Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:23

Huertecilla schreef:
Dan ben jij niet integer.
Als mijn vriendin dit zou doen voor een vriend/vriendin, zou dat voor mij reden zijn om een ander te zoeken. Niet vanwege het feit, maar omdat ze niet integer is; ík kan er dus niet op vertrouwen en daar wil ik niet mee samenleven.

hc

Mmm echt waar? Maar stel je voor dat jou beste vriendin vreemd gaat (want dat deed die vriendin van mij) en zij smst jou 'ik was gisteravond vanavond bij jou', wat zou jij dan doen?[/quote]

Ik zou zeggen prima maar als iemand ernaar vraagt ga ik echt niet liegen. Ik zal heus niet zeggen van ze was bij die kerel, ik zou gewoon zeggen dat ik geen idee zou hebben waar ze was maar niet bij mij.

Daarbij zou ik proberen die vriendin te overtuigen van het feit dat ze behoorlijk verkeerd bezig is. Ieder zijn ding maar ik zou wel mijn mening duidelijk laten blijken en al helemaal niet liegen voor een ander. Ik lieg al niet eens voor mezelf, laat staan voor een ander.

Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:24

Kristie schreef:
Mmm echt waar? Maar stel je voor dat jou beste vriendin vreemd gaat (want dat deed die vriendin van mij) en zij smst jou 'ik was gisteravond vanavond bij jou', wat zou jij dan doen?

Dan zou ik haar direct even bellen met de vraag "waar ben jij nou helemaal mee bezig?" en uitdrukkelijk vermelden dat je geen alibi WILT zijn en meteen de vriendschap op een héél laag pitje zetten, als ze dit normaal lijkt te vinden en het niet direct netjes oplost.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:34

Goh ik zit dit even door te lezen en dit is precies wat een vriendin mij flikte.

Ik heb inderdaad gezegd dat ze zelf moet weten of ze mijn naam gebruikt,
Maar...als er naar gevraagd wordt ga ik niet liegen!

Dat ze zelf wil liegen is haar probleem, maar ik lieg niet.
Dus het is aan haar om te zorgen dat er ook niet naar gevraagd wordt en anders heeft ze een probleem.

Uiteindelijk gebeurde het zo vaak (of ik nu alibi was of niet) dat ik tegen haar gezegd heb dat ik vond dat ze vreselijk bezig was en ik nu zelf geen contact meer met haar zoek.
(hou niet van mensen die zo met anderen om gaan)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:40

Citaat:
Mmm echt waar? Maar stel je voor dat jou beste vriendin vreemd gaat (want dat deed die vriendin van mij) en zij smst jou 'ik was gisteravond vanavond bij jou', wat zou jij dan doen?

Terugmailen met ´Echt niet.´ Waarom zou ik wat anders doen??

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-04-09 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:43

Passionata schreef:
poes schreef:
:') ik speel nooit alibi... laat mensen toch lekker zelf hun rotzooi uitklaren.

Zeg jij hun dat vlakaf ? Ook als het een hele goede vriendin is ?
Ik kreeg sms van haar: Hoi, heb tegen X gezegd dat ik vanavond met jou uit ga maar ga met andere vriend iets drinken..... Hoe reageer je dan ?

"prima "maar verwacht niet dat ik voor je ga liegen als het op de man af gevraagd word...

heb geen alibi , ook nooit gehad en zowel mijn man als ik hebben ook veel appart gestapt
en doen dat nog wel eens

als er daarvoor niet genoeg vertrouwen zou zijn in onze relatie zat er iets goed fout ;)

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:43

Huertecilla schreef:
Denise_84 schreef:

Terugmailen met ´Echt niet.´ Waarom zou ik wat anders doen??

hc

Je quote mij maar ik heb die opmerking niet gemaakt *D Ben er juist erg op tegen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:00

nickyu schreef:
"prima "maar verwacht niet dat ik voor je ga liegen als het op de man af gevraagd word...

