Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
).
Zoezi schreef:Ik had zojuist een discussie met iemand. Kwam er eigenlijk op neer dat er zeker mensen bestaan zonder familie waar ze goed mee kunnen opschieten en zonder vrienden leven. Zou dat aan die mensen zelf liggen? Ikzelf heb ook maar een matig contact met mijn familie, maar ik kan de afstand de schuld geven (en mijn paard, die ik liever aandacht geef dan hun). En schoonfamilie krijg je er bij. Ze zijn niet echt van mijn leeftijd omdat mn schatje een verwend nakomerttje is.Daarnaast is echte vriendschap creeeren in een andere omgeving ook bijna niet te doen (ondervind ik zelf) maar om nu te zeggen dat dat aan mij ligt. Vaak is het een beetje 1-richtings verkeer. Hebben meer mensen hier last van en hoe erg is dat? Hoeveel hinder ondervind je er van?
Ik niks, ik heb kennissen genoeg. Een paar echte goede vrienden, weliswaar op afstand, maar toch. Fijne collega's die met me moeten lachen en een baas die héél blij met me is. En natuurlijk een al bijna 8-jarig goed huwelijk en een schattig dochtertje. Voor meer zou ik wel tijd hebben, maar je kan niks dwingen he?
ik hoef niet perse nieuwe vrienden. Gewoon leuk contact. Geen verplichtingen. Heb ik ook gelijk gezegd. Ik stuur geen kaartjes met kerst en vergeet altijd te bellen, hahaha.
Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat je ook in bepaalde mate moeite moet doen/moet geven wat vriendschap betreft.
Het zou eens leuk zijn om gelijke vrienden te hebben en zo heel af en toe dus wel eens wat te gaan doen in groep.