Wonen op de Waddeneilanden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:44

mooney schreef:
Ik ben wel kind aan huis op Terschelling en we hebben er een stacaravan. Wonen doen we er echter niet, zou het wel heerlijk vinden. Ik heb er een baantje, vrienden en kan mee eeuwen vermaken in het bos of op de hei. [B]Ik heb zelfs een pony meegenomen, dus heb nu mijn eigen beetje Terschelling thuis staan[B/] :')


Haha, even shoppen op vakantie en je komt thuis met een pony :D ;) .

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:41

Siersma schreef:
Ja dat roddelen is hier ook heel erg. Ze zeggen wel eens: Je valt in Den Hoorn (ligt helemaal onderin) van je fiets en je hebt alleen een schrammetje, in De Cocksdorp (ligt helemaal bovenin) ben je al 2 weken dood en begraven! :P


Whaha! Dat zeggen we hier ook altijd! Geweldig.. :D "Ziek in Oosterend, dood op West"..pfff, je moet er wel tegen kunnen inderdaad. Het is ook wel eens grappig om te horen wat voor verhalen er over jezelf rond gaan. "Zo, dus jij gaat met die en die?" of "Zo, is het uit?" Aha, dat wist ik nog niet over mezelf en mijn relatie.. :z

Over de huizenprijzen: inderdaad niet op te brengen. Wij hebben mazzel gehad en hebben ons eigen huis met opstallen e.d. maar voor de meeste mensen is het niet te betalen. De huizenprijzen om ons heen liggen boven de 4 ton. En voor een klein kippenhok betaal je inderdaad sowieso boven de 2 ton.

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:56

Bij ons betaal je voor een rijtjeshuis ook 2.5 ton. Wij hebben geluk gehad, net een ander huis gekocht onder de 2 ton. Zelfs met schuur, dat vind je hier echt nooit. MNoet dan ook wel wat aan gebeuren, maar we hebben het.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:04

Had niet gedacht dat de situatie met hoge huizenprijzen op alle eilanden speelt!

@Siersma: fijn is dat: huis MET schuur. Kan je daar ook lekker je rotzooi in kwijt. Wij zijn nu een schuur aan het bouwen. Kan straks ook hooi en stro in! :) Helemaal goed!

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:32

Ja, is erg lekker. Alleen word de schuur voorzien van een grote garagedeur, dan kunnen onze 4 autos erin. Leuk voor mn vriend, haha. Maar dit is echt uitzonderlijk dat zoiets voor onder de 2 ton te koop stond. We hebben t dan ook binnen 2 weken al gekocht eigenlijk.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:27

whhaha...4 auto's?? Ik zeg: luxeprobleem! Wat voor auto's zijn dat dan?

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:00

1 voor mij dagelijks en 1 voor mijn vriend dagelijks, en dan nog 2 oldtimers. Texel is namelijk erg mooi om rond te rijden. Maar ja wel een beetje een luxeprobleem. Maar de oldtimers staan nu bij andere in stalling en als we dat dus zelf thuis kunnen scheelt dus ook weer een hoop geld. Want om nou de liefdes van mn vriend te verkopen?!

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:17

Wat is dat met eilandbewoners en auto's?
Wij hebben er ook 4.

WillemYntJee
Berichten: 6306
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:33

M'n 'schoonouders' (op Terschelling op ongeveer 500 meter van Femskie :P ) hebben er ook 4 of 5 geloof k :+
Waarvan er momenteel denk k 1 of 2 het doen hahaha

Anoniem

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:37

mijn moeder woont op op(in) ameland.. Ik zelf regio den haag.
soms wel jammer, want `efffe een bakkie doen`zit er niet in. Meestal ga ik een dag of twee , drie, een aantal keer per jaar.
Of we spreken af in Leeuwarden of Dokkum, dagje winkelen ofzo

zou zelf nooit op een eiland willen wonen, mij te veel beperkingen.. maar ja ik ben geen eilander..

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:09

De eilanden lijken me supermooi, ben ook wel een 'buitenmens'. Maar ben wel geboren en getogen in de Randstad, dus geen idee of het iets voor mij zou zijn.
Wel een ontzettend leuk topic dit! :)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:25

Haha dat heb ik inderdaad ook vaak en als je dan zegt dat die roddel niet waar is, dan ook niet geloven he }:0 .

Wij hebben gewoon 1 auto ;) . En ons huis staat hier al jaren en geloof dat mijn ouder toendertijd(toen ik nog niet bestond ;) ) gewoon een stukje grond hebben gekocht en huis op gezet hebben.
Paard staat helaas niet aan huis, maar op de ruitervereniging hier.

