Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:24

ik heb een paar keer net een glaasje teveel opgehad (ik was niet zat hoor, maar wel licht in mijn hoofd dat mijn reactie minder is en dat ik als ik moest blazen zou gepakt zijn) met de auto, en ik vond dat echt niet prettig (is twee maal gebeurd)
dit vermijd ik nu dus, dus ik heb het maximum van twee drankjes (bv een wodka redbull of een boswandeling, van kriek maxx zou ik er eentje meer drinken, daar mag ik er twaalf van hebben en ik voel het niet eens)
maar dat enkel aan het begin van de avond (tussen 9-12) en minimum 2 uur voor ik naar huis ga (maar ik ga meestal niet naar huis voor 3-4 uur)
dit is trouwens zeker niet wekelijks, en als ik merk dat de eerste bv wat aanslaat dan drink ik de tweede zeker niet meer.

ik vind twee drankjes dan ook het maximum, ook bij mijn bob
maar ik kies dan enkel de bob's uit die ik vertrouw, en waarvan ik weet dat ze hun grenzen kennen ...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:25

Sonja schreef:
Voor de mensen die wél 1 of 2 drankjes nemen als ze nog moeten rijden: hebben jullie dan nooit dat het gewoon "verkeerd valt"?
Of ben ik nou zo'n watje?

Nee, daar heb ik ook geen last van. Ben ik bv erg moe of heb ik te weinig gegeten ofzo, dan drink ik ook niet. Ik ben meestal de bob, juist omdat ik nauwelijks drink. Ik geef niet echt veel om alcohol, maar soms 1 glaasje kan ik prima hebben. Meestal drink ik dat ook aan het begin van zo'n avond en daarna drink ik vaak veel water. Nergens last van, ik doe gerust een blaastest onderweg.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:27

noortje schreef:
ik drink niks als ik moet rijden.
Ik vind het het ook heel sneu van mensen die wel drinken als ze nog moeten rijden.
Is dat glaasje alcohol nou zo belangrijk? Wil je voor alcohol het risico nemen om een ongeluk te veroorzaken/dikke boete/aanhouding e.d. ?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ben fel tegen drinken als je daarna nog moet rijden.
Er zijn al zoveel onschuldige slachtoffers gevallen omdat er gedacht werd dat er nog wel normaal gereden kon worden.
En als je het zonder alcohol niet gezellig kan hebben, rij dan niet of ga eens bij jezelf te raden waarom je het alleen maar leuk kunt hebben met alcohol op.

Stoeptegel

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:30

alleen water :j

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:35

als ik nog moet rijden drink ik helemaal niks

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:35

Ik drink geen druppel alcohol als ik nog moet rijden en ik stap ook niet bij iemand in de auto die meer dan 1 glas gedronken heeft.

Ik vind dat veel mensen het BOB zijn nog wel eens onderschatten. Je bent op dat moment wel verantwoordelijk voor de mensen die bij je in de auto zitten en 3 glaasjes kunnen echt al wel te veel zijn. (ook al voel je ze niet meer, je zou maar een sec te laat zijn met remmen voor dat kind)

Heb er ook wel eens 15 km voor naar huis moeten lopen omdat ik te eigenwijs was. Vriend en ik zouden bij iemand blijven slapen maar kregen ruzie. Allebei gedronken. Meneer wilde naar huis met de auto, ik heb z`n sleutels afgepakt. Ruzie werd er daarna niet beter op :+ (wel goed gekomen hoor). Dat werd lopen. Kwamen wel nuchter thuis....

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:39

Ik drink bij binnenkomst vaak 1 glas wijn en soms nog 1 shotje, ik zorg er dan wel voor dat ik minimaal 2 uur later pas weg ga.
Moet wel zeggen dat ik er vrij goed tegen kan.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:41

Merel_Brit schreef:
Ik drink geen druppel alcohol als ik nog moet rijden en ik stap ook niet bij iemand in de auto die meer dan 1 glas gedronken heeft.