Ik zou witheet zijn, niks ´prima´, om 3 redenen:
- dat ze een ander gebruikt voor haar gedrag
- dat ze míjn naam misbruikt
- dat ze dit zonder overleg doet
Zak in je zelfgemaakte poep zeg.

Het feit dát je er van op de hoogte gebracht wordt brengt je al in een lastige positie. Dát hoort een vriendin al niet te doen.

hc

poes

Re: Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:02

Ik zou daar ook al behoorlijk kwaad om zijn... Ik vind het trouwens net zo erg als de andere partij mij gaat bellen om te vragen waar een vriendin uithangt, als het echt om te controleren is. Mensen praten het maar lekker zelf uit hoor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:11

Passionata schreef:
poes schreef:
:') ik speel nooit alibi... laat mensen toch lekker zelf hun rotzooi uitklaren.

Zeg jij hun dat vlakaf ? Ook als het een hele goede vriendin is ?
Ik kreeg sms van haar: Hoi, heb tegen X gezegd dat ik vanavond met jou uit ga maar ga met andere vriend iets drinken..... Hoe reageer je dan ?

Ik zou zelf nooit liegen voor iemand.. De geslagen hond ben jij straks, bedenk je dat goed!!

Ik zou er met je vriendin over praten dat je dit niet prettig vind en dat je niet van plan bent om nog voor haar te liegen. Laat ze maar een ander zoeken daarvoor! :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:27

Huertecilla schreef:
nickyu schreef:

Ik zou witheet zijn, niks ´prima´, om 3 redenen:
- dat ze een ander gebruikt voor haar gedrag
- dat ze míjn naam misbruikt
- dat ze dit zonder overleg doet
Zak in je zelfgemaakte poep zeg.

Het feit dát je er van op de hoogte gebracht wordt brengt je al in een lastige positie. Dát hoort een vriendin al niet te doen.

hc

8-) vanaf dat moment weet ik dat ze het zelfde , al zij het anders , bij mij zou kunnen doen
en krijgt het woord vriendin in deze een geheel andere lading ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:58

nickyu schreef:
8-) vanaf dat moment weet ik dat ze het zelfde , al zij het anders , bij mij zou kunnen doen
en krijgt het woord vriendin in deze een geheel andere lading ;)

Zó is het.
Exact hetzelfde wanneer iemand het wél normaal vindt: die kan je dus als vriend/vriendin (relatie) niet vertrouwen en kan je beter bij weg gaan en blijven.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:27

Sonja schreef:
Ook HC heeft een mening, net als wij allemaal. Als hij het zo voelt dan voelt 'ie het zo. Ook niets mis mee ;)
Betekent alleen wel dat als hij je vriend is, je niet overal mee bij 'm terecht kunt.

Maar goeie vrienden begrijpen dat soort dingen van mekaar, niet? Respect is ook de grenzen rustig laten waar ze zijn, en aanvaarden dat je nooit 100% in alles overlapt. Of meer nog, dat je zwart-wit tegengesteld over iets kan denken, en daar toch toch mee verder kan.

Ik begrijp zelf de kennelijke nood ven een hoop mensen niet om met met dit soort relatie-gebonden gevoeligheden bij goeie vrienden terecht te moeten. Stel je wil wat doen waar vrienden noch partner begrip voor gaan hebben, denk dan eens na, kies wat je gaat doen, en doe het of doe het niet, maar dat kan ook zonder er iemand mee lastig te vallen in heel dat proces. The lost art of keeping a secret.. als je dan al wat doet waarvan je weet dat het over 'de lijn' is, draag dan tenminste zelf de verantwoordelijkheid voor die keuze. Je kan toch geen vrienden vragen om voor je te liegen? (laat staan dat je dat zomaar verwacht).

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:53

Bandida schreef:
Maar goeie vrienden begrijpen dat soort dingen van mekaar, niet? Respect is ook de grenzen rustig laten waar ze zijn, en aanvaarden dat je nooit 100% in alles overlapt. Of meer nog, dat je zwart-wit tegengesteld over iets kan denken, en daar toch toch mee verder kan.

