Gebeld worden door onb. nr. welke na 4 sec ophangt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Gebeld worden door onb. nr. welke na 4 sec ophangt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:58

Kan heel goed een PD'er zijn, die belt automatisch, niet opgenomen -> volgende nummers. Maar als er wel iemand opneemt gaat de computer eerst kijken of er een medewerker vrij is, als dat niet zo is hangt de computer weer op. :) Dit is om de medewerkers zo veel mogelijk bezig te houden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:58

Ik heb het laatst ook een paar weken achter elkaar elke dag gehad, maar ben nooit op tijd geweest met opnemen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:01

Dat is dan toch te belachelijk voor woorden dat dat zomaar kan en mag, dit is maar niet irritant ook.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:21

Jaaa eindelijk iemand aan de telefoon gehad. Ik was even boos en schreeuwe door de telefoon dat ik het niet op prijs stel dat hun mij iedere keer lastig vallen. Nu zouden ze me negatief wegboeken dus hopelijk ben ik er na twee maanden eindelijk vanaf. Ik had 1 of ander gas bedrijf/leverancier aan de telefoon terwijl ik nog bij m'n ouders woon :(

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:28

Authentic schreef:
Kan heel goed een PD'er zijn, die belt automatisch, niet opgenomen -> volgende nummers. Maar als er wel iemand opneemt gaat de computer eerst kijken of er een medewerker vrij is, als dat niet zo is hangt de computer weer op. :) Dit is om de medewerkers zo veel mogelijk bezig te houden.

Niet alleen de medewerkers :=

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:31

Hier nog een die daar last van heeft! Zo irritant! Ik heb ook nog weleens dat ik dan opneem, en dan hoor ik een ruis en ergens vaag op de achtergrond hoor je een stem, ik kan het dan niet verstaan, het wordt een paar keer herhaald en dan wordt er op gehangen. De ene keer duurt t langer dan de andere keer. En ook heb ik vaak hetzelfde als jullie, paar keer overgaan en dan hangen ze op voor je de kans kreeg om aan te nemen, en als je t je wel lukt om aan te nemen zeggen ze niks...

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:33

ik heb dit ook pas nog gehad op de huistelefoon, de telefoon ging altijd 3x over en dan hing ie op. dus ik altijd wachten tot hij de 4e keer overging, dan pas nam ik de moeite om op te staan := echt heel irritant, soms tot wel 10x per dag! dit is ongeveer een week zo doorgegaan, toen nam mijn moeder een keer op en wat bleek nou: iemand vroeg of we sokken wilden kopen.. 8)7

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:35

vaak zijn het van die callcenters, zij bellen vaak meerdere nummers te gelijk en de eerste die opneemt heeft iemand aan de lijn en de andere hebben "pech".

ik weet niet wat fijner is, ik vind zelf nl alle twee erg vervelend.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:12

Ik werd gisteravond wel 3 keer gebeld, zit nu aan de 8 keer, nog 2 keer en ik ga KPN mailen. Vind het allemaal echt belachelijk....

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:18

hebben julie het met mobiel of thuis telefoon.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:25

met mobiel.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:26

Sammy78 schreef:
vaak zijn het van die callcenters, zij bellen vaak meerdere nummers te gelijk en de eerste die opneemt heeft iemand aan de lijn en de andere hebben "pech".

hier lijkt het wel op, want als ik snel genoeg ben om op te nemen voordat hij stopt met over gaan, hoor ik helemaal niks.... is toch een belachelijke manier van doen?
Moet zeggen dat het sinds een paar dagen opgehouden is (afkloppen......)
Heb me trouwens ook maar even aangemeld bij infofilter

@ marianne18; bij mij ook op m'n mobiel

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:28

oke dan kan ik mij hier ook melden.
belt met ondekend nummer en neem je op hoor je iets van piepjes meer niet dus tja dan maar weer ophangen.
gaat wel 3 keer per dag zo echt iritant aan het worden.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:33

Hier dus ook precies hetzelfde, denk dat dit de derde week word.
Het begon met 2 tot 3 x per dag prive nummer en tot aan gister waren het er 9x op een dag! Als je opneemt hoor je een piep, een soort fax geluid.De ene keer hoor je wel iemand, andere keer niet.
Van de week werd mijn voicemail ingesproken met godver de godver hoeveel voicemails ik wel niet had! Tsja..dan moeten ze maar inspreken als het belangrijk is het zijn toch altijd van die mensen die wat verkopen willen! Ik neem verder nooit prive nummers op..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:37

Frouk schreef:
Als het vooral overdag is heb je de kans dat het een computer is die je belt van een callcenter. Die gaan maar een paar keer over en dan hangt het automatisch op om naar het volgende nummer te bellen. Deze nummers zijn ook altijd anoniem. Wellicht dat je een keer iets op internet hebt besteld ofzo en daar je mobiele nummer bij op hebt gegeven? Als je dan niet goed de kleine lettertjes leest heb je kans dat die bedrijven jou nummers weer dooverkopen aan andere bedrijven.

