Geen zoon..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:06

Pashon schreef:
het enige wat een lachertje is in dit topic dat ben jij ts.

ach ik denk dat TS erg jong is en dat ze het moet doen met de flarden van het verhaal welke ze thuis hoort. Ik geloof dat we wat milder moeten zijn en we de strekking van het verhaal wel snappen, toch?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:07

Anne. schreef:
Olle, olle, olle.
Ik wordt een beetje verdrietig van jouw onwetendheid. Negermannen uit het buitenland hebben meestal toch wel een béétje een andere cultuur.

edit: Negervrouwen ook, voordat ik weer discrimineer.. :+

Meissie, lees mijn bericht eens goed. Ik vraag alleen respect voor elkaar. Dus ook voor andere culturen en niet mensen maar meteen te labellen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:07

Ow, wat vliegt iedereen elkaar weer in de haren zeg, ik vind het bijna hilarisch :')

Wat maakt het nou of iemand neger,bosaap, roetmop of negroide man zegt? Het is een man uit een onderontwikkeld afrikaans land wat kennelijk nooit heeft geleerd hoe je met een vrouw om moet gaan.. Ja, hij weet waar hij zijn ding in moet stoppen, daar is hij dan wel weer bedreven in.

En de dame in kwestie, ook wel te defineren als witneus, bleekscheet, kaaskop of blanke vrouw, is gewoon niet bijdenhand genoeg om zich niet iedere keer met jong te laten schoppen.. :D

Gut, wat een drama.. Misschien wil ze wel met jong geschopt worden omdat haar zelfbeeld zo laag is, dat ze gewoon de kracht niet heeft om van zich af te bijten ;) Misschien meot de familie ingrijpen ipv haar probleem open en bloot op internet te zetten :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:08

Yolien schreef:
Ja, neger is wel degelijk een scheldwoord.
Denk ook maar in het engels, die mensen zijn black maar noem ze geen nigger want dan doe je ze pijn.....

Of afro/african-americans voordat je ruzie hebt, het is maar net wie je voor je hebt!

Ik snap het punt dat de ts wil maken, cultuurverschillen kunnen zulke situaties veroorzaken. Helaas hebben vrouwen niet overal ter wereld zo veel rechten als in west europa. De enige die iets kan doen hier is je nicht zelf: zij blijft hoe dan ook bij hem..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:09

Olle schreef:
Anne. schreef:
Olle, olle, olle.
Ik wordt een beetje verdrietig van jouw onwetendheid. Negermannen uit het buitenland hebben meestal toch wel een béétje een andere cultuur.

edit: Negervrouwen ook, voordat ik weer discrimineer.. :+

Meissie, lees mijn bericht eens goed. Ik vraag alleen respect voor elkaar. Dus ook voor andere culturen en niet mensen maar meteen te labellen.

Als die man geen woord engels kan en uit een onderontwikkeld land komt waar een burgeroorlog is, vind ik dat een andere cultuur. Of hij nou wit of zwart is. Klaar.

mobick

Tallie_Ho schreef:
Ow, wat vliegt iedereen elkaar weer in de haren zeg, ik vind het bijna hilarisch :')

Wat maakt het nou of iemand neger,bosaap, roetmop of negroide man zegt? Het is een man uit een onderontwikkeld afrikaans land wat kennelijk nooit heeft geleerd hoe je met een vrouw om moet gaan.. Ja, hij weet waar hij zijn ding in moet stoppen, daar is hij dan wel weer bedreven in.

En de dame in kwestie, ook wel te defineren als witneus, bleekscheet, kaaskop of blanke vrouw, is gewoon niet bijdenhand genoeg om zich niet iedere keer met jong te laten schoppen.. :D

Gut, wat een drama.. Misschien wil ze wel met jong geschopt worden omdat haar zelfbeeld zo laag is, dat ze gewoon de kracht niet heeft om van zich af te bijten ;) Misschien meot de familie ingrijpen ipv haar probleem open en bloot op internet te zetten :)

Chapeau voor Talli ho!!!

Pashon

vivalavida, als jij zulke opmerkingen plaats van vraag je om dergelijke reactie's. neger is een scheldword en niemand vind het fijn om uitgescholden te worden. jou opmerkingen hebben niks met argumenten te maken dus kijk eerst eens in de spiegel voordat je over een ander oordeeld.

TS die opmerking was dus niet tegen jou bedoeld. echter snap ik nog steeds het doel niet van wat je hiermee wilt bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:10

hahahahahah talli_ho mooi verwoord!!!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:11

Als de dame in kwestie geen jong wil, dan neemt ze stiekum de pil.

Hahahahaha Mobick, is dat sarcastisch bedoelt? :')

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:11

Tallie_Ho schreef:
Als de dame in kwestie geen jong wil, dan neemt ze stiekum de pil.

Hahahahaha Mobick, is dat sarcastisch bedoelt? :')

vond het wel mooi rijmen.... maar niet sarcastisch bedoelt hoor, zeker niet. Complimenten voor je verwoording!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:12

Tallie_Ho heeft alles precies verwoord zoals het is.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:13

Tallie_Ho, wat een wijze woorden! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:14

Pashon schreef:
vivalavida, als jij zulke opmerkingen plaats van vraag je om dergelijke reactie's. neger is een scheldword en niemand vind het fijn om uitgescholden te worden. jou opmerkingen hebben niks met argumenten te maken dus kijk eerst eens in de spiegel voordat je over een ander oordeeld.

