prom schreef:Nijn schreef:Bellen aan de kassa doe ik soms ook, als het niet anders kan
Met afrekenen zeg ik wel netjes dankje wel etc, maar ga er niet voor ophangenEeuwigzonde schreef:Van bellen bij de kassa heb ik geen last (ik werk achter de kassa), heel veel mensen hangen juist op als ze aan de beurt zijn.
bah, mense die belle aan de kassa... Heb ik regelmatig last van.. Dan zeg ik "goedemiddag" klant : zegt niks, kijkt even op, praat vrolijk verder. Oke, ik scan maar door, ik zit daar om de klant een goed "uiteinde" te geven, zodat ze zeggen, woooow naar die winkel wil ik vaker, daar zijn ze zo klantvriendelijk aan de kassa! maargoed. komen we bij het afrekenen.. Ik "dan word het 24euro en 35 cent alstublieft" omdat ik aan het scannen was en niet geheel let op de klant, daar hij/zei toch aan het bellen is, is het mij niet opgevallen dat ze hebben gepint, waarop ik even wacht. Eigenlijk niet door het telefoon gesprek wil komen, daar ik zo ben opgevoed, en ik dat onbeleeft vind ** zeg ik met veel moeite toch.. "wilt u misschien pinnen ?" waarop ik een andwoord krijg van " ja idd, nee daar heb je helemaal gelijk in.. oh heel even hoor ja ik had AL gepint hoor " praten weer vrolijk verder, en ik druk op het pin knopje... grrr, is het echt zo moeilijk om even optehangen, te zegge bij de afrekening " wacht heel even, moet even afrekeken" dat is echt een handeling van nog geen 1 minuut.
overigens, zijn er wel mense die dat dus wel doen, of echt ook even ophangen!! dat geeft mij dan op dat moment een fijn gevoel, het idee dat ik daar iig NIET voor jan doedel zit!
Ja idd ik heb ook bij achter de kassa gewerkt, ik kon me daar echt dood aan ergeren. Er was ook altijd een vaste klant die standaard bellend kwam, daar heb ik gewoon tegen gezegd dat ik hem zou helpen als die uitgebeld was. Vreselijk irritant.
Verder erger ik me aan;
-Fietsers en voetgangers die zomaar oversteken zonder uit te kijken
-Als iemand zijn auto zo dicht op de mijne parkeert dat ik er niet meer uitkom.
-Als ik in de rij sta met 1 of 2 boodschappen en er staat iemand voor me met een complete wintervoorraad aan boodschappen,dat die me dan niet even voor laat.
-Als iemand smekt, of kauwgom staat te kauwen met open mond.
-Mensen die rochelen op straat.
-Als je staat te wachten bij de benzinepomp tot iemand voor je klaar is met afrekenen en die zie je binnen eerst op z'n dooie gemak nog op zoek gaan naar een broodje en wat drinken en een boekje ed.
-Mensen die op de snelweg rechts of zigzaggend inhalen.
-In de trein keiharde telefoongesprekken hebben met gegil,gekir en gegiechel ertussendoor.
-Dat mensen hun eigen t*ringzooi niet opruimen bij bv. macdonald of andere restaurants waar je zélf je dienblad weg hoort te zetten. (en néé, het excuus 'dan heeft het personeel nog wat te doen' geldt écht niet)
-Of van de week sta ik bij de macdrive, staat er iemand voor me in de auto ongeveer 2 meter van een prullenbak af en ik zie dat die de deur van z'n auto opendoet en zo al het papier ed eruit gooit op de grond.
-Mensen die met 80 door een woonwijk heen sjeesen.
-Krijsende kinderen in de bus,trein,vliegtuig of welk ander vervoer dan ook.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan, dat zijn al dingen die ik echt asociaal vind en die ik nooit zou doen

* zeg ik met veel moeite toch.. "wilt u misschien pinnen ?" waarop ik een andwoord krijg van " ja idd, nee daar heb je helemaal gelijk in.. oh heel even hoor ja ik had AL gepint hoor " praten weer vrolijk verder, en ik druk op het pin knopje... grrr, is het echt zo moeilijk om even optehangen, te zegge bij de afrekening " wacht heel even, moet even afrekeken" dat is echt een handeling van nog geen 1 minuut.

Elkaar in de wegrijden, ervoor langs scheuren en dan nog het lef hebben om 'pas op' te schreeuwen, roken bij de paarden, schreeuwen terwijl er iemand bezig is met een proef...Daar kan ik me dus echt aan irriteren!