Schoonmaakster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:23

sabje1985 schreef:
ik maak 3 uur in de week een huis schoon,maar dat is wel een groot huis.De ene week doe ik de bovenverdieping en als ik tijd overheb ga ik beneden nog stofzuigen en dweilen.De andere week weer de benedenverdieping helemaal.

zo doet onze hulp dat ook. gaat ideaal!

ushi

Re: Schoonmaakster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:30

Wij hebben thuis een schoonmaakster voor wel iets meer dan 3 uur. Maar die maakt beneden, boven en op zolder schoon. Wc's en badkamers, gangen. Doet de was, strijkt, stofzuigt, zeemt de ramen en voorderest weet ik het niet eigelijk...

Ik zou als ik jouw was kijken naar wat jij doet in een uur, en kijken naar hoe lang zijn er na verloop van tijd over doet.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:36

Ik ben ook een poetsmiep,
in die drie uurtjes doe ik:
Bedden verschonen,2 kinderkamers opruimen en stoffen stofzuigen, badkamer soppen en beneden de meubels pledgen,keuken soppen,stofzuigen,dweilen en heb ik stiekem tijd over dan lap ik de ramen of pak een ander klusje er bij oja de trap van twee verdiepeingen wordt ook wekelijks gesopt.
Werk ik daarnaast ook voor de thuiszorg en ik heb de gang er ook lekker inzitten

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:40

he hittepit heb je niet nog tijd voor een adresje in Breezand :-)
Ik ben ook dringend op zoek naar hulp, werk momenteel 50 uur per week en kom amper ergens aan toe ...

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:43

Als er nog mensen intresse hebben voor een schoonmaakster in Barendrecht/Rotterdam/ofandereomgeving dan heeft mijn moeder nog intresse :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:45

Ik woon in julianadorp,maar doe alles op mijn fietsje,heb alleen maandagmiddag nog een paar uurtjes vrij,dus dat wordt lastig.
Misschien weet ik(tijdelijk)wel iemand voor je,is dat wat?

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:48

Mijn lieve trouw poetshulp heeft helaas begin dit jaar op moeten zeggen... en nu ben ik dus druk op zoek naar iemand anders. En dat valt helaas niet mee.
Voor mij geld ook; drukke baan, paard, huisstofmijt allergie (ik ben gesloopt na het stofzuigen, zit helemaal dicht) en ik vind het ook gewoon niet leuk. Huis is schoon en ik sjagerijnig :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:50

hittepit_12 schreef:
Ik woon in julianadorp,maar doe alles op mijn fietsje,heb alleen maandagmiddag nog een paar uurtjes vrij,dus dat wordt lastig.
Misschien weet ik(tijdelijk)wel iemand voor je,is dat wat?

alle hulp is welkom op dit moment, ik zie door de bomen (of is het stof *grin*) het bos niet meer

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:52

'Het is dat mijn hubbie de auto elke dag nodig heeft,anders had ik zeker gedaan!
Maar ja op mijn fietsje naar breezand onder schooltijden wordt krap an,werk je op zaterdag?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:01

wij hebben een schoonmaakster voor 6 uur in de week.
op maandag doet ze was vouwen en een beetje strijken, en ik geloof zuigen. op vrijdag doet ze om de week boven stoffen en om de week beneden en de badkamer schoonmaken.
nou hebben we wel een redelijk groot huis,maar persoonlijk vind ik haar vrij langzaam. maar waar tover je een schoonmaakster vandaan... duurde al even voor we er een gevonden hadden dus hier moten we het mee doen, maar ze zuigt met de franse slag (komt nergens in hoekjes oid) stoft ook de helft niet (bijv. balken aan de shcuine muren, randjes van bedden etc.) en in hoekjes enzo, alleen wat in het zicht licht. mijn moeder is er tevreden mee hoor, anders zou ze zelf haar halve zaterdag of zondag kwijt zijn, maar snel is anders... en vaak neemt ze ook nog even pauze en eet ons brood op, kan ik weer nieuw ontdooien...
maar in mijn ogen kan je in 3 uur heel wat doen...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:05

op zaterdag werk ik ook ja, maar dan zijn mijn honden thuis en dat is niet handig. door de week neem ik ze altijd mee, maar zaterdag ben ik niet de hele dag weg

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:08

manlief werkt om de zaterdag,dus heb dan wel een auto.
Door de weeks gaat het niet lukken.
Ik zal eens ff rondvragen in mijn omgeving

