A_lette schreef:Mijn ervaring is dat als jij hen netjes behandeld, jij dat ook terugkrijgt. Hoezo voet tussen de deur of ze blijven langskomen? Helemaal niet. Ik heb toen bewust de tijd ervoor genomen om met ze te praten wat zij er van vinden en wat mijn mening is. Vind het zelfs interessant om te weten hoe en wat. (tot op zekere hoogte, het geloof gaat niet lukken) Resultaat: een fijn gesprek en we staan niet meer op de lijst. Als ik ze nu eens tegenkom op straat maken we soms ook wel een praatje, daar niet van.
Tuurlijk de rotte appels zitten er vast wel tussen (maar dat heb je overal wel denk ik) en ik denk dat je beter eens een normaal gesprek met ze aan kan gaan dan meteen de deur dichtgooien en zeggen dat ze op moeten rotten.
Ik denk dat het daar fout gaat. De meeste mensen hebben helemaal geen zin in een praatje (en dat is hun goed recht toch?). En dan krijg je van die 'wanhopige' pogingen om vooral toch je verhaal te kunnen doen.
Daarnaast zit er denk ik ook wel een groot verschil tussen een praatje maken (waar ik dus geen zin in heb) en meteen de deur dichtgooien en zeggen dat ze moeten oprotten (wat ik dus ook niet doe)...maar toch komt de boodschap niet over?? Nee is nee! Ik wil niet geloven, accepteer en respecteeer dat gewoon
Ik accepteer toch ook dat zij geloven, ze gaan hun gang maar, maar val mij er niet mee lastig
... en dat geld voor iedereen die poging doet mij te bekeren (ook ik vind het hoogstens irritant! Als ik zou willen geloven, vind ik ze echt wel
)
Overigens zou ik idd ook even opbellen met hun gemeente en even duidelijk maken dat je hier niet van gediend ben. Overigens vindt ik zo'n posteridee ook een goed (en leuk) idee! Ben benieuwd of je nog 'lastig gevallen wordt'!