Ik begrijp zelf de kennelijke nood ven een hoop mensen niet om met met dit soort relatie-gebonden gevoeligheden bij goeie vrienden terecht te moeten. Stel je wil wat doen waar vrienden noch partner begrip voor gaan hebben, denk dan eens na, kies wat je gaat doen, en doe het of doe het niet, maar dat kan ook zonder er iemand mee lastig te vallen in heel dat proces. The lost art of keeping a secret.. als je dan al wat doet waarvan je weet dat het over 'de lijn' is, draag dan tenminste zelf de verantwoordelijkheid voor die keuze. Je kan toch geen vrienden vragen om voor je te liegen? (laat staan dat je dat zomaar verwacht).

Dat heb je heel mooi verwoordt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:54

Huertecilla schreef:
Het is vergelijkbaar met heling, met medeplichtigheid.
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Heling ja? :')
Pfoe zeg :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:34

Nee, mij moet je hier echt niet voor vragen. Toch niet als het gaat om je vriend te kunnen bedriegen. Zo'n uitzonderlijk geval zoals hier ergens staat over een geweldadige vriend te kunnen ontsnappen vind ik wat anders. Ik vind het not done om vreemd te gaan, ik hoef er ook niet het duupje voor te zijn als een vriendin dat wel normaal vindt. En als ze niet gewoon op stap mag gaan zonder vriend, dan scheelt er voor mij gewoon iets in die relatie en dan zal ik haar alleen maar aanraden om de relatie nog eens te herbekijken. Een alibi geven zodat je vriendin stiekem op stap kan gaan vind ik dan alleen maar helpen een relatie te verlengen waar het toch niet helemaal goed zit. Ik zou als vriendin zijnde nog heel tolerant zijn om het niet rechtstreeks tegen haar partner te gaan vertellen, maar als de vriend mij toevallig zou bellen om het te vragen dan ga ik niet liegen, en ik zou haar heel ernstig aandringen dat ze het beter zelf uitpraat alvorens ik het moet gaan vertellen.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 22:41

xKatleentjex schreef:
Nee, mij moet je hier echt niet voor vragen. Toch niet als het gaat om je vriend te kunnen bedriegen. Zo'n uitzonderlijk geval zoals hier ergens staat over een geweldadige vriend te kunnen ontsnappen vind ik wat anders. Ik vind het not done om vreemd te gaan, ik hoef er ook niet het duupje voor te zijn als een vriendin dat wel normaal vindt. En als ze niet gewoon op stap mag gaan zonder vriend, dan scheelt er voor mij gewoon iets in die relatie en dan zal ik haar alleen maar aanraden om de relatie nog eens te herbekijken. Een alibi geven zodat je vriendin stiekem op stap kan gaan vind ik dan alleen maar helpen een relatie te verlengen waar het toch niet helemaal goed zit. Ik zou als vriendin zijnde nog heel tolerant zijn om het niet rechtstreeks tegen haar partner te gaan vertellen, maar als de vriend mij toevallig zou bellen om het te vragen dan ga ik niet liegen, en ik zou haar heel ernstig aandringen dat ze het beter zelf uitpraat alvorens ik het moet gaan vertellen.
Zo extreem is het nu ook weer niet ;) Ze is getrouwd en (om welke reden juist weet ik ook niet) heeft soms de behoefte om zonder echtgenoot uit te gaan. Vind het saai als ze altijd met haar man weg moet en ja, ze heeft ook nogal graag de aandacht van andere mannen. Naar eigen zeggen zit hun relatie goed maar is hun leven een beetje eentonig en saai, ze heeft wel altijd al spanning nodig gehad die er nu niet meer is.
Of ze nu echt haar man zou bedriegen weet ik niet, op zich heeft hij er ook niets op tegen dat ze alleen weggaat maar natuurlijk zal hij hiermee niet altijd akkoord gaan.
Ik ga haar hier zowieso wel attend op maken dat ik niet van plan ben om iedere keer als alibi te dienen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:22

