zeer accute ernstige HELLP, nu bijna een jaar geleden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:50

wat een verhaal zeg..
gelukkig is het met jullie beide goed afgelopen :D

Samantha_

Re: zeer accute ernstige HELLP, nu bijna een jaar geleden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:41

Wat een verhaal zeg.
Verschrikkelijk, wat je hebt meegemaakt. Gelukkig is het allemaal goedgekomen, en heb je een hele mooie gezonde zoon waar je zeker trots op mag zijn!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:21

Ook ik heb dit gehad, ik ben 2 weken terug bevallen van ons meisje...
Ze was 4 weken te vroeg..
Ze heeft een erg moeilijke start gehad maar mag als het goed is deze week mee naar huis..

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:50

Je hoort het TE vaak.
Ik heb net geen hellp gehad maar ik had pre-eclampsie.
Mijn dochtertje is geboren met 31 weken en een paar dagen en woog 1180 gram (ook spoedkeizersnede)
Bij mij heeft het nog lang geduurd voor mijn bloeddruk weer een beetje normaal was.

Ondanks alles toch een 2e zwangerschap aangegaan die ook niet over rozen ging maar toch nog kunnen rekken tot 36 weken en een paar dagen, toen mijn zoontje werd geboren van 1990gram(normale bevalling)

Het is heel goed om dit alles van je af te schrijven, ik heb hele dagboeken volgeschreven toen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:28

Ik heb je verhaal ademloos zitten lezen. Wat fijn dat het nu goed gaat met Timo en jou! Geniet van je mannetje!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:15

x_Anne_x schreef:
Wow wat een verhaal zeg. Gelukkig is alles goed afgelopen.

Mijn moeder heeft ook HELLP gehad (zeg je dat zo?) toen ze zwanger was van mij. Ben ook 2 maanden te vroeg geboren.

Ze heeft later ooit eens meegedaan aan een onderzoek naar dit syndroom. Er deden 100 vrouwen mee die dit dus allemaal meegemaakt hebben. 2 van de 100 baby's hadden het overleefd. (waaronder ik dus, en die andere baby was zwaar gehandicapt)

Goh, dat is een zorgwekkende uitslag! Goed van je dat je het wel het overleeft!!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:19

marius schreef:
Ook ik heb dit gehad, ik ben 2 weken terug bevallen van ons meisje...
Ze was 4 weken te vroeg..
Ze heeft een erg moeilijke start gehad maar mag als het goed is deze week mee naar huis..

Heel veel sterkte met de kleine meid!
Als ze een vechtertje is gaat het helemaal goed komen met haar!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:20

Meys schreef:
Je hoort het TE vaak.
Ik heb net geen hellp gehad maar ik had pre-eclampsie.
Mijn dochtertje is geboren met 31 weken en een paar dagen en woog 1180 gram (ook spoedkeizersnede)
Bij mij heeft het nog lang geduurd voor mijn bloeddruk weer een beetje normaal was.

Ondanks alles toch een 2e zwangerschap aangegaan die ook niet over rozen ging maar toch nog kunnen rekken tot 36 weken en een paar dagen, toen mijn zoontje werd geboren van 1990gram(normale bevalling)

Het is heel goed om dit alles van je af te schrijven, ik heb hele dagboeken volgeschreven toen.

Verschrikkelijk... ~Knap dat je het nog een keer aan durfde!
Schrijven heeft me zeker wel geholpen!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:32

wow, wat een verhaal.

Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen.
Wat een kracht heb jij zeg, echt geweldig.
Super dat het nu goed gaat met jullie!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:41

Goh wat een verhaal joh! Heftig! En wat een prachtzoontje heb je! Wat een prachtig koppie!

Vriendin van mn moeder is pas bevallen van haar 4e kindje, en heeft ook het hellp-syndroom, wat al bleek bij het 3e kindje, en bij haar is het ook finaal misgegaan. Laura is helemaal de weg kwijt, etc. Bij het 4e kindje (zo stom dat ze er nog 1 erbij heeft gekregen) ging het ook heel slecht met Gerlinda, weken in het ziekenhuis gelegen, alles viel uit, d'r halve lichaam hield er mee op. Charlotte is geboren, en tot zover gezond, (wat Laura in het begin ook leek) en Gerlinda is er bovenop. Is nu 4 maand terug ofzo.