Ga er maar van uit dat het een callcenter is. Ik heb dit ook met enige regelmaat. Mijn telefoon gaat 2 tot 3 keer per dag over omdat een onbekend nummer belt, maar dat is echt twee keer overgaan en dan is het weg. Of ik nam op, bleef even stil, en er werd opgehangen. Heel frustrerend. En heeeel toevallig stopt het ook iedere keer nadat ik na een paar weken eindelijk snel genoeg ben om op te nemen, waarna ik ECI, KPN, whatever aan de lijn krijg.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:41

Maf trouwens dat ze 't zo kort laten over gaan, 20 seconden (+- 5x over gaan) is 't meest effectief. Anyway, ik denk dat infofilter de meest effectieve manier is om van callcenters af te komen, duurt wel een paar maanden tot je totaal verwerkt bent overal.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:42

Oh ja, dat heb ik nadat me dit 2x overkomen is idd ingevuld. :D Vond het al zo stil de laatste weken :')

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:44

Ik heb dat ook heel soms. En dan een keer of twee op een avond.
En als ik heel snel ben met opnemen hoor je niks en word de verbinding verbroken...
Onbekend nummer inderdaad.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:58

Jolo schreef:
Moet zeggen dat het sinds een paar dagen opgehouden is (afkloppen......)
'

Helaas.... te vroeg gejuigd..... -O-
vanmiddag was 't weer raak

ondanks de infofilter-website, maar dat duurt inderdaad misschien een tijdje voordat dat overal verwerkt is....

edit; pffff, nu dus net ook al op onze huistelefoon..... terwijl m'n vriend de infofilter ook voor zijn mobiel aan 't invullen is! Hebben ze daar een sensor voor ofzo?!?! _-:(

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:01

Ik ben vanmorgen ook weer gebeld, deze keer was ik ook snel genoeg om op te kunnen nemen, bleef t stil aan de andere kant. Nog een paar keer hallo geroepen maar niks, en toen hingen ze ineens op. Nou ja, ik denk dat ik ook maar eens de infofilter ga invullen, word er zo langzaamaan wel een beetje ziek van... 8)7

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:21

Bij mij was het zaterdag weer raak op m'n mobiel en nu was ik wel op tijd met opnemen;
het was inderdaad de Nationale Sportpas!
(was bij sommige andere in dit topic ook het geval, toch?)

Of ze gelegen belde; nee eigenlijk niet (was net de paarden aan het voeren),
Oh, dan bellen we een andere keer wel terug, fijne dag!!!
en opgehangen..... voordat ik dus uberhaupt mijn zin af kon maken om te zeggen dat het niet alleen ongelegen was, maar dat ze me verdorie uit het bestand kan schrappen!!..... zucht..... _-:(
( en |o omdat ze me nog te snel af was ook....)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:29

ik heb dit ook weken gehad ,, en dan was er ook al opgehangen voor je kon opnemen, maar ook dat ze wel aan de tel blijven en alleen maar luisteren en niets zeggen..

nu heeft mijn vriend opgenomen en ff duidelijke woorden gezegt en toen was het ff over.
Maar 3weken later begint het weer..

nu neem ik gewoon niet meer op bij anonieme nummers, als ze wat willen doorgeven doen ze het maar op de voicemail..

En daarbij komt dat je gek gebeld word door al die reclame sh*t...

Dus anonieme bellers bellen maar lkkr terug met hun nr erbij anders hebben ze pech :D

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:31

Bij ons en de buren is een tijdje gebeld, en na een paar sec. werd er ook opgehangen. DIt heeft 3 weken geduurt en uiteindleijk is er ingebroken toen de buren een half uurtje niet thuiswaren.

Wil niemand bang maken hoor, wij hebben nu geen huistelefoon meer omdat ze zo niet kunnen checken of er iemand thuis is.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:35

dit hadden wij vorige week ook op de huistelefoon dat we steeds werden gebelt en na paar sec werd er opgehangen.
erg verveelend !