TS die opmerking was dus niet tegen jou bedoeld. echter snap ik nog steeds het doel niet van wat je hiermee wilt bereiken.

Neger is geen scheldwoord.... blijf ik bij.mijn bloedeigen moeder is geboren en getogen in Suriname en daar noemen ze zich zelf allemaal neger of negroide.. :)
Daar zeiken ze niet over dat soort dingen.

daar noemen ze blanken ook: ja dat witte meisje.
Of dat blanke meisje, die nederlander.

Nou en? je bent toch blank of niet dan? Ik schaam me dr niet voor hoor. En zij ook niet voor hun kleur. Wij nederlanders maken dr een drama van.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:15

*doet buiging*

Dank, dank!! :D

Maar zo denk ik er dus over! Het lijkt mij een taak voor de familie om de dame in kwestie te behoeden voor verdere problemen. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:15

Ja Tallie.... doe je weer goed :D

lesilla

Re: Geen zoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:16

Als dat zo makkelijk was gewoon de pil nemen, hadden ze al veel minder werk in de zorgsector. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:17

katiavl schreef:
Als dat zo makkelijk was gewoon de pil nemen, hadden ze al veel minder werk in de zorgsector. :)

Wat is daar moeilijk aan dan?
Naar HA: zeg dat je niet nog meer kids wilt.
Haal pil op bij apotheek..klaar?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:19

Zozo Tallie_Ho gaat nog naast haar schoenen lopen :+

@Anne: Ik ken een hoop verschillende culturen en daar behoor je gewoon respect voor te hebben. Tevens voor de mensen behoor je respect te tonen. Niet iedereen is hetzelfde en sommige hebben er nou eenmaal een rotte appel bij.
En natuurlijk keur ik dat niet goed, maar ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen dat het een neger is (met andere woorden: "zie je wel weer een neger die slecht is")! En bovendien heeft het voor het verhaal van de TS totaal geen toegevoegde waarde om duidelijk te maken dat het een donkere man is.

Tivoli

Re: Geen zoon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:21

Of jij vat het op als : 'zie je wel,weer een neger die slecht is' ... :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:22

Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij ervan.
Ik vind dat de man ik kwestie gewoon normaal moet doen en niet kwaad weg kan lopen als hij een dochter krijgt in plaats van een zoon. Dat vind ik gewoon te absurd voor woorden. Ik welk land, welke kleur of welke omstandigheid dan ook.
En ik kan je vertellen, dit zou ik hier niet zo snel tegenkomen. Daarom beoordeel ik die man op zijn cultuur.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:22

_Tivoli_ schreef:
Of jij vat het op als : 'zie je wel,weer een neger die slecht is' ... :=

:o denk niet dat ik nog verder op in ga..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:23

Of je vat het op als, zie je wel, die mensen uit dat land komen hebben gewoon een totaal andere cultuur.

Is ook zo :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:25

_Tivoli_ schreef:
katiavl schreef:

Wat is daar moeilijk aan dan?
Naar HA: zeg dat je niet nog meer kids wilt.
Haal pil op bij apotheek..klaar?

De schrik, de manipulaties van de man, het intelligentieniveau kan lager liggen enz enz enz

Ongeacht of het echt of verzonnen is deze dingen gebeuren. En de vrouwen bestaan in het echt...of het in hulpcentra is of onzichtbare vrouwen achter geslote deuren. Zij hebben niet zomaar de keuze of wat dan reden ook om dat niet te doen.
In sommige situaties uit persoonlijkheid (logische keuzes maken) en gedrag (pil halen) zich op 2 verschillende maniere.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 30-03-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:25

Anne. schreef:
Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij ervan.
Ik vind dat de man ik kwestie gewoon normaal moet doen en niet kwaad weg kan lopen als hij een dochter krijgt in plaats van een zoon. Dat vind ik gewoon te absurd voor woorden. Ik welk land, welke kleur of welke omstandigheid dan ook.
En ik kan je vertellen, dit zou ik hier niet zo snel tegenkomen. Daarom beoordeel ik die man op zijn cultuur.

Gelukkig woon je bij mij in de stad en weet je dus de helft nog niet wat er in je stad gebeurt _O-
Ik ken dus wel wat mensen met een westerse cultuur die toch onsmakelijk dingen hebben uitgehaald en dat in Zoetermeer.

en dan moet ik zeggen dat de mensen van de groeten uit de rimboe inderdaad een heel ander soort cultuur hebben en dat dat niet echt hier in NL zal passen.

Ik hoop in elk geval voor de TS dat ze haar nicht kan helpen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:27

als eerste: zo snel zwanger worden kan wel hoor jongens,mijn moeder heeft het ook meegemaakt.(in die tijd,en streng katholiek opgevoed,kwamen voorbehoedsmiddelen niet in huis)

maar nu ff richting Ts:
triest dat zo'n man,ongeacht zijn huidskleur zo over kinderen en vrouwen denkt,maar hij weet niet beter,dat is echt een cultuurverschil
des te dommer vind ik het van jou nicht,zo makkelijk met die man het bed in te duiken,keer op keer zelfs!