Geniet van je kleine!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:59

Wat een verhaal zeg, wat moet jij door een hel gegaan zijn. Dapper dat je het allemaal zo hier gepost hebt.
Heel mooi omschreven, ik kon je machteloosheid en frustratie gewoon voelen. Zat me hier toch wel boos te makken achter de computer, dat dit kan gebeuren. Ook dat sommige personeelleden geirriteerd deden terwijl jij zo'n pijn hebt, daar is zo onproffesioneel en daar kan ik me goed kwaad om maken. Zelf werk ik ook in een ziekenhuis, en bij ons gaan er ook wel eens dingen fout, maar je probeert altijd een patient zo goed mogelijk te helpen. Maar om dan kwaad te worden omdat iemand met veel pijn niet stil kan liggen, of iemand die overduidelijk zo beroerd is zo lang in de wachtkamer te laten zitten vind ik echt niet kunnen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat ze zo'n klein kindje over het hoofd gezien hebben.
Gelukkig dat het zowel met jou en je zoontje goed is gekomen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 05:13

Wat een verhaal zeg!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met jullie.

Bij het lezen van zulke verhalen weet ik altijd wel meteen weer waarom de gynaecologie niets voor mij is :o

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 06:20

linchen schreef:
Goh wat een verhaal joh! Heftig! En wat een prachtzoontje heb je! Wat een prachtig koppie!

Vriendin van mn moeder is pas bevallen van haar 4e kindje, en heeft ook het hellp-syndroom, wat al bleek bij het 3e kindje, en bij haar is het ook finaal misgegaan. Laura is helemaal de weg kwijt, etc. Bij het 4e kindje (zo stom dat ze er nog 1 erbij heeft gekregen) ging het ook heel slecht met Gerlinda, weken in het ziekenhuis gelegen, alles viel uit, d'r halve lichaam hield er mee op. Charlotte is geboren, en tot zover gezond, (wat Laura in het begin ook leek) en Gerlinda is er bovenop. Is nu 4 maand terug ofzo.

Geniet van je kleine!

We hebben in het ziekenhuis de uitleg gehad dat bij een volgende zwangerschap het HELLP-syndroom vaak later voorkomt in de zwangerschap en in een minder zware vorm.
Je lichaam "went" aan de niet lichaamseigen baby in je buik.
Tenzij de baby verwekt is door een andere man dan je voorgaande kind.
Schijndaar is de match man/vrouw wat het veroorzaakt en reageert het vrouwelichaam bij de ene man heftiger dan bij de andere man.

vervelend voor de vriendin van je moeder dat het bij haar niet goed gaat.
Ik hoeft in ieder geval niet nog een keer.
Niet een baby ten koste van mijn eigen leven. Dat wil mijn man ook niet.
Het is goed zo....

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 06:26

knuffeldier schreef:
Wat een verhaal zeg, wat moet jij door een hel gegaan zijn. Dapper dat je het allemaal zo hier gepost hebt.
Heel mooi omschreven, ik kon je machteloosheid en frustratie gewoon voelen. Zat me hier toch wel boos te makken achter de computer, dat dit kan gebeuren. Ook dat sommige personeelleden geirriteerd deden terwijl jij zo'n pijn hebt, daar is zo onproffesioneel en daar kan ik me goed kwaad om maken. Zelf werk ik ook in een ziekenhuis, en bij ons gaan er ook wel eens dingen fout, maar je probeert altijd een patient zo goed mogelijk te helpen. Maar om dan kwaad te worden omdat iemand met veel pijn niet stil kan liggen, of iemand die overduidelijk zo beroerd is zo lang in de wachtkamer te laten zitten vind ik echt niet kunnen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat ze zo'n klein kindje over het hoofd gezien hebben.
Gelukkig dat het zowel met jou en je zoontje goed is gekomen.

Ik verwacht dat de verpleegster die zo geïriteerd was tegen mij dacht dat ik rug weeën zou hebben ofzo.
En wellicht dacht ze dat ik me niet zo moest aanstellen.
Het is maar rugpijn...
Anders heb ik er ook geen verklaring voor wat de rede kan zijn geweest van haar norse houding. Leuk was het in ieder geval niet...
Ik ben in ieder geval wel erg serieus genomen door beide gyeneacologen.
Vorige week bij Missers op TV was HELLP het onderwerp waar het voor moeder en dochter niet goed afliep.
Alles wat daar verteld werd had ik kunnen zijn, gelukkig waren ze bij mij wel op tijd en namen ze me goed serieus, anders had ik het wellicht niet na kunnen vertellen...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 06:32

Wàt een verhaal zeg. Jeetje, wat een mazzel hebben jullie gehad! Helemaal als je al die, slecht afgelopen verhalen hoort.

