Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
patsur schreef:joyce2 schreef:Oja, wat ik ook altijd moelijk vond, was de voorrang mbt voetgangers en niemand kon me ook duidelijk uitleggen hoe of wat. Ik heb toen een ezelsbruggetje geleerd van iemand van de rijschool en het werkt als een trein:
Kijk je hem in zijn nek of bek, dan blijf je op je plek.
Kijk je hem in zijn oor, dan ga je voor.
Die heeft mijn instructeur me ook verteld, alleen ik snap hem niet
Citaat:Op elk kruispunt gaat wanneer je rechts- of linksaf wilt, al het rechtdoorgaande verkeerd op dezelfde weg voor. Wil je afslaan dan moet je voetgangers, fietsers auto's, enz. die rechtdoor willen, voor laten gaan. Dit geldt ook voor het verkeer op een naastliggend pad.
Anniekskie schreef:@ missbonny.... Bij mij zat er iedere keer 5 weken tussen.
Maar heb een gigantisch warhoofd als rijinstructeur. Hoorde vaak wel welke week ik weer opmoest na 2 weken, maar de precieze datum vaak later. En de vorige keer hoorde ik mijn tijd pas de dag van tevoren.
Klaasje schreef:Da's een hele goede idd!
Ik heb net weer 2 uren gereden, ging echt heel lekker. Moest iemand oppikken die mij vervolgens naar huis reed, bijna elke les iemand anders, maar dan merk ik wel dat ik er bijna aan toe ben om af te rijden. Heb nog 6 lesjes nodig ongeveer...Eerst nog voor m'n theorie, maar omdat Bokker Markies me 2,5 mnd terug boeken op zou sturen maar ik ze NOG STEEDS niet binnen heb kan dat dus nog niet. Moet toch maar even ergens anders boeken weg zien te halen...Had dan ook net zo goed nieuwe kunnen kopen.
Maartje1990 schreef:patsur schreef:
Die heeft mijn instructeur me ook verteld, alleen ik snap hem nietCitaat:Op elk kruispunt gaat wanneer je rechts- of linksaf wilt, al het rechtdoorgaande verkeerd op dezelfde weg voor. Wil je afslaan dan moet je voetgangers, fietsers auto's, enz. die rechtdoor willen, voor laten gaan. Dit geldt ook voor het verkeer op een naastliggend pad.
of kort gezegt een voetganger die rechtdoor wil op dezelfde weg
ik heb trouwens m'n theorie al in m'n zak.. goddank
Ik heb net weer 2 uren gereden, ging echt heel lekker. Moest iemand oppikken die mij vervolgens naar huis reed, bijna elke les iemand anders, maar dan merk ik wel dat ik er bijna aan toe ben om af te rijden. Heb nog 6 lesjes nodig ongeveer...Eerst nog voor m'n theorie, maar omdat Bokker Markies me 2,5 mnd terug boeken op zou sturen maar ik ze NOG STEEDS niet binnen heb kan dat dus nog niet. Moet toch maar even ergens anders boeken weg zien te halen...Had dan ook net zo goed nieuwe kunnen kopen.