Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sonja schreef:Voor de mensen die wél 1 of 2 drankjes nemen als ze nog moeten rijden: hebben jullie dan nooit dat het gewoon "verkeerd valt"?
Of ben ik nou zo'n watje?
noortje schreef:ik drink niks als ik moet rijden.
Ik vind het het ook heel sneu van mensen die wel drinken als ze nog moeten rijden.
Is dat glaasje alcohol nou zo belangrijk? Wil je voor alcohol het risico nemen om een ongeluk te veroorzaken/dikke boete/aanhouding e.d. ?

(wel goed gekomen hoor). Dat werd lopen. Kwamen wel nuchter thuis.... Merel_Brit schreef:Ik drink geen druppel alcohol als ik nog moet rijden en ik stap ook niet bij iemand in de auto die meer dan 1 glas gedronken heeft.
Ik vind dat veel mensen het BOB zijn nog wel eens onderschatten. Je bent op dat moment wel verantwoordelijk voor de mensen die bij je in de auto zitten en 3 glaasjes kunnen echt al wel te veel zijn. (ook al voel je ze niet meer, je zou maar een sec te laat zijn met remmen voor dat kind)
Heb er ook wel eens 15 km voor naar huis moeten lopen omdat ik te eigenwijs was. Vriend en ik zouden bij iemand blijven slapen maar kregen ruzie. Allebei gedronken. Meneer wilde naar huis met de auto, ik heb z`n sleutels afgepakt. Ruzie werd er daarna niet beter op(wel goed gekomen hoor). Dat werd lopen. Kwamen wel nuchter thuis....
Onassa schreef:noortje schreef:ik drink niks als ik moet rijden.
Ik vind het het ook heel sneu van mensen die wel drinken als ze nog moeten rijden.
Is dat glaasje alcohol nou zo belangrijk? Wil je voor alcohol het risico nemen om een ongeluk te veroorzaken/dikke boete/aanhouding e.d. ?
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ben fel tegen drinken als je daarna nog moet rijden.
Er zijn al zoveel onschuldige slachtoffers gevallen omdat er gedacht werd dat er nog wel normaal gereden kon worden.
En als je het zonder alcohol niet gezellig kan hebben, rij dan niet of ga eens bij jezelf te raden waarom je het alleen maar leuk kunt hebben met alcohol op.
Charaz schreef:noortje schreef:ik drink niks als ik moet rijden.
Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Daarbij neem ik het risico niet om mijn rijbewijs kwijt te raken want dan word het zo lastig werken.
Citaat:Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Daarbij neem ik het risico niet om mijn rijbewijs kwijt te raken want dan word het zo lastig werken.
Sassieja schreef:Citaat:Ik drink thuis nooit alleen als ik ergens uit ben dan drink ik dus 1!!! glaasje en ga 4 uur later pas weg, mag jij raden hoeveel promille alcohol ik nog in mijn bloed heb? Dus onschuldige slachtoffers, boete, aanhouding etc. zijn nou niet direct van toepassing.
Dat excuus krijg ik ook vaak te horen: Jaaaaa maar ik drink nu, tegen de tijd dat we naar huis gaan, is dat wel weer gezakt hoor. Maar hoelang duurt dat dan voordat het echt uit je bloed is? Volgens mij wel meer dan een uur of 4.
En nee, ik drink écht niet, en ik heb er een ontzettende hekel aan als mensen dat wel doen. Neem je verantwoording.
Twiggy2008 schreef:Tja jongens, EEN glaasje mag je toch echt wel drinken, hoor.

Sassieja schreef:Tuurlijk, dat mag, maar ik moet zeggen, dat als ik een hele lange week gehad heb, en ik ga één glaasje drinken, dat ik hem dan echt wel al voel zitten. Ik vind dat de verantwoording van degene die drinkt, je kent jezelf het beste.
Maar alsnog, ik ben van mening dat je helemaal niet moet drinken als je moet rijden.
Wat heeft dat ene glaasje dan van zoveel toegevoegde waarde?
. Maar nogmaals, er zit een nuance tussen een drankje nemen en er tig nemen en dan nog in de auto stappen. Twiggy2008 schreef:Tja jongens, EEN glaasje mag je toch echt wel drinken, hoor.