politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:34

MandyR schreef:
Falona schreef:
Deze foto is namelijk in de UK gemaakt, de auto op de foto is namelijk een Vauxhaul Astra.

Auto's kan je ook gewoon invoeren hoor. Deze auto rijdt duidelijk op de rechter weghelft en de bestuurder zit links.
In mijn ogen lijkt dit dus absoluut niet op een engelse situatie.

Heb je mijn linkje bekeken? De auto op de foto die PVD heeft geplaatst is gewoon aan het spookrijden.

liedje89

Re: politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:36

haha noeks je hebt nog gelijk ook, hoewel ik denk dat hij die rode inhaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:38

liedje89 schreef:
haha noeks je hebt nog gelijk ook, hoewel ik denk dat hij die rode inhaald.

Nu je het zegt ja, dat had ik nog niet bedacht :D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:44

liedje89 schreef:
@vuldress: je navigatie is wel exacter maar als je je banden op zou pompen en je navigatie thuis zou laten zou je dus misschien net iets te hard kunnen rijden met je 79. Bovendien gaat die 5km er niet zomaar vanaf maar omdat er in de meetapperatuur ook een afwijking kan zitten en je daar niet door benadeeld mag worden.

Ik heb het getest op de trajectcontroles bij Rotterdam, Den Haag, Woerden en Utrecht en met 89 kreeg ik daar geen bekeuring terwijl die best strak staat!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:46

Oeps :o
Had het bericht met die link wel gezien maar, dacht een vage tekst over de fotograaf aan te treffen en heb hem dus niet bekeken.
Heb nu wel even gekeken en jullie hebben gelijk. Auto rijdt links en haalt andere auto in = engelse situatie.
Don't shoot me :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:48

ja, maar je auto banden pomp je niet heel regelmatig op (of nieuwe banden zal nog wel meer schelen) . Maarja er zou er maar een een keer 2 kilometer scheef staan dan heb je meteen een bekeuring te pakken, maar het is jou geld natuurlijk.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 03:13

Ben benieuwd wie de vanaf 1 mei straks met zijn trailer exact 90 gaat rijden :o En of dit werkelijk tot gevaarlijker situaties leidt. In duitsland mag je, ligt aan je voertuig, 100 rijden met je trailer

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 04:01

Er is op Nederlandse wegen geen minimumsnelheid meer. Is ook onhoudbaar gezien de hoeveelheid file's bijna elke dag. Wel zijn er restricties voor sommige wegen. Voor autowegen (en ook op autowegen gelden soms snelheidslimieten van 70 of 80km/u) moet een voertuig tenminste 50km/u kunnen rijden legaal. Een opgevoerde brommer mag daar dus niet rijden!

Op ELKE andere weg is er geen restrictie wat betreft minimumsnelheid, en in theorie zou je er dus stapvoets met je paard, grofweg 5 km/u mogen rijden zelfs als de maximumsnelheid ter plekke 80 km/u is. Een verschil van grofweg 75 km/u is dus volledig legaal, hoe irritant ook.

Voor mezelf: Ik pas me aan aan de situatie ter plekke. Soms geldt ergens een maximumsnelheid van 50 km/u waar ik denk dat je een zelfmoordterrorist moet zijn om daadwerkelijk 50 km/u te gaan rijden. Daar rij ik dan ook langzamer. Jammer voor achteropkomend verkeer dat zich zit op te vreten, zij zien niet alles wat ik als "koploper" zie en waarvoor ik mijn snelheid aanpas. Daarbij hou ik inderdaad rekening met fietsers, paarden (zijn er nogal wat van hier in het dorp), voetgangers en kinderen/ bejaarden. Heb daardoor regelmatig last van bumperklevers en mensen die zo hoognodig moeten flitsen of anderszins irriteren. Jammer voor hen, ik maak mijn eigen inschatting of ik iets veilig vind met mijn auto die ik goed ken en waarvan ik weet wat ie doet en kan, en waar de beperkingen liggen. Mijn wagen is perfect voor de snelweg, en heeft moeite met dorpjes zoals hier en binnenwegen (erg schokkerig als je niet goed schakelt). Dus pas ik mijn snelheid niet alleen aan aan de omgeving, maar ook aan mijn auto. Met mijn vorige auto kon ik feller rijden omdat die gemaakt was voor binnenwegen.

En ook ik irriteer me mateloos aan die mensen die altijd vinden dat je te langzaam rijdt. Ik ben niet rijk en let op mijn brandstofverbruik, dus ga niet per definitie 120 rijden waar dat mag. Dan blijf ik liever achter een vrachtwagen zitten met een kleine 90 km/u volgens mijn GPS.

In elk geval geld voor mij better safe than sorry, en de enige aanrijding die ik ooit gehad heb was ook alles behalve mijn fout. Voor wie de details wil weten: Ik reed rechtdoor, hield me aan de snelheid en er kwam er eentje van links uit een uitrit die in de schemering ook nog geen verlichting voerde. Zicht op uitrit was ook nog beperkt door een grondig fout geparkeerde auto dus ik had die ander nooit kunnen zien.

Maar ook ik verbaas me hier over de reacties. Als je te paard zit heb je het liefst dat mensen rustig passeren, zelfs als er een file achter zit, terwijl je in de auto juist wil dat er gewoon doorgereden wordt zonder te kijken naar de omstandigheden. Vreemd...

Als weggebruiker probeer ik me in elke hoedanigheid, dus zowel als voetganger, ruiter en automobilist in het andere verkeer te verplaatsen en eventueel te passeren op een zo min mogelijk hinderende manier voor het langzame verkeer. Het is echt niet fijn als je als fietser, wandelaar of ruiter bijna of helemaal van je sokken gereden wordt door al die automobilisten die vinden dat de maximumsnelheid gelijk staat aan de minimumsnelheid. Ik probeer me altijd voor te stellen wat ik als ik die ander was fijn zou vinden.

En nee, ik ben geen perfecte automobilist, dat is niemand. Ook ik maak fouten, ben wel eens ongeduldig en trap het gas wel eens goed in op plaatsen waar het eigenlijk niet goed kan. Ik probeer er alleen wel op te letten.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 06:59

vind het (ff los van de discussies) een erg grappige foto, ik stap namenlijk direct op mijn rem als ik ergens een paardentrailer langs de weg zou zien staan, en eerlijk is eerlijk die zie ik van een afstand VEEEL beter dan een gewone auto, vind beetje domme actie eigenlijk... :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:08

Idd celticpony, ik rem ook altijd flink af als ik een paardentrailer langs de weg zie, je weet maar nooit wat er aan de hand is !

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 07:49

Hi wat grappig eigenlijk,
Ik had deze foto neergezet daar ik de manier van snelheid meten wel erg grappig vond.
Had dus niet de intensie om een discussie los te peuteren over hoe je nu wel of niet mag rijden op snelwegen....

Ik had deze foto via de mail binnen gekregen, met als titel...Belgische politie enz enz enz.... Ben er daarom vanuit gegaan dat het in Belgie opgenomen was. Excuses dat dit dus niet zo blijkt te zijn.

Als ik een paardentrailer langs de weg zie staan rij ik ook langzamer om te kijken of er iets aan de hand is, en er hulp nodig is, dus deze manier van flitsen zal mij niet op een te hoge snelheid pakken :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:34

Op de snelweg hoor je met het langzame verkeer mee te rijden.
120 is dus echt niet verplicht. Maar zo rijden dat er 15 vrachtwagen achter je hangen is ook niet de bedoeling. Dat geeft erg veel ergernis voor die beroepsgroep die de hele dag al op de weg zit. En vooral situaties die de doorstroming helemaal stop leggen omdat vrachtwagens in gaan halen.
Rij dan gewoon met de stroom mee, niets aan de hand. Als je een combinatie hebt die die 10 km meer niet af kan wordt het snel stoppen om er mee door te rijden want dan heb je een gevaarlijke en niet veilige combinatie bij.
Overigens had ik ook gps in de auto en het was 78/79 op de gps. Op die van de terugweg weet ik niet precies, daar heb ik zelf niet achter gehangen, maar gezien de vrachtwagen die inhaalde en vlot voorbij kwam zal dat niet veel hoger zijn geweest.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:04

Wij rijden met trailer ook nooit harder dan 80 op de snelweg.
En het is dan jammer voor de chaufeur van de vrachtwagen die achteraan aansluit,want die rijdt dan 70.
Je rijdt met een levend wezen in de trailer,het stuur reageert anders,je remweg is aanzienlijk verlengt...
Ik zie niet in waarom ik dan harder zou moeten rijden omdat die ene vrachtwagenchauffeur zich anders aan mij ergert.
Dat is dan mooi voor hem.
Als ik het niet ben,is het een andere vrachtwagen die 1 km. langzamer rijdt :roll:
Het verkeer echt opstoppen vind ik een ander verhaal,maar gewoon 80 op de teller hebben met levend vee achterin vind ik niet meer dan normaal.

Ontopic... :=
Voor alles wat in de berm staat wordt bij ons opgelet,dus ook een trailer,bus of auto,een kliko of andere vreemde ladingen. :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:09

Het is niet 1 vrachtwagen die je ergert als je 70 rijd. Het is iedereen irriteren.
Als jouw combi 80 in het echt (dus meer op de teller dan 80) niet kan houden is het tijd voor een goede combinatie. Deze is dan niet geschikt voor paardentransport op een veilige manier.

En daar mag ook veel meer op gecontroleerd worden. Flitsen op langzaamrijders bijvoorbeeld :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:16

kazary schreef:
Het is niet 1 vrachtwagen die je ergert als je 70 rijd. Het is iedereen irriteren.
Als jouw combi 80 in het echt (dus meer op de teller dan 80) niet kan houden is het tijd voor een goede combinatie. Deze is dan niet geschikt voor paardentransport op een veilige manier.

En daar mag ook veel meer op gecontroleerd worden. Flitsen op langzaamrijders bijvoorbeeld :D

Ik zei: 80 op de teller,en niet 80 zoals die vent in die BMW 80 ervaart...
Mijn combinatie kan het prima aan hoor,echt waar,maar ik ben de laatste die wil proberen of ik wel met 90 kan remmen voordat ik met trailer en al in de vrachtwagen voor me,danwel in de vangrails hang.
Al irriteert de hele wereld zich aan mij,daar wordt ik niet anders van :D
Het is mijn auto,mijn trailer,mijn paard,mijn verantwoordelijkheid en mijn leven.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:19

80 in het echt is 80 in het echt hoor. :D Met een alto en met een BMW.
Als die 10 km harder niet tegen remmen kan, is er iets mis met de combinatie.
Juist door te zacht te rijden maak je gevaarlijke situaties. Ook buiten de snelweg. Auto's die je gevaarlijk gaan inhalen, vrachtwagens op je trailer waardoor jouw paard onrustig wordt.
Dan kunje wel zeggen dat mogen ze niet doen, maar je kunt ook zeggen laat ik niet de uitlokker zijn voor gevaarlijk gedrag. En dat is toch ook echt wat je leert met lessen, ook bij E.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:22

kazary schreef:
80 in het echt is 80 in het echt hoor. :D Met een alto en met een BMW.
Als die 10 km harder niet tegen remmen kan, is er iets mis met de combinatie.
Juist door te zacht te rijden maak je gevaarlijke situaties. Ook buiten de snelweg. Auto's die je gevaarlijk gaan inhalen, vrachtwagens op je trailer waardoor jouw paard onrustig wordt.
Dan kunje wel zeggen dat mogen ze niet doen, maar je kunt ook zeggen laat ik niet de uitlokker zijn voor gevaarlijk gedrag. En dat is toch ook echt wat je leert met lessen, ook bij E.

Het kan me niet schelen,al kan mijn combinatie 160 aan.
80 in maximum met een trailer,en daarmee basta.
Als anderen per sé toch harder willen rijden,moeten ze dat vooral doen.
Als 80 rijden echt zo gevaarlijk was,was het vast niet verplicht he?

Bovendien werd er even terug nog gezegt dat 80 op de teller,75 in het echt is.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:29

Ik volg je echt niet meer??
Als jij werkelijk 80 rijd heb je geen vrachtwagens achter je hangen. Maar de ene keer heb je het over dat je 80 op de teller rijd en dan weer over 80 in het echt? wat rij je nu? :)

De max wordt overigens verhoogd naar 90 op de snelweg, juist omdat de mensen dan in werkelijkheid pas 85 rijden (omdat de meeste op de teller blijven kijken ipv werkelijke snelheid) en dat dit dus niet gevaarlijker is maar juist veiliger.
Ik hoop dat bij de meeste dan ook het kwartje gaat vallen op gewone 80 km wegen dat ze geen 80 rijden, maar langzamer en als het druk is juist onveilig bezig zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:32

Ik bedoel,als ik op mijn teller 80 rijd,en er 6 vrachtwagens achter mij rijden (die dus allemaal ietsjes langzamer rijden) rijd de achterste waarschijnlijk 70.

En ja,ook als je netjes 80 rijd,heb je echt vrachtwagens achter je hangen,want nee,de meeste vrachtwagenchauffeurs houden niet in bij 80...
Ze rijden liever 90,of zelfs 100,want tijd,tijd,tijd...
maargoed,ik ga niet harder rijden omdat andere weggebruikers vinden dat ik harder moet gaan.

En tegen die tijd dat 90 en maximum wordt hoor ik het wel,tot die tijd hou ik mij gewoon aan de snelheid. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:38

@kazaky: lang niet alle auto's hebben zo'n grote afwijking hoor. Onze alto rijd echt 79 las er 80 staat. Onze nissan rijd inderdaad 75 als er 80 staat. En op gewone 80 wegen mag ook langzamer verkeer komen (brommers, ruiters, aanspanningen, als er geen fietspad ligt ook fietsers) . Dus das jammer maar daar is het gewoon asociaal om altijd maar de max. te moeten rijden. En er zijn ook zat wegen waar je 80 mag rijden maar je compleet gestoord bent als je het doet, bij ons in de buurt 80 weg met veel kronkels en hele dikke boven echt vlak op de weg (wegdek dus ook slecht door wortels onder de weg). Mensen die zo'n weg niet kennen willen daar nog wel eens 80 willen rijden maar daar laten wij ons dan niet door opjagen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:41

Tja... vindingrijk zeker... maar mag het? :=
Als mensen zich gewoon aan de snelheid hielden was dit overigens ook helemaal niet nodig!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:41

Hoe kan een geeikte vrachtwagen nu 100 rijden? :)

Als jij op je teller 80 rijd rij je 75, misschien zelfs langzamer. Kun je nagaan hoe de laatste vrachtwagen zich voelt.

Jammer dat jij je niet aanpast aan het verkeer. dat is toch echt wat je leert met het halen van je rijbewijs. Dat is veiligheid. Jammer als mensen daar niet aan denken. Denken veilig te zijn maar juist het omgekeerde krijgen.

1 mei, dan gaat het naar 90. omdat het dus veiliger is.

Liedje,
Op wegen waar dat niet gaat zul je ook merken dat je niet aangeduwd wordt. Daar heeft iedereen begrip.
Zeker als er ook nog eens geen los fietspad is. (op die enkele uitzondering na)
Op snelwegen en brede 80 km wegen ben je gewoon gevaarlijk bezig. Lijkt me logisch dat het over deze wegen gaat. En daar is geen uitzondering je aan aan het duwen, maar ben je zelf die uitzondering die niet gewoon door rijdt.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:42

Waarom zou het niet mogen?
Ik vind hem wel goed bedacht.. ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:45

potverdikkie schreef:
het is in belgie

aleee kwist nie da ze in belgie ook vort links rijden :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:46

kazary schreef:
Hoe kan een geeikte vrachtwagen nu 100 rijden? :)

Als jij op je teller 80 rijd rij je 75, misschien zelfs langzamer. Kun je nagaan hoe de laatste vrachtwagen zich voelt.

Jammer dat jij je niet aanpast aan het verkeer. dat is toch echt wat je leert met het halen van je rijbewijs. Dat is veiligheid. Jammer als mensen daar niet aan denken. Denken veilig te zijn maar juist het omgekeerde krijgen.

1 mei, dan gaat het naar 90. omdat het dus veiliger is.

Nou,het is fijn dat jij dat al voor mij weet dan :D

En vrachtwagens (geeikt heeft er niks mee te maken,dat heet begrenst) kunnen echt wel 100 hoor.
Mijn vriend rijd zelf wel eens op de vrachtwagen.

En je kan honderd keer blijven zeggen dat ik geen rekening houd met mijn medeweggebruikers,maar dat gaat je echt niet helpen.
Dit is mijn mening,en ik heb er overigens nog nooit problemen mee gekregen/veroorzaakt.
Iedereen ziet dat paard achterin staan,en als het druk is ga ik al helemaal niet harder rijden.
In de file ga je ook zachter rijden :)*