Ruzie met ouders om...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:11

Dat is ook veel beter vind ik :) Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn ma een verschrikkelijke hypocriet vind :) Het stomste is nogwel dat ik eerst niet aan de pil mocht(menstruatiekrampen), toen ineens wel want wie weet lig ik ooit na een feest wel in de goot met een gozer :+ Nou wat een vertrouwen weer, ze betaalde het voor me en ineens jah zoek het zelf maar uit. Terwijl ik geen geld had en ze doodsbang is dat ik zwanger raak, netzoals zij op jonge leeftijd 8)7 En toen had ik inmiddels dus al een vriend ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:15

ben ik ook blij mee pinuts, wat een gedoe..
Ik vind dat jong ook wel meevallen, als je nou 14 was geweest...
Het is heel vervelend dat ouders dan niet te bepraten zijn...
Misschien ben ik er erg fel op, maar ik heb in mijn werk veel te maken met kinderen waarvan de ouders nooit iets hebben vertelt over sex en erg streng zijn.
Gelukkig heeft de ts dat niet, maar de kinderen hebben echt een raar beeld over sex...

Zou gewoon een briefje op tafel leggen als je weg bent: hoi, ik ben weg, ga naar mijn vriend, stiekem sex hebben in een steegje.. tot straks.. groetjes ts..
:D

whaha ik garandeer niet dat je hier geen ruzie met je ouders aan over houdt hoor...

AlicavR

Re: Ruzie met ouders om...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:20

Kom ik een beetje ruig de trap af lopen omdat ik best wel boos ben ja.
Pak in een appel gaat ook een beetje ruig.

Vraagt ze wat is er?
Ik zo ja zou jij ook eens niet weten ik ben 17!!! hoor!

Zegt ze keidroog, oh als je de boel wilt afbreken mag je wel direct een bijl pakken hoor.

Blijkbaar intresseert het ze helemaal niks.
Want van die onzin kan ik erg kwaat worden, en ik ben nooit boos op me ouders, dus ze zullen nu vast wel weten dat ik er best wel mee zit.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:22

Dit is wat je nou juist niet moet doen... boos doen en schreeuwen...
Laat het langs je heen waaien en begin het later RUSTIG en volwassen er weer over.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:23

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar: ze snappen zelf toch ook wel dat je niet bij elkaar hoeft te slapen om seks te hebben? Dat kan overdag ook gewoon :Y)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:23

Ik weet wel dat het fout is.

Maar ze doen er zo laggerig over, en ik heb niet het gevoel dat ze me serieus nemen.

En dat maakt me woedend.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:24

Zo zijn ouders jammergenoeg wel vaker, mijn ma is het perfecte voorbeeld. Maar heel simpel, laat dan juist zien dat je wel volwassen bent en dus niet op zo'n manier reageren ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:25

Liezel1 schreef:
Veel ouders hebben er moeite mee te accepteren dat hun kind sex heeft... en al weten ze het in hun achterhoofd wel, ze willen niet dat het onder hun dak gebeurd..

ja hier nog een ouder, mijn dochters hebben nog geen sex maar als ze eenmaal een vriendje hebben denk ik ook niet dat ik het zou willen weten als ze het doen onder mijn dak...ben ik nog niet aan toe ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:26

garny95 schreef:
Liezel1 schreef:
Veel ouders hebben er moeite mee te accepteren dat hun kind sex heeft... en al weten ze het in hun achterhoofd wel, ze willen niet dat het onder hun dak gebeurd..

ja hier nog een ouder, mijn dochters hebben nog geen sex maar als ze eenmaal een vriendje hebben denk ik ook niet dat ik het zou willen weten als ze het doen onder mijn dak...ben ik nog niet aan toe ;)

Ik zou als ouder juist het tegenovergestelde willen :+ Moet er niet aan denken dat mijn kind later ergens in de bosjes ligt :P

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:26

AlicavR schreef:
Ik weet wel dat het fout is.

Maar ze doen er zo laggerig over, en ik heb niet het gevoel dat ze me serieus nemen.

En dat maakt me woedend.

ik denk dat je ouders nog aan het idee moeten wennen en dat kan ook nog wel even duren, wees een beetje lief voor ze ;)

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:27

het kan zijn uit bescherming van je ouders.

je ouders willen dat je graag alleen slaapt omdat ze bang zijn dat er gekke dingen kunnen gebeuren.

dat moet je ook kunnen begrijpen van de kant van je ouders.

Heb hetzelfde probleem gehad.
mocht wel bij me vriendje toen slapen maar hij niet naast mij bij me ouders thuis.

vraag eens naar een normale rede.
je ouders hebben toch ook wel eerder naast elkaar geslapen voordat ze gingen trouwen.
dat is iets waar je ze kan op aanspreken/terugpakken.

praten kom je heel ver mee.

vertel dat je volwassen en verstandig genoeg bent voor veel beslissingen in je leven.
en of je nou sex met hem hebt of niet.
Dat is iets van je zelf beslist.
maar mag het bij je ouders niet, dan doe je het toch bij hem zachtjes ;)

GR

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:28

laat je ouders toch hiermee. Als je bij hem thuis wel samen mag slapen, maar bij jouw thuis absoluut niet. dan zou ik er verder geen probleem van gaan maken.

Als jij er nu een drama van gaat maken mag het nooit. misschien hebben ze er over een paar maanden minder moeite mee en mag het plots wel.

niet te veel over door zeuren bij je ouders, anders bestaat de kans ook dat hij misschien helemaal niet bij jullie thuis mag slapen

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:29

pinuts schreef:
ben blij dat mijn ouders gewoon heel open zijn hierin, en dat zij juist strenger waren met op tijd thuiskomen, geen rare dingen doen met jongens/mannen, altijd mij overal willen ophalen, niet door het donker fietsen.. En dat als ik een vriendje had die ok was, we gewoon open konden praten of ik aan de pil wou enz.

