Buis/leiding geraakt, ik vertrouw het niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akerna

Re: Buis/leiding geraakt, ik vertrouw het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:15

ik zou echt bellen..

jij rook wel gas zei je toch.. en een sissend geluid.. kan wel ff kijken of ik mn virend te pakken kan krijgen of hij weet wat t is en of je brw of iig gemeente bij moet laten komn

en die man, tja hij kan het wel zeggen, maar soms weet je toch niet hoe de leidingen liggen in de grond.. en een oude leiding van ee nvarkensschuur.. tja dat zou dan water kunnen zijn.. maar het ziou ook een gasleiding kunnen zijn..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:22

Akerna: Er lag geen gasleiding had die gezecht! :)
Ja is goed. Alsje dat even zou willen vragen :o
Sissend geluid. maar het kon ook zuiging zijn hoor. Ik weet niet, ben daar neit zo goed in :o
Sharon zei, ik ruik gas. En toen ging ik ook een beetje ruiken, en tja.. ik weet niet echt hoe gas ruikt. maar wel zo'n vage sterke lucht.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:27

ik heb m een sms gestuurd (hij is aan t werk dus kan m niet bellen nu)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:27

Bedankt hoor. Voor je hulp! :o Heb niks van TS gehoord nog.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:33

heb al antwoord terug..
het kan zeker wel een gasleiding zijn.. tekeningen van leidingen kloppen bijna nooit (zeker niet op de oudere boerderijen zegt mn vriend) het sist niet vanzelf tenzij je een gasbel in de grond hebt gevonden (maar zo diep zullen jullie niet geweest zijn) dus ik zou echt bellen.. (ook de woorden van mn vriend, bellen voor de zekerheid) je kunt gewoon bellen en dan uitleggen wat er gebeurdt is.. dat de eigenaar zegt dat het geen gasleiding kan zijn maar jullie hte niet vertrouwen of ze willen komen kijken..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:35

En als ze komen kijken. Wat word er dan gedaan?
En moet ik bellen of TS? Het is namenlijk mijn paard geweest die het hek er uit heeft gerukt. Maar het is bij haar verzorgpaard.
Of beide?! :))

Ik heb beetje Bel-angst namenlijk... :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:41

Ik denk dat ze alleen maar blij zijn dat je belt bij de gemeente, liever te vaak dan een keer te weinig gebeld!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:44

ze gaan kijken of het idd een gasleiding is..
zo ja wordt t gat dichtgemaakt of zo iig. dat er geen gas meer kan ontsnappen..
denk dat het niet uitmaakt wie van jullie belt.. t gaat eromdat je verteld waar t is, welke plek wat er gebeurd is en wat jullie geroken hebben..

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:17

En hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt om te bellen.....het duurt al veel te lang en achteraf zal iedereen blij zijn dat je gebelt hebt!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:52

Kan je anoniem bellen? Ja die man zal dan natuurlijk toch wel weten dat jullie het waren :=
Maar wanneer het wel een gasleiding is, zou hij jullie dan niet dankbaar vinden? Of juist bemoeials? Als ik zo een beetje naga hoe de oude boer hier zou denken :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:55

Misschien dat die boer wel een beetje zou denken van bemoeials, en het is niks. Laat nou maar zitten, ik weet het beter! :)

Maar ik denk datwe toch even gaan bellen :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:56

Ik denk dat niemand blij is om op een gasbom te zitten eerlijk gezegd, tenzij de beste meneer last heeft van zelfmoordneigingen... En zoals ik eerder al zei: Trek anders eerst die paal eruit en luister of het nog steeds sist.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:03

Lyonesse schreef:
Ik denk dat niemand blij is om op een gasbom te zitten eerlijk gezegd, tenzij de beste meneer last heeft van zelfmoordneigingen... En zoals ik eerder al zei: Trek anders eerst die paal eruit en luister of het nog steeds sist.

Dat is een goed idee!! :)
Maar aangezien het hek al dicht zit.
Ik bedoel het hek is al weer helemaal vast gemaakt. Zo ziet het hek er ONGEVEER uit :o :
http://basdekker.eu/afbeeldingen/fotogr ... medium.jpg

de palen zitten allemaal al aan elkaar vast..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:05

ongelooflijk dat jullie niet bellen.
Er lekt gas uit de grond waarschijnlijk. Er hoeft maar iemand een sigarettenpeuk weg te gooien bij die paal en de boel staat in de fik. Daar zal die eigenaar blij mee zijn denk je....
Echt bellen hoor!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:27

Ik zou ook bellen! Stel DAT het nu gas is, zitten ze daar op een gasbom! Om maar te zwijgen over het nutteloos weg ebben van bruikbaar gas, ontzettend zonde!

