mensen in de supermarkt met pasen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: mensen in de supermarkt met pasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:50

Ik heb al een aantal keer gehoord dat iedereen weer massaal aan het hamsteren is. Gezellig.... := Morgen ben ik van 8 tot 6 aan het werk in een supermarkt. Gelukkig geen kassa maar bakkerij, maar heb zo het vermoeden dat er wel weer heel wat stokbrood gesneden moet worden. Het meest vreemde vind ik dat de mensen die zaterdags de karren stampvol hebben zitten dinsdags alweer om 8 uur voor de deur staan :? Vraag me af hoe ze dat eten in zo'n korte tijd hebben gelaten... (of komt er wel een hongerperiode aan? := )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:55

Als je veel eters hebt, is het niet zo gek hoor :)
Bij ons is pasen echt een feest, wij zijn van huize uit christelijk (dus het gaat niet om het vreten an sich). Dan komt het hele gezin samen en als je dan met 11 man bent, gaat er aardig wat door hoor :)

Ik moet morgen nog even wat halen... pff echt geen zin in :=

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:26

Ik werk bij Aldi en ga bijna van mn stokkie dan de drukte. Echt al vanaf maandag. En karren vol......komt er een hongerwinter aan ofzo?!? Ik snap het echt niet hoor.
Ik koop voor maandag erbij en dan ga ik dinsdag weer. Zo idioot veel heb ik niet nodig. En ja dat is ook met visite meegerekend :D

Wij hebben trouwens ook zo'n straatkrant gozer voor de deur. Die na sluitingstijd wordt opgehaald door een erg mooie bmw en zn herrie muziek aan heeft op een prachtige gloednieuwe mobiel.
Geen greintje medelijden met die gozer dat iedereen heel veel lekkers koopt.
Sterker nog hij heeft 2 waarschuwingen gehad. Nog 1 keer die muziek heel hard en zich opdringen aan klanten en we bellen de politie.

Maar goed dat gaat natuurlijk niet op voor iedere straatverkoper.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:40

Wij hebben er ook 1, onwijs vriendelijke man.
Met kerst kocht een klant een zak met oliebollen voor hem, fantastisch om te zien :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 04:16

Zo ik mag zo weer beginnen met werken. Ben benieuwd wat voor drukte er vandaag komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:32

A_lette schreef:
Ik heb al een aantal keer gehoord dat iedereen weer massaal aan het hamsteren is. Gezellig.... := Morgen ben ik van 8 tot 6 aan het werk in een supermarkt. Gelukkig geen kassa maar bakkerij, maar heb zo het vermoeden dat er wel weer heel wat stokbrood gesneden moet worden. Het meest vreemde vind ik dat de mensen die zaterdags de karren stampvol hebben zitten dinsdags alweer om 8 uur voor de deur staan :? Vraag me af hoe ze dat eten in zo'n korte tijd hebben gelaten... (of komt er wel een hongerperiode aan? := )

Ik werk op vlees/kaas/brood en verwacht na dit topic nog al een drukte hoor.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:40

Pff inderdaad zeg, wat een drukte! Ik liep gisteren ook met stoomwolkjes uit mijn oren door de supermarkt, hele hoop schappen leeg, overal verlate karretjes midden op het gangpad en hele vergaderingen die pal voor het schap gehouden moeten worden, om maar niet te spreken over de lange rijen voor de kassa. En dan ben ik *##$^#&@^! nog iets vergeten ook en mag ik vandaag dus weer die drukte in. BAH!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:59

Haha, wordt weer leuk vandaag dan. :D Ik moet van 15.00 tot 20.00 werken in de AH. Zullen ook wel weer rijkgevulde karretjes langskomen vandaag. :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:04

ik had het er donderdag toevallig met mijn moeder over. Het lijkt wel of Pasen door de commercie steeds meer een vreetfestijn wordt gemaakt...

Vroegah was het gewoon een lekker paasontbijt/brunch en daarna kneuterig wandelen met de family. That was all.

Maar tegenwoordig lijkt het een soort 2e kerstfeest! Allerlei luxe producten in huis halen (AH excellent en Super superieur ofzo) en maar vreten en vreten.
Walgelijk.
Waarom moet er zoveel gevreten worden om het gezellig te hebben met elkaar??

Ik verbaas mij er ook echt om hoor, gister was het chaos bij mij beneden (woon boven de Dirk van den Broek). Geen parkeerplek meer te vinden...en dinsdag staan ze alweer voor de deur om 8 uur...

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 11:04

Iessie schreef:
Mevrouw die bij ons het dorp verderop voor de PLUS staat met de straatkrant, staat zelf ook vaak in de rij voor de kassa, dan koopt ze luxe belegde broodjes en kleine flesjes sap.
Nu zal je wel denken waar bemoei je je mee maar ik denk op mijn beurt als je zo ''arm'' bent dat je de straatkrant moet verkopen dan koop je toch een literpak vh huismerk ipv die luxe dingen...die leg ik vaak nog niet in de kar...

Tja das wel jammer dat er ook mensen met zo'n krantje staan die eigenlijk niet echt reden hebben om daar te staan.... bij de super waar ik altijd kom staat een buitenlands vrouwtje die hier volgens mij niet mag werken (tja, lekker krom in NL toch... ) Overigens heel vriendelijk. Maar had ook al discussie met mn vriend die voor zn werk veel bij supers komt en die zij dus ook al dat er ook veel staan die vaak niet zo 'zielig' zijn als wij denken.

