wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:03

Haha Niese, of ze gooien een regenworm naar je toe. Ook heel leuk :+

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:15

AaronYve schreef:
Haha Niese, of ze gooien een regenworm naar je toe. Ook heel leuk :+

Die vind ik inderdaad ook niet zo leuk hahaha. Eigenlijk alles zonder, of met meer als 4 pootjes/benen krijg ik de kriebels van. Ik weet het; is heel erg :P .
Kan er niks aan doen, ik wou dat ik ervanaf kon komen, maar krijg het gewoon doodsbenauwd alleen al bij de gedachte aan die enge beesten :x .
Soms kan ik me broertje ook wel wurgen hoor, als hij weer zoiets flikt, en dat weet ie ook, dus houdt ie zo'n beest meestal vast totdat ik gekalmeerd ben, of hen gewoon smeer uit huis :Y) .
Heb hem weleens terug gepakt hoor. Een emmer koud water als hij onder een heerlijke warme douche staat doet wonderen :=

Juultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:57

@Niese Dat lijkt me dus echt dood en doodeng ;(

Vreselijke beesten...

Ooit werd ik zo wakker, en toen keek ik naar boven en hing er een paar cm boven mijn gezicht een spin, nou, je wil niet weten hoe snel ik uit mijn bed was :o

En vorige week was ik bij een vriendin. Was net naar de wc geweest, zij ging na mij, hoor ik haar vervolgens keihard gillen, en de wc uitrennen, omdat een paar cm naast de deurklink een reusachtige spin zat! Ik snap gewoon niet hoe ik dat heb kunnen missen, zo panisch als ik ben voor spinnen :\ Als ik naar een plaatje van spin kijk, lopen de rillingen al over mijn rug :o

En wij wonen in zo'n boerderij vlakbij een bos... Om een of andere reden vinden spinnen dat ideaal ;(

EDIT: Bedenk me net, dat er ooit vorig jaar ofzo, een REUSACHTIGE spin in de gang zat, en hij paste nog nauwelijks door de stofzuigerbuis, en mijn zus (die ook als de dood voor spinnen is) en ik zaten daar dus alleen, ik durfde niet meer te slapen, dus met veel moeite geprobeerd om het beest op te zuigen, ging ie achter de verwarming zitten, dus niet gelukt om hem te pakken te krijgen, vervolgens zijn we tot best wel laat TV gaan kijken, en is onze kat zo'n 2 uur in de hal bezig geweest, daarna ben ik toch maar gaan slapen. De volgende dag vonden we echt een reusachtige spinnenpoot terug %) Onze kat mocht een paar daagjes niet bij mijn zus op haar kamer slapen :=

Spinnen zijn inderdaad vaak met zijn 2en, maar als ze eitjes hebben gelegd (nog meer huge spinnen) eet het vrouwtje het mannetje op, volgensmij.
Laatst bijgewerkt door Juultjes op 12-04-09 13:23, in het totaal 5 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:07

Hier ook een eentje met een enorme spinnenfobie :oo . Buiten in de natuur vind ik alles prima, maar ze moeten niet in mijn huis zitten (ik woon in een waterrijke en bosrijke buurt, waar het barst van de griezels :+ ). Afgelopen week deed ik de kraan in de badkamer aan 's avonds en toen rende er plotselng een enorme zwarte joekel uit de wasbak. Hij zat blijkbaar net onder dat ding wat je (als je het naar beneden doet) het water tegen kan houden naar het putje toe. Hij probeerde heel hard naar boven te rennen en ik schrok me echt wezenloos %) . Zo'n groot zwart ding die door je witte wasbak naar boven rent. Dacht ik even leuk mijn tanden te gaan poetsen...... :+

Ik heb in een reflex de kraan op superheet gezet en water over dat beest gegooid, zodat hij alsnog het riool in ging. :wave:
Kan jullie vertellen dat de kraan extreem lang aan heeft gestaan....... :o

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:21

Hier nog een! Ik vind ze echt vreselijk, maar schaam me er eigenlijk ook wel voor dat ik zoo bang ben voor die beestjes :o .. Bij een klein spinnetje wordt ik al panisch en moet eerst iemand hem weghalen voordat ik weer binnenkom. Vanochtend ook weer een spin tegengekomen. Vanochtend lekker geslapen en ja hoor, ik doe men ogen open zit er een JOEKEL van een spin voor me op het raam. Was gelijk goed wakker! :roll: haha.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:42

OOOOh bah, de rillingen lopen al over mijn rug van jullie verhalen lezen!
Gelukkig is mijn uberschatiige ienieminie shih-tzu een killing machine!
dus die pakt ze wel aan voor mij :+

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:43

Wie is er eigenlijk niet bang voor grote, enge, zwarte spinnen? :o

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:55

Hier meld nog iemand zich met een angst voor spinnen!
De kleine spinnen vind ik niet zo eng, maar die grote, zwarte en harige dingen wel. IEKS!

