dus dat is ook onzin alle vliegtuigen behoren toe aan verschillende eigenaren en geloof me... ziektes verspreiden? aids? als je dat denkt weet je niet hoe aids in elkaar zit en over gebracht kan worden... want dat gaat zo niet lukken hoor

laten we vooral in dit soort dingen gaan geloven want we maakten onszelf nog niet gek genoeg... wat een onzin....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:35

Nee daar geloof ik niet in.

Ik geloof wel dat er door de regeringen van verschillende landen dingen achter gehouden worden, dat wij veel niet weten.
En dat ze ons soms ook maar wat wijsmaken om iets anders te verdoezelen.

Maar dit, nee, dat is te SF achtig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:42

Babico3 schreef:
[LN] Te raar.

Zie mijn topic, paar maanden geleden. Ik weet niet of ik het geloof, maar vind het zeker wel interessant, in ieder geval interessant genoeg om met jullie te delen.

Zeker een interessante link, ik heb het verhaal even vluchtig doorgenomen, en mijn oog viel op het verhaal dat er al lang medicijnen zouden bestaan die met 92 procent zekerheid kanker en aids genezen. De naam van dr Hamer viel mij op, vader van GNM. Ik heb een paar weken terug een uitzending gezien van Rader (dacht ik) over deze meneer en ik moet zeggen dat die alles behalve betrouwbaar op mij over kwam.

Op dit punt begint de theorie al een beetje te rammelen voor mijn gevoel, maar ik zal de link morgen op mijn gemak eens goed doorlezen :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:45

Is goed :j En laat je mij weten wat je ervan vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:41

toch hè, vind ik het een beetje simpel om dit als 'bullshit' of 'klinklare onzin' te zien, ik weet er te weinig van om er een oordeel over te hebben. Maar wat ik wel weet is dat er héél veel mensen in geloven, en niet een klein groep 'freaks' en zwakzinnigen ofzo :) ... Dus ik denk dat er dan wel behoorlijk overtuigende argumenten voor moeten zijn :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:44

Menino schreef:
toch hè, vind ik het een beetje simpel om dit als 'bullshit' of 'klinklare onzin' te zien, ik weet er te weinig van om er een oordeel over te hebben. Maar wat ik wel weet is dat er héél veel mensen in geloven, en niet een klein groep 'freaks' en zwakzinnigen ofzo :) ... Dus ik denk dat er dan wel behoorlijk overtuigende argumenten voor moeten zijn :)

Niet om het één of ander hoor, ieder zijn ding, maar een 'gewoon' geloof, daar zijn toch ook geen overtuigende argumenten voor? En gelovige mensen bestaan er in miljarden aantallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:48

nee, maar een religie is geen theorie... De enige reden waarom religie voor sommige mensen geloofwaardig is, is omdat de oorsprong volledig onbekend is, en omdat het een vrij aangename gedachtegang is, en niet omdat het gebasseerd is op een bepaalde logica.. Alth, dat geloof ik :)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:14

Ik denk niet dat ik hier ooit overtuigd van zal raken, maar dat neemt niet weg dat ik het interessant vind te lezen wat de theorie inhoudt.
Aannemelijker vind ik de 9/11 complottheorieën, die dag klopten er gewoon teveel dingen niet naar mijn gevoel. Maarja, ik blijf wel kritisch, sommige mensen gaan er ook weer te ver in door.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:39

Armaris schreef:
*Zucht* Dit is gewoon hopeloos en heb dan ook besloten om mij uit dit topic te trekken.
Wie wilt kan mij altijd pb'en

Hopeloos? Tja, sommige mensen willen ook altijd overal een complottheorie in zien.

Je kan het ook andersom bekijken. Er zijn mensen die deze theorie de wereld in geholpen hebben om zelf aanhang te krijgen, te groeien en invloed te krijgen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:23

Toevallig dat dit topic nu loopt, ik zat namelijk van het weekend met iemand in de lucht te kijken en die vertelde mij dit ook. Ik verklaarde haar min of meer voor gek en ook na het lezen van dit topic ben ik nog lang niet overtuigd.
Van de NWO krijg ik een beetje een Dan Brown gevoel, ik weet dat de organisatie bestaat, maar ik kan me niet voorstellen dat ze op deze schaal hun doe proberen te bereiken. Ik denk dat het onmogelijk is dit te bewerkstelligen. Daar komt bij dat als die vliegtuigen dan toch "iets" uitstoten, stel dat het dus waar is, hoe beschermen mensen die als doel de NWO zich dan tegen deze stoffen?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:34

Wat nou bewijs?
Vind het erg apart dat mensen het aandragen dat de strepen in de lucht bewijs zijn!
Want die strepen in de lucht kunnen net zo goed de tegenpartij bewijs geven, namelijk dat het gewoon condens is. Het is pas bewijs
als iemand er met zijn reageerbuisje naar toe vliegt en wat giftige stoffen aan kan tonen. (Die niet veroorzaakt zijn door
files onder de lucht).

