wonen in belgie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 15:31

ik ben gelukkig zelf vrij open naar mensen toe.. maar kan ook goed op mezelf zijn..
het huis dat we gezien hebben heeft een enorme lap grond dus kan altijd beestjes nemen
altijd al een droom van me geweest.. een leuk woonboerderijtje met een paar diertjes :D
kan zelfs een paard nemen want er staat al een stal :P

ik ga me daar wel vermaken hoor :D
alleen enige nadeel is dat ik dan NOG verder van mijn familie ga wonen dan nu.. ik kom zelf uit zwolle en daar woont mijn vader en mijn oom en tante met mijn neefjes.. dat is ook de enige familie waar ik nog contact mee heb in zwolle
mijn moeder woont nu wel dichtbij me.. in nootdorp.. maar als ik in belgie ga wonen dan woont ook zij weer verder van me af

ik moet ook wel zeggen dat ik amper in zwolle kom.. heb meer contact via de mail en telefoon omdat de afstand rotterdam-zwolle al erg groot is

AngelofLove

Re: wonen in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:56

Denk er wel aan dat veel verhuurders in België niet graag willen dat je huisdieren neemt dus dat er vaak een verbod is op het houden van huisdieren! Altijd een puntje om op te letten....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:06

AngelofLove schreef:
Denk er wel aan dat veel verhuurders in België niet graag willen dat je huisdieren neemt dus dat er vaak een verbod is op het houden van huisdieren! Altijd een puntje om op te letten....

als dat zo is.. dan gaat het hele feest al niet door.. we hebben 2 honden en nog wat grut..
maar er staat een paardenstal en daarmee word ook geadverteerd.. dus ik neem aan dat dat geen probleem is

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:20

AngelofLove schreef:

Als je op een appartement zit inderdaad ja :D

Nee echt, hoef je je geen zorgen over te maken! De meeste verhuurders hebben er geen probleem mee, zeker niet als er een lap grond bij is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:32

zo moeilijk doen verhuurders daar niet over. Ik zit vaak bij mijn vriend op het appartement dat hij huurt en mijn hond mocht rustig meekomen van de huisbaas.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:34

iemand trouwens enig idee of je in belgie kan onderhandelen over de huurprijs? aangezien dit huis al best lang te huur staat..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:41

Wartertje schreef:
AngelofLove schreef:

Als je op een appartement zit inderdaad ja :D

Nee echt, hoef je je geen zorgen over te maken! De meeste verhuurders hebben er geen probleem mee, zeker niet als er een lap grond bij is!

Nou, in Lommel maken de meeste er toch wel een probleem van hoor, ook met huurhuizen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:54

ik woon inmiddels als Nl zo'n 5 jaar in belgie.
Helaas moet ik mijn huisje uit wegens echtscheiding van een vriend van mijn huurbaas.deze komt dus in mijn huis.

Ik ben inmiddels zo'n maand op zoek naar iets anders, maar geloof me dat er hier ( provincie antwerpen) wel moeilijk gedaan word over huisdieren.
ik zelf heb twee honden en krijg van iedere makelaar terug dat het dan een stuk lastiger word.

het in Belgie wonen bevalt me overigens prima, ik zelf heb voor belgie gekozen destijds omdat ik erg graag achteraf in de natuur wilde wonen.
hopelijk vind ik zo iets terug ;-)