Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:12

Heel mooi gezegd Sorell :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:13

Niinatjuh schreef:
Citaat:
Ook eens een idee om die meiden binnen te houden die geilen op grote auto's en poenerige vriendjes.

Dus.. Dat meisje dat laatst in de krant stond? Autisties en dergelijke, die word versierd door zo een loverboy?
Was der eigen schuld?
Maria mosterd ? Was der eigen schuld?
Als jij gevoelig bent, vroeger gepest, en die ene jongen laat zien
hoe knap en geweldig je wel niet bent.. en jij gelooft hem, is dat meteen je eigen schuld?

Want ja, als je iemand vertrouwt, wil je natuurlijk zyn ho*r worden?

Ik moet zeggen, mijn Chileense 'nicht' kan beter spellen dan jij :+

Je doet nu trouwens alsof alle Turken/Marokkanen loverboys zijn. Alle dingen worden vergeleken met loverboys. Er zijn meer dingen die ze wel of juist niet doen hoor :+
Laatst bijgewerkt door Noeps op 18-04-09 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Janiniie

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:14

Nee.. Ik noemde alleen in men begin stuk het deel over loverboys, omdat ik dat een goed voorbeeld vond, omdat, dat ook werkelijk is onderzocht..

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:14

geerke schreef:
DorisM schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier nou ECHT persoonlijk overlast hebben van Turken of Marokkanen, je hoort het namelijk wel leuk allemaal in de media en van Wilders, maar heb je er zelf wel eens last van gehad?
Ik ben het helemaal met je eens Amondi

hier op het forum waarschijnlijk niet,dat zijn toch over het algemeen niet mensen die in een achterstandswijk wonen....
misschien dat lesbische stel wat weggepest is uit hun huis?om maar een klein voorbeeldje te noemen....

Wat een onzin, ik denk dat er hier genoeg op het forum zitten die in een achterstandswijk wonen, ik ken genoeg mensen uit achterstandwijken en kom er regelmatig en heb nooit iets vervelends meegemaakt met een buitenlander.
Zulke voorbeelden kan ik ook noemen van Hollanders. Jij hebt dus persoonlijk nooit last gehad van een Marokkaan en toch ben je zo fel tov hun? Je weet het dus alleen vanuit de media? Ken je er uberhaupt wel een? Waar praat je eigenlijk over?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:15

geerke schreef:
DorisM schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier nou ECHT persoonlijk overlast hebben van Turken of Marokkanen, je hoort het namelijk wel leuk allemaal in de media en van Wilders, maar heb je er zelf wel eens last van gehad?
Ik ben het helemaal met je eens Amondi

hier op het forum waarschijnlijk niet,dat zijn toch over het algemeen niet mensen die in een achterstandswijk wonen....
misschien dat lesbische stel wat weggepest is uit hun huis?om maar een klein voorbeeldje te noemen....

ik woon in een wijk dat 10 jaar geleden een elite wijk was.. nu is dat zo verpauperd doordat ze alles huurwoningen hebben gemaakt en de satelieten verpesten het uitzicht..
kortom: een wijk die vroeger elite en blank was is nu voor 90% zwart

overal hangen hier camera's en ik heb nog nooit zoveel politie in een stad zien rijden als hier in rotterdam (kom oorspronkelijk uit zwolle en heb een aantal jaar in veenendaal gewoond)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:17

Maar LimaMambo, wat merk jij daar van? Heb jij er ook echt last van?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:17

ik ben helemaal niet fel...ik noem alleen maar feiten...
ik heb net zoveel moeite met een hollander die zich misdraagt,kleine kinderen verkracht of dieren mishandelt...noem maar op ..dan met een allochtoon die zich misdraagt....ik discrimineer dus niet

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:18

Maar waarom moeten turken en marokkanen die zich misdragen dan wel het land uit en nederlanders niet?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:19

Chrisje92 schreef:
Maar LimaMambo, wat merk jij daar van? Heb jij er ook echt last van?

wat ik er van merk..?? dagelijks nagefloten en geroepen worden.. als ik dan niks terug zeg ben ik een k*prutsmuts
bekogeld worden met steentjes.. inbraken, drugsdealers..
hangmarokkanen waar ik niet langs durf te lopen

savonds ga ik niet zonder hond de deur uit

meer weten?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:20

Neehoor, het was gewoon een vraag, ik vroeg me af of jij daar wat van merkte. :)

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:21

Nu de hamvraag: wat is jullie definitie van een allochtoon?