Ik vind het verder wel een prettig vermaak :') _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:47

Heb de bovenstaande link en de link die in dat topic stond ook even gelezen, maar nog ben ik niet overtuigd.

Wel ontroerd door de kudde buffalow's die één van hun jongen uit een groepje van 5 leeuwen redden :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:31

Armaris schreef:
*Zucht* Dit is gewoon hopeloos en heb dan ook besloten om mij uit dit topic te trekken.

Dat vind ik erg jammer. Vooral omdat ik het idee heb dat dan het allerbelangrijkste over het hoofd gezien wordt. Want... chemtrails of niet, er zijn grote risico's aan het uit handen geven van macht en controle. Of daar nou een grote samenzwering achter zit of niet, het is een risico waar we alert op moeten zijn.

Maar volgens mij is de oplossing niet om een nieuwe waarheid te verkondigen. Het gaat er volgens mij veel meer om dat je als mens blijft nadenken, en dingen kritisch blijft vragen. Waarom zegt iemand iets? Kloppen de feiten? Kloppen de conclusies? Waar stuurt het op aan? Welke belangen spelen ermee?

En dat is iets dat je volgens mij moet doen naar alles wat je hoort en leest. Dus naar de overheid, de standaard nieuwsbronnen, maar ook de alternatieve nieuwsbronnen, de internetsites, de actiegroepen...

En juist daarom vind ik het jammer dat je je terugtrekt uit de discussie: omdat het alleen dat kritisch bevragen en bediscussieren de enige tegenactie is. 'Als het op .... staat zal het wel waar zijn want anders hadden ze het niet geschreven' is gewoon een hele onverstandige manier om aan je meningen te komen.
Wees kritisch, blijf denken. Het gaat er niet alleen over of de chemtrails wel of niet waar zijn, maar het gaat er vooral om dat je dat soort dingen niet moet geloven, alleen maar omdat iemand zegt dat het zo is. Als jij er na kritisch beraad van overtuigd bent dat het klopt: prima, verdedig dat :j Anderen kunnen leren van je kritische blik. Maar als je het gewoon als nieuwe waarheid presenteert, zonder discussie en zonder duidelijk te kunnen maken wie wat zegt en waarom, en of dat klopt, dan trap je eigenlijk opnieuw in dezelfde val.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:36

@shadow: mooi verwoord. Dat bedoel ik eigenlijk ook. Juist omdat er niemand met echte argumenten voor die theorie komt, geloof ik er geen snars van. Als er gevraagd wordt om argumenten is er niemand thuis :? Terwijl er tegenargumenten ten overvloede zijn. Ook op mijn vraag; welke belangen spelen erbij? wordt niet gereageerd...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:02

Armaris schreef:
Helaas beste bokkers is dit waar :) Ik ben er momenteel ook over bezig. En als het niet waar is zou men zulke dingen op school niet als leerstof geven ;)

Ze vertellen het op school dus het is waar? Dan is alles wat in godsdienst verteld wordt ook waar, dan is het ook waar dat ze vroeger in Russische scholen verkondigden dat Stalin geweldig was en de Sovjetmens geweldig was, dan is wat Duitse kinderen over andere rassen leerden op school tijdens Hitler ook waar etc etc etc.

Alles wat op school wordt verteld is niet waar hoor :roll: , net als dat alles wat in het nieuws komt niet waar is.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:29

Het zou me niks verbazen als het waar zou zijn..
Toch maak ik me er niet druk over, wat heeft het voor zin?!
Wat wel een feit is is dat het soms bewolkt raakt van de uitlaatgassen van de vliegtuigen en dat is toch echt wel poep!
Het waarom als het wel waar zou zijn? Controle, angst, angst is macht, geld.. Komt vast nog wel eens uit als het waar zou zijn :j
Misschien is er wel meer tussen hemel en aarde dan wij denken :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:39

Leuk topic! Over chemtrails weet ik nog niet zoveel, daar heb ik me tot nu toe niet in verdiept. Heeft een van jullie (Horseydude, Armaris) ooit State of Fear van Michael Crighton gelezen? Het is een roman, maar dan wel met heel erg veel referenties uit de werkelijkheid. Het gaat over de niet bestaande opwarming van de aarde door de mens en de beheersbaarheid van klimaatgebeurtenissen (storm, tsunami).