Hoe gourmet jij??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe gourmet jij?

Pannetje onder de plaat
40 (51%)
Pannetje vlees op de plaat
37 (48%)

Totaal aantal stemmen: 77

Yannicke

Re: Hoe gourmet jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:22

Pannetje onder en vlees op de plaat, anders gaat het zo langzaam. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:52

Wij hebben het ALTIJD zo gedaan met de pannetjes op de plaat. Vroeger het toestel van mijn ouders was door ook op gemaakt hoor, want die pannetjes hadden ribbels die précies in de ribbels van de plaat vielen, waar zou dat anders voor zijn??

Alleen hebben pas een nieuwe gekocht, in de winkel nog over gehad dat de meeste mensen het net als wij 'fout' doen :j Denk boeie ik blijf bij mijn manier. Ja niet dus, want deze bovenplaat heeft allemaal (antislip??) hoejes erop en als je de pannetjes daarop zet dan kon je wachten tot sintjuttemes op je vlees. Dus na 5 minuutjes of 10 minuutjes ons toch maar gewonnen gegeven, voortaan vlees dus maar rechtstreeks op de plaat :=

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:13

Wij doen het ook gewoon het vlees op de plaat zonder pannetjes. Pannetjes er onder met groente er in. Eerst deden wij het ook altijd met de pannetjes erop.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:44

Met pannetje bovenop de plaat :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:29

Vlees leggen wij altijd bovenop de plaat en als je een pannenkoekje wil bakken, dan in het pannetje onder de plaat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:35

Volgens mij ligt het ook een beetje aan welk gourmetset je hebt.
Ik ken gourmetsets, die inderdaad echt zo'n grillplaat bovenop hebben, daar zet je dan geen pannetjes bovenop.
Maar ik ken ook gourmetsets die een soort van plaat hebben met voorgevormde 'deuken' waar de pannentjes precies in passen. En die plaat is ook van heel ander materiaal gemaakt, geen anti-aanbak, maar gewoon vrij dun staal, dat ook echt loeiheet wordt. Bij zo'n set is het júist de bedoeling om de pannetjes bovenop te zetten.
En daarnaast ken ik ook nog de gourmetsets met spiritusbrandertjes. Geen plaat, maar een rekje en het pannentje inderdaad bovenop.

Als je het pannetje onderop zet, heb je overigens meestal geen onderwarmte maar bovenwarmte en dat is een reden waarom vaak vlees niet lekker gaar wordt. Kun je het beter bovenop de plaat leggen en daar gaar maken (als je gourmetset daar dus op berekend is).

Dus ieder zijn methode, ligt ook deels aan welke set je hebt!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:42

Pannetjes gaat bij mij gewoon er onder.. Gaat veeel sneller!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:49

Wij deden eerst ook altijd er op, maar er onder gaat sneller dus deed ik uiteindelijk meestal dat. :+
Al gebruiken we dat pannetje tegenwoordig bijna niet meer, dan leggen we het vlees gewoon op die grillplaat.
Gaat ook lekker snel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:50

Met pannetjes op de plaat. :)
Bij mijn vriend thuis doen ze de pannetjes er wel onder en gooien ze al hun vlees erop en zijn binnen een half uur klaar en stuift iedereen van tafel (echt vreselijk! Ik haat gourmetten daar. :( )

Wij doen daarom ook maar twee stukjes per keer, (excl groenten enzo) dan duurt het wat langer en dat is net zo gezellig. :)

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:01

wij hebben zo'n grote schaal/bakplaat van princess en daar heb
je geen pannetje voor nodig.
Ik vind het lekkerder dan normaal gourmetten want dit lijkt op hetzelfde als in de pan, gewoon dichtschoeien enz enz... en
niet continu door sudderen, vind ik zonde van mijn biefstukje ...

maar vroeger met het oude gourmet stel stonden de pannetjes boven op.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:09

wij doen altijd alles los op de plaat..
dus uienringen, champignons, vlees..
Ik vind je eten veel lekkerder worden als je het er op legt..
ik ben gek op biefstukjes (met gourmetten, maar ook 'gewoon') en een biefstukje bakken in zo'n pannetje lukt niet echt..
of ik doe iets fout, maar bij mij worden dat altijd van die taaie schoenlappen.

soms hebben we er ook pannenkoekenbeslag bij (eigenlijk is dat uit onze kindertijd toen we nog niet zoveel vlees lustte maar wel pannenkoeken, maar het blijft lekker:P) en dat doen we dan in een pannetje onder de plaat.

hmm..heb er gelijk zin in!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:55

Alles in de pan want anders kun je de grilplaat nooit meer schoonmaken en ik ben vegetariër en hoef geen vieze dooie koe aan mijn vegagevallen O:)