Op jezelf in Breda.. Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:26

Saskia9 schreef:
Maar ook jij wil uiteindelijk weer op jezelf?

Ik woon nu in Dongen,maar ik weet niet beter of ik wilde altijd al weg uit dit gat.. ik heb meer leven nodig om me heen.. Tilburg is vlakbij,maar als ik daar ben voel ik zo'n negatief gevoel..dat word helemaal niks..maar als ik in Breda ben heb ik dat juist niet.. is echt een hele andere stad!!

Klopt. Ik wil ook weer op mezelf, waarschijnlijk eind dit jaar. Maar ik kom ook vaak in Tilburg en zou er nooit willen wonen. En die dorpjes is niks voor mij, heb weleens in Dorst gestaan met mijn promotiewerk, nee niks voor mij :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:27

Jah zo kun je het wel omschrijven ja.. nu kom ik er niet elke dag hoor,dus misschien is het een misplaatst gevoel..maar mede daarom wil ik me nog niet definitief daar plaatsen,zodat ik eens op me gemakje wat buurten uit kan proberen en we zien wel waar het schip strand :D

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:28

Ik woon al 18 jaar in de Haagse Beemde en het is erg niet zo erg als de mensen zeggen hoor :). Dus als je vragen hebt over de haagse beemde... :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:28

Haha nee,Tilburg is echt een stad wat je moet trekken denk ik.. Natuurlijk heb je in Breda ook buurten die niet zo 'lief' zijn..maar in Tilburg loopt echt het meeste uitschot vind ik..

Breda is vooral gezellig..dat doet iets met me!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:30

Saskia9 schreef:
Haha nee,Tilburg is echt een stad wat je moet trekken denk ik.. Natuurlijk heb je in Breda ook buurten die niet zo 'lief' zijn..maar in Tilburg loopt echt het meeste uitschot vind ik..

Breda is vooral gezellig..dat doet iets met me!

Ik ben het helemaal met je eens :=

Heel veel vinden Den bosch ook een leuke stad, maar dat heeft het ook net niet vind ik :+

juline

Re: Op jezelf in Breda.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:11

heb zelf net 18 jaar in de haagse beemden gewoont en woon er nu nog deels me postadres ligt in zuid bij me ouders.

kesteren is nu heel goed te doen hoor zijn nu voornamelijk koopwoningen geworden en wordt steeds rustiger 5 jaar geleden wilde ik er ook niet gaan wonen maar nu is het een stuk beter.
zou nu alleen nog oppassen voor de hoge vucht daar is het iets minder gezellig om te wonen.

saskia de kamer waar ik het over had is in een huis met alleen maar mensen boven de 20. de vriend van me is zelf 31.

hij is nu echt toe aan iets voor zich zelf maar zit voor zichzelf echt niet op de schopstoel

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:42

Den bosch lijkt me inderdaad ook niks nee.. ben er wel eens geweest hoor..maar trekt me ook niet zo moet ik zeggen..
wat dat betreft ben ik erg hoor..als ik iets in me hoofd heb wil ik het.. als ik na een tijd erachter kom dat het niks voor me is dan is dat zo..maar nu kan niemand Breda uit mijn hoofd praten hoor haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:44

Op kamers hoeft echt geen huis vol tientallen woeste tieners te betekenen hoor :) Mijn huidige kamer heb ik via Kamernet gevonden, dat is een portiekwoning (woonkamer, keuken, badkamer en drie slaapkamers) en die deel ik met een 25 jarig meisje die werkt. Zelf ben ik nog wel student. Daar betaal ik €300 per maand voor, en daar zit alles in.
Goed... het is wel in Groningen :+
Maar er zijn dus zeker leuke kamers op Kamernet te vinden! Ik wilde zelf ook absolúút niet in een studentenhuis met meer dan zes mensen wonen, dat trek ik niet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:47

Nee precies,dat bedoel ik!
Dat idee had ik er echt bij..en door verder te informeren blijkt dat het niet overal zo is..
Natuurlijk moet je gewoon ergens gaan kijken,dan merk je het vanzelf wel met wat voor mensen je te maken hebt!

Kamernet ben ik al aan het uitspitten,zit redelijk veel betaalbaars tussen moet ik zeggen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:50

Is zo hoor :j ik heb in Ierland een piepklein appartementje gedeeld met nog vier andere meiden, in een gebouw met in totaal vier appartementen, op de campus van de universiteit. Vol buitenlandse studenten of doorgeslagen Ierse eerstejaars. Had ik dát geweten was ik er nooit heen gegaan, en had ik vier geweldige maanden gemist :=
Maar goed, daardoor wist ik ook dat een studentenhuis met echt veel studenten gewoon niet mijn ding is. Ik vind een paar echt wel gezellig, zeker als het klikt. Maar zoals nou, met één huisgenootje is echt ontzettend relaxed.

Succes met je zoektocht! :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:53

kan ik me voorstellen ja,en ach,al kom je ergens waar het je niet bevalt.. ik weet niet hoe het zit met opzegtermijnen,maar anders ben je zo ook weer weg toch?