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:29

Wij hebben ons huis overgenomen van mijn schoonouders.
Grote tuin erom, maar geen plaats voor een paard, ja, tijdelijk.
Vlak achter ons ligt het weiland en in de winter staan de paarden bij mijn vader op stal.

Winged

Berichten: 33092
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:44

Ik vraag me even af wat jullie met zoveel auto's op 1 eiland moeten :? ;)

Ben zelf ondertussen 3 keer op Terschelling geweest. (schoolreis en 2x vakantie) Leuk eiland en super gezellig! Maar kan me het best indenken dat die toeristen voor de eilanders best vervelend zijn.
Verder vorig zomer twee dagjes op Texel geweest (leuk.. scharrel gehad die in Assen gelegerd zat en op Texel woont :+ ). Voor wat ik heb gezien best leuk ;)
Maar wat ik mij nou eigenlijk afvraag, ik heb altijd het beeld van 'de kust' dat het er áltijd waait maar dat die wind toch een voordeel heeft want daardoor waaien die wolken tenminste wel door :o Klopt dat? :+

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:49

Hihi..wij hebben ook 3 auto's. Gaat echt helemaal nergens over maar goed.

@A_lette: het waait niet altijd. Het gebeurt gewoon niet zo heel vaak maar het kan wel heel stil zijn qua wind. Heerlijk is dat!

@Turdus merula: om het echt uit te vinden moet je het proberen;) Ik denk dat je het wel heel stil zult vinden in het begin. Ik ervaar het soms zelf ook nog wel als een "oorverdovende" stilte. Maar het is heerlijk om wakker te worden met alleen vogels die fluiten.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:07

Dat zal ook zeker waar zijn Femskie.
Maar kan me goed voorstellen dat het heerlijk is! :)
Wil buiten het seizoen om in elk geval een keertje weer op vakantie daar. :)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:20

Ik maak het zelden mee dat het op het strand helemaal windstil is, over het algemeen heb je de zeewind wel. Maar ook hier op Schier kan het rustig een week regenen hoor ;) .
Wat ik altijd heel lekker vind om met heel harde storm lekker naar het strand te gaan en even uit te waaien.

Wat ik zelf altijd merk is dat ik het aan het vaste land onwijs druk en veel lawaai vind(ik woon al me hele leven op Schier), dus ik kan me ook heel goed voorstellen dat wanneer je drukte gewend bent, het heel stil is op een eiland ;) .

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:36

Ik woon gelukkig niet ver van het strand, vind dat heerlijk en ben er dan ook met regelmaat te vinden, en dan bij voorkeur niet in de zomer. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:55

TurdusMerula schreef:
Ik woon gelukkig niet ver van het strand, vind dat heerlijk en ben er dan ook met regelmaat te vinden, en dan bij voorkeur niet in de zomer. ;)


aha, erg herkenbaar, woon zelf op vijf minuten fietsen van t strand af, maar mijdt het boven de 25 graden haha.

tevens mijdt ik ameland ook in de zomer en tijdens feestdagen, al die toeristen pff. ben daarom ook nog nooit in de zomer bij moeders geweest, en die woont daar toch inmiddels een jaar of vijf. :o :D

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:19

Dat geroddel en de drukte van de toerisme heb je hier ook wel aan t vaste land.
Maar wat ik me afvraag he...rijden jullie ook wedstrijden? Hoe kun je dat doen? Zoals op Ameland heb je Hollum, Ballum, Nes & Buren...heb je dan maar 4 wedstrijden??
Hier heb je zoveel plaatsjes in de buurt dat je elke week wel wedstrijd hebt!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:31

Op Terschelling is 1 x in de maand een dressuurwedstrijd. Hier kan je twee proefjes rijden. 1 x in het jaar is er een dressuurweekend, vaak met clinics oid. Je kunt dan (ik meen) twee dagen achter elkaar 2 proeven rijden.
Springwedstrijden zijn er eigenlijk niet. Er zijn te weinig mensen die daar echt mee bezig zijn.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:45

Wij hebben hier op Schier helaas nooit wedstrijden :( .
Wel hebben we het jaarlijkse concours hippique wat altijd onwijs leuk en gezellig is. Maar verder zou je al naar de wal moeten voor wedstrijden en dat is toch wel heel duur en stressvol.

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:32

Geen idee hoe t hier met de wedstrijden zit, ben recreatieruiter. Maar die wind, ja heerlijk vaak. Vooral in de zomer met die hitte, kan ik niet zo goed tegen en dan is t erg lekker dat t waait. Maar ik weet nog wel dat ik op de fiets naar school moest lang geleden, dat je dan altijd tegenwind had. Maar das overal zo denk ik.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:37

Haha, ja inderdaad tegenwind heb je volgens mij altijd :+ .

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:38

Maar Texel heeft al jaren de meeste zonuren van NL, dus is toch nog ergens goed voor.