x_Anne_x schreef:Ik weet dat er al heel veel topics zijn over kosten van een huis, kosten van een auto en de kosten van een paard.
Maar hier worden altijd zulke ruime schattingen gegeven dat ik t even niet meer volg.
je kunt alleen maar ruime schattingen geven, afhankelijk hoe duur het huis is weet je ook wat je verder kunt betalen. Huur of koophuis, groot of klein, daarbij hoeveel energiekosten enz enz
Veel mensen in mijn omgeving (geen paarden mensen) zeggen dat dat nooit genoeg gaat zijn om een paard en een huis en een auto te kunnen onderhouden.
Waarom zou het niet kunnen? ligt er ook aan of je samen of alleen een huis kunt bewonen natuurlijk. Ben je alleen moet je alles zelf betalen anders kun je het nog delen. Scheelt ook flink.
Dus mijn vraag is eigenlijk een beetje of jullie denken dat je t daar mee red.
Ik woon nu nog op kamers in utrecht maar ik ben niet van plan daar eeuwig te blijven.
Het idee nu is een leuk klein appartementje/huisje ergens op de veluwe te gaan zoeken als ik klaar ben met studeren.
Ik zou eerst gaan werken, dan zorgen voor een huis en dan zie je wat je per maand over hebt. Ga zo eerst een paar maanden door zodat je zekerheid hebt en wat reserve kunt opbouwen. Afhankelijk wat je over hebt kun je kijken wat voor auto je kunt betalen en of je genoeg geld hebt om ook een paard te betalen.
Ik zou overigens mijn paard wel graag op een pensionstal/manege willen hebben staan omdat ik zeker in t begin wat begeleiding nodig zal hebben en ik dat ook gewoon erg leuk en gezellig vind.
Hierin schelen de kosten ook weer heel erg. Dus vooral tegen die tijd goed zoeken.
Is dit haalbaar?
Haalbaar kan het wel zijn, is van veel dingen afhankelijk maar ook van jouw wensen. Maakt het iets voor je uit als je dingen moet laten? wil je perse op dure vakanties? wil je luxe leven?