Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:02

Ietwat naief is het wel ja... ;)

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:06

Lieke_M schreef:
Ivm dat agressief.
Zus heeft altijd beweerd dat hij agressief was als hij gedronken had. MAAR haar hele leven was 1 leugen dus ik heb altijd aan dat verhaal getwijfeld. Dat heeft ze dan ook zelf gezocht..

En hij drinkt al jaren niet meer.

Tenslotte ALS er dan al iets van waar was... waarom is ze dan niet weggebleven toen ze al 2x vertrok met een andere BOK?(sorry)

Hij heeft dan ook niets gedaan, maar goed, op een keer dan ga je echt wel over de rooie denk ik.


Jij mag je daar geen (waarde)oordelen over vormen. Nu je deze achtergrond hebt toegelicht vind ik het zéér pijnlijk hoe je over die zus praat. Je zult er versteld van staan wat zich bij sommige gezinnen binnen de muren afspeelt en wat sommige vrouwen daarbij te verduren hebben, zeker als daar een (ex-)alcoholist bij betrokken is. Veel van zulke mannen lijken naar de buitenwereld toe hele nette, welopgevoede en opgeleide personen en weten het zo te spelen dat hun partner naar buiten toe "de gek" lijkt. Als je nooit de lijdensweg hebt hoeven ervaren van hoe het is om een relatie met zo'n man door te maken (zelfs nog jaren nadat hij gestopt is met de alcohol) dan mag je je er ook geen oordeel over vormen. Dat iemand stopt met de alcohol betekent niet dat de bijbehorende patronen van psychische mishandeling etc ook verdwenen zijn en de ex-alcoholist plotseling in staat is om een gezonde basis te scheppen voor zijn gezin.
Als je deze hebt wetenschap zou je die zus en haar kinderen, zonder dat je het wilt en terwijl je denkt er goed aan te doen, wel eens heel erg in gevaar kunnen brengen als je die man of zijn familie gaat inlichten. Vergeet aan de huisarts niet dit soort aspecten erbij te vertellen en praat er verder met niemand in de omgeving van de betrokkenen meer over.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:06

Ik wil het zelfs nog van haar kant bekijken. ALS ze al reden zou hebben om schrik te hebben van haar man en daarom als een dief in de nacht te vertrekken, dan NOG heeft ze niet het recht haar kinderen er zo in mee te sleuren en dat moet ze ook haar zoontje beschermen toch?

We willen haar gerust helpen verhuizen, als het op een faire manier verloopt.
En ALS ze dan toch als een dief in de nacht wil vertrekken, laat dan gewoon even ALLES achter, neem wat kleren mee en vertrek zonder er iemand in te betrekken. Eens de eerste shok voorbij kunnen ze alsnog alles regelen/verdelen om een normale manier.

't Is echt gewoon om het geld en eigen voordeel te doen.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:10

Macusa schreef:
Lieke_M schreef:
Ivm dat agressief.
Zus heeft altijd beweerd dat hij agressief was als hij gedronken had. MAAR haar hele leven was 1 leugen dus ik heb altijd aan dat verhaal getwijfeld. Dat heeft ze dan ook zelf gezocht..

En hij drinkt al jaren niet meer.

Tenslotte ALS er dan al iets van waar was... waarom is ze dan niet weggebleven toen ze al 2x vertrok met een andere BOK?(sorry)

Hij heeft dan ook niets gedaan, maar goed, op een keer dan ga je echt wel over de rooie denk ik.


Jij mag je daar geen (waarde)oordelen over vormen. Nu je deze achtergrond hebt toegelicht vind ik het zéér pijnlijk hoe je over die zus praat. Je zult er versteld van staan wat zich bij sommige gezinnen binnen de muren afspeelt en wat sommige vrouwen daarbij te verduren hebben, zeker als daar een (ex-)alcoholist bij betrokken is. Veel van zulke mannen lijken naar de buitenwereld toe hele nette, welopgevoede en opgeleide personen en weten het zo te spelen dat hun partner naar buiten toe "de gek" lijkt. Als je nooit de lijdensweg hebt hoeven ervaren van hoe het is om een relatie met zo'n man door te maken (zelfs nog jaren nadat hij gestopt is met de alcohol) dan mag je je er ook geen oordeel over vormen. Dat iemand stopt met de alcohol betekent niet dat de bijbehorende patronen van psychische mishandeling etc ook verdwenen zijn en de ex-alcoholist plotseling in staat is om een gezonde basis te scheppen voor zijn gezin.
Als je deze hebt wetenschap zou je die zus en haar kinderen, zonder dat je het wilt en terwijl je denkt er goed aan te doen, wel eens heel erg in gevaar kunnen brengen als je die man of zijn familie gaat inlichten. Vergeet aan de huisarts niet dit soort aspecten erbij te vertellen en praat er verder met niemand in de omgeving van de betrokkenen meer over.


