Vriend rookt, BLEGH!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:02

xxriiannee schreef:
aanpassen? zoals mereltje zegt, vanaf het begin wist je blijkbaar al dat hij rookte, dan hoeft hij zich niet aan te passen?
lijkt me wel heel absurd.

Ben ik het volkomen mee eens, was dan nooit iets met een roker begonnen!
:p dat gezanik altijd erover :p
en daarbij houdt hij al rekening met je waarschijnlijk :p buiten roken en minder roken dan dattie normaal zou doen.

Jasmijn_Goos

Re: Vriend rookt, BLEGH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:47

Bon_Bon: ik vind dat je erg aanvallend reageert hoor..
Ik zanik niet, ik vraag alleen wat ik er zelf aan kan doen.. Bij m'n eigen kleding, ed.
Ik zeg ook dat ik het niet erg vind dat ie rookt en dat ie het zelf moet weten, ga ik niet voor hem bepalen, natuurlijk :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:49

Mijn vriend rookt ook, en heeeel veel..
Ik zelf heb nog nooit gerookt, en ik ruik t ook amper..
allebei mijn ouders roken, en de mensen waar ik mee om ga roken.. Alleen in de auto moet er een raampje open :)
Maar kleren moeten gelijk de wasmachine in, en nadat je in de kroeg ben geweest, gelijk douche ;)

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 17:55

Haha oke, tsja dan zit er niks anders op :D

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:57

Ja, ik zou ook niets anders weten..
Vroeg vond ik het vreselijk, ik rook het gelijk.
Maar eigenlijk hebben al mijn vriendjes gerookt.. Dus ik denk dat ik er aan gewend ben ofzo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:19

Goed de kleding luchten kan ook helpen. Met de fohn kreeg ik wel altijd aardig de rooklucht uit mijn haren na het stappen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:45

Sjonge wat een gezeur weer om dat roken, als je bij voorbaad al weet dat je er een hekel aan heb waarom ga je dan een relatie aan met een roker, ik snap dat echt niet hoor. Laat hem toch lekker van zijn peukie genieten, zijn eigen lijf, zijn leven.
En anders op zoek gaan naar een rookvrije partner :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:48

In mijn omgeving roken ook veel mensen, altijd als we bij mensen zijn die roken of mensen die hier zijn, moeten altijd buiten roken, behalve s'avonds als iedereen naar boven is mogen ze binnen roken (wel met raam open :)) ). Ik heb verder niet veel last ervan zolang ze maar buiten roken.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:51

mijn vriend rookt ook wel eens, alleen weet hij dan dat hij niet meer bij mij in bed slaapt als hij rookt. Dus hij heeft het snel af geleerd te doen als ik er bij ben.

Bovendien doet het me buitengewoon pijn om hem zijn longen te zien verklöten

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:00

heb niet alles doorgelezen, ff geen tijd maar ik heb wel een tip, als je m al hebt gehad weet je iig dat ie werkt ;)

ik heb zelf een flacon refresh staan, volgens mij van robijn. dat werkt bij mij wel aardig. hoef je je niet om te kleden en kun je kopen bij de supermarkt, bij de wasmiddelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:05

Alexx schreef:
mijn vriend rookt ook wel eens, alleen weet hij dan dat hij niet meer bij mij in bed slaapt als hij rookt. Dus hij heeft het snel af geleerd te doen als ik er bij ben.

Shanteren, als dat een goede basis is van een relatie? Ik vrees van niet. Of het moet een heel labiel jôje zijn :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:28

Chiqa schreef:
Alexx schreef:

Shanteren, als dat een goede basis is van een relatie? Ik vrees van niet. Of het moet een heel labiel jôje zijn :)

kan me geen barst schelen en bovendien; chanteren is het niet. Want ik ga gewoon niet naast een stinkerd liggen. En als hij heeft gerookt, stinkt hij. Mag hij kiezen; of roken en lekker thuis slapen, of niet roken en bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:39

Nou dat noem ik anders toch echt wel de reinste chantage, betekend dat als hij rookt hij nooit naast je mag slapen ;)
Jôje heeft niets in te brengen bij je blijkbaar hoop dat de liefde diep zit iig :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:42

Oke dan vind jij het chantage. Ik vind dat ik ook recht heb om een behoorlijke nachtrust :Y)

Rook jij zelf chiqa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:45

Alexx schreef:
Ik vind dat ik ook recht heb om een behoorlijke nachtrust

Je gaat me toch niet vertellen dat je nachtrust verstoord wordt door een roker? :?
Vertel eens wat moet ik me daar bij voorstellen, is het te genezen?

