Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:10

__Nathalie__ schreef:
dat heb ik gelezen maar dat schrijf je nadat je ze over 1 kam scheert

Je kunt niet anders, als je elke keer weer van die vervelende opdringerige mensen aan de deur hebben die maar blijven zeuren dat je je moet bekeren?

Oftewel, leuk voor die JG dat ze geloven, maar hou het voor jezelf dan, en ga lekker naar de kerk.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 15:13

Euh mensen, ik geloof dat ik vroeg hoe ik er voor kan zorgen dat ze mij niet meer lastig vallen aan de deur, niet hoe het geloof in elkaar steekt >;)

Die sticker vind ik wel geweldig, ga die denk ik maar uitprinten en bij mijn deur ophangen :))
Zal ook eens kijken of ze weer een briefje in mn bus hebben gegooit met een telefoon nummer o.d. er op en daar contact mee opnemen :j

KiWiKo

Re: Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:14

gewoon de volgende keer in een Burka de deur open doen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:16

_O-
Die is goed! :D
-Een typische Kiwiko opmerking weer-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:12

KiWiKo schreef:
gewoon de volgende keer in een Burka de deur open doen :)

:') _O-

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:14

Ja, dat schijnt te helpen geloof ik.. :o :P

@Nathalie: Je kan ook antwoorden aan elkaar koppelen, ik vind het nogal kinderachtig hoe jij reageert op bepaalde dingen en dan zeggen dat je je niet voelt aangevallen.. Meer heb ik je niet meer te zeggen ;) , ik blijf bij mijn standpunt, jij geeft ook niet bepaald het goede voorbeeld.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:01

Oh oh!! Leuke discussie!!

Ben ook van mening dat ik jg vervelend vind.. en niet alleen als ze maar langs blijven komen, ook gelijk de eerste keer dat ze mij proberen te bekeren.
De jg zijn als enige geloof mensen die langs de deur gaan om mensen te overtuigen van hun geloofsovertuiging.
Ik ga toch ook niet langs de deuren dat iedereen atheïst moet worden, laat mensen het lekker zelf uitzoeken!!

Vat me niet verkeerd op, een tijdje is mijn beste vriendin jg geweest ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:29

Ik vind JG géén vervelende mensen. Van mogen ze rustig langs komen. Ik had vorig jaar een turkse man aan de deur, die het alleen maar had over de mooie omgeving, even vroeg of hij boekjes mocht geven en of hij nog terug mocht komen. ik heb gezegd dat dat prima was, maar heb hem nooit meer gezien :+

Daarna kwam steeds een oude vriendin van mijn oma. Oma is in 2000 overleden dus ik had haar al jaren niet meer gezien. Het mens is in de 80 en komt nog steeds bij haar vaste "mensen". Ze heeft zelfs een huis waar ze tussen de middag mag eten :D

Daarnaast zijn Jehova's trouwens vreselijk sociaal, ze willen ons allemaal redden omdat de wereld binnenkort ten onder gaat en alleen zij zullen overleven :) Dat gunnen ze ons allemaal en daarom gaan ze langs de deuren :) Hoe sociaal wil je het hebben? :+
Ik lees altijd op internet dat ze hun voet tussen de deur stoppen, of ik hoor het van mensen die nooit open doen. (hoe krijgen ze die voet er dan tussen? :? ) Heb het nog nooit meegemaakt en ook niet gehoord van buren ed :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:42

hier is de standaard opmerking
"nee dank u, ik ben overtuigd atheist" en dan gaat de deur weer dicht ...
ze vallen wat mij betreft in hetzelfde rijtje als telemusketeers , jezusbus, jezusboot etc mensen die in de stad op je af komen zweven en ander irritant gespuis
als ik ergens iets over wil weten, dan ga ik daar zelf achteraan
ik hoef en wil echt niet gered worden door weet ik het wie
red mezelf prima

en als ik goedkopere energie wil
halleluja internet *\o/*

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:51

Ik vind bekeringsdrang het enige vervelende aan de Christelijke Godsdiensten. Ik ben eerder joods of atheistisch dan wat dan ook, en ik zou er niet aan denken om bij iemand aan te bellen die gelovig is, om mijn atheïsme te proberen te overtuigen. Ik vind het namelijk ontzettend brutaal om dat wel te doen.