Waarom laat ze dan haar zoontje achter bij een "agressieve alcoholist", die hij echt niet is?
Waarom willen de meisjes dan bij hun vader blijven?

Vind het jammer dat hier nog partij getrokken wordt voor haar, geloof me maar, we kennen haar door en door en hebben al heel wat met haar meegemaakt.
Ik wil gewoon alle risico's uitsluiten. Die man heeft de vorige keren ook niets gedaan, maar zoals ik al zei, je kan iemand op een bepaald ogenblik echt wel zover krijgen hoor.

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:11

Lieke_M schreef:
Zijn zus is een Nymfomane en geldverslaafd. De keren dat ze met een andere vent zat te flirten onder de neus van haar man en hij het gewoon niet door had, we kunnen ze niet meer op een hand tellen. Meestal met zijn beste vrienden en collega's. Iedere man die maar een beetje naar haar kijkt, ze is op slag verliefd.

Ze is altijd al heel jaloers geweest op ons en de andere zus omdat we beiden veel werken en een mooi huis hebben enzo. Ze spreekt al JAREN niet meer tegen haar ouders omdat zij ons beiden geld zouden gegeven hebben en dat we ons daardoor zoveel kunnen permitteren. Wat dus NIET waar is. MAar we werken allemaal fulltime en zij heeft nog nooit iets gedaan.

We werkten een tijd op hetzelfde werk en ik nam haar iedere dag mee met de wagen. We kregen allebei een onkostenvergoeding op het werk voor de verplaatsing, ze ging tegen m'n andere schoonzus gaan vertellen dat ze mij af en toe iets betaalde maar ik heb NOOIT 1 euro gekregen, terwijl zij wel geld kreeg van het werk en geen onkosten had.

Ze liegt over ALLES.

Ik kan er een boek over schrijven.


Jij maakt je druk over futuliteiten en dingen waar je helemaal niets mee te maken hebt. Je bent verder helemaal niet de persoon om dat soort conclusies te trekken. Als jouw schoonzus jaren de aspecten heeft geïncasseerd van het samenleven en het zorg dragen voor iemand met een (ex-)alcoholverslaving, dan kan ik haar alleen maar feliciteren dat ze een leuke nieuwe vent gevonden heeft en hopen dat ze daar heel gelukkig mee wordt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:12

Macusa, alcoholisten zijn niet te vertrouwen nee, maar pathologische leugenaars die hun eigen bloed inzetten voor geld óók niet!

TS; z.s.m. haar man contacteren en hem dit vertellen!

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:15

Lieke_M schreef:
Waarom laat ze dan haar zoontje achter bij een "agressieve alcoholist", die hij echt niet is?
Waarom willen de meisjes dan bij hun vader blijven?

Vind het jammer dat hier nog partij getrokken wordt voor haar, geloof me maar, we kennen haar door en door en hebben al heel wat met haar meegemaakt.
Ik wil gewoon alle risico's uitsluiten. Die man heeft de vorige keren ook niets gedaan, maar zoals ik al zei, je kan iemand op een bepaald ogenblik echt wel zover krijgen hoor.


Als de kinderen bij de vader willen blijven, waarom maakt de hele familie zich dan zo druk over het vertrek van de moeder? Je nichtje hoeft dan toch alleen maar tegen haar moeder zeggen dat ze ook bij hem blijft? En jullie hoeven je er in dat geval ook totaal niet druk over te maken dat ze haar zoon niet mee neemt. Wees blij als je denkt dat hij beter af is bij hem.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:16

marieke84 schreef:
wat ik nog even wilde zeggen: je zei dat ze al eerder naar andere mannen is gegaan en teruggekomen. Waarom neemt haar man haar terug? Dat zal voor problemen blijven zorgen... Steun die man en zorg ervoor dat hij ze niet terug in huis neemt wanneer haar relatie met de internetvriend is verbroken, want dat zal duidelijk weer gebeuren, anders wordt het een cirkeltje zonder eind!


