[LZP]Ik heb een grote mond omdat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:46

en dan die hangouderen van tegenwoordig, staan daar maar in de albert heijn te hangen, moet je jezelf eromheen manouvreren, krijg je nog een boze blik ook :+

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:47

Och arme :(:) Ik moest stiekem wel lachen hoor :D

Maar als ik het goed begrijp liep de man aan de verkeerde kant van de weg. Omdat je hem van achteren kwam naderen. Die man zal wel denken als hij deze avond thuis op de bank zit. 'Gelukkig heb ik dat meisje van vanmiddag een paar wijze lessen geleerd...'. :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:49

Ik fietste een keer aan de verkeerde kant van de weg omdat ik dan snel door kon fietsen om niet te wachten voor het spoor op de stoptrein.
Komt een vent(45-50) van het andere fietspad naar mij toefietsen helemaal boos over hoe 'gevaarlijk' ik bezig was en als ik niet naar de andere kant ging mij ging slaan ect.
Ik zo ' ja sorry maar ik doe niks gevaarlijks ' ik fiets toch maar naar de andere kant en toen die vent 20m verderop was weer naar de andere kant omdat de trein eraan kwam.
Dus ik kijk achterom komt die vent keihard achter me aanfietsen.

Allemaal met paasei/ernstige ziektes tegen me schelden en dreigend naar mij slaan. Dus ik kon me niet meer inhouden en ik zei: Ik bepaal dat zelf wel, mijn leven, achterlijke ect. :=

_PassoaJus

Re: [LZP]Ik heb een grote mond omdat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:53

Ik heb ook geen bel op m'n fiets, of nja ik heb er wel één maar die doet het niet! Dus ik zeg altijd PINGGGGGGGGGGGGGGGGGGG! :j

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:55

De oudjes van tegenwoordig denken dat ze alles maar kunnen maken omdat ze bejaard zijn ofzo.

Ik heb het op een vakantie in Benidorm gezien dat ze niet eens respect voor elkaar hadden....

Hier hebben ze de hobby om voor te dringen bij de kassa, de bakker of de groenteboer ofzo.Pas geleden stond er bij de kassa een oma mijn kuiten aan te randen met d'r rollator :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:58

Waar ik me trouwens ook aan kan ergeren.. Als ik door Groningen fiets, heb je standaard op het stukje Vismarkt-Folkingestraat(? of gelkinge?)-oversteken gedempte zuiderdiep-brug groninger museum.
Iedereen, maar dan ook IEDEREEN loopt er midden op straat. Vooral in de Folkinge. Ik heb nu het beleid, als mensen op straat lopen terwijl er ruimte is op de stoep, fiets ik zo dicht langs ze dat ze zich hopelijk een ongeluk schrikken en op de stoep blijven.
Net als in de Ebbinge, als ik tegen richting van de auto's in fiets. Auto's denken daar het alleenrecht te hebben en als ze een fietser willen inhalen gaan ze maar op z'n Engels rijden - aan de andere kant van de weg dus. Mijn kant. Ik fiets tegenwoordig maar een flink eind van de stoep af maar nog net wel op mijn helft, ga echt niet aan de kant voor zulke bestuurders.... :))

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:00

als ik met mijn fietsbel bel, en een bejaarde in wil halen schrikken ze zich 9 van de 10 keer dood..:S En worden soms ook nog boos:P haha

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:02

plien: Vaak staan daar in die straat, naast de pathe irritante busjes, een hele rij mensen te wachten voor de rabobank, en zit er een zwerver, dus ja ik loop ook vaak dan ff over de straat...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:06

pinuts schreef:
plien: Vaak staan daar in die straat, naast de pathe irritante busjes, een hele rij mensen te wachten voor de rabobank, en zit er een zwerver, dus ja ik loop ook vaak dan ff over de straat...

Ik bedoel de andere kant op, dus richting de brug van het museum. Echt, maak bijna dagelijks mee dat mensen midden op de straat lopen terwijl er ruimte genoeg is! Kijk als ze niet anders kunnen ga ik ze ook wel normaal inhalen, maar soms vraag ik me serieus af of die mensen bang zijn voor dei hoge muren omdat ze er zover vanaf lopen :))

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:08

Haha die arme man helemaal in de stress :D

Paar maanden terug ben ik door een wat oudere man van top tot teen vervloekt omdat ik voor hem langs fietste terwijl hij van rechts kwam. Hij hoefde niet te remmen, het paste prima, maar ik denk dat hij met z'n verkeerde been uit bed was gestapt :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:10

plien: maar bijv op de brug.. Ik kan daar amper overheen fietsen.. dus stap ik gewoon ff af of let heel goed op voetgangers, maar als ik daar loop word ik gewoon omgefietst:S