Hou je godsdienst lekker bij je; en als je het jammer vindt dat niet iedereen in jouw God gaat geloven dan moet je maar in stilte zeuren.

@TS; als er echt niks helpt; politie bellen. Het is een keer klaar, kom nou.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:53

Lyonesse schreef:
Ik vind JG géén vervelende mensen. Van mogen ze rustig langs komen. Ik had vorig jaar een turkse man aan de deur, die het alleen maar had over de mooie omgeving, even vroeg of hij boekjes mocht geven en of hij nog terug mocht komen. ik heb gezegd dat dat prima was, maar heb hem nooit meer gezien :+

Daarna kwam steeds een oude vriendin van mijn oma. Oma is in 2000 overleden dus ik had haar al jaren niet meer gezien. Het mens is in de 80 en komt nog steeds bij haar vaste "mensen". Ze heeft zelfs een huis waar ze tussen de middag mag eten :D

Daarnaast zijn Jehova's trouwens vreselijk sociaal, ze willen ons allemaal redden omdat de wereld binnenkort ten onder gaat en alleen zij zullen overleven :) Dat gunnen ze ons allemaal en daarom gaan ze langs de deuren :) Hoe sociaal wil je het hebben? :+
Ik lees altijd op internet dat ze hun voet tussen de deur stoppen, of ik hoor het van mensen die nooit open doen. (hoe krijgen ze die voet er dan tussen? :? ) Heb het nog nooit meegemaakt en ook niet gehoord van buren ed :)

Maar dit is eigenlijk meer hoe het in geloofsgemeenschappen ook gaat. Maar iemand proberen te overtuigen die je niet kent aan de deur zonder dat die gene er om vraagt vind ik echt wat anders.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:27

Ik vind alle vorm van opdringerigheid erg irritant en al zeker om mij te bekeren. We hebben hier ook regelmatig 'zendelingen van Jezus' aan de deur. Volgende keer als ik open doe en ze zijn het wéér (ze zijn al meerdere keren langsgeweest), dan zal ik (als jongeman zijnde) melden dat ik mijn vriend er even bij roep :D Kijken of ze er dan nog heil in zien :P

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:29

Bij ons stonden ze er ook vandaag, gelukkig had men moeder opengedaan omdat ik dacht dat het collecte was.
Met de zin; mam, collecte ofzo kwam ik er mooi vanaf haha.
Maar ze heeft ze vriendelijk doch dringend duidelijk weten te maken dat we echt geen intresse hebben en toen de deur dicht gedaan.

Ik vind het eigenlijk een soort van bedelen.. Klinkt misschien vreemd maar zo wanhopig om zo aan je 'leden' te komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:33

Bedelen of je alstjeblieft ook wilt overleven :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:34

Ik vraag me af of ze uberhaupt wel aanhangers vinden op die manier? Als ik me geroepen voel om meer info in te winnen wbt bepaalde geloven, dan weet ik ze zelf wel te vinden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:38

Ik heb geen idee. Ik pak die krantjes rustig aan of zeg dat ze anders in de bus mogen, en klaar is kees :+ Mensen blij, lekker rustig aan de deur :D Krantjes gaan wel bij het oud papier :7 Maar of ik dan meteen een aanhanger ben, of dat zij mij zo zien?

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:38

Lijkt me ook niet dat ze op die manier nou echt mensen vinden :P
Jaagt toch eerder weg?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:25

Ja idd.. daar ben ik ook wel benieuwd naar.. of ze zo ook echt nieuwe aanhangers vinden.. :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:44

XoNo schreef:
Ik vind alle vorm van opdringerigheid erg irritant en al zeker om mij te bekeren. We hebben hier ook regelmatig 'zendelingen van Jezus' aan de deur. Volgende keer als ik open doe en ze zijn het wéér (ze zijn al meerdere keren langsgeweest), dan zal ik (als jongeman zijnde) melden dat ik mijn vriend er even bij roep :D Kijken of ze er dan nog heil in zien :P

_O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:47

Jehova's getuigen doen me altijd gelijk hier aan denken :+

Jehova's
of ik geloof
nee
ik ben de dochter
van een duivel
wacht
ik roep 'm even

Loesje

Misschien kun je die op je deur hangen :Y)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:53

Die is inderdaad wel meesterlijk Verootjoo

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:48

Ach ja zoals Natalie al zegt er zitten overal 'rotte appels' tussen. Meeste JG'ers zijn vriendelijk en niet dringend. En eigenlijk is het heel sociaal van hun zoals hier ook al gezegd is, ze proberen je echt te redden (in hun ogen doen ze het alleen uit liefde voor hun medemens).

