Drama IB groep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Drama IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:00

Heb ze toch maar gebeld, voel me btje ziek...

Heeft niks te maken met uitschrijf tijd oid, maar met redenen van uitschrijving. Ook niets met voor oktober uitschrijven.
Mijn reden was voor hun niet voldoende om geen lesgeld te hoeven betalen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:04

huh... wat voor reden moet je dan geven :?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:05

Scheiding ouders, overlijden blabla...

Dat ik me doodverveelde op de opleiding (veel te makkelijk) is geen geldige reden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:34

Hm wat vreemd dat je reden niet geldig is om geen schoolgeld te betalen, daar heb ik nog nooit van gehoord moet ik eerlijk zeggen...
Wel heel vervelend voor jou dat je nu alles moet betalen zeg!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:40

Mas schreef:
Hm wat vreemd dat je reden niet geldig is om geen schoolgeld te betalen, daar heb ik nog nooit van gehoord moet ik eerlijk zeggen...
Wel heel vervelend voor jou dat je nu alles moet betalen zeg!

nee precies, ik vind dat ook raar. Ik ben toen ook gestopt omdat ik de opleiding niets vond, en toen was het geen enkel probleem dat ik een deel van mijn reeds betaalde studiegeld gewoon terug kreeg..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:51

Bij mij ging het destijds ook zo idd, ik stopte voor 1 februari en kreeg keurig mijn teveel betaalde collegegeld weer terug gestort. Dat was wel een WO opleiding, dus ik weet niet hoe het op het MBO precies zit.

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:40

Het is ook altijd dikke ellende met die IB-groep ..
Ik was vorig jaar in mei 18 geworden en nog steeds tot nu toe krijg ik niet genoeg studiefinanciering..

Mijn ouders zijn gescheiden en heb al 4 jaar geen contact meer met mijn vader.. (drugs/alcoholproblemen wat hij maar zelf moet uitzoeken)
Mijn moeder heeft ook nooit allimentatie gevraagd omdat hij dit gewoon niet had

Nu krijg ik maar 73 euro, wat dus niet klopt
Mijn moeder staat wel geregistreerd als samenwonend met haar vriend maar die betaald niks voor mij (logisch)

Nu heb ik dit aangegeven gelijk in mei 2008, en ik ben al zo lang bezig met brieven heen en weer schrijven, en steeds erheen gaan, ik word er zo KNETTERgek van..

Heb zelfs 2 bijbaantjes om mezelf en school etc te kunnen onderhouden
EN ik volg nog een studie, 3 dagen in de week stage van 8 tot 4 en 2 dagen school tot 1,
en daarna moet ik bijna altijd werken, alleen maar omdat ik te weinig studiefinanciering heb..

En dan maken ze ook nog campagnes van dat we langer naar school moeten gaan etc..
Nou dan denk ik bij mezelf als jullie het al zo moeilijk maken vinden jullie het dan gek dat er veel
jongeren liever gaan werken dan naar school gaan ..

Nou ik hoop maar dat als ik het goed krijg mijn studiefinanciering, dat he tdan met terug werkende kracht is,
dan kan ik mooi 1 bijbaantje opzeggen en heb ik eens tijd voor mezelf ..