wie doet er nogmeer "moeilijk"? (date)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:14

Ik denk dat je het jezelf nu heel lastig maakt, want je wilt het zelf oplossen, maar dat lukt niet.
En je wilt het niet zelf doen, want dan plaats je hier er geen topic over om adviezen te krijgen.
En daten of zelfs een relatie aangaan doe je al helemaal niet zelf, want daar heeft die jongen net zoveel inbreng in.
Jij kan niet van te voren voor hem beslissen dat hij jou toch niet ziet zitten straks. En dat is wèl waar je bang voor bent.
Te afhankelijk zijn van een persoon dat ken ik. Mijn eerste vriend waar ik het eerder over gehad heb was daar een voorbeeld van. Ik was elke dag bij hem en heb letterlijk op vakantie moeten afkicken.
Je mag jezelf nooit wegcijferen in een relatie, op het moment dat jij echt moeite gaat doen om je aan te passen naar zijn wensen moet je even stil staan en naar jezelf kijken.
Maar dit is iets wat je vanzelf tegenkomt.
Op dit moment sluit jij je af voor allerlei relaties, ook gewone vriendinnen. Daar moet je doorheen, je hebt die ervaring nu eenmaal zelf nodig wil je ernaar kunnen handelen.

Oh en toch weer even een eigen-ervaring-van-mij; ik heb ook aan m'n huidige vriend gevraagd "wat zie jij in mij? waarom vind je mij leuk?" en ik blijf het vragen en ik blijf bevestiging krijgen dat hij me echt leuk vindt. Ook mijn rare trekjes... Ik vind mezelf niet altijd even mooi en even aardig, ik kan ook expres niet lief zijn e.d. Maar dat maakt hem totaal niet uit, hij vind me leuk zoals ik ben.
En zo zijn er ook jongens voor jou, maar je moet ze dus wèl toelaten. Anders kunnen ze nooit ontdekken wie jij bent. En hoe moeten ze dan weten wat voor leuk meisje jij bent?