Beter een keer teveel bellen dan te weinig, zeker als je gesis en 'geroken' hebt. Ik hoop dat je onderbuik gevoel je dusdanig blijft bezighouden dat je gaat bellen...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:12

Beste bokkers! :
Heb het aan mijn vader gevraagt ( weet er veel van. Heeft eerst ook opleiding gedaan deze richting op :) )
En hij moest in het begin wel lachen dat wij ons zorgen maakte. Hij stelde moeilijke vragen, zoals: Hoe diep was het gat dat ze hadden gegraaft etc. etc.
Nou ik antwoord gegeven, ruim een meter enzo.
Dit kwam als antwoord:

Maak je geen zorgen meid. het gas zit onder de grond. Hij zei wel dat het écht gas was. Het gas dat onder de grond los is gekomen, is nu al lang verdampt. En het gas dat in de lucht zit. Is allang weg gegaan. Als het binnen in huis was was het een heel ander verhaal, maar je hoeft niet bang te zijn voor ontploffingen of een gasbom. Dat kan niet omdat het gas allang weg is gegaan door de lucht en wind! :)

Oh bokkers, geloof me. Altijd die eeuwige verhalen over mijn vaders vroegere " super tijd toen die nog zo goed hier in was :? " Maar wat was ik blij dit te horen! :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:14

JustaLive schreef:
Akerna: Er lag geen gasleiding had die gezecht! :)
Ja is goed. Alsje dat even zou willen vragen :o
Sissend geluid. maar het kon ook zuiging zijn hoor. Ik weet niet, ben daar neit zo goed in :o
Sharon zei, ik ruik gas. En toen ging ik ook een beetje ruiken, en tja.. ik weet niet echt hoe gas ruikt. maar wel zo'n vage sterke lucht.

Je rook gas, het sist maar je denkt niet dat het gas is?
Loop naar de keuken, draai het gas los en ruik, dan weet je hoe gas ruikt. (ervan uitgaande dat je een gaskookstel hebt)

Als je een vage lucht hebt geroken is het vrijwel zeker gas en sissen is heel wat anders dan zuiging.
Kom op zeg, bel iig even, beter voor niets en gerust gesteld zijn dan dat er wel wat gebeurd.

En ookal is dat gat dichtgestopt, daarom lekt die leiding nog wel. Dat kan een week goed gaan, een maand en misschien zelfs wel een jaar maar op den duur komen er problemen van, gegarandeerd.
Daarbij krijgt iemand ook een ontzettende gasrekening wss, denk niet dat ie daar blij van wordt.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:49

JustaLive schreef:
Maak je geen zorgen meid. het gas zit onder de grond. Hij zei wel dat het écht gas was. Het gas dat onder de grond los is gekomen, is nu al lang verdampt. En het gas dat in de lucht zit. Is allang weg gegaan.

maar er blijft wel gas ontsnappen. En verdampen of niet, als er iemand met een vuurtje langs loopt is het gewoon levensgevaarlijk. Als ik naar de ervaring van mijn vriend kijk die zijn auto nog niet mocht starten in 'the middle of nowhere' omdat er gewoon een levensgevaarlijke situatie was op dat moment zou ik mezelf toch eigenlijk wel dood schamen als er iets gebeurd. Jullie weten er van. En de brandweer komt langs en doet een meting. Mocht het zo zijn dat er wel iets aan de hand is komt essent gewoon langs om het te maken.

Maar jullie willen volgens mij niet echt iets doen (tja jullie zeggen dat jullie niet durven, maar veiligheid zou in mijn ogen wel zwaarder mee tellen dan niet durven) En jullie vergeven het jezelf nooit mocht er wel iets gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:59

Ach we merken het wel eind van het jaar, als de boer een torenhoge gasrekening heeft, en dan niet verbaasd reageren :D

En ja natuurlijk is het gas al lang en breed verdampt, maar dat gat he....dat zal niet vanzelf dichtgaan :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:11

nikolletje schreef:
JustaLive schreef:
Maak je geen zorgen meid. het gas zit onder de grond. Hij zei wel dat het écht gas was. Het gas dat onder de grond los is gekomen, is nu al lang verdampt. En het gas dat in de lucht zit. Is allang weg gegaan.

maar er blijft wel gas ontsnappen. En verdampen of niet, als er iemand met een vuurtje langs loopt is het gewoon levensgevaarlijk. Als ik naar de ervaring van mijn vriend kijk die zijn auto nog niet mocht starten in 'the middle of nowhere' omdat er gewoon een levensgevaarlijke situatie was op dat moment zou ik mezelf toch eigenlijk wel dood schamen als er iets gebeurd. Jullie weten er van. En de brandweer komt langs en doet een meting. Mocht het zo zijn dat er wel iets aan de hand is komt essent gewoon langs om het te maken.