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:08

Chiqa schreef:
Sjonge wat een gezeur weer om dat roken, als je bij voorbaad al weet dat je er een hekel aan heb waarom ga je dan een relatie aan met een roker, ik snap dat echt niet hoor. Laat hem toch lekker van zijn peukie genieten, zijn eigen lijf, zijn leven.

Sorry, maar zou je even kunnen lezen voor je iets zegt?

Ik heb al meerdere malen gezegd, dat hij het zélf moet weten dat hij rookt.. Dat ik ook ECHT niet ga zeggen dat ie het niet moet doen.. En dat ie er maar van moet genieten, als ie het toch doet :') ..
Ik vroeg alleen een tip, over hoe ik het uit m'n kleren, haren, enz. kon krijgen zónder me tien keer per dag om te kleden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:13

Nou dan heb je toch antwoord gekregen op je vraag? Dat probleem ook weer uit de wereld :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:22

"Dan maar niks beginnen met een roker"

Damn, mensen, waar hébben jullie het over? Hebben jullie een knopje die jullie kunnen aan- en uitzetten als het gaat om verliefd worden? Echt, geef mij dat knopje dan álsjeblieft ook, had me veel gedoe bespaard.
Helaas heb ik dat knopje dus niet, werd ik knetterverliefd op een vent met een nicotineverslaving en zei ik toen niet tegen mezelf: 'Oh. Iel. Hij rookt. Laat ik stoppen met verliefd op hem zijn!'

En ik dénk dat ik niet de enige ben. :D Nogmaals, iemand dwingen tot stoppen vind ik wel heel ver gaan, als hij zijn lijf wil verpesten, moet ie dat vooral doen. Maar als hij graag bij mij wil zijn, zal hij moeten zorgen dat ie niet als een asbak ruikt en/of proeft. Hoe hij dat voor elkaar gaat krijgen is zíjn pakkie an. :=
Kan heel cru, gemeen, hypocriet of bitchy zijn, maar ik heb gewoon geen zin om 's avonds tegen iemand aan te kruipen die stinkt naar peuken. Net zo goed als dat ik van hem verwacht dat hij zich minstens eens per week wast enzo :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:51

Die van mij rookt ook, maar ik kan me er niet druk over maken.
Liever een roker dan een nagelkluiver (dat is voor mij echt afknapper nummer 1).

Thuis mag hij niet binnen roken, dus stinkt het al een stuk minder. Omdat hij het zo gewend is rookt hij nergens binnen.
Maar hij hoeft mij niet een tongzoen te geven als hij net zn peuk heeft uitgedrukt, daar pas ik voor en dat weet hij ook.

In de loop der tijd (ga nu bijna 5 jaar met hem) hebben we gewoon een soort "ongeschreven" regels erbij.
Zo mag hij niet roken uit het dakraam van de slaapkamer (deed hij toen ik hem net leerde kennen). Dan stinkt de slaapkamer naar rook en dat vind ik wel vies.
Hij gaat savonds roken, tanden poetsen en naar bed. Maar moet wel zn handen wassen, dan heb ik geen last van de vieze geur als die over mn wang streelt oid.

ZIjn kleine dingen die vrij veel schelen!
Ik kan er gewoon niet wakker van liggen dat hij rook...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:35

Rookte je vriend al toen je hem leerde kennen, of is ie gaan roken terwijl jullie al wat hadden? Want als die al rookte toen je hem leerde kennen dan vind ik niet dat je erom moet klagen, aangezien je van tevoren al wist dat ie rookte.
Ik vind ook dat het altijd ieder zijn eigen keuze is, tuurlijk vind jij het niet leuk als niet-roker, dat snap ik wel.. Dan zou je dan aan hem moeten aangeven en wie weet wil die eventueel wel voor je stoppen.