Zij komt altijd terug met hangende pootjes omdat die korte relaties dan ook niets blijken te zijn en ze geen geld meer heeft. En hij neemt haar dan terug.. hij is inderdaad heel naïef.
Ze zal ook nooit vertrekken als ze niemand heeft om financieel op terug te vallen. Ze doet dit enkel als ze direct bij iemand kan intrekken. Het is al jaren zo.

Deze man heeft net een scheiding achter de rug en z'n geld gekregen van z'n huis dat verkocht is. Goede prooi. We weten dit allemaal van haar oudste dochter.
Ze vertelde zelfs dat ze een tijd geleden een naakte man in huis heeft zien staan, en het was NIET die waar ze nu mee vertrekt...

Ik ben dit echt niet aan het verzinnen. Ik viel achterover van wat dat meisje me vertelde.
We wisten al langer dat er vaak andere mannen in haar leven waren maar dit is er echt over.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:17

Nou Macusa, dat is allemaal wel heel erg kort door de bocht he? De dochter staat duidelijk onder druk bij de moeder, ik weet niet of jij begrijpt hoe kinderen gemanipuleerd kunnen worden door een ouder? Dat is wat hier duidelijk gebeurt.

Ik vind echt dat de man dit ruim van tevoren te horen moet krijgen, zodat hij ook stappen kan ondernemen en dat het op een eerlijke manier (ook voor de kinderen) opgelost kan worden.

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:17

Quellian schreef:
Macusa, alcoholisten zijn niet te vertrouwen nee, maar pathologische leugenaars die hun eigen bloed inzetten voor geld óók niet!

TS; z.s.m. haar man contacteren en hem dit vertellen!


Alcoholisten zijn óók vaak pathologische leugenaars en bovendien vaak agressief, met name naar de mensen binnen hun eigen huis. Daar hoef je als familie en buitenwereld helemaal niets van te merken. Ik zou nooit die man in vertrouwen nemen. Je brengt onnodig de kinderen in gevaar.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:18

Macusa schreef:
Lieke_M schreef:
Waarom laat ze dan haar zoontje achter bij een "agressieve alcoholist", die hij echt niet is?
Waarom willen de meisjes dan bij hun vader blijven?

Vind het jammer dat hier nog partij getrokken wordt voor haar, geloof me maar, we kennen haar door en door en hebben al heel wat met haar meegemaakt.
Ik wil gewoon alle risico's uitsluiten. Die man heeft de vorige keren ook niets gedaan, maar zoals ik al zei, je kan iemand op een bepaald ogenblik echt wel zover krijgen hoor.


Als de kinderen bij de vader willen blijven, waarom maakt de hele familie zich dan zo druk over het vertrek van de moeder? Je nichtje hoeft dan toch alleen maar tegen haar moeder zeggen dat ze ook bij hem blijft? En jullie hoeven je er in dat geval ook totaal niet druk over te maken dat ze haar zoon niet mee neemt. Wees blij als je denkt dat hij beter af is bij hem.


Dat is zo, maar het is erg dat die jongen op een dag gewoon z'n moeder kwijt is. Zomaar achtergelaten.
De dochter wil niet mee maar moet van haar moeder.

Zoals ik al zei kan ze mensen heel erg onder druk zetten en ik kan me er levendig iets bij voorstellen dat de dochters niet tegen de wil van haar moeder durven ingaan.
Ze worden gechanteerd met vanalles.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:19

Macusa schreef:
Alcoholisten zijn óók vaak pathologische leugenaars en bovendien vaak agressief, met name naar de mensen binnen hun eigen huis. Daar hoef je als familie en buitenwereld helemaal niets van te merken. Ik zou nooit die man in vertrouwen nemen. Je brengt onnodig de kinderen in gevaar.

Natuurlijk liegen alcoholisten ook, maar met andere redenen.

Ik vind het abnormaal dat je als moeder je kinderen als aas gebruikt tegenover je man, vind ik een soort van mishandeling, die kinderen worden gehersenspoeld.

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:19

Lieke_M schreef:
Zij komt altijd terug met hangende pootjes omdat die korte relaties dan ook niets blijken te zijn en ze geen geld meer heeft. En hij neemt haar dan terug.. hij is inderdaad heel naïef.
Ze zal ook nooit vertrekken als ze niemand heeft om financieel op terug te vallen. Ze doet dit enkel als ze direct bij iemand kan intrekken. Het is al jaren zo.

