en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:48

lies schreef:
Ik heb ook weleens de neiging om iemand te slaan. Doe ik niet, heeft zij ook niet gedaan. Ik heb in mijn puberjaren ook wel eens de muziek keihard gezet om even uit te razen. Wie niet? Wat is daar bijdehand aan?

Dat stuk vind ik ook niet bijdehand. ;)
Lees mijn eerste post.
Wat ik bijdehand vind is dat zij zegt dat de docent dat ze niet mag schreeuwen, tot een paar keer aan toe, terwijl die docent volgens mij aan het woord was.
Ik citeer:
''Als zij zegt dat iets haar zaak is en jij zegt tegen haar dat roken, het probleem waar het hier om gaat, joú zaak is.''
Dat vond ik ook erg bijdehand overkomen. Van; als dat jou zaak is, is dit mijn zaak.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:48

xTamara schreef:
Ja maar waarom belt ze dan naar huis en heeft ze het er niet over met de afdelingleider?
Dat heeft toch meer effect!

Dat hangt er maar vanaf wat het schoolreglement is. Ik zou het ook wel belangrijk vinden dat de ouders van zoiets weten. Misschien mag zo'n kind dat van thuis helemaal niet, als school ben je wel verantwoordelijk op dat moment!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:50

@ Djoya: en dan zou ze die opleiding zeker wel mogen doen?
Komop, het is toch logisch dat je zoiets niet aan je ouders vertelt?
Ik heb nog nooit gerookt in mijn hele leven.
Als ik het 1 keer uitprobeer of gewoon blijf doen ga ik dat ook echt niet gelijk vertellen ofzo..

@Minjon: Ligt eraan als ik er heel erg mee zou zitten, is het fijn om je verhaal kwijt te kunnen. Ookal is dat aan alle volwassenen bokkers hier.

@Urielle: Die leraar heeft er toch niks mee te maken?
Misschien rookt ze net, ziet ze het verkeert haalt ze er 2 door elkaar. En dan snel ouders bellen.
Ik zou het eerst met de leerling bespreken. Of jij zegt het of ik ga bellen.. En niet zoiets kinderachtigs.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:50

lies schreef:
Ze ís ook onvolwassen, namelijk 17 jaar. Dan mag je je als puber gedragen toch? Deed ik wel, met liefde :j

Je kan je als puber gedragen, maar je kan je ook als een kleine kleuter gedragen. Zit nog een verschil tussen imo.

Mensen die geen respct voor je tonen kom je overal tegen. Sta erboven, zo moeilijk is dat niet.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:51

xxmyrtheexx schreef:
@niien mijn ouders wisten al dat ik rookte, maar omdat hun dat niet willen hebben, zitten ze elke keer als ze, of mijn sigaretten vinden, of de leraar beld op of wat dan ook, dat tegen mij te gebruiken.

Dat vind ik dan weer absoluut niet netjes van jou ouders. Maar zoals ik al zei, ga met je ouders om de tafel zitten en bespreek dit een keertje.
Zeg dat je hier zelf voor gekozen hebt (lijkt me niet dat iemand je hiertoe dwingt :P), en zeg dat je het vervelend vind als je ouders het tegen je gebruiken, natuurlijk vinden je ouders het niet fijn, maar dat kunnen ze ook met woorden vertellen en niet met chantage.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:51

Moet je die vieze peuken maar niet in je snater stoppen. Je hebt naar je ouders te luisteren zolang je thuis woont en nog niet volwassen bent. Nu heb je op je sodemieter gekregen en krijgt je docente de schuld. Zij heeft gebeld maar je hebt zelf het probleem veroorzaakt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:52

lies schreef:
Afbeelding

Ik zie niet in wat dit meisje nou zo verkeerd heeft gedaan. De leraar belt naar huis omdat ze rookt (waarom?? mag dat niet in hun vrije tijd?), ze vraagt waar ze hen heeft gezien en de leraar begint te schreeuwen. Zij blijft rustig, maar is erg boos. Logisch toch?

hahahahaha!!! omg :')

Ts is 17!!!!!!!!
Meid het is JOUW zaak.... laat je niet kisten!!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:53

Jolliegirl schreef:
17 en niet meer leerplichtig? heb je HAVO VWO of een MBO diploma dan??

TS woont in Oostenrijk, dus werkt allemaal iets anders daar ;)

lijntje87

Lovely1 schreef:
Moet je die vieze peuken maar niet in je snater stoppen. Je hebt naar je ouders te luisteren zolang je thuis woont en nog niet volwassen bent. Nu heb je op je sodemieter gekregen en krijgt je docente de schuld. Zij heeft gebeld maar je hebt zelf het probleem veroorzaakt ;)

amen!

xTamara

Lovely1 schreef:

Nou komop zeg.
Dat kan ten eerste netter en ten 2e is het heus niet zo makkelijk om er mee te gaan stoppen als je dat ten eerste niet wilt en ten 2e dat het moet van je ouders.