Toen ik net een 'nieuwe' kamer had, (lees geverfd met allemaal nieuwe meubels), wou ik gaan slapen. Ik deed de deur open, en in het schijnsel van een beetje licht uit het raam zag ik een reusachtige spin aan een draadje boven mijn bed hangen. Je wilt niet weten hoe hard ik gegild heb. Snel mijn moeder gehaald en die haalde een keukenrol en plette de spin in dat papiertje. Ik had nog nooit zo slecht geslapen :o

En ook een keer toen ik naar de manege wou gaan: Ik moest nog even snel mijn paardrijlaarzen aan doen. Dus ik stop mijn voet er in en zit er dus een mega dikke harige spin erin. En ik maar krijsen, en toen had ik een glas gepakt en hem daarmee geplet. Sindsdien controleer ik elke keer als ik mijn laarzen aan doe of er een spin in zit :+

Of toen ik 8 jaar was: Moet je 's nachts naar de wc, en moet je de trap af. (ja, de wc is beneden) Zit daar vlak bij de deur een dikke, harige spin. Nou, snel mijn broer gehaald en gezegd dat hij hem moet pletten.

En bij biologie: Hadden we het over verschillende pantsers bij dieren. De leraar zei: ''Spinnen hebben een pantser van ... (wat was het ook alweer?). Ik heb hier nog een paar spinnenhuiden liggen. Ik had al gezegd ''Ik wil die spinnen niet zien, dus sla onze tafel maar over''. Was er een jongen zo lollig om ze toch op mijn tafel te zetten. Ik ben keihard gaan gillen en zei: '' Haal ze weg! Haal zeg weg!'' Ik had tranen in mijn ogen omdat ik het zo eng vond. En nu ik het zo terug lees, vind ik mezelf toch best een mietje :Y)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:56

Ik ben ook als de dood voor spinnen. Maakt niet uit hoe groot of hoe dik. Vind ze allemaal even griezelig.
Op stal heb ik heel vaak van die langpootspinnen (of hoe ze ook heten) in mijn kast. No way dat ik dan er nog iets uit haal :')

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:58

Ik ben ook bang voor spinnen,, kwam er eentje in me bed tegen laatst |( zo snel mogelijk dood maken

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:12

Lizet1994 schreef:
Ik ben ook bang voor spinnen,, kwam er eentje in me bed tegen laatst |( zo snel mogelijk dood maken

Aaah, in je bed? :wow:

Ik zou nooit meer kunnen slapen. :')

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:33

Ja meld zich! niet alleen de grote dikke spinnen, maar ook de kleine ;)
laatst was er echt zo'n huge spin in de keuken..
zo een: http://i27.photobucket.com/albums/c195/ ... /spin2.jpg
In paniek vriend op gebelt.. kon nog niet meteen langskomen..
was mijn vriend eindelijk bij mij.. werkelijk! dat dier nergens te vinden..
Durf natuurlijk de keuken niet in.. Uiteindelijk toch gevonden :D en vriendlief heeft hem even weg gehaald :D

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:35

Unoo schreef:
En ook een keer toen ik naar de manege wou gaan: Ik moest nog even snel mijn paardrijlaarzen aan doen. Dus ik stop mijn voet er in en zit er dus een mega dikke harige spin erin. En ik maar krijsen, en toen had ik een glas gepakt en hem daarmee geplet. Sindsdien controleer ik elke keer als ik mijn laarzen aan doe of er een spin in zit :+

Whaha! dat heb ik zo een lange tijd gedaan, schoenen laarzen maakt niet uit, alles moest gecontroleerd worden voor ik ze aantrok..
oftewel, 5 min met schoen op de grond rammen, komt er dan nog geen spin uit is ie veilig :P

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:36

Gadsie, alleen bij het zien van die foto krijg ik de kriebels! haha

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:36

Ik vind spinnen niet eng :')
Vlinders daarentegen, brrrr...

Mijn zus is wel echt als de dood voor spinnen :j leuk om dr mee te pesten, net doen alsof je een spin in je hand hebt enzo en dan naar dr toe lopen :j
Edit: ik heb toen ik kleiner was zelfs nog met een spin in mijn pyjama geslapen....
wist niet dattie erin zat, hebben we samen gezellig geslapen :')
Die vond ik wel eng :j die was eng groot harig (kriebelig) maar ik vind ze nu eigenlijk wel leuk...