Deze man heeft net een scheiding achter de rug en z'n geld gekregen van z'n huis dat verkocht is. Goede prooi. We weten dit allemaal van haar oudste dochter.
Ze vertelde zelfs dat ze een tijd geleden een naakte man in huis heeft zien staan, en het was NIET die waar ze nu mee vertrekt...

Ik ben dit echt niet aan het verzinnen. Ik viel achterover van wat dat meisje me vertelde.
We wisten al langer dat er vaak andere mannen in haar leven waren maar dit is er echt over.


Hij is helemaal niet naief. Hij vind het wel handig dat zij steeds terug komt om voor hem komt zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:19

Ik ben het eens met een eerdere tip die is gegeven. Stap naar de huisarts en vertel het verhaal, en moedig die meisjes ook aan om dat te doen. Hij/zij kan doorverwijzen naar instanties die kunnen helpen.
Je bent zelf duidelijk emotioneel betrokken en dat kan (hoe graag je het ook goed wil doen) een goede beslissing in de weg staan. Onderneem zelf actie door hulp in te schakelen en houd je er dan buiten, door je betrokkenheid is het waarschijnlijk beter als iemand anders dit gezin verder helpt.

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:20

Hmmm alleen de bginpost gelezen verder niet alle reactie's.

Het enige wat bij mij door mijn hoofd schiet is:

- die man zal toch wel zien dat zijn rekening leeg is
-hoe dan ook vertellen tegen hem, als dit voor een rechter komt ivm voogdij ed dan worden de kinderen ook gehoord en dan zal moeder wel merken hoe of wat.

Verder wat betreft de allimentatie van de oudste: mits het kind geen werk heeft kan deze vanaf 18 zelf om allimentaite vragen, dit gaat dan niet naar moeder meer. Als ze zelf al werk heeft hoeft de vader niks meer bij te dragen.

Maar nogmaals als je het raar vind dat mensen hier je zus in bescherming nemen, dit doet je zelf in feite ook door niks te zeggen tegen haar man. Misschien een maatschappelijk werker in de hand nemen en daarmee aan het werk gaan

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:21

Quellian schreef:
Nou Macusa, dat is allemaal wel heel erg kort door de bocht he? De dochter staat duidelijk onder druk bij de moeder, ik weet niet of jij begrijpt hoe kinderen gemanipuleerd kunnen worden door een ouder? Dat is wat hier duidelijk gebeurt.

Ik vind echt dat de man dit ruim van tevoren te horen moet krijgen, zodat hij ook stappen kan ondernemen en dat het op een eerlijke manier (ook voor de kinderen) opgelost kan worden.


Als die dochter een goede vertrouwensband had gehad met de vader had ze het hem al lang verteld.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:23

Macusa schreef:
Als die dochter een goede vertrouwensband had gehad met de vader had ze het hem al lang verteld.

Niet als ze onder druk gezet wordt door haar moeder. Blijkbaar heb je inderdaad niet door hoe een invloed een ouder kan hebben op een kind.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:23

Macusa schreef:
Lieke_M schreef:
Zijn zus is een Nymfomane en geldverslaafd. De keren dat ze met een andere vent zat te flirten onder de neus van haar man en hij het gewoon niet door had, we kunnen ze niet meer op een hand tellen. Meestal met zijn beste vrienden en collega's. Iedere man die maar een beetje naar haar kijkt, ze is op slag verliefd.

Ze is altijd al heel jaloers geweest op ons en de andere zus omdat we beiden veel werken en een mooi huis hebben enzo. Ze spreekt al JAREN niet meer tegen haar ouders omdat zij ons beiden geld zouden gegeven hebben en dat we ons daardoor zoveel kunnen permitteren. Wat dus NIET waar is. MAar we werken allemaal fulltime en zij heeft nog nooit iets gedaan.

We werkten een tijd op hetzelfde werk en ik nam haar iedere dag mee met de wagen. We kregen allebei een onkostenvergoeding op het werk voor de verplaatsing, ze ging tegen m'n andere schoonzus gaan vertellen dat ze mij af en toe iets betaalde maar ik heb NOOIT 1 euro gekregen, terwijl zij wel geld kreeg van het werk en geen onkosten had.

Ze liegt over ALLES.

Ik kan er een boek over schrijven.


