Broertje van vriend ....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Re: Broertje van vriend ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:27

Volgens mij is dat strafbaar wat jij voorstelt trustHim...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:27

BraveSpots schreef:
Maar iedereen spreekt hier van die broer. Maar daar geraakt ze vroeg of laat wel vanaf denk ik. Ik vraag me meer af e wel heel je leven wilt samenleven met een man die er blijkbaar niks om geeft dat je ongelukkig bent en die daarbovenop nog eens aanvallende reacties heeft als je hem daarop wijst.

Nu is het zijn broer, maar wat met het volgende probleem? Zal hij dan weer zijn hoofd in het zand steken? Leuk samenleven is dat :\ ...

Erg confronterend voor TS maar dat kwam dus ook in mij op.
Ik weet wel dat mijn vriend er allang iets aan gedaan had. En dan had ik nog niet eens erover hoeven beginnen. Hij had zelf wel gezien dat ik ongelukkig was in die situatie en was vervolgens op zoek gegaan naar een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:33

trustHim schreef:
snuffel eens in zijn papieren naar zijn bankrekening nr, huur op zijn naam en met dat rek. nr een kamer, zet zijn spullen buiten, verander de sloten en doe bij de spullen een kaartje met verhuisd en zijn nieuwe adres

Kom op zeg, daar sta je toch boven. Wat ben jij kinderachtig... :n

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:34

absque_dubio schreef:
_Pien_ schreef:
misschien wordt je vriend we wakker als je een paar verhuisdozen ophaalt.
Als hij dan vraagt van wie die zijn, kan je altijd zeggen....die keus ligt bij jou....
En onderneemt hij nog geen actie richting z'n broertje kan je altijd een begin maken met je eigenspullen daar in te stoppen. Hopelijk schrikt hij dan echt wakker, zo niet....klinkt l*lig maar dan lekker opzoek naar je eigen stekkie!!

Deze vind ik echt héél slim!

Wat een rotsituatie zeg.. :=

Deze vind ik ook heel slim, dit zou echt wel eens kunnen werken! doen!! :P

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:37

Anthea schreef:
trustHim schreef:
snuffel eens in zijn papieren naar zijn bankrekening nr, huur op zijn naam en met dat rek. nr een kamer, zet zijn spullen buiten, verander de sloten en doe bij de spullen een kaartje met verhuisd en zijn nieuwe adres

ahum, kinderachtig? zo heeft hij tenmiste een plek waar die heen kan, bij mij stond ie allang op straat, hij is oud genoeg om zijn eigen boontjes te doppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:42

trustHim schreef:
ahum, kinderachtig? zo heeft hij tenmiste een plek waar die heen kan, bij mij stond ie allang op straat, hij is oud genoeg om zijn eigen boontjes te doppen

En het is vast allemaal legaal en netjes om via zijn rekening nummer met ZIJN geld een kamer te huren, zonder zijn toestemming. You go girl. :+

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:45

BraveSpots schreef:
Maar iedereen spreekt hier van die broer. Maar daar geraakt ze vroeg of laat wel vanaf denk ik. Ik vraag me meer af e wel heel je leven wilt samenleven met een man die er blijkbaar niks om geeft dat je ongelukkig bent en die daarbovenop nog eens aanvallende reacties heeft als je hem daarop wijst.

Nu is het zijn broer, maar wat met het volgende probleem? Zal hij dan weer zijn hoofd in het zand steken? Leuk samenleven is dat :\ ...

Hier sluit ik me bij aan.
Ik had denk ik weggegaan, of hem de keuze laten maken ik of hij.

Sterkte...

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:58

Allereerst zou ik kostgeld gaan vragen denk ik. Doet hij dat niet, al het eten in een kast op slot en tafel dekken voor 2.
Dan ziet hij tenminste dat hij maar eens zijn eigen bootjes moet doppen, dat het niet zo makkelijk kan blijven gaan.
Ook helpen met schoonmaken, in iedergeval zijn eigen troep. Dan is het voor broertje al een stuk minder leuk om bij jullie te wonen.

Dan praten met vriend, hij eruit of jij eruit vind ik niet echt iets, want broertje is het probleem dus hij moet er uit. Lastig om te zeggen want hij is tenslotte een broertje. Maar je kunt voorstellen dat hij alleen maar ( nog even ) mag blijven als hij echt zijn best doet een eigen huisje of kamer te vinden. Zo niet eigen schuld dikke bult dan maar naar zijn ouders.
Probeer je vriend ook uit te leggen hoe jij je voelt, mannen kunnen dat soms helaas niet zo makkelijk zien aan iemand.

Sterkte!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:06

Hij eruit of ik eruit.
Hij is 22 dus oud genoeg om verantwoordelijkheid te nemen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:12

Staat hij bij jullie ingeschreven?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:23

Nou nou meid...echt een hele rottige situatie. Heb het in mijn omgeving ook eens meegemaakt, alleen was dat geen broertje maar de "beste" vriend van mijn zwager die maanden op hun zak heeft geteerd. Geen geld om mee te betalen aan boodschappen, maar wel ieder weekend 100 euro naar de kroeg brengen! Gewoon te genant voor woorden...