Haha mijn moeder is precies zo :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:32

Waw, mijn ouders zijn juist heel free-minded over dit soort zaken, terwijl ze over andere dingen dan veel raarder en lastig doen.

Ik kwam nota-bene terug van een festival toen ik mijn ouders vertelde dat ik sinds een week mijn eerste vriendje had, en er ook nog mee samen in een tent heb geslapen :+ (wel geen seks gehad ofzo hoor ;) ). Een half maandje later bleef ie voor het eerst thuis slapen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:36

Ik moet wel heer eerlijk toegeven, ik ben nog geen moeder, maar als ik mijn jongere zus zou betrappen op het hebben van seks zou ik wel even flink verschieten en wensen dat ze het niet zou doen als ik in de buurt ben. Dus ja, nu begrijp ik het standpunt van jouw ouders wel :D

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:22

Tsja ouders >;) Toen ik 16 was mocht ik al na een week bij mn vriendje slapen en hij ook altijd hier, nu ben ik 21 en mag mn nieuwe vriend niet blijven slapen want ik moet niet te hard van stapel lopen?

Zou het maar even laten rusten, op dit moment valt er denk ik niet met ze te praten en je zin krijg je al helemaal niet. Ga gewoon lekker naar hem thuis als jullie samen willen slapen en de kans is groot dat je ouders er over een tijdje (weken/maanden) anders over denken. Misschien ook wel niet, maar dan mag je gelukkig altijd nog bij hem thuis slapen!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:25

Ik zou als ik jouw ouders was, ook lacherig doen als ik zo'n onvolwassen dramtiener om mij heen hand lopen..... tjee, wat kun JIJ zeuren en dreinen om zoiets kinderachtigs.... en je vind jezelf volwassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:32

Ik ben het eigenlijk wel met Chiva eens.
Je probeert te laten zien dat je volwassen genoeg bent om je vriend bij je te laten slapen, maar je loopt wel als een kleuter te mokken omdat je ouders nee hebben gezegd.

Kom op, gedraag je dan ook volwassen en respecteer je ouders mening!

050206051012

Toen ik mijn eerste serieuze vriendje had (waren we 15) mochten we van zijn ouders absoluut niet bij elkaar slapen, want 'voor je het weet worden jullie wakker in 1 bed', net alsof we geen seks konden hebben zonder dat we bij elkaar sliepen. Mijn moeder was er makkelijker in, die zei: 'als jullie dan toch seks willen, dan liever hier in huis dan ergens op straat'.

Lieffiefi

Ik ging een half jaar met mijn vriend, en toen had hij 'express' de laatste bus gemist. Ik woon in een dorp dus de laatste bus gaat om half 11.

Hij moest dus blijven slapen. Reken maar dat hij mooi op de bank moest... En ik mocht ongeveer alles van mijn moeder.

Toen heb ik gezegd dat ik het belachelijk vond. En dat we sowieso wel seks zouden hebben, bank of geen bank. Toen moest ik eerst naar de huisarts voor de pil, daar zat ik toen nog niet aan. Maar toen na een maand aan de pil gezeten te hebben mocht hij bij mij in bed.

Ik zou aan je ouders vragen waarom het niet mag.. en kijken wat er aan hun bezwaren gedaan kan worden..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:35

*Even kleine kanttekening: toen ik een maand met die jongen had heeft mijn moeder me ook aan het handje meegenomen naar de HA voor de pil.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:37

vind dat je ouders groot gelijk hebben, ook al vind jij jezelf volwassen aan sommige van je reactie's te zien ben je dat nog niet (niet aanvallend of negatief bedoeld).
Zou proberen er in alle redelijkheid met je ouders over te praten en ook naar hun kant van het verhaal luisteren en natuurlijk ook jij je kant vertellen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:40

Mijn ouders waren eigenlijk heel makkelijk, ik had een week met mijn vriend en hij mocht bij mij slapen. Maar het scheelde ook omdat ik die jongen al heel lang kende en mijn ouders kende hem daarvoor ook al.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:42

je ouders willen je nog beschermen! dat is ouderschap. ik heb het ook gehad. en liever niet horen als je sex heb. daar kan je evt ook zeggen van ja, is het om de sex? of ALS ik het een x zal doen, moet ik het dan buiten doen? en misschien zwanger worden? kan ook wel is helpen, maar ouders willen niet altijd het kind los laten bij volwassen worden.

Olle schreef:
Mijn ouders waren eigenlijk heel makkelijk, ik had een week met mijn vriend en hij mocht bij mij slapen. Maar het scheelde ook omdat ik die jongen al heel lang kende en mijn ouders kende hem daarvoor ook al.

dit had ik ook, nj ik zij dat ik bij zijn zusje sliep. (hahahaha) maar me vader had het wel door en kende hem al. dat scheeld ook wel. en nu ben ik bijna 2jaar verder.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:56

Chiva schreef:
Ik zou als ik jouw ouders was, ook lacherig doen als ik zo'n onvolwassen dramtiener om mij heen hand lopen..... tjee, wat kun JIJ zeuren en dreinen om zoiets kinderachtigs.... en je vind jezelf volwassen?

Nou uhm zij doen juist kinderachtig?
Ik mag wel daar slapen maar hij niet hier...
Kom op zeg.

En als ze mij zouden willen beschermen, waarom zou ik dan wel daar mogen slapen?