Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:41

Zometeen weer 2 uren les :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:51

Ik heb net 4 uur les achter de rug....Pffffff....best wel zwaar.
Maarja, je moet er wat voor over hebben...woensdag weer :)

Het ging wel goed trouwens.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:52

patsur schreef:
joyce2 schreef:
Oja, wat ik ook altijd moelijk vond, was de voorrang mbt voetgangers en niemand kon me ook duidelijk uitleggen hoe of wat. Ik heb toen een ezelsbruggetje geleerd van iemand van de rijschool en het werkt als een trein:

Kijk je hem in zijn nek of bek, dan blijf je op je plek.
Kijk je hem in zijn oor, dan ga je voor.

Die heeft mijn instructeur me ook verteld, alleen ik snap hem niet :')

Citaat:
Op elk kruispunt gaat wanneer je rechts- of linksaf wilt, al het rechtdoorgaande verkeerd op dezelfde weg voor. Wil je afslaan dan moet je voetgangers, fietsers auto's, enz. die rechtdoor willen, voor laten gaan. Dit geldt ook voor het verkeer op een naastliggend pad.

of kort gezegt een voetganger die rechtdoor wil op dezelfde weg :+

ik heb trouwens m'n theorie al in m'n zak.. goddank :P

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:21

Da's een hele goede idd!

Ik heb net weer 2 uren gereden, ging echt heel lekker. Moest iemand oppikken die mij vervolgens naar huis reed, bijna elke les iemand anders, maar dan merk ik wel dat ik er bijna aan toe ben om af te rijden. Heb nog 6 lesjes nodig ongeveer...Eerst nog voor m'n theorie, maar omdat Bokker Markies me 2,5 mnd terug boeken op zou sturen maar ik ze NOG STEEDS niet binnen heb kan dat dus nog niet. Moet toch maar even ergens anders boeken weg zien te halen...Had dan ook net zo goed nieuwe kunnen kopen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:26

Ik heb nog wel boeken klaas... :j Van dit jaar

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:41

Anniekskie schreef:
@ missbonny.... Bij mij zat er iedere keer 5 weken tussen.
Maar heb een gigantisch warhoofd als rijinstructeur. Hoorde vaak wel welke week ik weer opmoest na 2 weken, maar de precieze datum vaak later. En de vorige keer hoorde ik mijn tijd pas de dag van tevoren.

Nou lekker is dat dan..
Hmm ik dacht dat het aan mijn rij-instructeur lag, maar niet dus :+
Al ben ik inmiddels wel wat ongeduldig, omdat dit m'n 4e x wordt :o

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:44

Klaasje schreef:
Da's een hele goede idd!

Ik heb net weer 2 uren gereden, ging echt heel lekker. Moest iemand oppikken die mij vervolgens naar huis reed, bijna elke les iemand anders, maar dan merk ik wel dat ik er bijna aan toe ben om af te rijden. Heb nog 6 lesjes nodig ongeveer...Eerst nog voor m'n theorie, maar omdat Bokker Markies me 2,5 mnd terug boeken op zou sturen maar ik ze NOG STEEDS niet binnen heb kan dat dus nog niet. Moet toch maar even ergens anders boeken weg zien te halen...Had dan ook net zo goed nieuwe kunnen kopen.

Hopen dat je je theorie op tijd haalt dan..
Wanneer heb je die?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:45

4x is scheepsrecht, bij mij tenminste wel met auto afrijden ;)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:45

Maartje1990 schreef:
patsur schreef:

Die heeft mijn instructeur me ook verteld, alleen ik snap hem niet :')

Citaat:
Op elk kruispunt gaat wanneer je rechts- of linksaf wilt, al het rechtdoorgaande verkeerd op dezelfde weg voor. Wil je afslaan dan moet je voetgangers, fietsers auto's, enz. die rechtdoor willen, voor laten gaan. Dit geldt ook voor het verkeer op een naastliggend pad.

of kort gezegt een voetganger die rechtdoor wil op dezelfde weg :+

ik heb trouwens m'n theorie al in m'n zak.. goddank :P

Ik ook, dat is het erge eraan! Heb van de helft van de borden géén idee wat ze betekenen en van de verkeersregels ook weinig kaas gegeten :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:46

Dat hoop ik niet Joyce2....er zit maar 1 herexamen in mijn spoedpakket :=

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:46

Klaasje schreef:
Da's een hele goede idd!