Over de drukte: woon in het centrum en was echt gekkenhuis met auto's en gestresste mensen haha, heerlijk he zo'n FEESTdag.... lekker relaxen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:08

Je kunt en mag eigenlijk niet oordelen over die straatkrantverkopers, want je kent de gehele situatie niet. Maar er heeft hier een keer een man in een prachtig Diesel jasje gestaan dat ik zelf nog niet eens zou kunnen betalen :oo Nieuwste telefoon etc... dan denk ik, wat doe je nog hier? Met gewoon werk verdien je meer en het lijkt me ook leuker dan om de hele dag met een krantje te moeten staan bij de supermarkt.
Maar nogmaals, je kunt eigenlijk niet oordelen natuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:11

vind de opmerkingen zoals
" mensen zijn vergeten waar het om gaat" wel grappig,
want waar gaat het dan om , pasen ?
ik denk dat dat heel variabel is
want voordat het een christelijke(want meestal word met "ja maar weet je wel waar het met pasen om gaat/wat het betekent " ) viering is geworden was het gewoon een lentefeest
de viering van Natuur/lente die weer aangebroken was na de winter, het feit dat alles weer gaat groeien en bloeien
of zo zijn er nog een aantal voorchristelijke betekenissen aan te hangen , of anders gezegd "heidense" betekenissen voordat het christendom het zichzelf toege-eigend heeft

dus waar gaat het om idd...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:23

dan zal het hier wel mee vallen met de drukte :+ Met pasen gewoon open. Overigens waren ze met kerst ook open

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:29

Gelukkig is hier de supermarkt maandag gewoon open :D.
Sowieso kan ik me er wel over verbazen dat mensen alles op het laatste moment kopen, veel dingen zijn zo lang houdbaar dat je zo ook al eerder had kunnen kopen.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:59

Nou ik ben net trug van de winkel maar het viel me gelukkig mee.. wel veel gestreste mensen maar ze konden er gelukkig nog wel om lachen als er een frontale botsing tussen 2 wagens was..
Drukte bij de kassa maar er werden nog wel mensen die maar 2 of 3 dingen hadden voorgelaten.. toppie dus..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:04

haha lekker voor mijn broer, die moet straks werken (extra, dus zal echt wel druk zijn). Maarja ik vind het héérlijk, dit weer ook!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:07

Gisteravond waren we overbezet.
Vanmorgen/vanmiddag waren alles kassa's open met rijeen van hier tot... :+

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:11

Ik heb net mn weekend boodschappen gedaan maar niks van superdrukte gemerkt (wel op de weg trouwens niet normaal lijkt wel maandagmorgen). Ja, het was wel druk maar zaterdagmorgen is altijd druk. Voordeel hier, op maandag zijn ook alle winkels open.

Ik heb ook wat extra's gehaald. Krijg eters en vind het ook wel gezellig om een lekker dingetje te eten. Geen karren vol trouwens, een halve :+

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:58

Het gedrag van de mensen is idd niet om aan te zien, maar aan de ene kant wel begrijpelijk.

Wij hebben hier ook een vrouwtje met een krant aan de deur staan, en mompelt bijna onverstaanbaar : aub.. en al het geld wat ze krijgt stopt ze gelijk weg of het lijkt dat ze niks krijgt en om 5 uur wordt ze in een dikke BMW opgehaalt.. sorry maar nee daar heb ik geen geld voor over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:08

Mas schreef:
Je kunt en mag eigenlijk niet oordelen over die straatkrantverkopers, want je kent de gehele situatie niet. Maar er heeft hier een keer een man in een prachtig Diesel jasje gestaan dat ik zelf nog niet eens zou kunnen betalen :oo Nieuwste telefoon etc... dan denk ik, wat doe je nog hier? Met gewoon werk verdien je meer en het lijkt me ook leuker dan om de hele dag met een krantje te moeten staan bij de supermarkt.
Maar nogmaals, je kunt eigenlijk niet oordelen natuurlijk.

ik heb gehoort dat straatkrant verkopers een loon hebben van 700 euro per maand en daar komt nog een gedeelte van de kranten bij... ik gaf echt altijd wat! geld of een broodje,sigaretje..ik gaf ze altijd van alles maar nu echt niet meer! Ik krijg veel minder per maand!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:12

\toevallig mijn moeder is vanmiddag ook wezen inkopen, ze had er het er ook over, wat een chagarijnige mensen die niet weten hoe snel ze alles voor je neus moeten pakken etc. etc. pffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:14

Mijn moeder is nu boodschappen aan het halen ) ze ging trouwens om 12 uur weg) en ze is van het weekend ook jarig dus wij halen wel veel..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:20

Ik ben eens lief geweest. Heb wel inkopen gedaan voor pasen (een paasbrood & paaseitjes) en heb de straatkrant verkoper een zakje paaseitjes gegeven. Helemaal blij was ze, nou had ze wat lekkers voor haar gezin. Ze kuste nog net niet mijn voeten. :=
Daar kan ik gewoon vrolijk van worden. Dat mensen al helemaal blij worden van een zakje paaseieren voor nog geen euro. :)

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:43

Ik ben net ook boodschappen wezen doen. Echt wat een drukte, niet normaal! Ik werd zelfs nog aangereden door een winkelwagentje en niet te zachtjes ook :(:) :+

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:46

Vanochtend om 10 uur was het al super druk :wow:

Wij hebben ook veel ingeslagen :oo