En ja je kan het zeggen maar dan heb je nog meer gedonder.

Het is weer makkelijk praten vanaf de andere kant ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:55

en schreeuwen hoeft niemand te doen... je hebt toch verdulleme een voorbeeld functie als lerares... wél het schijnheilige boontje uithangen en de ouders opbellen, maar zelf lekker onvolwassen staan schreeuwen tegen een leerling. Ben ik blij dat ik me nooit op mijn kop liet zitten :D
Als ik niet naar school wilde gaan, deed ik dat niet, als ik wilde roken, deed ik dat wel. Dat zijn dingen waar je jezelf mee hebt en niet anderen... dus is het ook jouw zaak :)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:55

@ Djoya: en dan zou ze die opleiding zeker wel mogen doen?

haha moet je niet aan mij vragen kan alleen de ts je vertellen.

ach ja ts weet dat ze iets doet wat ze niet mag dus dan moet je ook aanvaarden dat dit soort dingen gebeuren. Als ik met mijn auto 20 km te hard rij omdat ik het leuk vind risceer ik ook een boete. Welkom in de echte wereld. Mensen zullen altijd om je heen zich met je bemoeien.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:56

@Tamara: Als je weet dat je er gedonder mee krijgt begin je er niet aan lijkt me...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:57

Roken is je eigen keuze. Kunnen je ouders niets tegen doen, en een lerares ook niet.
het heeft geen effect om ouders daarover te bellen, want stoppen doe je toch niet daardoor.

Niien_

BraveSpots schreef:
@Tamara: Als je weet dat je er gedonder mee krijgt begin je er niet aan lijkt me...

Amen.

Schuur_

Niien_ schreef:
xxmyrtheexx schreef:
@niien mijn ouders wisten al dat ik rookte, maar omdat hun dat niet willen hebben, zitten ze elke keer als ze, of mijn sigaretten vinden, of de leraar beld op of wat dan ook, dat tegen mij te gebruiken.

Dat vind ik dan weer absoluut niet netjes van jou ouders. Maar zoals ik al zei, ga met je ouders om de tafel zitten en bespreek dit een keertje.
Zeg dat je hier zelf voor gekozen hebt (lijkt me niet dat iemand je hiertoe dwingt :P), en zeg dat je het vervelend vind als je ouders het tegen je gebruiken, natuurlijk vinden je ouders het niet fijn, maar dat kunnen ze ook met woorden vertellen en niet met chantage.

Ik vind het goed van haar ouders!
Het is al meerdere keren aangegeven dat zij niet willen dat hun dochter rookt, en ik kan me voorstellen dat als de school belt, je wel over je toeren raakt.
Misschien was het gewoon een dreigement uitgeroepen op een ongecontroleerd moment en nu maakt de TS er een big deal van..
Ga gewoon naar die gymlessen en stop met roken
(of leen af en toe een sigaretje van je vriendin als je het echt niet kunt laten)

Ik rook zelf ook en mijn ouders zijn er niet helemaal mee tevreden maar we zijn tot een stilzwijgend akkoord gekomen (ja, het kan, zonder te praten!), zolang ik het maar niet in hun buurt doe maakt het ze niks uit

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:58

xTamara schreef:
Lovely1 schreef:

Nou komop zeg.
Dat kan ten eerste netter en ten 2e is het heus niet zo makkelijk om er mee te gaan stoppen als je dat ten eerste niet wilt en ten 2e dat het moet van je ouders.

Zo werkt dat nou eenmaal in de grote mensen wereld.. Wees blij dat je ouders het k*t vinden dat je je lichaam aan 't verpesten bent met die stinkdingen. Deze dame is gewoon eigenwijs en puberaal bezig. Als puber is het leven een stuk makkelijker als je eens doet wat je gezegd wordt.

xTamara

Juist ben het helemaal met je eens VivaLaVida!
@ BraveSpots: Ligt er helemaal aan, mijn zus is pas een halfjaar geleden gestopt. Daarom mocht ze een hondje kopen, anders had het niet gemogen. Als ze weer ging roken moest ze een vast bedrag betalen elke maand. Ze is weer gaan roken.. Waarom? Omdat dr beste vriend bijna letterlijk een peuk in dr mond gedaan heeft.