Een vriendin van mij doet dat wel eens, als haar moeder haar weer eens gaat uithoren waar ze is geweest, dan is het ook: Ehm, naar Sandra ? :P
Ik vind het niet erg, leugentje om best wil. Ik doe het soms ook, als ik wegga en mijn moeder vraagt waarheen, dan zeg ik ook naar E. Dan ben ik ook altijd samen met haar, maar niet bij haar thuis, maar dan heb ik haast en dan blijft mijn moeder doorgaan, en alsik zeg naar E. dan is het oke, doei. :P
Maar om haar vriend te bezeiken. :n Dan zoekt ze maar een andere, maar ik weet dat ze zo niet is, en ze vertelt het me ook altijd. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:00

Als iemand een relatie als 'eentonig en saai' vindt en 'aandacht nodig heeft van andere mannen', dan wil dat imo zeggen dat de relatie niet goed is ;) . Niet goed wil niet direct zeggen extreem slecht, maar wel tijd om in plaats van achter de rug om het vertrouwen van je partner te misbruiken eens figuurlijk rond de tafel te gaan zitten eens na te denken hoe je dit op een andere manier kunt oplossen/uitpraten. Ik zou er iig allesbehalve mee kunnen lachen als ik een vriend had die achter mijn rug stiekem uitging(ookal geef ik aan dat ik het geen drama vindt) en die dan ook nog eens graag 'aandacht van andere meisjes' heeft.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:32

Passionata schreef:
Of ze nu echt haar man zou bedriegen weet ik niet.

Dat ìs toch je man bedriegen: op stap gaan en liegen over waar je naartoe gaat en met wie je bent?

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:36

Macusa schreef:
Passionata schreef:
Of ze nu echt haar man zou bedriegen weet ik niet.

Dat ìs toch je man bedriegen: op stap gaan en liegen over waar je naartoe gaat en met wie je bent?
Hmm..ja das waar. Alhoewel ze dat zelf zo niet ziet.
Maar goed... ik ga eens met haar praten.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:17

Helemaal met HC eens. Ik wil echt niet gebruikt worden voor iemand anders leugen.

Ik ben overigens ook eens achter overspel gekomen van iemand die me heel na stond en dat heb ik direct vertelt aan de partner van diegene.... Jammer dan, maar ik ga dat niet mijn probleem maken (die persoon was niet van plan het zelf aan haar te vertellen).

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:19

Passionata schreef:
Alhoewel ze dat zelf zo niet ziet.

Als ze dat zelf echt zo niet ziet, vind ik eigenlijk dat jij dat als vriendin te respecteren hebt (ook al ben je het er misschien niet mee eens). Waarmee ik niet gezegd hebt dat je voor iemand moet liegen, dat respect moet dan ook van de andere kant komen, en ze moet haar eigen boontjes maar doppen als ze weet dat ze iets doet waar jij niet achter staat.
Maar nog eens, volgens mij kan dat best. Er eens over praten is wel een goed plan uiteraard.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:23

Ik ga ook geregeld alleen weg. Mijn vriend haat dansen. Als ik een hele nacht ga dansen, sta ik ook wel eens te dansen met andere mannen, maar heel onschuldig hoor. En dat vertel ik de volgende dag in geuren en kleuren aan mijn vriend. We zijn heel open met elkaar en dat is voor mij héél belangrijk.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:55

poes schreef:
Ik ga ook geregeld alleen weg. Mijn vriend haat dansen. Als ik een hele nacht ga dansen, sta ik ook wel eens te dansen met andere mannen, maar heel onschuldig hoor. En dat vertel ik de volgende dag in geuren en kleuren aan mijn vriend. We zijn heel open met elkaar en dat is voor mij héél belangrijk.

Dat is dan toch ook prima, als je maar gewoon eerlijk bent. Kun je dit niet zijn, dan weet je zelf ook wel dat je fout bezig bent, of dat er iets niet goed zit in je relatie.