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:10

x_Rebecca schreef:
Ik vind spinnen niet eng :')
Vlinders daarentegen, brrrr...

Mijn zus is wel echt als de dood voor spinnen :j leuk om dr mee te pesten, net doen alsof je een spin in je hand hebt enzo en dan naar dr toe lopen :j
Edit: ik heb toen ik kleiner was zelfs nog met een spin in mijn pyjama geslapen....
wist niet dattie erin zat, hebben we samen gezellig geslapen :')
Die vond ik wel eng :j die was eng groot harig (kriebelig) maar ik vind ze nu eigenlijk wel leuk...

Kan ik jou inhuren als spinnenkiller :+ . Het stikt er hier van.
Mijn katten rennen er ook voor weg dus daar heb ik ook niks aan. Denk je echte rovers in huis te hebben, rennen ze weg voor alles waar ze op moeten jagen :n (lees; vogels, spinnen, muizen enz. Ze zijn er allebei als de dood voor)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:11

Hier ook een. En mijn moeder ook. Wij sturen er altijd een kat op af. Als die niets doet dan doet mijn moeder het met de stofzuiger.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:13

ieeeww! :x spinnen zijn zooo jakkie! :x
net als oorwormen :r

vlinders eng? :P blijf t gek vinden, omdat t zo fladdert? daarom vind n vriendin van me ze eng!

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:31

Vlinders vind ik ook eng hoor, omdat ze gewoon niet recht kunnen vliegen.
en ik heb een keer een nachtmerrie gehad over een siamese vlinder :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:56

Niese1987 schreef:
Kan ik jou inhuren als spinnenkiller :+ . Het stikt er hier van.
Mijn katten rennen er ook voor weg dus daar heb ik ook niks aan. Denk je echte rovers in huis te hebben, rennen ze weg voor alles waar ze op moeten jagen :n (lees; vogels, spinnen, muizen enz. Ze zijn er allebei als de dood voor)

Wij hebben thuis 4 spinnenjagers :j geen spin overleeft het, die mag je anders ook wel lenen hoor :))

@lieniminnie
Ik vind vlinders eng omdat ik toen ik een jaar of 8 was (jaja... :') ) het zwembadje op wilde zetten in de tuin. Het zwembad lag een beetje uit te lekken van de vorige keer (gras een beetje rust gunnen enzo) op de containers. Ik tilde het badje op en er kwamen echt... miljoenen (voor mijn gevoel _O- ) nachtvlinders onder vandaan, die allemaal in mn gezicht fladderden en overal fladderden en overal tegen aan kwamen en in mn haar gingen enzo. :') Nouja, waarschijnlijk waren het er twintig ofzo, maargoed. ik schrok me dus echt kapot. :') en sindsdien ben ik bang voor vlinders :j (hele ruzies nog om gehad met schoolreisjes naar die dierentuin met die vlindertuin. Ik wilde er níet in... en dan werd ik boos als we niet bij de koele insecten enzo gingen kijken.... )

En op de een of andere manier moeten die beesten áltijd mij hebben. Als ik in het bos loop: vlinder op mn arm.
Als ik kranten loop: vlinders op mn arm, op mn stuur overal :')

Die beesten voeren een complot tegen mij >;)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:02

Niese1987 schreef:
Dat vind ik echt het ergste van die grote spinnen; ze zijn altijd met meerdere. Brrrrrrrrr
Me broertje is er totaal niet bang voor (helaas) dus die pakt regelmatig een spin en gooit hem naar me toe. Dan ga ik echt helemaal spastisch het hele huis door en meestal beland ik dan in de tuin omdat ik niet meer naar binnen durf tot ie dood is :+ .
Leuk joh, broertjes _-:(

Dat hoeven ze bij mij niet te doen want dan krijg ik beslist een hartstilstand. :+

Anoniem

Re: wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:05

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:05

meld me ook
bah, als ik er alleen al aan denk krijg ik overal kriebels....
vind ze echt zóóó eng en vies :r

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:07

Liek_ schreef:
Haha ik vind spinnen ook vreselijk, nou wil de ellende dat ik naar Australie ga volgend jaar, hebben jullie die weleens gezien? Deze vriendjes kom je daar tegen: http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australian/Spidaus.html

Er is laatst zelfs een nieuwsbericht geweest van een spin die een vogel had gevangen: http://www.villafilosofia.nl/plaatjes/w ... er122a.jpg

Zo zie je maar weer de Nederlandse huisspin is best een lieverdje :P

Maar die spin met die vogel is ook geen typische ik-kom-naar-binnen-wandelen-huisspin...
Die in Australië is wel mooi trouwens :j
beter dan harig :') Die zijn snel zo... yuk.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:11

je idd vieze kruip beeste bah }> :(