Hiermee wil ik zeggen dat het soms moeilijk is om af te slaan.. Als iedereen het doet waarom dan niet? Vrienden vinden je stom als je het niet doen.. Onderschat dat niet.

lijntje87

VivaLaVida schreef:
en schreeuwen hoeft niemand te doen... je hebt toch verdulleme een voorbeeld functie als lerares... wél het schijnheilige boontje uithangen en de ouders opbellen, maar zelf lekker onvolwassen staan schreeuwen tegen een leerling. Ben ik blij dat ik me nooit op mijn kop liet zitten :D
Als ik niet naar school wilde gaan, deed ik dat niet, als ik wilde roken, deed ik dat wel. Dat zijn dingen waar je jezelf mee hebt en niet anderen... dus is het ook jouw zaak :)

jaaa laten we allemaal lekker doen wat we zelf willen en met niemand rekening gaan houden!
in de bus met de voeten op de bank en de muziek heel hard, en wordt er gevraagd of dat anders kan krijg je te horen: "dat is jou probleem"

vooral niet naar je ouders luisteren want die zijn toch stom, en als ze dreigen je school niet te betalen zijn ze nog veeeul stommer.

vooral niet naar school gaan, wat heb je er aan? en als je later te horen krijgt dat je een taal/reken achterstand hebt, ja die poedersuiker school daar leerde ik niets.

nee heel verstandig.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:59

Lovely1 schreef:
xTamara schreef:

Nou komop zeg.

Zo werkt dat nou eenmaal in de grote mensen wereld.. Wees blij dat je ouders het k*t vinden dat je je lichaam aan 't verpesten bent met die stinkdingen. Deze dame is gewoon eigenwijs en puberaal bezig. Als puber is het leven een stuk makkelijker als je eens doet wat je gezegd wordt.

En dat deed jij natuurlijk altijd?
Als puber ga juist in tegen alles wat je ouders niet willen.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:59

reininglover schreef:
Ik rook zelf ook en mijn ouders zijn er niet helemaal mee tevreden maar we zijn tot een stilzwijgend akkoord gekomen (ja, het kan, zonder te praten!), zolang ik het maar niet in hun buurt doe maakt het ze niks uit

Ik zeg toch ook dat ze met ze moet gaan praten. :) Dan kan je tot de beste oplossing komen.
En tsja, als je iets wilt en het is steeds; nee want je rookt. Zou ik ook niet fijn vinden.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:00

xxriiannee schreef:
Roken is je eigen keuze. Kunnen je ouders niets tegen doen, en een lerares ook niet.
het heeft geen effect om ouders daarover te bellen, want stoppen doe je toch niet daardoor.

Stelen is je eigen keuze,kunnen je ouders ook niks aan doen.
Mes meenemen is je eigen keuze,kunnen je ouders ook niks aan doen...
Zo kan het nog wel even...
Ooit gehoort van respect hebben voor de regels die je ouders voor je hebben?
Ouders moeten alles maar goedvinden,alles over zich heen laten komen en mogen vooral niks tegen je zeggen...
Sorry,maar ik heb medelijden met jou ouders als je denkt dat ze niks over je te zeggen hebben.
Ze hebben jou leven gegeven,jou op laten groeien,ze willen het beste voor JOU.
Lekker dankbaar.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 31-03-09 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:00

lijntje87 schreef:
VivaLaVida schreef:

jaaa laten we allemaal lekker doen wat we zelf willen en met niemand rekening gaan houden!
in de bus met de voeten op de bank en de muziek heel hard, en wordt er gevraagd of dat anders kan krijg je te horen: "dat is jou probleem"

vooral niet naar je ouders luisteren want die zijn toch stom, en als ze dreigen je school niet te betalen zijn ze nog veeeul stommer.

vooral niet naar school gaan, wat heb je er aan? en als je later te horen krijgt dat je een taal/reken achterstand hebt, ja die poedersuiker school daar leerde ik niets.

nee heel verstandig.

Het gaat hier over zichzelf schade aan brengen. Als ze geen schade aanricht bij anderen.. Waarom dan niet? Dan is het toch helemaal haar zaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:01

Okee ik wist dat dat ging koment lijntje :D

ik zeg toch : DAT ZIJN DINGEN WAAR JE JEZELF MEE HEBT EN NIET ANDEREN.

Asociaal gedrag is heel wat anders.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:01

xTamara schreef:
En dat deed jij natuurlijk altijd?
Als puber ga juist in tegen alles wat je ouders niet willen.

Dat is ook niet waar. Je zegt dit een beetje te algemeen denk ik.
Heus niet alle pubers gaan tegen hun ouders in, er zijn ook pubers die wel weten dat het geen zin heeft.
En het vaak alleen maar erger wordt. Ik ga ook niet tegen mijn ouders in, heb respect voor hun keuze,
zoals hier gezegt wordt, je ouders weten echt wel wat goed voor je is, hebben toch al heel wat meer van het leven meegemaakt dan jij zelf.