Maar jullie willen volgens mij niet echt iets doen (tja jullie zeggen dat jullie niet durven, maar veiligheid zou in mijn ogen wel zwaarder mee tellen dan niet durven) En jullie vergeven het jezelf nooit mocht er wel iets gebeuren.

Hmms.. ik help alleen TS even met het duidelijk maken, voor de dingen die MIJ onduidelijk leken! :)
Ik zelf vind het wel opgelost. Ik heb ieders mening aangehoord. En als de man zelf niet wilt dat wij er wat aan doen. Kunnen we dat natuurlijk ook niet zomaar even doen, van " goh je zult ons dankbaar zijn, en dan even zijn huis binnen stormen" .
Die man heeft ons lang en breed verteld dat hij niet wou dat wij er wat mee deden, we mochten ons geen zorgen maken. Want daar zat helemaal geen gas leiding.

TS maakt zich zorgen.. ik ga er vanuit dat die man het beter weet dan een meisje van 13 :)

En trouwens, het gat was dichtgegooit. En het zand gewoon aangestampt. De paal werd er boven opgezet etc, ik weet niet of dat dan nog gevaarlijk is.. Maar.. ik vertrouw het :)
Tenminste, de dingen die mij zijn verteld.

Als 5 man mij hebben verteld. Zus en zo.. Dan maak ik me eventjes rustig geen zorgen.

Ik wacht even op de reactie van TS. Of zij zich zorgen maakt.. Blijkbaar wel :)

Chiqa: De eigenaar heeft ons beide verteld dat er gééééén gas in zat.
Ik kan moeilijk met een of ander bedrijf voor de deur staan. Gegarandeerd dat hij dan de deur dichtslaat. En dat zal hij TS niet in dank afnemen, en ik denk dat TS mij dat ook niet in dank zal afnemen..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:14

Tsjong wat maakt iedereen zich druk op zo mooie dag.
, ze woont er niet, het is haar erf niet. De eigenaar van dit alles stond er zelf bij als ik goed begrepen had en zei dat het goed was. Dus dan is het zijn probleem en neit die van TS. Lijkt mij.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:15

Natuurlijk wel chiqa, daar hebben ze toch zand opgegooid en dat zand is in het gat verdwenen dus gat is dicht. :P

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:18

eehm ze stormen niet het huis in, ze gaan metingen doen op de plaats waar het zou moeten lekken (maar volgens jullie is dit niet zo).
Zelf heb ik het meegemaakt, en geloof me je wordt er niet blij van als je gewoon op een tijdbom staat/woont. En de eigenaar kan wel zeggen dat het geen gasleiding is, maar het kan wel zo zijn. Ik zou hem niet zo maar op zijn woord geloven. Want zoals al eerder gezegd is, op tekeningen staan leidingen die vaak heel ergens anders liggen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:22

Volgens mij is de enige leiding in de grond die kan sissen een gasleiding.
Als zo'n leiding stuk is verspreid het gas zich in de grond. Dit is zéér gevaarlijk. Ik zou het toch op zijn minst controleren als ik eigenaar van dat stuk leiding zou zijn.

In België is op die manier een gat geslagen van ong 4 meter diep bij 15 meter doorsnede nadat een lek niet was gedicht...

En merken aan zijn gasrekening doet hij niet hoor. Dat is pas als het lek in huis zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:32

MandyR schreef:
Natuurlijk wel chiqa, daar hebben ze toch zand opgegooid en dat zand is in het gat verdwenen dus gat is dicht. :P

O ja natuurlijk stom, had ik ook zelf kunnen bedenken :D

wemkelover schreef:
Tsjong wat maakt iedereen zich druk op zo mooie dag.

Zo te zien maak jij je dr anders nog veel drukker om ;)

JustaLive schreef:
Chiqa: De eigenaar heeft ons beide verteld dat er gééééén gas in zat.

Nee maar hij kan niet vertellen wat het wél was, en ze roken ook gas :)