Bekeuring gekregen (helaas) welke bokkers nog meer?waarvoor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:44

Maflingertje schreef:
Heb nu 12 jaar mijn rijbewijs. 1 keer een bekeuring thuisgekregen voor te snel rijden. Was 6km binnen bebouwde kom...ff 23 euro.

Daarnaast vaak staande gehouden voor gordel en bellen, maar daar nog nooit een boete voor gehad.

En 1x staande gehouden omdat ik echt TE hard reed. Ik had afgesproken om om 8 uur thuis te zijn. Het was een beetje heel erg gezellig en stapte om 7.45 uur in de auto, terwijl het normaal gesproken ruim een half uur duurt om thuis te komen. Ik reed bijna 150 waar 80 mag. Ik werd staande gehouden. Daar komt het smoesje: Sorry meneer agent, maar ze hebben net gebeld...mijn moeder is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Meneer agent: Waar is uw moeder heen gebracht? Ik: Naar het ziekenhuis in ...
Meneer agent: Rijdt u maar achter ons aan. Dan brengen wij u naar het ziekenhuis.

Dus ik achter die gasten aan naar het ziekenhuis. Maar ja...mijn moeder zat thuis te wachten om mij.

Ze hebben mij netjes "afgeleverd" bij het ziekenhuis hoor. Toen ze wegreden, heb ik toch mijn moeder maar even gebeld, dat ik bij haar op bezoek was in het ziekenhuis :P

Geen boete gehad gelukkig en om dit verhaal kunnen we nog steeds heel erg lachen!

_O- Wat een bijzonder goed excuus! :j Gelukkig zijn ze niet mee naar binnen gegaan :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:47

Ik nog niet :D *klopt af*

Wel een keer staande gehouden omdat ik mijn lamp niet aan had. Maar ik kreeg alleen een waarschuwing en mocht doorfietsen en mijn klasgenoten kregen allemaal een boete :+

Ook een keer staande gehouden voor het door rood fietsen, weer alleen een waarschuwing. Ik mag de politie wel :D

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:48

XoNo schreef:
Maflingertje schreef:
Heb nu 12 jaar mijn rijbewijs. 1 keer een bekeuring thuisgekregen voor te snel rijden. Was 6km binnen bebouwde kom...ff 23 euro.

Daarnaast vaak staande gehouden voor gordel en bellen, maar daar nog nooit een boete voor gehad.

En 1x staande gehouden omdat ik echt TE hard reed. Ik had afgesproken om om 8 uur thuis te zijn. Het was een beetje heel erg gezellig en stapte om 7.45 uur in de auto, terwijl het normaal gesproken ruim een half uur duurt om thuis te komen. Ik reed bijna 150 waar 80 mag. Ik werd staande gehouden. Daar komt het smoesje: Sorry meneer agent, maar ze hebben net gebeld...mijn moeder is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Meneer agent: Waar is uw moeder heen gebracht? Ik: Naar het ziekenhuis in ...
Meneer agent: Rijdt u maar achter ons aan. Dan brengen wij u naar het ziekenhuis.

Dus ik achter die gasten aan naar het ziekenhuis. Maar ja...mijn moeder zat thuis te wachten om mij.

Ze hebben mij netjes "afgeleverd" bij het ziekenhuis hoor. Toen ze wegreden, heb ik toch mijn moeder maar even gebeld, dat ik bij haar op bezoek was in het ziekenhuis :P

Geen boete gehad gelukkig en om dit verhaal kunnen we nog steeds heel erg lachen!

_O- Wat een bijzonder goed excuus! :j Gelukkig zijn ze niet mee naar binnen gegaan :P

Gelukkig niet nee. Ben daarna wel rustig naar huis gereden. Je weet maar nooit:P

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:55

xxriiannee schreef:
één keer boete gekregen omdat we met zijn 3en naast mekaar fietsten.

een keer boete omdat ik op de stoep fietsten _-:(

een keer had ik geen licht op terwijl ik ze wel in me tas had zitten, (vergeten). zul je net zien dat er een politie achter me aan komt. Ik was met een vriend en fietste keihard door. Toen hadden ze hem aangehouden en ik kon nog net doorfietsen. Ging mn telefoon af, neem ik op, was het de politie...
of ik nu naar t politiebureau wou komen. ,,sorry meneer ik weet niet waar u het over heeft maar ik zit al de hele avond thuis op de bank.