Ik vind dat veel mensen het BOB zijn nog wel eens onderschatten. Je bent op dat moment wel verantwoordelijk voor de mensen die bij je in de auto zitten en 3 glaasjes kunnen echt al wel te veel zijn. (ook al voel je ze niet meer, je zou maar een sec te laat zijn met remmen voor dat kind)

Heb er ook wel eens 15 km voor naar huis moeten lopen omdat ik te eigenwijs was. Vriend en ik zouden bij iemand blijven slapen maar kregen ruzie. Allebei gedronken. Meneer wilde naar huis met de auto, ik heb z`n sleutels afgepakt. Ruzie werd er daarna niet beter op :+ (wel goed gekomen hoor). Dat werd lopen. Kwamen wel nuchter thuis....

Whahaha waren er geen taxi's dan :+
Wel goed dat je bij je standpunt gebleven bent!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:41

als ik terug moet rijden drink ik hooguit 1 boswandeling aan het begin van de avond of helemaal
niks...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:42

Onassa schreef:
noortje schreef:
Ik vind het het ook heel sneu van mensen die wel drinken als ze nog moeten rijden.
Is dat glaasje alcohol nou zo belangrijk? Wil je voor alcohol het risico nemen om een ongeluk te veroorzaken/dikke boete/aanhouding e.d. ?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ben fel tegen drinken als je daarna nog moet rijden.
Er zijn al zoveel onschuldige slachtoffers gevallen omdat er gedacht werd dat er nog wel normaal gereden kon worden.
En als je het zonder alcohol niet gezellig kan hebben, rij dan niet of ga eens bij jezelf te raden waarom je het alleen maar leuk kunt hebben met alcohol op.

Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Daarbij neem ik het risico niet om mijn rijbewijs kwijt te raken want dan word het zo lastig werken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:44

Onassa en Noortje, er zit echt nog wel een nuance tussen 1 glaasje drinken en je vol laten lopen en dan in de auto gaan zitten, hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 26-03-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jorien_

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:49

Als ik nog moet rijden, dan drink ik niks.
Als iemand anders rijd, zou ik het ook niet fijn vinden als er is gedronken.
Sowieso daarbuiten, drink ik eigenlijk ook zo goed als nooit.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:50

Ik drink echt helemaal niks! Hoe de mensen dan ook naar mij zitten te kijken. Meestal ben ik de bob,, Heb ook wel lol zonder alcohol!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:52

Charaz schreef:
noortje schreef:

Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Daarbij neem ik het risico niet om mijn rijbewijs kwijt te raken want dan word het zo lastig werken.

Het gaat hier ook niet om 1 glaasje alcohol die je bijvoorbeeld om 2 uur s'middags drinkt terwijl je om om 20.00 in de auto stapt.

Het voorbeeld wat jij geeft ben ik het ook niet mee eens. Waarom perse toch een glas alcohol drinken? Oke, jou voorbeeld is geen grote ramp, maar er zijn genoeg mensen die ook nog denken te kunnen rijden met 2/3/4 glazen op omdat ze er niks van voelen.
Ookal is er keer op keer bewezen dat je reflexen vertraagd zijn en je toch echt minder vaardig bent in de auto. Ookal voel je niks en denk je dat hartstikke nuchter bent.
Zelfs als jij niet de veroorzaker van het ongeluk bent maar wel schade hebt opgelopen zit je gewoon fout en ben je niet verzekerd.
Ik snap gewoon niet dat mensen het risico nemen...
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 26-03-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:53

Helemaal niks...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:00

Citaat:

Dat excuus krijg ik ook vaak te horen: Jaaaaa maar ik drink nu, tegen de tijd dat we naar huis gaan, is dat wel weer gezakt hoor. Maar hoelang duurt dat dan voordat het echt uit je bloed is? Volgens mij wel meer dan een uur of 4.

En nee, ik drink écht niet, en ik heb er een ontzettende hekel aan als mensen dat wel doen. Neem je verantwoording.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:02

Tja jongens, EEN glaasje mag je toch echt wel drinken, hoor. ;)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:02

Sassieja schreef:
Citaat:

Dat excuus krijg ik ook vaak te horen: Jaaaaa maar ik drink nu, tegen de tijd dat we naar huis gaan, is dat wel weer gezakt hoor. Maar hoelang duurt dat dan voordat het echt uit je bloed is? Volgens mij wel meer dan een uur of 4.

En nee, ik drink écht niet, en ik heb er een ontzettende hekel aan als mensen dat wel doen. Neem je verantwoording.