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:13

Ok zelf maak ik ook schoon bij een groot gezin,ik werk erg snel en vindt 1 gezinswoningen maar niks.
Ik doe 6 slpkamers beneden 2 wc s 2 trappen hal en gang dweilen en boven 7 slpkamers en 2 badkamers.
Alles word afgenomen stofgezogen en gedweilt,en 1 x per week kom ik voor de extra woonkamer plus slkamers ramen keuken en kroeg,erg leuk werken !!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:14

zit ondertussen even op marktplaats te kijken :-)
je weet maar nooit

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:27

Bij de supermarkt op het bord kan je misschien ook wat vinden.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:28

Precies of mond op mond reklame weet je direct wie je in huis hebt.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:35

Ik doe het werk ook en bij een normaal huis doe ik alles in 3 uur
Hele huis afstoffen, stofzuigen en dweilen. De wc's en de badkamer.
Alle gezinnen waar ik werk zijn 2 verdieners die er zelf geen tijd voor hebben.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:15

Ik heb zelf in de thuiszorg gewerkt een halfjaar lang. En mijn geval bij oudere mensen, en ook wat jongere die het door lichamelijke omstandigheden niet meer zelf konde doen. Voor zover ik weet krijg je ook alleen maar hulp vd Thuiszorg als je door zoals ik net dus zei lichamelijke omstandigheden zelf niks meer kan.
In die 3u dat ik bij mensen werkte moest ik altijd standaard poetsen, stofzuigen, dweilen, de badkamer en de toilet schoonmaken en als er tijd over was de overige dingen, zoals kasten van binnen schoonmaken enz.
Als je een goede hulp hebt die al wat ervaren is kunnen ze echt wel heel veel gedaan hebben in 3u.
Maar jij vertelt gewoon elke week tegen hun wat ze moeten doen, dat is aan jou de keuze.

Groetjes Moelie

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:37

Wij hebben thuis ook een poetshulp rondlopen. Het is wel aan te raden om alles goed te bespreken en voor ze komt alles uit te leggen (denk ook om breekbare dingen/dingen van veel waarde/of die je liever zelf doet ect. ect.) En er moet natuurlijk veel vertrouwen tussen jou en haar zijn dus pluis haar uit op internet o.i.d. of ga op je gevoel af. Het is in elk geval super handig, zo'n hulp in het huishouden.

'Onze' doet elke week de bovenverdieping (4 slaapkamers en een badkamer) grondig schoonmaken (behalve de bedden) en als ze dan nog tijd heeft beneden stofzuigen en dweilen. Bevalt prima!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:18

Ik lees al dat je het zelf tussendoor bijhoud, dat is al goed. ;)
Het lijkt me vreselijk om een schoonmaakster te hebben die aan al mijn spullen zit, niks voor mij. Maar dat is hartstikke persoonlijk dus.
Ik zou wel eens een keertje onverwacht komen kijken, niet dat ze dan op de bank ligt oid... :+
Je hoort ook wel eens dat mensen een 10-tje oid neerleggen en dan kijken of ze het meenemen, maar dat is wel heel erg (of niet?).

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:30

Wij hebben ook een schoonmaakster. Wij werken beide 40 uur en dan heb ik daarna geen zin meer om te poetsen.

De ene week komt ze 3 uur de andere week 2 uur. Ze doet het hele huis stofzuigen en dweilen, badkamer, toilet, keukenkastjes, en als ze 3 uur komt, koelkast uitsoppen of de ramen lappen ofzo ..Alles dus lekker :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:19

nou ikheb iemand gevonden hoor eindelijk. Ze begint Donderdag ben benieuwd.
Had vorige week zelf 60 uur gewerkt en dan sta je zondags nog te soppen en te stofzuigen Bah!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:39

Nou das geen doen idd. Veel succes met je schoonmaakster!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:47

Mijn moeder werkt als schoonmaakster bij iemand thuis. Ze is daar vanaf een uurtje of 9 's ochtends en vaak om 12/1 uur ongeveer weer klaar geloof ik. Ze stoft. stofzuigt en dweilt 3 verdiepingen. Maakt de badkamer en de andere wc's in het huis schoon. Aanrecht, tafels, vensterbanken maakt ze schoon. Planten krijgen water & that's it geloof ik. En 1 keer in de zoveel tijd de keukenkastjes,koelkast etc. Eigenlijk had ik net zo goed kunnen zeggen dat ze het huis helemaal schoonmaakt dus..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:20

Ik heb zelf paar jr schoongemaakt bij kennissen. Ik deed ook de ene wk boven goed, de andere wk beneden. Wel deed ik de badkamer en de keuken elke week.