Verder niets.. *D

Tja, ik heb er persoonlijk een enorme hekel aan als mensen met drie naast elkaar fietsen en weigeren aan de kant te gaan. Ik zou op dat soort momenten zelf heel graag bevoegd willen zijn om een bekeuring uit te schrijven, want ik erger me er enorm aan.
Met betrekking tot fietsen op de stoep, dat mag nou eenmaal niet, klaar.
En fietsen zonder licht aan is gewoon levensgevaarlijk. Vaak zie je fietsers MET licht al heel slecht, laat staan in het donker ZONDER licht...

Deze boetes zijn in mijn ogen niet meer dan terecht, en dat snelle wegfietsen vind ik behoorlijk flauw....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:58

cctje schreef:
150 Euro in Frankfurt voor parkeren voor een inrit
50 euro voor niet betalen om te parkeren in Amsterdam
En 7 snelheidsboetes variërend van 20 tot 100 euro.

Ik trek boetes nogal aan ja. Eigen schuld ;)

Ik heb een jaar mijn rijbewijs en auto.

Jeetje :o
Ik heb bijna mijn rijbewijs maar ga hier toch maar niet overheen proberen te komen :D

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:06

Helaas door een misverstand is mijn brommer een tijdje onverzekerd geweest (a 3 euro per maand!!) Boete... 300 euro :\

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:09

MissyTara schreef:
xxriiannee schreef:
één keer boete gekregen omdat we met zijn 3en naast mekaar fietsten.

een keer boete omdat ik op de stoep fietsten _-:(

een keer had ik geen licht op terwijl ik ze wel in me tas had zitten, (vergeten). zul je net zien dat er een politie achter me aan komt. Ik was met een vriend en fietste keihard door. Toen hadden ze hem aangehouden en ik kon nog net doorfietsen. Ging mn telefoon af, neem ik op, was het de politie...
of ik nu naar t politiebureau wou komen. ,,sorry meneer ik weet niet waar u het over heeft maar ik zit al de hele avond thuis op de bank.

Verder niets.. *D

Tja, ik heb er persoonlijk een enorme hekel aan als mensen met drie naast elkaar fietsen en weigeren aan de kant te gaan. Ik zou op dat soort momenten zelf heel graag bevoegd willen zijn om een bekeuring uit te schrijven, want ik erger me er enorm aan.
Met betrekking tot fietsen op de stoep, dat mag nou eenmaal niet, klaar.
En fietsen zonder licht aan is gewoon levensgevaarlijk. Vaak zie je fietsers MET licht al heel slecht, laat staan in het donker ZONDER licht...

Deze boetes zijn in mijn ogen niet meer dan terecht, en dat snelle wegfietsen vind ik behoorlijk flauw....

Ik zal wel een mietje zijn maar ik durf niet eens de straat op in 't donker zonder licht op m'n fiets. Voel me dan altijd ontzettend onzichtbaar zeg maar. Zag laatst ook weer een fietser die bijna aangereden werd omdat ie geen licht op z'n fiets had...

miccamaaike

Re: Bekeuring gekregen (helaas) welke bokkers nog meer?waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:19

wat een verhalen, haha!
Heb nu 3 jaar mijn rijbewijs maar nog geen boete gehad!

Wel een keer met mijn zus aan de verkeerde kant van de weg geparkeerd.. die boete hebben we toen maar samen betaald. (Is iets van 6 jaar geleden).
Heb in Groningen keer vergeten parkeerpas aan te melden (bezoekerspas voor betaald parkeren gebied). Dat was dus ook 50 euro boete, maar vriendlief is even langs het politiebureau gehad en omdat er tussen de bekeuring en de tijd dat we hem WEL hadden aangemeld minder dan 10min zat hoefden we hem toch niet te betalen, pffeeew!

Verder hou ik van de q-music flitsinfo ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:18

Ik heb nu 3 jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit een boete gehad, ben al wel een paar keer staande gehouden :+
Paar keer om te blazen, 1 keer voor controle van rijbewijs en kentekenbewijs en 1 keer omdat mijn achterlamp het niet deed.
Maar mijn vriend reed op dat moment en ik was zo vreselijk overstuur omdat het heel erg slecht ging met mijn vader dat ze dat achterlicht een klap hebben gekocht en toen ging het spontaan weer branden, mochten we doorrijden :j Waren hele aardige agenten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:27

Balen Chris.. Wij hadden het laatst nog met de fiets. Immanuël z'n lichten deden het niet maar wij wisten dat niet, dag ervoor deden ze het nog gewoon. Dus wij natuurlijk net op het verkeerde moment langs controle 's avonds laat. 20 euro boete. En die agenten waren ook heerlijk achterbaks... Dat je bekeuringen uitschrijft oké, maar blijf dan wel beleefd en aardig...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:04