Bedankt!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:18

Berdien schreef:
Mijn huidige kamer heb ik via Kamernet gevonden, dat is een portiekwoning (woonkamer, keuken, badkamer en drie slaapkamers) en die deel ik met een 25 jarig meisje die werkt. Zelf ben ik nog wel student. Daar betaal ik €300 per maand voor, en daar zit alles in.
Goed... het is wel in Groningen :+

kijk, zoiets zoek ik ook!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:21

Nou, bij sommige kamers moet je een of twee maanden kale huur betalen als borg. Weet niet precies hoe dat zit, bij mijn huidige kamer hoefde dat niet. Maar goed, voor ik mijn bed hier had staan en alles zoals ik dat wilde had.. moet er niet aan denken om nou al weer met dat (*&&*^%*$bed zes trappen af te denderen :=

Gewoon zoeken d_ruiter, er staat ontzettend veel leuks op kamernet :j

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:35

Ik zit op kamers in de wijk tuinzigt! Las laatst op de site dat het ook een beginnende aandachtswijk is, maar merk er zelf niet echt iets van.

Er is nog een kamer vrij in ons huis:D
rond de leeftijd 18 zijn we en 1 die werkt al, 25 jaar geloof ik ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:46

prii schreef:
Ik zit op kamers in de wijk tuinzigt! Las laatst op de site dat het ook een beginnende aandachtswijk is, maar merk er zelf niet echt iets van.

Er is nog een kamer vrij in ons huis:D
rond de leeftijd 18 zijn we en 1 die werkt al, 25 jaar geloof ik ;)

In tuinzigt vind ik het heel erg van de straat afhangen. Langs de van goghstraat bijv aan de rand zou ik niet willen wonen, op sommige plekken loopt behoorlijk asociaal volk rond.

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:00

Ja dat kan best, ken alleen dat stukje tuinzigt waar ik woon!

Ken de van goghstraat niet eens :+

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:06

heb je wat meer info prii?

met hoeveel mensen je daar in totaal woont. hoe groot de kamer is. prijs.. (A)

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:36

Ik pb je even ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:04

prii schreef:
Ja dat kan best, ken alleen dat stukje tuinzigt waar ik woon!

Ken de van goghstraat niet eens :+

Dat is die straat waar alle bussen richting Etten Leur/Woonboulevard langskomen :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:12

tuinzigt kan je het beste aan de kant van het nac stadion zitten eigenlijk kan je het beste de grens trekken met de haagdijk er tussen. de andere kant dus naa ettensebaan kan je beter niet zitten.
allebij me broers wonen er de ene aan de ene kant van de haagdijk de andere aan de andere kant. ze hebben het bijde prima naar hun zin maar het is wel echt aanpassen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:44

Over Hoge Vucht:

Qua rotbuurt valt het heel heel heel erg mee. Ik heb hier nog nooit drugsdealers gezien, en ik loop heel erg veel rond, om te wandelen en om boodschappen te doen. Ja er hangen weleens wat jongeren op straat, maar daar heb je geen last van, je kunt er zo langs lopen, geen enkel probleem. Ook van het jatten heb ik nog nooit wat gemerkt, ik laat mijn fiets rustig een nachtje voor het huis staan. Het winkelcentrum is compleet met 3 grote supermarkten en een boel kleinere winkeltjes. Toen wij net met 6 meiden er kwamen wonen hebben de buren ons uitgenodigd om te komen eten, alle 6 tegelijk. Mensen zijn hier echt heel erg vriendelijk.

Ik vind hoe het bekend staat in Breda echt totaal geen recht doen aan de buurt. Het is misschien een beetje volks, maar hee, met een stok in je kont kom je ook nergens :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:46

Falona schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik woon sinds 2 jaar in Breda op kamers. Houd er rekening mee dat Breda duur is, ik weet toevallig uit onderzoek wat we net hebben afgerond met school dat je n Breda gemiddeld 120 euro meer betaald voor een kamer dan in de rest van Nederland.

Meen je dat nou? Ik heb zowel in Breda als in Eindhoven op kamers gezeten en ik had het idee dat Breda juist wat goedkoper was dan gemiddeld.

Nee, Breda is ee stuk duurder dan de rest van Nederland. We hebben het vergeleken met 12 andere studentensteden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:54

de hoge vucht wordt met de jaren beter evenals kesteren maar een jaar of 5 geleden moest een vriendin van me voor ze naar haar werk ging s nachts (bakker) toch echt eerst over de junks met naalden in hun arm heen stappen op de gallerij.

maar dan praten over expeciet de wc cobergen straat. dit is nog steeds geen voorbeeldstraat. gebeurd nog genoeg ongein.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:56

Ik denk dat je die buurten inderdaad overal wel hebt.. zelfs in mijn dorpje..

ik ben echt heel blij met al deze informatie,dus alle informatie blijft welkom!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:24

juline schreef:
de hoge vucht wordt met de jaren beter evenals kesteren maar een jaar of 5 geleden moest een vriendin van me voor ze naar haar werk ging s nachts (bakker) toch echt eerst over de junks met naalden in hun arm heen stappen op de gallerij.

maar dan praten over expeciet de wc cobergen straat. dit is nog steeds geen voorbeeldstraat. gebeurd nog genoeg ongein.

Dat stuk van de hoge vucht woonde ik dan ook ;) Maar mijn ex(en vrienden) doet gezellig mee met fietsen stelen daar in de buurt dus het zijn niet eens alleen marrokanen :+ Als je in de hoge vucht gaat wonen dan richting het winkelcentrum kan je denk ik het beste zitten. Ik woonde er net een paar straten lopen vanaf, maar dat was echt het verrotste stuk.