Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:35

Opzich heeft het hier ook weinig zin, ze staan aan beide kanten van de straat in opvallende gele jassen bij zilveren Mercedesbussen met geblindeerde ruiten. Als je dat niet ziet ben je echt heel kippig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:36

Tegenwoordig staan ze hier te flitsen op van die 60 kilometerweggetjes waar geen kip last heeft van langsrijdend verkeer. Lekker veilig voor de heren dienstkloppertjes en bovendien is het slecht aangegeven dat je daar 60 mag dus het merendeel rijdt braaf 80. Kassa voor het CJIB. Belachelijk.
Overigens hou ik me nooit echt aan de maximum snelheid alleen kijk ik wel uit dat ik niet boven de invorderingsgrens kom, dus niet meer dan 30 kilometer te hard waar het kan. Moet wel veilig blijven natuurlijk, niemand zit te wachten op ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:36

Muisbal schreef:
Ik vind hoge snelheden in dat soort gebieden juist gevaarlijk, een 30 km zone is er normaal niet voor niets.
Of je nou 20 km/h te snel rijdt op een toegestane snelheid van 100 of van 30... Ik vind dat nogal een zwaar verschil.

Ik snap dat die zones er niet voor niets zijn. Maar hier in [***] heeft de gemeente nogal de neiging ALLES behalve de doorgaande wegen (een stuk of 15 in totaal) 30-kilometerzone te maken. Of dat nu daadwerkelijk nodig is of niet. En op bepaalde plekken is dat dus inderdaad gewoon écht niet nodig. Lees: brede grasstrook aan weerskanten van de weg, een asfaltweg waar je gemakkelijk met drie auto's naast elkaar zou kunnen rijden, geen drempels, geen zijstraten (of soms een overzichtelijke kruising waar je nog voorrang hebt ook)... En dat zijn dus juist de plaatsen waar ze hier controleren op snelheid. Eerst snelheidsovertredingen uitlokken door er een 30-zone van te maken, en dan stapels boetes uitschrijven...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:37

Je mag nog 20 km harder :D
Invorderen is pas vanaf de 50 :D
Boven de 30 bepaald alleen jusitie de hoogte van de boete.

Anoniem

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:38

Ik heb al een strafblad, Kazary :D

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:39

flappie28 schreef:
Wel zag ik pas dat mensen op een groot stuk karton geschreven hadden FLITSEN 20 METER !

_O- _O- _O- Geniaal geniaal geniaal!

Ik rijd nog geen auto, maar seinen doet mijn papa altijd wel, is wel zo vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:39

kazary schreef:
Je mag nog 20 km harder :D
Invorderen is pas vanaf de 50 :D
Boven de 30 bepaald alleen jusitie de hoogte van de boete.

Binnen 30-zones ben je je rijbewijs met 60 kmh al kwijt..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:40

Kazary, als je in een 30 km zone 30 te hard rijd ben je hem ook kwijt, je rijd dan namelijk het dubbele van de maximaal toegestane snelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:41

Bij wegwerkzaamheden is de regelgeving ook anders maar daar hou ik me gewoon aan de snelheid en niet in de laatste plaats voor de mensen die aan het werk zijn met het wegdek.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:42

Dat zou kunnen binnen die 30 zone, dat wist ik niet.Eens op gaan letten dan :P
Maar daar doe ik dat ook niet snel, vandaar dat ik die dus niet wist.

Wegwerkzaamheden rij ik nooit te hard, dan vind ik echt niet kunnen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:43

Seinen is het irritantste wat er bestaat...Ik heb al twee keer aan auto aan de kant van de weg gezet omdat ik dacht dat mijn licht kapot was of zo, want groot licht had ik er niet op....Mopperend de auto in, je rijdt verder en taddaaaaaaaaaa! Daar staat een flitser... " Ik hou me wel aan de max. stelletje...!" :')

Seinen naar een ander doe ik ook niet. Als ik weer van die idioten met 110 over de weg zie knallen waar je 80 mag denk ik dat de beste leerschool voor zulkje jongens een hele dikke prent is... En van die leer zal ik ze niet onthouden, door schade en schande wordt men wijs he ;)

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:44

Ik sein altijd. Vind het nl zelf ook fijn als anderen dat doen. En ik rijd voor mijn werk zo'n 1500 km per week in een grote bestelbus en dan rijd je wel eens te hard ja ( meestal ) dus is het zeer prettig als je dan gewaarschuwd word ja. Maar wat net iemand al zei als ze tegenwoordig staan te laseren moeten hun van de fel gele hesjes aan en die zie je echt van ver ja :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:44

suleilitha schreef:
Ik heb al een strafblad, Kazary :D

Echt? :+ Boh, dikke crimineel hier op Bokt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:45