Ik heb zelf gelukkig nog nooit een boete gehad.
Een aantal jaar geleden echter kreeg m'n moeder een hele banketstaaf boete. We kwamen bij de winkel weg, boodschappen voor de kerstdagen gedaan. Oop het moment dat we onze oprit opdraaien klikt m'n moeder haar gordel los, nog geen 5 seconden later schijnen er twee velle lichten in onze auto + het bordje STOP POLITIE ( net of je weg kan komen met je auto als er een andere auto achter je staat := )

Ja mevrouw, u had u gordel niet om.
Nee logisch, anders kan ik toch niet uit m'n auto stappen :=

Nouja dikke boete, ook niet echt aardig. Heel stug volhouden dat ze al vanf het dorp achter ons zaten. Terwijl we daar niet eens weg kwamen.
Ach,, ze moesten vast hun target nog halen voor het einde van het jaar..

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:20

Ik heb nu bijna 8 jaar mijn rijbewijs en nog maar 1 boete gehad voor een paar km te hard rijden.
Wel ben ik 1 keer staande gehouden om te blazen, toen de agenten vroegen of ik mijn motor af wou zetten zei ik liever niet want hij heeft start problemen, maar als jullie zometeen helpen duwen wil ik hem wel uit doen. Al met al wou de auto dus niet meer starten en de agenten waren wel zo vriendelijk om even te helpen met de auto aan duwen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:22

80 euro voor het vasthouden van een joint (ik blow niet eens, hield em egt alleen vast)

50 euro omdat ik volgens de politie overstak bij rood, wat dus egt niet zo was....

en wel eens 25 euro omdat ik door de stad fietste

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:34

Geen bekeuringen, maar wel eens staande gehouden. Door rood fietsen (het was nog oranje :+ en we konden echt niet meer remmen), reed politie naast ons.
En lichten niet aan, maar mocht gelukkig lopend verder.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:35

lifaya schreef:
80 euro voor het vasthouden van een joint (ik blow niet eens, hield em egt alleen vast)

ben ik dan zo dom? Je mag toch blowen? :o

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:37

Nou als ik even mag :D
Volgens ons (mijn en mn lief)
Hebben we een abbonnement bij oom agent :D

Over het hele jaar van 2008 een aardige waslijst aan bekeuringen :o En meerendeels van te hard jakkeren over de snelwegen.

En ons 2009 is ook alweer goed begonnen ons abbonnement is geloof ik verlengd bij oom agent :D

In een maand tijd:

- Met aanhanger over de snelweg 115 rijden terwijl we maar 80 mochten.
- Op snelweg (geflitst) 165 waar men maar 120 mag (goh wat een slakke tempo is dat zeg als je je bedenkt om even aan de snelheid te houden :P ) Toen ik dat aan oom agent zei van ik heb zo vaak geprobeerd me netjes aan te passen aan de regels om 120 te rijden op snelweg maar oom agent met die snelheid kom je amper vooruit gaat veelste langzaam :P . Daarop begon ie te lachen!
- Parkeren op een invalide plek omdat ik ff geen zin had om ver te lopen wou snel weer weg kunnen
- Tijdens file rijden stukkie vluchtstrook gepakt (helaas zag oom agent dat ;( )
- Nogmaals op snelweg (geflitst) reed 170

En nog wel een aantal bekeuringen. Hoop dat ons abbonnement gauw afloopt :D

Maar de meeste bekeuringen tot nu toe gereden met de TT (misschien daarom dat we hem tijdelijk uit de verzekering gehaald hebben om er ff niet meer mee de weg op te gaan), alleen dat heeft ook geen zin want dan was het met de A3 of de Corsa... Zo´n klein auto´tje kan me toch goeie snelheid erin hebben als men maar wil en hem ook op zn staart trap :D .. En dat voor een 1.4 motor..Terwijl mn lief het minste aan bekeuringen rijd ivm ie bedrijfsauto heeft en hij zegt al goh dat is echt een slome bakkie, en dat is nog wel de gloednieuwe peugeot 207 en ook een 1.4 motor maar dit motor hebt het al vreselijk moeilijk als ie de 145 haalt :D

