Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:07

Maar tegen al dit alles staat wel tegenover dat sommige mensen ook de hoofdprijs (lang niet altijd) willen hebben voor hun spullen. Ik heb al een aantal keren gehad dat ik een heel net bod gedaan had op 2de hands spullen en dat het niet hoog genoeg was naar de TS'ers mening; zat ik nog net een paar euro onder de nieuw waarde in de winkel!! doe mij dan maar de nieuwe versie voor die paar euro extra!

Mars

Re: Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:06

Ach, ook IRL kunnen mensen er wat van heb ik gisteren nog ondervonden. Een kennisje van mijn buurman wilde mijn motor wel overnemen, die gaat van de zomer namelijk toch weg.

Ze wilde er dan wel 500 euro voor geven :+

Uhm... nee dus, zelfs op marktplaats wordt op een motor van hetzelfde bouwjaar en type al 700 geboden, dus dat feest gaat niet door :P
Maar aan de andere kant kan ik er ook wel weer om lachen, echt Hollanders hé :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:14

Less schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een bankje zelfs gratis af te halen. Grenen, hand gemaakt, etc... mensen vragen nog of je het bij ze thuis wil brengen := of komen de afspraken zonder te annuleren niet na...

Waar woon je?
Ik zoek nog een bankje :D

Maar ontopic, ik ben ook zo'n spotbieder.
Ik ga graag naar de rommelmarkt, en bied altijd de helft van de vraagprijs, en vaak heb ik het voor dat geld.
Iedereen moet het met minder doen , zo ook de verkopers ;)
Mensen die op een rommelmarkt staan en goed handelen, verdienen meer dan de mensen die voet bij stuk houden en voor hun spullen de hoofdprijs willen hebben.
Zo werkt het ook op internet met verkopen ;)

Maar goed dat is mijn mening :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:17

Oh ja trouwens even een voorbeeldje, zo was ik laatst met een goede vriendin aan het vlooienmarkten, en wat denk je ??
Voor 2 euro een goed werkende combimagnetron van Panasonic, alle boekjes erbij, ding was amper tot nooit gebruikt.
Dus jep het kan zeker, je moet gewoon een beetje handelsgeest hebben en durven te bieden.

Laatst kregen een man en vrouw ruzie.
Als ik vraag wat iets kost, vragen mensen wel eens : bied maar .
Ik bied dan standaard een euro. Zo heb ik tig kattenbakken, mandjes etc voor 1 euro stuk :')

Zo laatst ook voor zo'n grote waaier voor aan de muur, ik bied een euro. Nou zegt die man als je 2 bood had je m. Ik zeg ik bied niet meer dan 1.50 . Dus had ik m.

Word zijn vrouw boos, want die dingen kosten elders op de markt 7,50 :')
:D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:22

Ook op de markt in Uden geweest vorige week CM? :')

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:26

Ik ben daar misschien heel simpel in, ik zet ook laag in, heb nu al geregeld meegemaakt dat zo'n bod gewoon geacceptreerd word :j Dan kan ik wel volle hap gaan bieden maar proberen kan geen kwaad denk ik dan altijd maar.(zadels voor een prikkie, helft vraagprijs etc en dan een mail terug krijgen okee, het ligt hier toch maar) Wordt bv van marktplaats mijn bod verwijderd dan kan ik altijd nog hoger inzetten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:35

Het ligt er ook aan hoe duidelijk je advertentie is denk ik.
Korte zinnen, alle info vermelden, vp of meeneemprijs, duidelijke foto' s, dat helpt onzinbiedingen vermijden.

Maar ik zie ook vaak: "ik ruil niet" staan, en de eerste reactie die er dan komt: Ruil je?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:37

(Belachelijk) laag bieden is nog tot dáár aantoe, maar het gewoonweg niet reageren op een tegenbod van jouw kant of zelfs het bod gewoon weghalen terwijl ik net -op de bieder's verzoek- een uitgebreide mail heb gestuurd met daarin de exacte afmetingen van een kledingstuk in cm's etc...Dát vind ik irritant!
Je kan toch op z'n minst even een beleefd zinnetje formuleren dat je er toch vanaf ziet? >;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:40

crossmonster schreef:
Less schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een bankje zelfs gratis af te halen. Grenen, hand gemaakt, etc... mensen vragen nog of je het bij ze thuis wil brengen := of komen de afspraken zonder te annuleren niet na...