Oh nee, bij wegwerkzaamheden houd ik me ook echt aan de snelheid :j
Alleen wat wel zuur is, is dat er soms niemand aan de weg werkt en de snelheidsbeperking nog geld, dan doe ik het ook wel, maar dan omdat de boete 2x zo hoog is :=
Verder blijf ik altijd net onder de invorderingsgrens. Boetes reken ik in principe tot m'n vaste laten, rijbewijs kwijt hoort daar toch niet bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:51

Ik moet even lachen, manlief werd een paar jaar geleden gevolgd door een motoragentje die hem kennelijk aan de kant wilde zetten. Hij besloot het hazenpad te kiezen en de motormuis op luie BMW is hem een tijdlang gevolgd. Thuisgekomen werd de fireblade in een paardebox gekwakt, en hijg hijg puf puf, mijn lief rende het huis binnen, smeet het motorpak in de kelder en rende toen als een haas naar de douche. Toen ik buiten een handdoek voor hem van de waslijn haalde, reed agent in kwestie hier op de weg heen en weer :D en o jee, kwam het erf op of ik ook een motorrijder in een zwart/geel/grijs pak had gezien. Nee meneer, niet gezien, wel eentje voorbij horen komen, hij is díe kant op gegaan.

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:53

nou ik heb het een keer gedaan en werd daarna gelijk aangehouden door politie. die stonden 50 meter verderop aan de rechterkant van de weg terwijl er links geflitst werd.
Ik kreeg een boete van 75 euro (is ook miss 2 jaar geleden).Kwam er niet onderuit, zei dat ik een vriendin tegen kwam.......discussie was met de agente niet mogelijk.
Wat was ik boos!! Maar ja, niet aangekaart en gewoon betaald :(

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:53

Haha, echte crimineel :D
Valse verklaringen, nog meer op je strafblad :D

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:56

Ook ik houd me bij wegwerkzaamheden aan de snelheid en in de bebouwde kom rijd ik ook niet te hard maar op de autoweg daar zit je toch al snel aan de 140 km soms 150

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:58

Of die heerlijke 80 km wegen in Noord-Friesland, waar je nog zo heerlijk je motor plat kunt gooien van de ene bocht in de andere. Zwijmel zwijmel....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:59

Ik sein nooit, ik vloek.....

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:02

flappie28 schreef:
Wel zag ik pas dat mensen op een groot stuk karton geschreven hadden FLITSEN 20 METER !

zo'n soort bord heb ik ook weleens in de buurt van valkenswaard zien staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:02

suleilitha schreef:
Ik moet even lachen, manlief werd een paar jaar geleden gevolgd door een motoragentje die hem kennelijk aan de kant wilde zetten. Hij besloot het hazenpad te kiezen en de motormuis op luie BMW is hem een tijdlang gevolgd. Thuisgekomen werd de fireblade in een paardebox gekwakt, en hijg hijg puf puf, mijn lief rende het huis binnen, smeet het motorpak in de kelder en rende toen als een haas naar de douche. Toen ik buiten een handdoek voor hem van de waslijn haalde, reed agent in kwestie hier op de weg heen en weer :D en o jee, kwam het erf op of ik ook een motorrijder in een zwart/geel/grijs pak had gezien. Nee meneer, niet gezien, wel eentje voorbij horen komen, hij is díe kant op gegaan.

Hahaha, geniaal verhaal wel :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:03

suleilitha schreef:
Tegenwoordig staan ze hier te flitsen op van die 60 kilometerweggetjes waar geen kip last heeft van langsrijdend verkeer. Lekker veilig voor de heren dienstkloppertjes en bovendien is het slecht aangegeven dat je daar 60 mag dus het merendeel rijdt braaf 80. Kassa voor het CJIB. Belachelijk.

In zo'n situatie kwam ik paar weken geleden ook, godzijdank standen ze net de andere kant op te laseren :D Ze hadden me al een keer voor een goeie gepakt op die plek, hubbie zou het me niet in dank afnemen vrees ik :+

Maar ik sein dus altijd, ben zelf ook blij als ik geseind wordt ;) Komt er me een motor tegemoed JANKEN, dus ik ging een beetje naar het midden, knipperen, handgebaren... maar hij snapte het niet :+ gaf extra gas, en een dag later las ik in de krant dat ie zijn rijbewijs kwijt is.
Aan mij heeft het niet gelegen in ieder geval O:)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:04

suleilitha schreef:

Ik vraag me dan toch af waarom hij niet gewoon beleefd stopt... een klein beetje fatsoen mag toch wel? Of had hij iets gedaan wat niet door de beugel kon?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:05

Ik neem aan dat ie te hard reed? :+