En eenmaal is het me voorgekomen dat ze me keer staande gehouden hadden waarop oom agent aan me vroeg of ik gedronken had (was 01.00 s´nachts waren op bedrijfsfeest geweest), ik aan oom agent zo van en oom agent wat denkt u zelf als ik achter het stuur zit zou ik niet drinken maar als u me niet geloofd wil ik wel even blazen op uw tuut hoor :P en toen begon ie rood te worden en ik hield hem nie meer...
Nou dat blazen was in orde en ik zei daarop aan oom agent ziet u nou wel...
Maar toen begon ie over de snelheid oom agent zo van wist u dat je veelste hard reed? Ik uhm...als u het zegt zal het toch wel of niet dan? En daar brak mn klomp ineens reed op een weg waar 100 toegestaan is waar ik heerlijk 145 heb gereden :D :o

Denk dat ik maar snel mn abbo bij ze ga opzeggen ga meteen een brief aanmaken :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:39

Jez.. sorry maar dat vind ik dus echt asociaal rijgedrag plus je brengt andere bestuurders in gevaar met zulk soort snelheden en acties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:40

IndianLady schreef:
lifaya schreef:

Niet op de openbare weg :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:40

IndianLady schreef:
lifaya schreef:

openbaar niet (d8 ik)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:41

was geen weg hor :+ we zaten in een park :P maar ik stak dat verdomde ding alleen op want ik kan er niet tegen :') krijg ik die kolere boete

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:41

Dat is wel veel Possie, lijkt (als ik je bericht zo lees) bijna wel alsof je er trots op bent...
Hoop dat ik me daarin vergis :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:46

sans6 schreef:
Dat is wel veel Possie, lijkt (als ik je bericht zo lees) bijna wel alsof je er trots op bent...

Nou nee ben er dus ook echt niet trots op hoor en ben me na de laatste wel nog wat meer bewuster gaan worden want heb ff alles onder mekaar gelegd en het ff opgeteld nou ik schrok me echt een apelazerus...Nee echt ik ben er niet trots op. Ben me al wat aan het verbeteren om gewoon wat eerder van huis weg te gaan en als ik in file sta probeer rustig mee te rijden in de file (alhoewel ik een enorme hekel aan files heb maar goed das mijn probleem).

Heb nu ook een deal met mn lief van als ik de komende maanden tot eind december 2009 geen bekeuringen meer binnen komen als ik dat zo goed doe trakteert ie op een etentje ;) . Maar goed ik moet het echt zelf doen en ben al met een goed begin begonnen toen ik me een apelazerus schrok van de in totale bedrag ik aan bekeuring gereden heb.

Nee echt ben er NIET trots op absoluut niet. Steek ook wel liever dat geld in andere dingen goeie dingen.

Dus begrijp me aub niet verkeerd mensen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:47

de meest onbenullige bekeuring die ik heb gehad was voor het niet vast hebben van het riempje van mn helm....

Datw as afgelopen winter toen het zo vroor. Normaal gesproken zet ik een muts op mn hoofd als ik met de snorscooter weg ga, maar het was zo koud dat ik mn helm had gepakt. Reed net weg bij oma vandaan naar de supermarkt aan het einde van de straat.

Hup politie achter me. Mannen waren ook niet zo vriendelijk :n Vonden het volgens mij te koud om uit hun auto te stappen.
Heb bezwaar ingediend en de boete nooit hoeven betalen. Was namelijk niet eens verplicht om een helm op mn hoofd te hebben

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:50

__Possie__ schreef:
sans6 schreef:

Nou nee ben er dus ook echt niet trots op hoor en ben me na de laatste wel nog wat meer bewuster gaan worden want heb ff alles onder mekaar gelegd en het ff opgeteld nou ik schrok me echt een apelazerus...Nee echt ik ben er niet trots op. Ben me al wat aan het verbeteren om gewoon wat eerder van huis weg te gaan en als ik in file sta probeer rustig mee te rijden in de file (alhoewel ik een enorme hekel aan files heb maar goed das mijn probleem).

Heb nu ook een deal met mn lief van als ik de komende maanden tot eind december 2009 geen bekeuringen meer binnen komen als ik dat zo goed doe trakteert ie op een etentje ;) . Maar goed ik moet het echt zelf doen en ben al met een goed begin begonnen toen ik me een apelazerus schrok van de in totale bedrag ik aan bekeuring gereden heb.

Nee echt ben er NIET trots op absoluut niet. Steek ook wel liever dat geld in andere dingen goeie dingen.

Dus begrijp me aub niet verkeerd mensen.

Maar ga je er nu meer op letten vanwege het geld dat het je gekost heeft, of omdat je weet dat je er levens mee in gevaar brengt?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:37

Natuurlijk zal ik me er op beiden meer op gaan richten.