Ben ook als JG opgegroeid, gelukkig zijn we er nu uit... Het blijft een sekte met rare regeltjes. Geloven doe ik wel voor mezelf, maar ik geloof niet in hun regels. Hoe het er daar soms aan toe gaat in die gemeente, echt schijnheilig en achterbaks :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:49

Ik ben absoluut niet gelovig, maar als ze hun verhaal aan mij willen doen prima. Kan ik ook meteen een paar vragen stellen waarom zij wel geloven.

Mijn ervaring is dat als jij hen netjes behandeld, jij dat ook terugkrijgt. Hoezo voet tussen de deur of ze blijven langskomen? Helemaal niet. Ik heb toen bewust de tijd ervoor genomen om met ze te praten wat zij er van vinden en wat mijn mening is. Vind het zelfs interessant om te weten hoe en wat. (tot op zekere hoogte, het geloof gaat niet lukken) Resultaat: een fijn gesprek en we staan niet meer op de lijst. Als ik ze nu eens tegenkom op straat maken we soms ook wel een praatje, daar niet van.

Tuurlijk de rotte appels zitten er vast wel tussen (maar dat heb je overal wel denk ik) en ik denk dat je beter eens een normaal gesprek met ze aan kan gaan dan meteen de deur dichtgooien en zeggen dat ze op moeten rotten.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:08

Wij hebben ze 1 keer voor de deur gehad, na een vriendelijke nee ik heb geen intresse , waren ze zo verbaast dat idd dat handje tegen de deur ging om te voorkomen dat ik hem dicht zou doen. Ik heb me omgedraaid en de gangdeur opengedaan en de hond de rest :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:09

A_lette schreef:
Mijn ervaring is dat als jij hen netjes behandeld, jij dat ook terugkrijgt. Hoezo voet tussen de deur of ze blijven langskomen? Helemaal niet. Ik heb toen bewust de tijd ervoor genomen om met ze te praten wat zij er van vinden en wat mijn mening is. Vind het zelfs interessant om te weten hoe en wat. (tot op zekere hoogte, het geloof gaat niet lukken) Resultaat: een fijn gesprek en we staan niet meer op de lijst. Als ik ze nu eens tegenkom op straat maken we soms ook wel een praatje, daar niet van.

Tuurlijk de rotte appels zitten er vast wel tussen (maar dat heb je overal wel denk ik) en ik denk dat je beter eens een normaal gesprek met ze aan kan gaan dan meteen de deur dichtgooien en zeggen dat ze op moeten rotten.

Ik denk dat het daar fout gaat. De meeste mensen hebben helemaal geen zin in een praatje (en dat is hun goed recht toch?). En dan krijg je van die 'wanhopige' pogingen om vooral toch je verhaal te kunnen doen.
Daarnaast zit er denk ik ook wel een groot verschil tussen een praatje maken (waar ik dus geen zin in heb) en meteen de deur dichtgooien en zeggen dat ze moeten oprotten (wat ik dus ook niet doe)...maar toch komt de boodschap niet over?? Nee is nee! Ik wil niet geloven, accepteer en respecteeer dat gewoon :) Ik accepteer toch ook dat zij geloven, ze gaan hun gang maar, maar val mij er niet mee lastig :n... en dat geld voor iedereen die poging doet mij te bekeren (ook ik vind het hoogstens irritant! Als ik zou willen geloven, vind ik ze echt wel ;) )

Overigens zou ik idd ook even opbellen met hun gemeente en even duidelijk maken dat je hier niet van gediend ben. Overigens vindt ik zo'n posteridee ook een goed (en leuk) idee! Ben benieuwd of je nog 'lastig gevallen wordt'!