Wees jezelf. Zeur niet, probeer hem niet te veranderen. Je bent op hem gevallen zoals hij is. Laat hem jou niet veranderen.
Geef en je zal veel terugkrijgen...zo niet. Next!!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
cctje schreef:Huertecilla schreef:
???
Uitkiezen??
Lijkt míj dat ´die´ man zelf bepaalt waar HIJ voor kiest. Je hebt daar NUL zeggenschap over.
Je kan zélf kiezen voor welke persoon jij aantrekkelijk wil zijn. Het enige wat je zelf kan doen is het aantrekkelijk maken om voor joú te kiezen. Je krijgt wat je beloont![]()
hc
Euhm, PARDON? De vrouw heeft daar NUL zeggenschap over? Dus de vrouw is een naïef schaap dat door de man "verkozen" wordt om zijn vrouw te zijn? In een relatie kies je er beiden voor om bij elkaar te zijn en als het maar één van de twee is die de keuze maakt is er iets behoorlijk mis!
Bovendien, je kiest nóóit voor welke persoon jij aantrekkelijk bent, behalve als je een hoofddoek op hebt. Hoe kun jij nou bepalen of iemand jou aantrekkelijk vindt of niet? Net zoals je zegt, je kunt niet voor een bepaald persoon beslissen wat hij wel of niet kan of wel of niet doet.
Ik bedoel met de opmerking van de juiste man uitkiezen, dat er, vooral op jonge leeftijd, nog veel naïviteit onder vrouwen is waardoor een vrouw snel valt op een man die vanaf het begin al niet van plan is om te blijven (oftewel: vrijwel alleen met zijn geslachtsdeel denkt) en vervolgens loopt de klagen dat het een ignorante aap is die haar gebruikt heeft. Eigen schuld denk ik dan, had je vanaf het begin maar met je verstand nagedacht in plaats van je gevoel, hoewel dat zeker niet makkelijk is en een fout is die vele vrouwen maken.
Huertecilla schreef:Lees.
´Jij´, man noch vrouw kiest uit.
Je bepaalt wel zelf voor wie jij aantrekkelijk wil zijn om door gekozen te wórden.
Je bepaalt zelf wat de balans is tussen wat je geeft en wat je krijgt. Let op; niet ´neemt´![]()
Je bepaalt ook zelf of dat is wat jij wil en wat je daar eventueel aan doet.
Je hebt zeggenschap over jezelf en beslissingsvrijheid, net als een ander. Je kiest dus níet zelf de juiste persoon voor jezelf uit. Dat bepaalt deze helemaal zélf.
Het is een positief model waar je (m/v) zelf alle invloed op hebt en waarmee je nooit in onzekerheid hoeft te zitten.
Wie daar iets vrouwonvriendelijks in denkt te lezen zit zelf met vooroordelen. Daar kun je er in dit topic wéér een heel setje van lezen.
Het is héél simpel. Als je krijgt wat je niet wil beloon je het verkeerde![]()
hc
cctje schreef:"Als je krijgt wat je niet wilt beloon je het verkeerde." - Goed, nou zou de vraag van het topic dus eigenlijk zijn, hoe beloon je wél het goede?

Al zijn wij meer van het vaak dan van het urenlang (hoe kun je er in godsnaam uren over doen? Wat mis ik?
) Huertecilla schreef:Heb vanmorgen ruim 1100 liter water in emmers over gemiddeld 20 meter afstand naar de fruitboompjes van mijn lief gesjouwd.
Ongevraagd, uit eigen initiatief.
Als dát geen punten oplevert...![]()
Nah, dat doe je omdat je weet dat dit fijn gevonden wordt. Dát is de waardering welke genoeg is.
Ik ga nu houtblokken klieven. Ongevraagd.
Niet omdat dit nodig is, want we hebben nog genoeg voorraad voor de komende koudegolf, maar omdat mijn lief het een fijn idee víndt lekker veel voorraad te hebben.
Wederom is de wetenschap dat zíj zich daar fijn bij voelt voor mij genoeg motivatie.
Twee voorbeeldjes van wat je kan doen om jouw partner jou te laten waarderen.
Daar is niets altruïstisch aan: als het voor jou een goede partner is, komt dat in dingen die jíj fijn vindt vanzelf in balans.
Indien niet, dan moet je daar integer en helder over zijn, eventueel de consequenties accepteren.
hc
Suzanne F. schreef:Huertecilla schreef:Heb vanmorgen ruim 1100 liter water in emmers over gemiddeld 20 meter afstand naar de fruitboompjes van mijn lief gesjouwd.
Ongevraagd, uit eigen initiatief.
Als dát geen punten oplevert...
Hm het had meer punten opgeleverd als je gewoon slim de tuinslang had gepakt...
geerke schreef:alleen ben ik dan te moe voor sex s'avonds....hoe doe jij dat dan HC?

Hoe je dat doet? Elkaar waarderen, respecteren en beide je eigen ding blijven doen
gekkesies schreef:(hoe kun je er in godsnaam uren over doen? Wat mis ik?![]()
)