Jij maakt je druk over futuliteiten en dingen waar je helemaal niets mee te maken hebt. Je bent verder helemaal niet de persoon om dat soort conclusies te trekken. Als jouw schoonzus jaren de aspecten heeft geïncasseerd van het samenleven en het zorg dragen voor iemand met een (ex-)alcoholverslaving, dan kan ik haar alleen maar feliciteren dat ze een leuke nieuwe vent gevonden heeft en hopen dat ze daar heel gelukkig mee wordt.


Lees misschien eerst even heel het verhaal door voor je reageert.. Dit slaat nergens op.
Zou jij tot 3x toe terugkeren naar een 'agressieve ex-alcoholverslaafde'?

Hij is trouwens niet ex-alcoholverslaafd. Ik ben ook wel al eens dronken geweest en ook al meer dan 1 keer. Verschil is dat ik er niet agressief van wordt.. En agressief is een groot woord. Als hij als eens teveel gedronken had op een feestje ofzo, dan was hij snel kwaad en maakte snel ruzie.


Ga maar partij trekken voor iemand die haar kinderen emotioneel manipuleerd om er geld uit te slaan.

Ze is gewoon SLECHT. En dat heeft ze al genoeg bewezen.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:25

Macusa schreef:
Lieke_M schreef:
Zij komt altijd terug met hangende pootjes omdat die korte relaties dan ook niets blijken te zijn en ze geen geld meer heeft. En hij neemt haar dan terug.. hij is inderdaad heel naïef.
Ze zal ook nooit vertrekken als ze niemand heeft om financieel op terug te vallen. Ze doet dit enkel als ze direct bij iemand kan intrekken. Het is al jaren zo.

Deze man heeft net een scheiding achter de rug en z'n geld gekregen van z'n huis dat verkocht is. Goede prooi. We weten dit allemaal van haar oudste dochter.
Ze vertelde zelfs dat ze een tijd geleden een naakte man in huis heeft zien staan, en het was NIET die waar ze nu mee vertrekt...

Ik ben dit echt niet aan het verzinnen. Ik viel achterover van wat dat meisje me vertelde.
We wisten al langer dat er vaak andere mannen in haar leven waren maar dit is er echt over.


Hij is helemaal niet naief. Hij vind het wel handig dat zij steeds terug komt om voor hem komt zorgen.


Ja daar kan ik inkomen... hij is niet zo'n self-made-man op gebied van huishouden.

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:26

brigitta1987 schreef:
Ik ben het eens met een eerdere tip die is gegeven. Stap naar de huisarts en vertel het verhaal, en moedig die meisjes ook aan om dat te doen. Hij/zij kan doorverwijzen naar instanties die kunnen helpen.
Je bent zelf duidelijk emotioneel betrokken en dat kan (hoe graag je het ook goed wil doen) een goede beslissing in de weg staan. Onderneem zelf actie door hulp in te schakelen en houd je er dan buiten, door je betrokkenheid is het waarschijnlijk beter als iemand anders dit gezin verder helpt.



Hier zijn huisartsen niet zo'n vertrouwenspersoon op zulke zaken.
Ze zijn er voor je als je ziek bent... En om m'n schoonzus valse ziektebriefjes te bezorgen.
Dus dit is niet echt een optie.

Tsjikkie

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:28

Heel naief, of toch heel erg gek op haar, dat zou ook kunnen.
Ik zeg nu ook dat als mijn vriend vreemd zou gaan dat ik hem het huis uit kick, maar of ik dat ook zou doen als we kinderen zouden hebben? Ik durf daar nu niets over te zeggen. Je zou het ook kunnen zien dat hij juist heel veel om de kinderen geeft en het daarom dus zijn vrouw vergeeft. (maar ofdat zo wijs is, dat weet ik dan weer niet, maar da's ieder voor zich)

Je begeeft je wel in een rot situatie, al wil je je er niet te veel mee bemoeien, waarschijnlijk weet je daarvoor te veel, het zal je toch blijven bezig houden.

Ik vond de tip om leraren en huisarts (politie/wijk-agent ook?) inschakelen wel heel goed. (al gedaan lees ik)

Een verhaal heeft inderdaad twee kanten, maar er bestaan zat mensen waarbij een steekje los zit en zou dan toch wel fijn zijn als deze man iemand heeft om op terug te vallen, neem aan dat voor hem de wereld wel eventjes onder zijn voeten wegzakt als hij zijn dochters en geld kwijt is, blijkt dat zij voor de zoveelste maal er met een andere kerel vandoor is en hij uiteindelijk nog dubbel alimentatie mag gaan betalen ook. En wat alimentatie betalen aangaat vind ik NL soms maar een raar land!