Tis een prachtig kereltje hoor, ook in de coufeuse. Lief koppie, hij ziet er zeer tevreden uit ;)

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 06:41

Rukaro schreef:
Wàt een verhaal zeg. Jeetje, wat een mazzel hebben jullie gehad! Helemaal als je al die, slecht afgelopen verhalen hoort.

Tis een prachtig kereltje hoor, ook in de coufeuse. Lief koppie, hij ziet er zeer tevreden uit ;)

Tevreden was hij idd. Zolang er maar eten was.
Het is instinct zeggen ze.
Hij heeft bij mij zwaar te kort gehad en erg honger moeten lijden.
Als hij toen de fles kreeg moest die ook in 1 teug leeg. Nu is er eten, snel, want zo dadelijk is er misschien weer lang niks.

Dat heeft hij tot half december zo gehad. En toen liet hij voor het eerst wat melk staan.
(en dan te denken dat hij al 1/4de meer kreeg en speciale premature voeding, dan de gemiddelde leeftijdgenoot baby...)
Hij was lichamelijk bij gegroeid en dat was terug te zien in de groeigrafiek.
Die ging van heel stijl naar met de groeibalk mee.
En inmiddels zit hij in de groeigraffiek balk met gewicht, lengte en hoofdomvang!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 06:48

Wat fijn! Hij is nu dus helemaal bij! Wat een impact heeft dat dan op zo'n klein lijfje..
Geniet van elkaar, hopelijk gaan jullie een vrolijke toekomst te gemoed :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:01

Timo is een prachtig kereltje. En jij hebt het super gedaan.

Jouw verhaal brengt mij terug in tijd. Voor mij ook 1 kind en daarna niet meer. Voor mijn man ook niet meer. Te heftig.
Ik had een te hoge bloeddruk in de laatste maand van mijn zwangerschap en heb een 1 maand plat gelegen in het ziekenhuis. Niet fijn, maar te doen. Helaas heb ik na de bevalling kraamvrouwenkoorts gekregen en na de bevalling nog 2 weken met hoge koortsen (41 gr) in het ziekenhuis gelegen. Ik kan wel zeggen dat ik mijn kraamtijd in het ziekenhuis heb doorgebracht. Helaas.

Maar ik heb een prachtige zoon van 14 nu en eigelijk denk ik nooit meer aan de vervelende tijd rondom de bevalling. Maar jouw verhaal neemt me terug in de tijd. Het maakt me dankbaar dat wij er zo goed doorheen zijn gekomen.

Wij wensen jou, jouw man en jouw prachtige kereltje heel veel geluk!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:08

Jeetje wat een heftig verhaal!Het lijkt me zeer beangstigend om mee te maken!
Maar wat een knap kereltje heb je eraan overgehouden zeg!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:12

Jenna schreef:
Jeetje wat een heftig verhaal!Het lijkt me zeer beangstigend om mee te maken!
Maar wat een knap kereltje heb je eraan overgehouden zeg!

Ja, dat was het eigenlijk ook best wel maar ben blij dat hij er zo goed is uit gekomen!

(PS: Ik heb een cockertje uit Monster... Een echt Monsterhondje! ;) )

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:30

Jeej Marian, wat een verhaal..

Ookal was ik er van begin tot het eind bij doet toch wel wat om het zo weer terug te lezen.
Ook ik werd ineens gebeld, dat het niet goed ging en timo er nu aan zou komen, erg spannend.
Vooral voor B. omdat hij zolang niet hoorde hoe het nou met jou ging, dat vind ik toch wel slecht.

Maar gelukkig zijn jij en timo er goed bovenop gekomen, en heb je er een vrolijk kereltje aan over gehouden!

roancka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 20:35

M_R schreef:
Jeej Marian, wat een verhaal..

Ookal was ik er van begin tot het eind bij doet toch wel wat om het zo weer terug te lezen.
Ook ik werd ineens gebeld, dat het niet goed ging en timo er nu aan zou komen, erg spannend.
Vooral voor B. omdat hij zolang niet hoorde hoe het nou met jou ging, dat vind ik toch wel slecht.

Maar gelukkig zijn jij en timo er goed bovenop gekomen, en heb je er een vrolijk kereltje aan over gehouden!

Dat is zeker waar!!!