Ik denk dat je maar een ding kunt doen en dat is gewoon heel duidelijk zijn! Als gesprekstactiek kun je bij je vriend toepassen om de situatie op jezelf te betrekken, dan komt de boodschap vaak beter over (en je ontneemt mensen de mogelijkheid om in de verdediging te schieten)

Concreet:
Zeg tegen je vriend: "IK word heel ongelukkig van deze situatie" en "IK wil niet zo verder".
Dit komt beter over dan "Je broertje moet weg".

Ik vind de houding van je vriend ook niet erg sterk, maar hij weet denk ik ook gewoon niet goed wat hij ermee aan moet. Stel hem dus gewoon voor die keuze. Kiest hij voor jou of voor zijn broertje? En houdt dan ook voet bij stuk. Pak op een avond je tas in en vertrek naar een vriendin/je ouders... Misschien dat dan het besef komt?

Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval!

edit: typo en ik lees net ook over je kat, dat maakt het wel wat lastige, maar niet onmogelijk om een tijdje ergens anders te verblijven toch?
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 26-03-09 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:29

Rotte situatie, ik zou hier persoonlijk zelf heel hard in zijn. Kostgeld betalen, want ook wij hebben geen geldboompje.. of ik zou direct zijn spullen buiten de deur zetten en zoek het maar uit. Als mijn vriend mij hierin niet zou steunen, dan zou ik in ieder geval voor een tijdje dit huis uit willen. Laat hem maar nadenken over wat hij wilt en wat hij belangrijker vind. Ik had het wel geweten.

Meid kom op!
Laat je niet gek maken hoor :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:29

MarcoBorsato schreef:
Ik zou zelf persoonlijk zijn tas inpakken en bij de deur zetten. En als je vriend er wat zeg zou ik vertrekken.

AMEN!
Heb je evt. nog je ouders waar je naar terug komt om je dreigement van vertrekken waar te kunnen maken? Al is het maar voor een paar dagen zodat je vriend door heeft dat het ECHT niet meer kan?

Edit: Zie nu dat je met je katje zit, wel vervelend, kan die niet tijdelijk naar andere familie?
Denk dat deze maatregelen alleen maar tijdelijk zouden zijn om je vriend wakker te schudden!
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 26-03-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:30

] ben benieuwd hoe het af gaat lopen

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:33

Sorriso schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik zou zelf persoonlijk zijn tas inpakken en bij de deur zetten. En als je vriend er wat zeg zou ik vertrekken.

AMEN!
Heb je evt. nog je ouders waar je naar terug komt om je dreigement van vertrekken waar te kunnen maken? Al is het maar voor een paar dagen zodat je vriend door heeft dat het ECHT niet meer kan?

ja die heeft de TS maar dit was een probleem vanwege haar kat.

TS heel veel stertke. Het beste is denk ik om voet bij stuk te houden. Dit kan echt niet..

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:34

Heb het al aangepast ;), net bijgelezen!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:09

Pff.. jeetje wat rot voor je! :(:)
Wat hier word gezegd zijn inderdaad goede tips alleen zou ik hem nooit zomaar de straat opzetten.
Je kan het beter, in mijn ogen, eerst goed met je vriend over hebben.
En dan inderdaad zeggen of ik of hij!
Voor je katje is vast wel een oplossing te verzinnen.

Maar ik ben het ook wel eens met een paar die hier wat gezegd hebben over je vriend.
En inderdaad ik vind het niet zo'n goede vriend als hij jou zo ongelukkig laat zijn.
Ik neem aan dat je vriend werkt?
Dat betekend dat jij waarschijnlijk veel meer zit opgeschept met zijn broertje?
Dan begrijpt hij waarschijnlijk ook niet hoe erg het jou hindert in je gewone dagelijkse dingen.

Ik zou in ieder geval eerst een heeel goed gesprek aangaan met je vriend en zijn broer en als ze dan nog niet naar je luisteren gewoon zelf weggaan.
Laat je vriend dan maar in die troep zitten! Kijken hoe lang hij het volhoud.
Maar waarschijnlijk zal het zo ver niet komen, als hij tenminste echt van je houd..
Als jij je tas ofzo in gaat pakken zal hij zien hoe sirieus je het meent, en een goede vriend gaat dan met mijn broertje praten..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:17

Zoals eerder is gezegd, dit is een erg lastige situatie. Ik raad je in ieder geval wel aan om op je strepen te staan. Als jij zegt: Aan het einde van de maand hij of ik eruit en je doet het niet, dan zal je hem nooit wegkrijgen.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:29

Blijkbaar heeft het broertje, ondanks zn 22 jaar, zelf niet de handigheid om zn leven op te pakken? Ik zou eerst even met je vriend gaan praten en dan met zn drieetjes om de tafel. Desnoods zoek je zelf 2 kamers oid op en laat hem daar, eventueel samen met je vriend, naar kijken. Vind er meteen uit zetten wel makkelijk gezegd, het is het broertje van haar vriend. Blijkbaar weet haar vriend ook niet zo goed wat te doen en moet er gewoon 1 iemand de leiding nemen om het kleine broertje weg te krijgen.