Zou niet weten wat je verder zou kunnen doen.

Belachelijk opmerking zijn hier soms te lezen zeg. Al was hij een ex alcohol verslaafde, heeft hij dan geen recht op een 'normale' vrouw die een relatie 'normaal' wil beeindigen? Verdiend hij het dan om zo behandelt de worden? Volgens mij verdiend niemand dat en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit zijn man zou kunnen aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:28

Macusa schreef:
Quellian schreef:
Nou Macusa, dat is allemaal wel heel erg kort door de bocht he? De dochter staat duidelijk onder druk bij de moeder, ik weet niet of jij begrijpt hoe kinderen gemanipuleerd kunnen worden door een ouder? Dat is wat hier duidelijk gebeurt.

Ik vind echt dat de man dit ruim van tevoren te horen moet krijgen, zodat hij ook stappen kan ondernemen en dat het op een eerlijke manier (ook voor de kinderen) opgelost kan worden.


Als die dochter een goede vertrouwensband had gehad met de vader had ze het hem al lang verteld.


Ik vind wel dat je met je antwoorden erg kort door de bocht kijkt.
Jij bent zo gefocused op het feit dat hij een alcoholist zou zijn geweest dat hij daardoor wel slecht MOET zijn.

Ik ben het met je eens dat alcoholisme het meest vervelende is wat een gezin kan overkomen, maar met je redenatie dat ALLE alcoholisten agressieve mensen zijn ben ik het pertinent niet eens.
Er zijn genoeg alcoholisten die nog nooit iemand lichamelijk kwaad hebben gedaan.
Geestelijk is het natuurlijk een ander verhaal...

TS heeft duidelijk aangegeven dat de man ook zijn fouten heeft, maar ik vind het gedrag van moeder naar haar kinderen in alle situaties onacceptabel!

En dat de dochter het wel tegen haar vader had gezegd als ze een goede band hadden is ook onzin.
Ook al heeft het kind een goede band met vader en heeft zo ontzettend de pest aan haar moeder, het blijft toch je moeder en die steekt je niet zomaar een mes in de rug.
En zo voelt het voor de dochter natuurlijk wel als ze het tegen haar vader zegt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-09 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:30

Lieke_M schreef:
brigitta1987 schreef:
Ik ben het eens met een eerdere tip die is gegeven. Stap naar de huisarts en vertel het verhaal, en moedig die meisjes ook aan om dat te doen. Hij/zij kan doorverwijzen naar instanties die kunnen helpen.
Je bent zelf duidelijk emotioneel betrokken en dat kan (hoe graag je het ook goed wil doen) een goede beslissing in de weg staan. Onderneem zelf actie door hulp in te schakelen en houd je er dan buiten, door je betrokkenheid is het waarschijnlijk beter als iemand anders dit gezin verder helpt.



Hier zijn huisartsen niet zo'n vertrouwenspersoon op zulke zaken.
Ze zijn er voor je als je ziek bent... En om m'n schoonzus valse ziektebriefjes te bezorgen.
Dus dit is niet echt een optie.


Is er geen andere huisarts waar je wel heen kan dan die je wel vertrouwd? Huisartsen hebben gewoon beroepsgeheim, ze mogen dus niks tegen je zus zeggen als jij of de kinderen dat niet willen. Je zou ook naar de politie kunnen gaan, bureau jeugdzorg, een verrouwenspersoon binnen hun school of jou werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:30

Blue_Eyes schreef:
Ietwat naief is het wel ja... ;)

Niet alleen naïef. Hij heeft daarmee ook bewust zijn kinderen aan een slechte thuis situatie bloot gesteld. Wat in mijn ogen net zo verwerpelijk is.

seabiscuitje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:34

Misschien kun je de kinderen zelf tijdelijk opvangen? Dit zijn volwassenzaken, de kinderen moeten hiervoor beschermd worden.

Als de situatie echt uit de hand dreigt te lopen, waarbij de kinderen fysiek of psychisch gezien een risico lopen, kun je denken contact op te nemen met het AMK (advies& meldpunt kindermishandeling). Zij kunnen meedenken over de situatie.
Ook zou je contact op kunnen nemen met BJZ (Bureau jeugdzorg)