Waar woon je?
Ik zoek nog een bankje :D

Had het toch maar weer op marktplaats geplaatst, maar nu onder "bieden"
Er is 20,- euro geboden. Snap jij het nog? Gratis aan de weg, gratis op marktplaats en niemand komt erom, alleen maar gezeur... En voor 20,- wordt het zo verkocht _O-

Anders had je het zo mogen hebben hoor Crossmonster.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:48

Ja ik vind het inderdaad ook wel irritant maar wat ik ook irritant vind is mensen die nog 350 euro willen voor iets wat ze 6 jaar hebben gebruikt en ze voor 400 euro hebben gekocht.. En er ook absoluut niet onder mag bieden want dan krijg je mail met ben je gek ofzo

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:54

ik had gister zoiets...:')
ik bied 600 euro op een fiets terwijl mijn voorgangers dus onder de 600 hebben geboden verwijdert hij alleen mijn bod 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:31

_Question schreef:
Ja ik vind het inderdaad ook wel irritant maar wat ik ook irritant vind is mensen die nog 350 euro willen voor iets wat ze 6 jaar hebben gebruikt en ze voor 400 euro hebben gekocht.. En er ook absoluut niet onder mag bieden want dan krijg je mail met ben je gek ofzo

Ach je zal maar naast ej schoenen lopen, zet het dan aan de weg denk ik dan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:46

Nou af en toe zie ik ook een vraagprijzen voorbij komen waar je u tegen zegt. Niet normaal, en dan willen ze ook écht niet lager.
Of dat ze zeggen van bied maar. Tsjah, ik ben daar gewoon écht slecht in. Zo kwam ik er pas achter dat ik een dekje heb gekocht voor een paar euro meer dan dat diegene dat zelfde dekje in haar vorige topic voor dus minder geld had gezet.
Tsjah. :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:43

Ik sta nu ook even verbaasd over mijn bolletje te krabbelen.

Ik had een stel dr martens op mp staan. Er werd al gauw op geboden, blijkbaar waren ze gewild. Mooi dacht ik, ik had het geld nodig en ze stonden toch in de weg.
Werd ik gemaild door de persoon dat ze dit bood, of ik daar akkoord mee ging. Er werd nog steeds geboden, dus ik had zoiets van; kan nu wel ja zeggen, maar het bieden gaat nog door. Ook zat de toon me niet helemaal lekker hoe de mail in elkaar stak.
Uiteindelijk bleef het bedrag staken op een mooi bedrag. Dus ik mailde die persoon dat ze het ged over mocht maken.

Deed ze keurig, zonder de verzendkosten. Nou dacht ik dat het algemeen aangenomen is dat je zélf de verzendkosten betaald als je iets koopt (Als dit niet zo is, bij deze heb ik er van geleerd!) doe je immers ook als je iets bij wehkamp besteld.
Kreeg ik een één zins regel terug dat dát stond niet in de advertentie!

Ik vertrouwde het toen al niet meer, ze klonk me veel te haaiig en heb het geld teruggestort. Ik heb de ervaring dat dit soort mensen het veel te graag willen hebben, met de meest rare acties als gevolg. Had ik al eens eerder meegemaakt, en daar had ik geen zin in. :\
Ik heb keurig een mailtje gestuurd dat ik zo niet met de koop door wilde gaan, en dat ik het geld teruggestort had.
Krijg ik een mailtje terug nou, daar ging het schaamrood van op je wangen staan!

Mailde ik de één na hoogste bieder, of zij de schoenen nog wilde hebben. Krijg ik een uitermate bijdehand mailtje terug dat ik ze enkel aan de hoogste bieder wilde verkopen, toch?
Toen bood ze opeens een heel stuk lager dan het laatste bod dat ze had gedaan met het bericht take it or leave it.

Ik sta eerlijk gezegd een beetje paf. Ik verkoop via MP omdat ik het leuk vind om dingen zo te verkopen, en ik gn mensen ook gerust dingen voor een lagere prijs als ze me sympathiek overkomen via de mail.
Maar deze twee mutsen... Wát een toon sloegen zij aan in de mail zeg! Misschien dat ik he verkeerd aangepakt heb (?) maar om me dan meteen de huid vol te schelden. := Zo hoeven die schoenen niet weg!

Ben eerlijk gezegd een beetje geschokt.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:37

Geweldig al die verhalen.

Zo had ik een keer iemand die vroeg wat de reden van verkoop was.. Van een dekje voor 10euro :x

Ook bood ik een set aan van een pk pad, eurostar kappen en een pk vest. Allemaal in hele goeie staat. Bied iemand 10euro incl verzenden.. Wat denk je zelf als er staat vanaf 40euro bieden!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:46

Even meelezen...
Ik wilde ook wat spullen op mp gaan zetten...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:47

hahaah geweldig dit!

Ik heb zondag een nog vrij nieuwe xbox 360 opgehaald, met 2 controllers, een headset, 4 spellen, een liveaccount tot 1 januari 2010 en nog 2100 punten waar je meer spellen van kan kopen online. Als je dat allemaal optelt zou je er zo 400 euro voor kunnen vragen, het zijn geen goedkope dingetjes wat hij aanbood.
Hij vroeg 200, ik heb gelijk gezegd zondag kom ik hem halen voor 200 euro :D

Ik bied eigenlijk nooit :\ ik mail die mensen vaak en kijk wel wat ze willen.. Wil nu voor mijn xbox 360 nog een wireless adapter hebben zodat ik draadloos internet heb (ik heb geen draadje naar mijn kamer lopen, maar wel draadloos internet) die zijn nieuw 75 euro en dan zie ik biedingen staan van 60 euro... dan denk ik tsja dan kan je ook gewoon een compleet nieuwe kopen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:49

Idd suuskipje, of wii games aanbieden 2e hands voor 30 euro terwijl ze net zo veel in de winkel kosten.
Dat snap ik echt niet hoor.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:58

Ik bel mensen ook altijd op of mail ze. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geboden. De meeste mensen zijn allang blij dat ze er dan meteen vanaf zijn dat ik het voor een schijntje krijg als ik het maar meteen meeneem.
Kleinere dingen die opgestuurd moeten worden geef ik meestal gewoon de vraagprijs, die is toch al niet veel in het algemeen.