Ik begrijp dat deze situatie nu niet is waar je op zit te wachten, zeker niet omdat je het samenwonen anders voorstelt, maar iemand moet iets doen en de zaak laten escaleren kan altijd nog. Dit zijn een heleboel druppels, en waarschijnlijk komt vandaag of morgen de druppel die de emmer doet overlopen. Wees dat voor, zou zonde zijn als je relatie hierdoor kapot gaat!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:40

Breng dat katje maar tijdelijk hier en zeg dan: hij eruit of ik eruit (en dan dus echt gaan he). Poeh...ik had dat zo lang niet volgehouden hoor.....

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:40

Kan je katje niet naar een vriend(in)? Ik zou dit echt niet pikken, zowel van je vriend als zijn broertje niet. Dit is toch te zot voor woorden! Ik zou gewoon zijn spullen inpakken, buiten voor de deur. Dit lost eigenlijk niet echt veel op maar ik zou hem toch echt duidelijk maken dat hij binnen 2 weken weg moet zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:43

Anthea schreef:
trustHim schreef:

Het is enorm kinderachtig, maar ik moest er stiekem wel een beetje om lachen :=

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:50

Jeetje wat een verhaal.

Ik snap donders dat jij gillend gek word met zo'n knaap in huis.

Heeft je vriend er werkelijk geen woord overgezegt?
Dan zou ik toch nog eens goed met hem gaan praten want dan dringt het blijkbaar niet tot hem door.
Kom met goede argumenten waarom hij het huis uit moet, zo kan hij moeilijk weerwoorden geven en hopelijk komt hij dan ook tot de conclusie dat hij toch echt op zichzelf moet gaan wonen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:06

Dit is echt een moeilijke situatie... Je kan idd gewoon zeggen en nu msg je er uit vliegen.. Is misschien heel cru en tsja als het broertje niet zelf zijn eigen zaken kan regelen gaat hij dat vast ineens super snel leren... Juist omdat nu alles makkelijk voor hem is gaat hij er waarschijnlijk niets aan doen... Ben wel heel nieuwsgierig over hoe dit af gaat lopen deze maand duuurt nog minder dan een week.. En ik zeg eerlijk hou je aan je ultimatum. En zo niet zijn er vast zat mensen/familie/kennissen/bokkers ;) (helaas mag ik geen beesten :-s thuis) Die je katje tijdelijk wel onderdak willen geven en zoals je zelf al zei hij vond het niet zo heel erg om lekker op je bedje te tukken de hele dag ;)

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:18

@ _Pien_ :

Dat met die verhuisdozen vind ik een heel goed idee .
Toevallg heb ik er nog 2 staan en die zal ik deze week nog in elkaar vouwen .
Nog een paar dagen en dan is het eind van de maand .
Moest er zelf wel een beetje om lachen dus is het hopen dat hun het niet
als geintje op te vatten !

@ BraveSpots :

Hier denk ik inderdaad ook heeeel vaak over na .
Ben natuurlijk niet achterlijk en merk ook wel dat ik kwa dat gewoon " genegeerd" word .
We hadden dus wel dezelfde gedachte :)

@ Kaka :

Hij ergerd zich wel aan het gedrag van zijn broertje .
Maar als ik er wat van zeg tegen hem wilt hij het er niet over hebben .
Zeg ik wat in het algemeen en nog wel op een grappige manier bijv word hem inderdaad de hand boven het hoofd gehouden .
De ene keer wel en de andere keer niet eigenlijk .

@ Imre :

Hij heeft inderdaad niks/nauwelijks betaald maar wel bijna 300 euro geleend .
Want de rijlessen moeten betaald worden , wat hij wel zelf doet , en in het weekend heeft hij dan geen geld .
Hij wilt wel wat drinken in de kroeg , EN DAT WIL IK OOK want het zijn de enige 2
dagen dat hij weg is , en ja dan lenen wij hem maar wat .

De deadline's zijn al vaak gesteld .
Eten en drinken halen we al voor onszelf maar hij kaapt het brood onder je neus
vandaan want als we boodschappen hebben gehaald zit hij 5 min later in de keuken .
En het niet schoonmaken vind ik geen optie want ja het huisje was immers pas af en dan
wil je het toch het liefst bijhouden ?!

@ trustHim :

Dit vind ik geen optie !
Kan natuurlijk wel kamers uitprinten en op zijn bed neerleggen zoals al eerder
voorgesteld in het topic .

@ Quellian :

Nee , dit staat hij niet .
Hij betaald zijn ziektekosten etc niet en bouwt dus schulden op .
Wanneer wij hem inschrijven bij ons krijgen wij zijn problemen op ons dak :)
Daar heb ik geen trek in .

Verder iedereen bedankt voor de reactie's :D
Ben benieuwd ook hoe dit uit gaat pakken en waar hij uiteindelijk naar toe gaat .