Okee, even gegoogled: 1 glas alcohol (en dan denk ik aan bier en niet aan sterke dranken denk ik) doet er ongeveer 2 uur over om door je lever gezuiverd te worden.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:04

Twiggy2008 schreef:

Tuurlijk, dat mag, maar ik moet zeggen, dat als ik een hele lange week gehad heb, en ik ga één glaasje drinken, dat ik hem dan echt wel al voel zitten. Ik vind dat de verantwoording van degene die drinkt, je kent jezelf het beste.
Maar alsnog, ik ben van mening dat je helemaal niet moet drinken als je moet rijden.
Wat heeft dat ene glaasje dan van zoveel toegevoegde waarde?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:06

Ik drink helemaal niets als ik nog moet rijden. Ik weet nooit hoe alcohol valt bij mij, dus dat risico van 'één drankje kan wel' ga ik niet nemen.

Ben een jaar of wat terug eens op een feestje geweest waar ik één mixdrankje had gehad en twee uur later naar huis moest rijden. In het donker moet ik me sowieso al meer concentreren en ik merkte dat dat ene mixdrankje meer effect op me had dan ik had gedacht. Mijn reactievermogen was duidelijk minder. Gelukkig was het feestje dichtbij, dus ik hoefde niet ver te rijden. ;)

Maar goed, voor mij dus geen druppel alcohol als ik nog moet rijden. Dan blijf ik liever slapen of ik ga aan de cola light, dan heb ik ook een heel fijne avond. :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:06

Als ik moet rijden drink ik niks.
We hadden vrijdag een verjaardag en m'n opa zat vrolijk aan het bier en m'n oma heeft geen rijbewijs. Vriendlief en ik waren in ee auto en wonen in het zelfde dorp als opa en oma, dus een van ons kon hun wel even thuis brengen met hun auto. Krijg ik als antwoord: Ja maar ik heb maar 2 biertjes gehad.. :=

Ik vind het not done, je bent bob of je bent het niet. Onverantwoord.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:18

Als ik weet dat ik moet autorijden, drink ik totaal niet. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:19

Sassieja schreef:
Tuurlijk, dat mag, maar ik moet zeggen, dat als ik een hele lange week gehad heb, en ik ga één glaasje drinken, dat ik hem dan echt wel al voel zitten. Ik vind dat de verantwoording van degene die drinkt, je kent jezelf het beste.
Maar alsnog, ik ben van mening dat je helemaal niet moet drinken als je moet rijden.
Wat heeft dat ene glaasje dan van zoveel toegevoegde waarde?

Ik vind een glaasje drinken gewoon lekker. Verder drink ik namelijk alleen maar water, want ik hou niet zo van frisdranken en vruchtensappen uit pak (ik ben van de verse vruchtensappen). En dan is een zo'n drankje gewoon lekker. Zo vaak doe ik het niet, dus mag ik?

Overigens drink ik ook niet als ik moe ben, hoor. En als ik echt heel erg moe ben, ga ik niet eens meer autorijden of naar een feestje. Ook door moeheid kun je trouwens ongelukken veroorzaken.

Feit blijft dat ik na een drankje me aan de regels hou. Ik ben vrijwel altijd de bob en ik neem echt mijn verantwoordelijkheid verder wel. ;)
Ik heb zelf ook een hekel aan drankorgels die in de auto stappen. :j
Voor die personen heb ik ook geen enkel begrip :n . Maar nogmaals, er zit een nuance tussen een drankje nemen en er tig nemen en dan nog in de auto stappen.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:24

Twiggy2008 schreef:

Per 1 januari 2006 is voor beginnende bestuurders, en snor- en bromfietsers tot 24 jaar het wettelijk toegestane promillage verlaagt naar 0,2 promille. Deze regel geldt voor iedereen die zijn rijbewijs heeft gehaald na 30 maart 2002, of het rijbewijs nog gaat halen.

Dat is dus nog minder als 1 glaasje.

Maar idd, als je niet valt onder het bovenstaande stukje mag je 1 glas alcohol drinken, helaas..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:26

Tja Noortje, het is heel misdadig wat ik soms doe. }> :D
Je kunt ook overdrijven..... ;)