Is het niet wat overdreven, 10x per dag je kleren wassen om de rook eruit te krijgen? Je vriend rookte toch buiten zei je, als jij binnen blijft als hij buiten een sigaret rookt neem ik aan dat jij niet behoorlijk naar rook ruikt?
Dan moet je maar tegen hem zeggen dat die niet bij je in de buurt moet roken vanwege de geur waar jou kleren dan naar gaan stinken.
Mijn tip om de rooklucht uit je kleren te krijgen is; hang je kleren een tijd buiten om te laten luchten. Vaak is de rooklucht er dan wel uit. De enigste oplossing voor je haren is om ze te wassen.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 19-04-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:40

Myukii schreef:
"Dan maar niks beginnen met een roker"

Damn, mensen, waar hébben jullie het over? Hebben jullie een knopje die jullie kunnen aan- en uitzetten als het gaat om verliefd worden? Echt, geef mij dat knopje dan álsjeblieft ook, had me veel gedoe bespaard.
Helaas heb ik dat knopje dus niet, werd ik knetterverliefd op een vent met een nicotineverslaving en zei ik toen niet tegen mezelf: 'Oh. Iel. Hij rookt. Laat ik stoppen met verliefd op hem zijn!'

En ik dénk dat ik niet de enige ben. :D Nogmaals, iemand dwingen tot stoppen vind ik wel heel ver gaan, als hij zijn lijf wil verpesten, moet ie dat vooral doen. Maar als hij graag bij mij wil zijn, zal hij moeten zorgen dat ie niet als een asbak ruikt en/of proeft. Hoe hij dat voor elkaar gaat krijgen is zíjn pakkie an. :=
Kan heel cru, gemeen, hypocriet of bitchy zijn, maar ik heb gewoon geen zin om 's avonds tegen iemand aan te kruipen die stinkt naar peuken. Net zo goed als dat ik van hem verwacht dat hij zich minstens eens per week wast enzo :')

Tuurlijk kan je niet een of ander knopje omzetten waardoor je plotseling niet meer verlieft bent op een roker, maar ik vind, dat als je verlieft word op iemand die rookt (dus waarvan je van tevoren al wist dat ie rookte) je er ook niet om moet klagen! Je hebt er zelf voor gekozen om met iemand te gaan die rookt. En je kan idd kleine dingen bespreken waardoor het voor de niet-roker al minder vervelend is.
Maar jij verwacht op zijn minst dat je vriend je 1x per week wast? Dat was zeker als grapje bedoeld? ;)

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:52

Ik denk dat ze bedoelde dat haar vriend zichzélf minimaal 1 x per week wast.. Voor de hygiëne :')

Maar ik zeur ook niet hoor.. Als dit het enige "minpuntje" is.. Verder is ie perfect, voor mij.. :))

Ik vind 10 x per dag me omkleden dus ook nogal wat.. Dus daarom vroeg ik om eventuele tips & tricks :)) ..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:09

Wat een discussie zeg. ;) Er zijn overduidelijk 2 partijen tegenover elkaar, veel berichten zijn niet van belang voor de TS en dat is vervelend lezen...

Misschien parfum meenemen wanneer je naar hem toe gaat, dan kan je wanneer je weer weg gaat even een spraytje parfum op doen, dan ruik je gelijk al wat beter.
Maar stinkt het zo erg dan wanneer je bij hem bent geweest? Want als hij buiten rookt lijkt het me dat het dan niet zo erg in je kleren kan gaan zitten!

Wanneer mijn vriend rookt zou ik aan hem willen vragen of hij wel wil proberen fris uit zijn mond te ruiken, een mondspray of een kauwgompje doet wonderen! Liever stinkende kleren dan een asbakzoen! ;)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:31

Chiqa schreef:

Ja, dat dacht ik, en jij typt het +:)+