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:41

celticpony schreef:
en dan die hangouderen van tegenwoordig, staan daar maar in de albert heijn te hangen, moet je jezelf eromheen manouvreren, krijg je nog een boze blik ook :+

Jep ik ken het!
Ik werk bij de Ah, en het is altijd zo leuk als ze rond het koffieautomaat uren staan kletsen,
terwijl er allemaal mensen langs moeten inclusief personeel ..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:17

Een paar jaar geleden was mij gevraagd een stukje ruiterroute te verkennen; of de beschrijving ervan op papier klopte met de werkelijkheid. Bij 1 afslag moest je 2 meter de oprit naar een boerderij op, en dan meteen rechts het bos in. Dit weggetje liep dan langs de weilanden van die Boerderij, waar de koeien liepen. Let wel; dit weggetje was al geheel aan gort door vele koeienhoeven, en tractor wielen.
Een vriendin was met me meegegaan, bij het aanrijden naar die oprit kwam opa in auto naar ons toescheuren. Volgens mij was ie in de auto al vast begonnen met schelden, want het was meteen een beste tirade die losbarstte zogauw de portier los ging. Wij paarden inhouden, ik netjes uitleg geven over ruiterroute, en de komende tocht; hij vooral door blijven schreeuwen. Na een 5 minuten was ik het zat; meneer wist van geen ophouden, dus stapten we rustig door. Hi in zn auto jumpen (nog snel ook!), inhalen en auto voor ons op inmiddels de aan gort gereden ruiterroute. Begint ie ons uit te schelden, verwijt ons dat paarden op het asfalt horen, en wij dat pad kapot rijden terwijl hij het dan weer op moet knappen (vriendin en ik kijken nog eens om ons heen...wat er nog kapot te rijden was, was ons een raadsel) Inmiddels was ik afgestapt, weer begonnen met mn uitleg, maar dr was niks tussen te krijgen. Toen plofte vriendin ook beetje, bleef wel correct, maar met fikse stemverheffing. Toen had ik helemaal zoiets van maken dat we weg komen! Dus naast pony doorgelopen. Opa weer in auto, ons weer voorbij scheuren. Ben toen maar gaan bellen naar de eigenaars van pony; tandarts zou komen, en door deze toestand zou ik later terug zijn bij de stal (tandarts wilde ons wel komen redden :P ) Gelukkig is opa toen weg gebleven. Ruiterroute is daarna aangepast; in plaats van via de oprit gaat ie nu via een sluippad op het koeienpad over. Maar nog dat ik een gespannen prikkeldraad verwacht, daar :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:39

_Florien_ schreef:
Oh my...

Bejaarden zijn echt eng. :') Allemaal. :') Zelfs mijn eigen oma. _O-

nou die van mij is af en toe ook eng hoor!
eens in de 2 jaar organiseren mn oom en tante (hebben een eigen bedrijfje in de in en verkoop van oude klassieke auto's) een tourtocht.
lekker de hele dag rondrijden in die klassiekers, een puzzeltocht oplossen, lekker eten, drinken en touren dus.

Nu lenen wij en mn oma altijd een auto van mn tante aangezien wij geen klassieker hebben.
4 jaar terug had mijn oma een cabrio toebedeeld gekregen.. een kanarie gele snelle cabrio..
( type auto voor stoere jongetjes, niet voor oma's :P).
Nou en scheuren die oma joh!!!! samen met een vriendin van haar, in die cabrio, hoedjes op, en GAS!
halleluja..
gelukkig is t allemaal goed gegaan :P

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:40

Ouderen zijn niet alleen gevaarlijk als ze je wél horen en achter je aan komen, ze zijn ook levensgevaarlijk als ze je níet horen.
Ik heb een keer 5 minuten lang achter een oudere man met rollator aangefietst, omdat hij mijn geschreeuw (TRING TRING TRIIIIING) niet hoorde. _O-
Ik schreeuw altijd TRING, heb geen bel. Maar, het lijkt me overduidelijk dat ik er langs wil toch? :')

@ Zwitsal: Mijn oma is ook echt een monster op de weg. :)) Ze heeft een splinternieuwe Volvo S40, en schéuren dat ze doet. :')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:53

@zwitsal.
Hahah, Mijn oma is ook zo'n held op de weg :')
Die rijd 100 op de snelweg, maar ook 100 op een weg waar je 80 mag _O- Levensgevaarlijk gewoon.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:32

_lauraaa_ schreef:
haha :') dat gebeurd bij ons zowat elke dag als we terug van school fietsen. dan rijden we met z'n 5en naast elkaar, en dan zien we pas laat dat er iemand aankomt :+ beginnen ze ook al te schreeuwen :+ maar ik ben dan niet op m'n mondje gevallen en heb altijd wel iets terug te zeggen.

Nou uh, ik vind het ook gewoon asociaal en heel erg irritant als je met z'n 5en naast elkaar gaat fietsen. En je zegt zelf al dat je dan laat ziet dat er iemand aankomt. Wat nou als diegene ook een beetje laat ziet dat jullie met z'n 5en naast elkaar fietsen?! dan ben jij plat hoor.
Bovendien erger ik me er dood aan als ik in de auto zit en ik moet opeens op de rem omdat er paar van die scholieren met z'n alle naast mekaar de hele weg in beslag nemen en dan ga ik ook zeker wel op mijn toeter of ik zeg er wat van.
En dan kan je niet op je mondje gevallen zijn, maar jij zit gewoon fout dus.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:49

Ik vind sommige bejaarden in autos ook wel erg irritant.
Ik scheer ze niet allemaal over 1 kam. Maar sommigen maken het wel heel bond hoor.
Op een weg waar je bv 60 mag rijden gaan ze 45 rijden ofzo.
Te hard rijden is gevaarlijk, maar te zacht ook.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:49

Ze hebben het dan over de jeugd, maar ik vind bejaarden zelf soms ook niet fatsoenlijk.

Midden op het pad staan, met elkaar te kleppen. Vraag je of je er langs mag, krijg gelijk een gemene blik toe geworpen. Loop je een paar meter verder en dan door je ze zeuren over ''de jeugd van tegenwoordig''.

Niet alle bejaarden zijn zo natuurlijk...

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:17

Ik heb vooral tijdens buitenritten last van chagerijnige bejaarden. Ga altijd netjes voor ze aan de kant, passeer ze altijd zo ruim mogelijk en in stap. Maar het is nooit goed. Waar ik ook rijd, ik krijg altijd te horen dat ik daar niet mag rijden. Als ik in het gras rijd, krijg ik te horen dat mijn pony het gras kapot zou trappen, maar als ik op het pad rijd zeggen ze dat ik het pad inpik. :? Ze doen altijd alsof ik één of ander gevaarlijk paard van minstens 1.80m bij me heb. Terwijl mijn pony maar 1.36m meet en geen vlieg kwaad doet. Overigens zijn dit niet alleen bejaarden hoor, zo kreeg ik laatste ook van een meisje van rond de 10 jaar te horen dat ik op moest donderen met mijn pony, anders zou ik echt een probleem hebben. :=

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:21

:')
geweldig al die verhalen _O-
ik roep altyd als mn bel het niet doet:
sorry mn beltegoed is op :')

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:36

Aaaaaaaaah en over een jaar of 50 zijn we allemaal van die chagerijnige bejaarden :') _O-

Hopelijk dat ik tegen die tijd nog kinderen heb die me af en toe op mijn nummer zetten :))

Nee , ik kom ook vaak zat - op ruiterpaden - oudere mensen tegen... ik verzoek dan altijd van een afstandje of ik mag passeren want het bos is voor mijn pony een uitlaatklep :) maar vaak gaan ze niet aan de kant :roll:

'' Het bos is niet voor jou alleen jongedamen, een paard hoort niet in een bos ''..

Ow zo irritant :+

OF OF die wielrenners die je altijd inhalen alsof ze ineens uit de lucht komen vallen :roll:

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:59

^ "een paard hoort niet in een bos"

Geweldig, dat krijg ik ook met enige regelmaat te horen :+ Om vervolgens te horen dat paarden niet op de weg horen. :P

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:11

Ja erg irritant ze weten vaak zelf nog niet eens wat ze nou willen zeggen en wat nou echt de regels zijn.
Ik zeg altijd heel vriendelijk iets terug als ze bijvoorbeeld zeggen paarden horen niet op de straat zeg ik nee en ook niet in een sloot dus dan maar een metertje ernaast!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:31

Mijn fiets is nogal kapot en die maakt zoveel herrie als ik erop fiets dat het geen enkel probleem is dat ik geen bel heb := iedereen kijkt al om als ik op een kilometer afstand aan kom fietsen met die berg roest :=