Als mensen geen prijsindicatie geven moeten ze ook niet opkijken van rare lage biedingen. Het kan toch ook prima zijn dat de koper gewoon niet weet hoeveel het waard is? Zet er gewoon een vraagprijs bij en mensen bieden niet meer zo idioot (of in ieder geval serieuze mensen bieden dan normaal.)
Maar met een t.e.a.b. kan ik ook niet zoveel hoor. Wat is dan aannemelijk?..

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:01

Zo heeft mijn vader ooit eens een gek bod gedaan op een VW Kever, gewoon APK gekeurd. Niet meer de mooiste, maar technisch gezien in orde. Mijn vader dacht, ik doe eens gek, en bood €250,- Verder niet meer bij nagedacht en twee dagen later kregen we een mailtje van de verkoper of we de Kever dan komend weekend kwamen ophalen voor dat geld.

Kever viel helemaal niet tegen; zo vanuit Nijmegen mee naar huis gesukkeld over de snelweg....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:01

Ik heb wel een gehad dat ik een aangebroken zak beukensnippers gratis aanbood op marktplaats (stond toch alleen maar in de weg), kreeg ik een mail dat ze m wel wilde hebben en of ik m dan van Tilburg naar Helmond wilde brengen.... Hahahah... Uhhh NIET DUS!! :+

Ik snap wel dat mensen een laag bod uitbrengen omdat ze gewoon graag iets goedkoop willen hebben. Maar er is een verschil tussen goedkoop en uhhh... bijna gratis weggeven.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:02

Naomi_Azzet schreef:
Als mensen geen prijsindicatie geven moeten ze ook niet opkijken van rare lage biedingen. Het kan toch ook prima zijn dat de koper gewoon niet weet hoeveel het waard is? Zet er gewoon een vraagprijs bij en mensen bieden niet meer zo idioot (of in ieder geval serieuze mensen bieden dan normaal.)
Maar met een t.e.a.b. kan ik ook niet zoveel hoor. Wat is dan aannemelijk?..

Dan valt je nog ies tegen hoor. Ik had een zadel te koop staan, bieden anaf 500 euro :P
Werd gerust 150 euro voor gebonden. ;) en kreeg later nog een mailtje dat dit een serieus bod was. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:19

Zo heb ik een voetenbankje op marktplaats staan, met bieden vanaf 7,5. Ik krijg een bod van 10 euro, ik stuur de koper een mailtje dat het accoord is. Koper zegt ook accoord en wil het graag opgestuurd hebben. Nou dat kan, ik het na laten wegen, mag nog voor 6,75 verzonden. Dus ik mijn rekening nummer opgegeven en verteld dat het dus 16,75 werd. Vervolgens hoor ik he-le-maal niets meer, tot 2 weken later het bod wordt verwijderd. En bedankt...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:24

Vjestagirl schreef:
Zo heb ik een voetenbankje op marktplaats staan, met bieden vanaf 7,5. Ik krijg een bod van 10 euro, ik stuur de koper een mailtje dat het accoord is. Koper zegt ook accoord en wil het graag opgestuurd hebben. Nou dat kan, ik het na laten wegen, mag nog voor 6,75 verzonden. Dus ik mijn rekening nummer opgegeven en verteld dat het dus 16,75 werd. Vervolgens hoor ik he-le-maal niets meer, tot 2 weken later het bod wordt verwijderd. En bedankt...

Oh dat herken ik ook... zo had ik laatst iemand die wat wilde hebben. Dus ik melde hem dat ik het even na moest wegen. Nou toen hoefde het allemaal niet meer want dan duurde het te lang etc etc :?
Terwijl ik de artikelen ook los aanbood. Ik kan slechts alvorens naar het postkantoor gaan en alles in combi's laten wegen, toch? :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:33

Iris82 schreef:
...en of ik m dan van Tilburg naar Helmond wilde brengen.... Hahahah... Uhhh NIET DUS!! :+

Die vraag krijg ik ook steeds vaker; bied je een compleet 1 persoonsbed aan (zonder matras dan wel) voor amper twee tientjes, krijg je een mail dat diegene er wel 12,50 voor wil bieden en of je het dan misschien ook kan brengen. Ja dûh...zie ik er uit alsof ik bij de TNT werk? :roll: