Moslims zelden op de fiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:53

Maya schreef:
Toen ik nog in Dronten zat (studie) vond ik eigenlijk dat er daar ook best veel moslima's fietsten hoor :j In Dronten is het ook wat goedkoper wonen, en eigenlijk zag je veel van dergelijke meiden en vrouwen gewoon op de fiets.

Ik moet zeggen, dat ik hier eigenlijk niet vaak moslima's zie fietsen..
De 'jeugd' wel maar anders komen ze niet op school. Maar zeg maar jonge vrouwen of moeders zie ik eigenlijk nooit op de fiets. :n
En met boodschappen doen inderdaad met die trolleys :') En het liefst kindjelief erachteraan voor de rest :)).

Er rijdt hier trouwens wel altijd zo'n héle oude moslimmeneer rond. Heel langzaam en altijd super blij dattie aan het fietsen is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:00

MarcoBorsato schreef:
lifaya schreef:
inderdaad :') :')
boeiiieeee :') voor mijn part vliegen de moslims, crossen de joden en graven de christen maakt me geen reet uit

Ik fiets heel traag. En de andere joden die ik ken ook. Met je vooroordelen :=

Ik ben ook een soort van jood en fiets als een malloot :+ (jeetje het rijmt ook nog :') )

mick75

Re: Moslims zelden op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 02:28

Niet alleen Moslims fietsen niet zo vaak. Trouwens, mijn moslim buren fietsen wel allemaal dus de vrouwen ook. Compleet met volgeladen fietstassen en kinderen.

Maar ook in Engeland of Frankrijk of Duitsland is het me opgevallen dat er een stuk minder gefietst wordt, en dat diegenen die het aandurven om te gaan fietsen (er zijn ook in landen als Engeland en Frankrijk verdomd weinig fietspaden of zelfs maar fietsstroken) echte milieufreaks zijn. Dus ook over het algemeen vegetarisch en zeer milieubewust. En geloof me, fietsen in een stad als Londen is echt geen pretje. Dan moet je wel bijzonder gemotiveerd zijn om die uitdaging dagelijks aan te gaan, want een uitdaging is het. Amsterdam is er werkelijk niets bij.

Ik ben dus al lang geleden tot de conclusie gekomen dat fietsen zoals we dat hier in Nederland doen, dus naar de supermarkt, de kinderen ophalen en allerhande korte ritjes maken echt heel typisch Nederlands is.

Volgens mij zijn alleen Chinezen ook zo fietsgraag, maar dat is daar meer uit noodzaak dan uit voorliefde. Het openbaar vervoer is zelfs in een stad als Beijing al matig en auto's worden er niet vrij verkocht, dan ben je al snel afhankelijk van een fiets die wel van staatswege vrijwel gratis verstrekt worden. In Nederland lijkt fietsen wel een voorliefde te zijn. Al heb ik er persoonlijk een bloedhekel aan en ga liever lopend mijn boodschappen halen dan met de fiets. Ik heb dus ook geen fiets, en ben daarmee de enige die ik ken. Als mijn auto stuk is ga ik dus ook meestal lopen, al ben ik daarvoor soms uren onderweg. Alles onder de 10 km enkele reis is voor mij beloopbaar. Ik vermoed dat in Noord- Korea ook veel gefietst wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 02:36

Dat mensen in een stad als Londen fietsen snap ik idd ook echt niet, vond die fietsers echt dood eng daar, tussen 't verkeer door. :=

Edit, typfout. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-09 03:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 03:18

Anthea, ken er eentje persoonlijk. Gaat dagelijks, dwars door Londen met de fiets naar zijn werk en terug. Dagelijks 7 kilometer dwars door Londen heen en weer 7 kilometer terug. In mijn ogen is dat gewoon poging tot zelfmoord. En dat is inderdaad een "health-fanatic" zoals ze dat daar noemen. En het aantal fietsers dat je feitelijk in Londen ziet en vooral het type mens dat daar op een fiets stapt spreekt boekdelen. Juist omdat het er zo weinig zijn. (de laatste keer dat ik in Londen was heb ik er eentje bijna op mijn motorkap gehad, niet fijn! Het verkeer is er al druk en lastig genoeg zonder fietsers).

Maar het geeft wel aan dat fietsen iets vrij typisch Hollands is, zeker op de schaal waarop een gemiddelde Nederlander op de fiets stapt. En dat het niets met Moslims te maken heeft, want ook de meeste andere Europeanen stappen niet vrijwillig op een fiets. En niet onterecht, fietsen is in de meeste Europese landen een regelrechte zelfmoordpoging.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 06:43

hier in rdam zie ik er genoeg fietsen hoor...

maar hier fietsen niet super veel mensen, het is geen fietsstad. het is toch ook maar net hoe je bent opgevoed? hoeveel mensen zijn er die vroeger nooit fietste en nu wel dagelijks?

mijn moeder leerde mij fietsen zodat ik later zelf zou kunnen, hier zou ik minder snel mijn kind op de fiets sturen (rdam). elke dag wordt ik bijna aangereden en moet ik wijken voor auto's die gewoonweg niet nr t fietspad kijken..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 06:53

euh ik moet bekennen dat ik nooit eigenlijk oplet wie ik allemaal op de fiets zie zitten!

ik ga straks met de fiets naar mn werk,dus dan zal ik eens opletten :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:32

1Steffi schreef:
Toevallig geen moslima hier die ons volledige duidelijkheid kan scheppen?

Dat kan niet, want iedereen heeft er gewoon zijn eigen reden voor.
Ik ken wat vrouwen die niet kunnen fietsen, maar ik ken genoeg vrouwen die gewoon op de fiets gaan. (jongere generatie)
Ik denk dat het niet kunnen fietsen de grootste reden is.
Dat ze denken dat je er van ontmaagd wordt vind ik erg idioot en ik ken ook niemand die zo denkt gelukkig.

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:00

Nathalie schreef:
1Steffi schreef:
Toevallig geen moslima hier die ons volledige duidelijkheid kan scheppen?

Dat kan niet, want iedereen heeft er gewoon zijn eigen reden voor.
Ik ken wat vrouwen die niet kunnen fietsen, maar ik ken genoeg vrouwen die gewoon op de fiets gaan. (jongere generatie)
Ik denk dat het niet kunnen fietsen de grootste reden is.
Dat ze denken dat je er van ontmaagd wordt vind ik erg idioot en ik ken ook niemand die zo denkt gelukkig.

Maar zoals ik al zei, zat er een Turks meisje bij mij in de klas die zei dat bijna geen Turkse mensen (grotendeels moslims dus) fietsen omdat het bij hun iets voor kindjes is. Wel als jullie vnl kinderen zien fietsen, dan zou het toch kunnen dat de ouders indd geleerd hebben in Turkije dat fietsen kinderachtig is, maar dat ze (en dan vooral de kinderen) zich stilaan aanpassen ofzo..?
Dat mss in combinatie met dat maagdenvlies, heel vaag dat je dat gelooft maar dat bericht dat rondgaat in een Aziatisch land (kom er ff niet op) is toch ook zo ongeloofwaardig en toch gelooft iedereen het, kan misschien verklaren waarom oudere mannen hier wel op een fiets tegenkomt, oudere vrouwen niet en de kinderen zijn zich waarschijnlijk dus gewoon aan het aanpassen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:09

In Turkije zie je idd meestal alleen kinderen fietsen. En zo zal dat wel in meer landen zijn.
Nederland is een echt fietsland dus wij zijn het gewend maar zij niet.
Zij kunnen dus vaak ook niet fietsen en daardoor komt het volgens mij gewoon. De jongere generatie is vaak hier geboren en dus opgegroeit in dit fiets-land, dus die kunnen vaak wel fietsen.
Dat het echt als kinderachtig gezien word dat heb ik ook nog nooit gehoort overigens, er wordt alleen niet veel gefietst.
Maar je hebt daar natuurlijk ook geen fietspaden o.i.d. dus ja ook daar kan het levensgevaarlijk zijn om op de fiets te stappen.
Dat maagdenvlies, zal best dat sommige mensen dat geloven, maar ik niet en niemand in mijn omgeving heb ik er ooit over gehoort, gelukkig... :D

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:20

Bij ons in utrecht zie je zeker heel weinig "buitelanders" fietsen. Heb in verschillende wijken gewoont en fietsen deden ze bijna niet. Na school deden ze lopend of met de bus.

Je ziet buitelandse meiden trouwens ook niet op brommers/scooters ;) Jongens wel vollop zelfs! Maar daar komen ze goedkoop aan...zag laatst me scooter nog rijden wahaha nee geintje }>

Offtoppic: Zie soms zelfs een burka achter het stuur zitte in een auto hahaha geen gezicht en lijk me ook levens gevaarlijk ook! (voor de mensen uit utrecht, zie de burka vaak op overvecht winkelcentrum)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:25

nu ik erover nadenk, meisje in mijn klas (turks) fiets gewoon. Maarja :P ik denk idd dat het eerder bij de nederlanders ligt dat die gewoon teveel fietsen :+ In Aruba zie je ook geen fietsers, puur omdat het zelfmoord is.

Ik fiets trouwens best veel maar dat is meestal als ik in een fotografeer bui ben :P

edit: toevoeging dat ik hierboven las; ik zie hier weldegelijk turkse/marokaanse meiden op een brommer/scooter/fiets... dus denk dat het van de stad kan hangen, ik woon in Leiden..