Ik heb nml het idee ( en ik wil dit niet neerbuigend neerzetten) dat een gedeelte van jullie niet weet wat een allochtoon nu eigenlijk is..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:21

Chrisje92 schreef:
Neehoor, het was gewoon een vraag, ik vroeg me af of jij daar wat van merkte. :)

te veel dus..
en we willen heel graag weg uit deze klote stad.. maar dat gaat een beetje moeilijk in deze tijd

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:22

Tja racistisch ?:D noemen ze het tegenwoordig geen vrijheid van meningsuiting ofzo iets?:D

Hmm om te beginnen de straffen is hoger leggen als een hollander zich misdraagt met zoals wat Geerke zegt.

@Chrisje, als ze zich misdragen straffen uitzitten in eigen land aub, kost het ons ook niks ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:22

80% van de mensen die in de gevangenis zijn niet blanken....ook een feit....

mijn viend is leraar geweest op een zwarte school...hij weet er jammergenoeg alles van....hij heeft veel positieve dingen meegemaakt maar ook veel negatieve.....onze aanpak(de westerse )is niet goed...daar is een antilliaan of marokkaan niet van onder de indruk...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:23

misschien is het voor de algemene ontwikkeling wel interessant om de aflevering van 16 april te kijken van de wereld draait door. hier kwam het onderwerp intergratie ook aan het woord.
vond het zeer verhelderend. bram vermeulen was de te gast.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:23

cile205 schreef:
Tja racistisch ?:D noemen ze het tegenwoordig geen vrijheid van meningsuiting ofzo iets?:D

Hmm om te beginnen de straffen is hoger leggen als een hollander zich misdraagt met zoals wat Geerke zegt.

@Chrisje, als ze zich misdragen straffen uitzitten in eigen land aub, kost het ons ook niks ;)

Allochtonen zijn Nederlands(wanneer ze niet illegaal zijn) dus is Nederland hun eigen land.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:24

Rare voorbeelden noem je TS, die pedofiel van deze week was een Hollander, vreemd dat je je daar dan niet kwaad over maakt. En je bent niet racistisch maar een blanke wijk noem jij een Elite wijk????? Meisje toch, ga je heel gauw schamen!

Loverboys zijn van alle tijden, die had ik in mijn jonge jaren ook. En de meiden die daar mee omgingen waren nou niet bepaald degene die wij betitelden als"keurige meisjes"
Die meiden waren veel verder in hun seksuele ontwikkeling dan de meeste klasgenoten.

Kijk maar eens goed als je zoiets hoort, die meiden lopen achter die gasten aan omdat ze met geld zwaaien! Patserige auto en leuk babbelen....

Als die meiden dat niet doorhebben, ja dat kan best als er 1 wat minder begaafd kind slachtoffer van is, veruit de meeste meiden doen het gewoon vrijwillig totdat ze beseffen dat ze erin geluisd zijn.

En dan vraag ik me redelijk vaak af of hun ouders niet onder een steen wonen? Zeg nou zelf, een kind van 13 of 14 die ieder weekend naar de kroeg gaat of de Disco? En iedere avond de hort op gaat en met jongens klooit, Is dat normaal dan? Waarom geven die ouders niet eens gewoon wat meer regels en opvoeding?

DorisM

LimaMambo schreef:
ik woon in een wijk dat 10 jaar geleden een elite wijk was.. nu is dat zo verpauperd doordat ze alles huurwoningen hebben gemaakt en de satelieten verpesten het uitzicht..

overal hangen hier camera's en ik heb nog nooit zoveel politie in een stad zien rijden als hier in rotterdam (kom oorspronkelijk uit zwolle en heb een aantal jaar in veenendaal gewoond)

Dus in een elitewijk kunnen volgens jou geen zwarten wonen? Ik vind dit erg discriminerend en doet me sterk denken aan een verhaal wat mijn moeder gister vertelde over toen ze in Amerika woonde, dat ze met een zwarte vrouw naar een huis ging kijken en er toen werd gezegd: "oh but we don't want no blacks in our neighbourhood" zo denk jij dus ook.
Dit is dus jouw last? dat er zwarten wonen? Gut wat vreselijk!!
Laatst bijgewerkt door DorisM op 18-04-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

cile205

geerke schreef:
80% van de mensen die in de gevangenis zijn niet blanken....ook een feit....

mijn viend is leraar geweest op een zwarte school...hij weet er jammergenoeg alles van....hij heeft veel positieve dingen meegemaakt maar ook veel negatieve.....onze aanpak(de westerse )is niet goed...daar is een antilliaan of marokkaan niet van onder de indruk...

nee natuurlijk niet!! dat kan ik me wel voorstellen, mss dat ze wel onder de indruk zijn van de aanpak in hun eigen land??;)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:26

Chrisje92 schreef:
cile205 schreef:

Allochtonen zijn Nederlands(wanneer ze niet illegaal zijn) dus is Nederland hun eigen land.

:Z

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:28

DorisM schreef:
LimaMambo schreef:

Dus in een elitewijk kunnen volgens jou geen zwarten wonen? Ik vind dit erg discriminerend en doet me sterk denken aan een verhaal wat mijn moeder gister vertelde over toen ze in Amerika woonde, dat ze met een zwarte vrouw naar een huis ging kijken en er toen werd gezegd: "oh but we don't want no blacks in our neighbourhood" zo denk jij dus ook.
Dit is dus jouw last? dat er zwarten wonen? Gut wat vreselijk!!

dorism.....ik zou voorstellen eens twee weekjes bij limamambo te gaan logeren....en dan s'avonds gezellig een wandeling door de wijk maken...

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:29

mensen die in de stad wonen hebben nou eenmaal last van buitenlanders of het nou amsterdam,rotterdam,den haag is omdat het daar het drukst bevolkt is.
het is gewoon niet meer normaal wat ze uitvreten!!dat er maar moskee`s gebouwd worden.bepaalde winkelstraten hier nou lijkt wel alsof je op vakantie bent staat geen woord nederlands op de gevel straten vol waar rare achterdeur praktijken gebeuren
!!sorry maar dat vindt ik echt te ver gaan ik voel mezelf een buitelander daar en totaal niet veilig.
ook ken ik er zat die werken goed nederlands praten etc etc daar heb ik helemaal geen problemen mee maar hier is het een kleine groep die wel hun best doet en de rest geniet lekker van zn uitkering en klust nog wat bij
en neemt nog een paar kinderen!!!
mensen die in een stad wonen herkennen dit. ik ben ook van mening dat als je in bijv drenthe woont dat je hier heel anders tegen aan kijkt. de wet is hier een lachertje voor ze

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:32

Armani1985 schreef:
mensen die in de stad wonen hebben nou eenmaal last van buitenlanders of het nou amsterdam,rotterdam,den haag is omdat het daar het drukst bevolkt is.
het is gewoon niet meer normaal wat ze uitvreten!!dat er maar moskee`s gebouwd worden.bepaalde winkelstraten hier nou lijkt wel alsof je op vakantie bent staat geen woord nederlands op de gevel straten vol waar rare achterdeur praktijken gebeuren
!!sorry maar dat vindt ik echt te ver gaan ik voel mezelf een buitelander daar en totaal niet veilig.
ook ken ik er zat die werken goed nederlands praten etc etc daar heb ik helemaal geen problemen mee maar hier is het een kleine groep die wel hun best doet en de rest geniet lekker van zn uitkering en klust nog wat bij
en neemt nog een paar kinderen!!!
mensen die in een stad wonen herkennen dit. ik ben ook van mening dat als je in bijv drenthe woont dat je hier heel anders tegen aan kijkt. de wet is hier een lachertje voor ze

Ik woon dan wel niet in Groningen, fiets er dagelijks doorheen, ga regelmatig op stap in Groningen, blijf er ook wel slapen en toch heb ik er nog nooit last gehad van buitenlanders. Dus je opmerking is een beetje kort door de bocht.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:33

geerke schreef:
dorism.....ik zou voorstellen eens twee weekjes bij limamambo te gaan logeren....en dan s'avonds gezellig een wandeling door de wijk maken...

Wel eens op een kamp geweest? Of zo'n "gezellige volksbuurt"? Allemaal blanke mensen, maar ook níet fijn om 's avonds buiten te lopen. Ik kan er slecht tegen dat er meteen wordt gewezen naar de buitenlanders ipv dat er wordt gewezen naar het rechtssysteem in Nederland die álle criminaliteit strenger aan moet pakken wat je huidskleur of komaf ook is.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:33

Ik heb poedersuiker ervaringen met die gasten, dus, sorry hoor..en nagefloten en geblérd worden is niet bepaald leuk..