Ze zijn te koop bij winkels als bruna etc..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:37

Ik heb nog even wat leuks opgezocht, over het bananenverhaal ;) Hier staat waar banaan allemaal goed voor is:

Anemia: bananen zijn rijk aan ijzer, daardoor kunnen ze de productie stimuleren van hemoglobine in het bloed en zo helpen in gevallen van anemie (tekort aan zuurstofdragende cellen).

Bloeddruk: dit unieke stukje fruit is rijk aan potassium maar arm aan zout. Dit maakt de banaan ideaal om hoge bloeddruk te bestrijden en hartinfarcten te voorkomen. Dit effect is zodanig aangetoond dat de bananenindustrie toestemming heeft gekregen van de Amerikaanse Food en Drug Administration om dit argument te gebruiken in advertenties voor bananen.

Hersenfunctie: tweehonderd studenten van een school in Twickenham (Middlesex) nuttigde tijdens hun examen bananen als ontbijt, tussendoortje en tijdens de lunch om hun hersenactiviteit te verbeteren. Onderzoek heeft aangetoond dat het hoge gehalte aan potassium de studenten alert hield.

Opstopping: door het hoge gehalte aan vezels heeft de banaan een uitstekend effect op het functioneren van de darmen.

Depressiviteit: recent onderzoek uitgevoerd door MIND onder mensen die lijden aan depressies, heeft aangetoond dat mensen zich beduidend beter voelde na het eten van bananen. Dit komt door de aanwezigheid van tryptophan, een soort proteïne dat in ons lichaam wordt omgezet in serotonine. Serotonine staat bekent om zijn relaxende werking, het verbeteren van de gemoedstoestand en het algemeen gelukkiger voelen.

Kater: een van de snelste manieren om van een kater af te komen is met een bananenmilkshake, gezoet met honing. De banaan kalmeert samen met de honing de maag, hersteld een tekort aan bloedsuiker, terwijl de melk ons lichaam van vocht voorziet.

Brandend gevoel middenrif: bananen hebben een natuurlijk anti zuureffect op het lichaam, dus heb je last van een brandend gevoel, probeer eens een banaan.

Ochtendziekte: bananen als tussendoortje helpen je bloedsuiker op peil te houden en voorkomt hiermee ochtendziekte.

Muggenbeten: probeer eens de binnenkant van een bananenschil op een muggenbeet, veel mensen vinden verlichting en ervaren vermindering van zwelling.

Zenuwen: bananen zijn rijk aan vitamine B en helpen de zenuwen te kalmeren.

Overgewicht en drukke baan? Studies aan het Psychologie Instituut in Oostenrijk toonden aan werkdruk mensen ertoe brengt energie te zoeken in chocolade en chips. Onderzoek onder 5.000 ziekenhuispatiënten onthulde dat de mensen met overgewicht werkten onder grote druk. De eindconclusie van dit onderzoek was dat mensen in hun zoektocht naar energie het beste iedere twee uur een banaan konden eten.

PMS: eet een banaan, het gehalte aan vitamine B6 reguleert het suikergehalte (glucose) in het bloed en hiermee je gemoedstoestand.

Stoppen met roken: bananen kunnen helpen bij het stoppen met roken. Het gehalte aan vitamine B6, B12, potassium en magnesium in een banaan helpt het lichaam te herstellen van de effecten die ontstaan door nicotinegebrek.

Stress: potassium is een onmisbaar mineraal, het helpt ons hartritme te stabiliseren, stuurt zuurstof naar de hersenen en reguleert onze waterhuishouding. Wanneer we gestrest zijn neemt ons metabolisme toe, hierdoor neemt ons niveau aan potassium af. Dit kan dus verholpen worden met een potassiumrijke banaan.

Hartaanval: volgens een studie gepubliceerd in "The New Engeland Journal of Medicine", reduceert het regelmatige eten van een banaan de kans op dood door een hartaanval wel tot veertig procent.

Temperatuur regulerend: in veel culturen eten mensen bananen om het lichaam van zwangere vrouwen koel te houden. In Thailand eten zwangere vrouwen bananen zodat hun kind ter wereld komt met een koele lichaamstemperatuur.

Maagzweren: bananen worden gebruikt in diëten voor mensen met darmstoornissen omdat de banaan een zachte structuur heeft. Het is het enige rauwe fruit dat gegeten kan worden door mensen met chronische maag en darmaandoeningen. Het neutraliseert ook het teveel aan zuur en reduceert irritatie van de maagwand doordat het als een beschermlaag functioneert.

Wratten: plak een stukje bananenschil met de binnenkant van tegen de wrat.

Misschien is het nu tijd voor een banaan!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:46

Joehoe, ik zie net dit topic. En ben ook volop aan het lessen. Heb 2 weken terug mn TTT gehaald. En moet 18 mei afrijden om 8 uur 's ochtends ! Word per les er meer zenuwachtig voor.. Nog meer hier die snel zenuwachtig zijn ? Faalangst ? Dacht dat ik met mn ttt niet goed werd ! :P . Hoe gaan jullie hier mee om ?

*edit ; Bananen eten dus ? :Y)
Laatst bijgewerkt door sidneey op 20-04-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:47

Ik meld me hier ook even. Is al lang geleden dat ik gereageerd had. Ik moet overmorgen afrijden om kwart voor 11 dus wel een fijne tijd. Heb hem thuis bij m'n instructeur zelf mogen uitkiezen :)
Vandaag laatste les gehad en was echt superbagger. 2x in z'n 2 willen optrekken, 1 x de auto af laten slaan terwijl ik gewoon in z'n 1 wegreed. Fietsers vergeten, inhalen bij doorgetrokken streep. Was nu al zo zenuwachtig en wilde nu al alles goed doen maar vrijdag reed ik echt perfect dus ben er verder wel klaar voor maarja die zenuwen |(

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:49

*\o/* *\o/* JAAAA ik ben geslaagd vanmiddag(2e keer)
ik was het topic kwijt, maar nu vindt ik hem net weer :P :D

voor iedereen die nog moet, probeer rustig te blijven, goed kijken
dan komt het helemaal goed! *D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:51

Ik kan ook niet zo goed met de stress omgaan, maar ik probeer gewoon steeds tegen mezelf te zeggen dat het niet erg is als ik zou zakken, dat ik niet perse koste wat het kost hoef te slagen, dat het dan jammer is van het geld, maar ach, als ik nu niet haal, dan haal ik het de volgende keer wel, of die keer daarop.

Verder: Diep ademhalen, beetje afleiding zoeken en bachspray ;)
Oja, en bananen natuurlijk, haha. (maar ik zit me werkelijk over de kleinste dingen op te vreten, zoals dat ik wil dat het rotweer word komende woensdag, omdat het anders zo warm is in mn motorpak en stel dat ik me dan weer zo beroerd voel van de zenuwen, dan weet ik zeker dat het erger word als het warm is... enz... en dat soort dingen moet ik dus juist niet gaan denken!)

@riejanne GEFELICITEEEERD

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:54

Oh ik ben zo'n zenuwpees he. Terwijl ik weet dat ik gewoon best aardig rij en nog best wat lesjes heb staan voor ik daadwerkelijk moet afrijden. Wat is bachspray ? :+

Riejanne, gefeliciteerd idd :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:57

Dat is een klein flesje spray, moet je even een paar keer op je tong spuiten en dat werkt kalmerend (bach bloesem, moet je maar eens googelen). Alleen als ik echt gestresst ben werkt het niet...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:02

Klaasje schreef:
Da's een hele goede idd!

Ik weet nog een bokker die een probleem heeft met markies, misschien staan jullie samen sterker? Het betreft bokker: AaronYve

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:13

Ik gebruik valeriaanpilletjes. Heb ik ook gebruikt vorig jaar bij m'n examens en toen slaagde ik, en ook tijdens de 2e keer theorie en toen slaagde ik ook dus daar geloof ik heilig in haha.
Ik weet ook dat ik goed kan rijden want reed vorige week de hele week geweldig dus dan kan ik het nu ook nog maarja, het moet er wel nog ff uitkomen woensdag :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:51

Ik klets ook weer mee!
Heb nu een maand of 3 al mijn rijbewijs en ben er zoo blij mee!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:01

Ik heb morgen mijn een na laatste rijles, brrr ik krijg steeds meer kriebels :P
Ik wil heeeeeeeeeeeeel graag in 1 keer slagen, omdat ik de auto best wel erg nodig heb 3 weken na mijn examen, ander moet ik met de trein tijdens hemelvaart, en daar heb ik geen zin in :P

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:55

4 juni ga ik om 14.00 voor de tweede keer een poging wagen :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:57

Eigenlijk wel gek dat jullie zo lang moeten wachten voor een examen...bij was het binnen 2 weken geregeld :? (16 April begonnen met lessen 29 April examen...spoedcursus)...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:02

Er is sinds kort een nieuwe regeling, rijscholen moeten nu op naam reserveren en mogen geen blokken meer "inkopen" daarom duurt het nu dus veel langer :(

Edit: Bij een spoedcurusus is het natuurlijk sowieso al een ander verhaal ;)